Δευτέρα, Μαΐου 08, 2006

Γυναίκας εγκώμιο



Στο μιούζικαλ «My Fair Lady» ο Professor Higgins τραγουδάει την διάσημη άρια: “Why can’t a woman be more like a man? (Που τελικά καταλήγει να είναι ένας ύμνος στις γυναίκες).

Όλους τους μήνες που δουλεύω το blog και διαβάζω τα σχόλια, σκέπτομαι το αντίθετο. Γιατί δεν θα μπορούσαν οι άνδρες να είναι πιο πολύ σαν τις γυναίκες; Why can’t a man be more like a woman?

Πάρτε παράδειγμα αυτόν τον μικρόκοσμο – αυτή την κοινωνία τσέπης που είναι το blog. Τι έχουμε εδώ;

Έχουμε άντρες καβγατζήδες, γκρινιάρηδες, μισαλλόδοξους, εξυπνάκηδες, εριστικούς, φαντασμένους, δογματικούς, ξεροκέφαλους, χυδαίους...

Ενώ οι γυναίκες μας... περιβόλι. Ξύπνιες, γοητευτικές, τρυφερές, πονηρές, δημιουργικές, ελκυστικές, φίνες, διπλωματικές, – αλλά σωστές. Και οι απόψεις τους σε τίποτα δεν υστερούν από τις δικές μας σε ποιότητα και πληρότητα – απλώς ξέρουν να τις παρουσιάζουν πιο όμορφα και χωρίς να προκαλούν.

Γι αυτό, αυθόρμητα, τις είπαμε Θεές. Ενώ Θεό δεν χρίσαμε κανένα...

Το είχε γράψει πριν ένα αιώνα ο W. B. Yeats:

May God be praised for woman
That gives up all her mind,
A man may find in no man
A friendship of her kind
That covers all he has brought
As with her flesh and bone
Nor quarrels with a thought
Because it is not her own.


(Πρόχειρα: «Ας επαινέσουμε τον θεό για την γυναίκα / που χαρίζει όλο της το νου / ένας άντρας δεν θα βρει σε άλλον / φιλία σαν τη δική της / που καλύπτει ό,τι της φέρνει / σαν με την σάρκα και τα οστά της / και δεν μαλώνει με μία σκέψη / επειδή δεν είναι δικιά της»).

Ξανασκεφτείτε μία φορά τους δύο τελευταίους στίχους!

Πόσο πιο σύνθετο πλάσμα είναι μία γυναίκα! Πόσες υποστάσεις έχει: μάνα, σύντροφος, ερωμένη, φίλη, εταίρα... Ενώ ένας άντρας – σε όλη του τη ζωή ...άντρας.

Αυτό το post είναι μια ερωτική εξομολόγηση προς τις κυρίες του blog – αλλά και προς όλες τις γυναίκες. Στη ζωή μου έπαιξαν τον πρώτο και τον τελευταίο ρόλο. Και φαίνεται πως το ίδιο θα κάνουν και στο blog μου.


Συγγνώμη αν οι απεικονίσεις είναι όλες από μία Θεά - αλλά αντιπροσωπεύει το Αιώνιο Θήλυ.

470 σχόλια:

1 – 200 από 470   Νεότερο›   Νεότερο»
Dormammu είπε...

I' m back !!!!!

aphrodite είπε...

Now we're talking!!!

ΧΧΧΧΧ - αργότερα...

Nikos Dimou είπε...

Welcome dormammu! We missed you.

harrygreco είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
silk123 είπε...

Σήμερα μας έβαλες εύκολα!
Δεν προβλέπω διαφωνίες στο σημερινό post...

MainMenu είπε...

Ένα αρσενικό μπορεί να είναι και αγόρι, κρυφός εραστής, φίλος, ομορρφιά...:)

Αλλά έχετε δίκιο ο άντρας είναι μονόχνωτος

Nikos Dimou είπε...

harry reloaded said...
Αντι να μιλησουμε για τη Τουρκαλα,βαλατε ροζ θεμα.

To σκέφθηκα - αλλά θα ήταν βαρετό. Δεν θα διαφωνούσε κανείς - εκτός αν μπλόγκαρε ο Παπαθεμελής
:-((

takis vasilopoulos είπε...

Η γυναικα ....που καποιοι την ενιωσαν και την αγαπησαν ( γκαιτε ) και κάποιοι ποτε δε θελησαν να την καταλάβουν ( σοπεναουερ )

takis vasilopoulos είπε...

...Γιατι εισαι η αληθεια μες στην ψευτια,
στα γκριζα ονειρα μου η ξαστερια,
και μανα κι αδελφη μου
κι αγαπη εσυ ,
τι αλλο να ζητησω απ την ζωή...

takis vasilopoulos είπε...

Mα πως εξηγειται ο μισογυνισμος?

apousia είπε...

Να καλωσορίσω κι εγώ τον φίλο dormammu,και να ευχαριστήσω τον Ντον(δε γινόταν να μη βάλω όνομα γάτου),για το πολύ όμορφο-κατά harry ροζ-αυτό post.
Tώρα για τους δυο στίχους που τονίζετε,δεν ξέρω αν είναι η μεγάλη αγάπη μου στο αντρικό φύλο που δε με αφήνει να δω καθαρά,μα τώρα πια,πιο πολύ βλέπουμε τους στίχους να μεταφράζονται σε ''συμπεριφορά''από άντρες.
Κι άλλη μια μικροένσταση(?),δεν είστε πάντα μόνο άντρες,παίρνετε κι εσείς ρόλους-υποστάσεις,μα είναι οι κώδικες έτσι φτιαγμένοι που υπερτονίζουν τις δικές μας!
Κατά τα λοιπά,εκτυπώνω το post και το τοποθετώ σε περίοπτη θέση!
Y.Γ
Harry,φάτσα- κάρτα στις εφημερίδες και τώρα στο Mega,λέει πως είναι Ελληνίδα υπήκοος,μουσουλμάνα στο θρήσκευμα..

aggelos-x-aggelos είπε...

Στο μιούζικαλ «My Fair Lady» ο Professor Higgins τραγουδάει την διάσημη άρια: “Why can’t a woman be more like a man? (Που τελικά καταλήγει να είναι ένας ύμνος στις γυναίκες).

Όλους τους μήνες που δουλεύω το blog και διαβάζω τα σχόλια, σκέπτομαι το αντίθετο. Γιατί δεν θα μπορούσαν οι άνδρες να είναι πιο πολύ σαν τις γυναίκες; Why can’t a man be more like a woman?



Και τελικά το σημερινό post θα καταλήξει να είναι ένας ύμνος στους άντρες

takis vasilopoulos είπε...

Αν εξαιρεσουμε τους αιώνες καταπιεσης πως εξηγειται οτι αυτοι που ασχολουνται με τη φιλοσοφια και γενικα με θεωρητικα συστηματα είναι κυριως άνδρες??

Υπάρχει η άποψη πως η γυναικα ειναι πολυ πιο κοντα στα ενστικτα και όχι τόσο στις θεωριες....

Ειχα διαβάσει ένα ωραιο ( νομιζω ο θεοτοκας το είχε γράψει ) που έλεγε πως μια γυναικα ακουει δύο αντρες να τσακώνονται για φιλοσοφικα ή πολιτικα προβληματα υπομονετικα όπως οι γονεις που βλέπουν τα παιδια να ασχολουνται με τα παιχνιδια τους.Δηλαδη πως μας βλέπουν σαν παιδια,που συζητάνε και μαλωνουν για πράγματα έξω απο αυτες...Αυτες είναι η γη,το στερεο έδαφος,η πραγματικοτητα...

aggelos-x-aggelos είπε...

Πόσο πιο σύνθετο πλάσμα είναι μία γυναίκα! Πόσες υποστάσεις έχει: μάνα, σύντροφος, ερωμένη, φίλη, εταίρα... Ενώ ένας άντρας – σε όλη του τη ζωή ...άντρας.



Και έχουμε και το καθημερινό ξύρισμα!!!

harrygreco είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Debby είπε...

Ο γυναικείος τρόπος σκέψης...
Τόσο "ειρηνικός" σε αντίθεση με αυτόν του άντρα.

Τις προάλλες συζητούσαμε σε μια παρέα για τους gay. Ένας άντρας παντρεμένος με παιδιά μου λέει ότι αν έπρεπε να διαλεξω ανάμεσα στο να είναι το παιδι μου gay ή δικτάτορας, προτιμώ το να είναι δικτάτορας χιλιες φορές. Και μου απευθυνει την ίδια ερώτηση.

Για μένα δεν ετίθετο θεμα. Θεώρησε οτι απάντησα έτσι επειδή δεν έχω παιδιά. Του είπα ότι αυτός είναι ο γυανικείος τρόπος σκέψης και τον προέτρεψα να ρωτήσει την γυναίκα του όσον αφορά τον γιο τους.

Τι του απαντησε?

"Φυσικά gay. Το να είναι gay δεν κάνει κακό σε κανένα..."

blade runner είπε...

@Δον Γάτο

Ενα τρυφερό χουρχούρισμα, σαν αυτό της δικής μου γάτας, ως απάντηση σε αυτό το υπέροχο αποψινό post.

@debby

Το έθεσες πολύ σωστά. Και αν το αναγάγουμε και σε όρους πιο ... μεταφυσικούς, να πούμε ότι η αρσενική ενέργεια έχει χαρακτηρισθεί ως διεισδυτική, ενώ η θηλυκή ως περικαλυπτική. Εξού και η διαφορετική ανατομία των γεννητικών οργάνων του ανδρός (εξωστρεφής, διεισδυτική) και της γυναίκας (εσωστρεφής, περικαλυπτική). Υπάρχει αυτή η θεωρία, δεν είναι επιστημονική, αλλά πάντα για κάποιο λόγο μου φαινόταν πολύ πολύ σωστή. Από ένστικτο ίσως να αναγνώριζα πως κάπως έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα.

Debby είπε...

aggelos-x-aggelos said...

Και έχουμε και το καθημερινό ξύρισμα!!!

Αλίμονο!!! Εσείς έχετε ένα πρόσωπο κάθε 2-3 μέρες και εμείς το απαν συμπαν επάνω μας!χαχαχαχα
Και τώρα που καλοκαιριάζει... Κουράγιο κορίτσια!!!

paragrafos είπε...

Επειδή έζησα σε καταπιεστικό κοινωνικό περιβάλλον, το πρώτο που έμαθα ήταν να ζηλεύω τα αγόρια για τις ελευθερίες τους και τον τσαμπουκά τους. Τα έβλεπα στο σχολείο που σηκώναν μπαϊράκι και τα χαιρόμουνα.

Μεγαλώνοντας ένιωθα ότι το να είσαι γυναίκα σήμαινε και μια κάποια πολυδιάστατη και λανθάνουσα καταδίκη: καθήκον, καθωσπρεπισμός, ενοχές, μητρότητα, υποταγή στις σε βάρος μας προκαταλήψεις, κακοποίηση από τους συζύγους, σιωπή και ανοχή προς την αυθαιρεσία...

Ακόμα και η λογοτεχνία μάς τιμωρεί: θέλει την επανάστασή μας άλλοτε να λέγεται Μήδεια κι άλλοτε Φόνισσα. Γενικώς, η ανδροκρατία καλά κρατεί.

Πάντως, ευχαριστούμε αγαπημένε μας ΝικόΔημε!

Ξέρουμε ότι είστε Κύριος.



Με αγάπη

Παράγραφος

georgia m. είπε...

Τώρα...εχμ...τι να πω κι εγώ σε τούτο το πόστ και να μην αμαρτήσω...
Απορία προς Τάκη:δεν μου λες,καλό μου αγόρι,εσύ σήμερα δεν θα δούλευες,όντας ήδη πολύ κουρασμένος;
Τι έγινε;Είδες το νέο θέμα και ανένηψες;!
:)
Χαίρομαι πάντως που επέστρεψες!

Debby είπε...

paragrafos said...

Γενικώς, η ανδροκρατία καλά κρατεί.

Πες το ψέμματα...Δυστυχώς!!

Loreley-lucyluce είπε...

Καλησπέρα!
Α, δεν παίζω, είναι η δεύτερη φορά που με προλαβαίνετε και ανεβάζετε εικόνα (μετά από εκείνη του Magritt), που είχα σκοπό να ανεβάσω σε προσεχές post μου!
Αναφέρομαι στην γέννηση της Αφροδίτης.
Anyway, σας συγχωρώ! :-)
Ενδιαφέρον post, αλλά έχουμε πολλές πλευρές και πολλές διαστάσεις! Μη ξεχνάτε, ότι όλοι οι τυφώνες έχουν γυναικεία ονόματα!
Επίσης ότι η "υστερία" απαντάται ως επί το πλείστον στα θήλεα άτομα.
Υπάρχουν κι άλλα ράμματα για την γούνα μας, αλλά σίγουρα θα τα θίξουν και οι άλλοι.

Τέλος, για να κάνω και τον devil's advocate, (η δεύτερη φορά, που το κάνω σήμερα), ύπενθυμίζω:
"Vanity, your name is woman".

Δεν θα συμμετάσχω περεταίρω, καλή συνέχεια!

blade runner είπε...

Λοιπόν, σε αυτό το μικρό διάλειμμα πριν να ετοιμαστώ για τη συναυλία,
(by the way, heinz, όχι, δεν παίζω σε συγκρότημα, πάω να δω τους Bajofondo Tango Club - Supervielle, στο Gagarin), να πω ότι και οι γυναίκες μπορούμε να γίνουμε δογματικές, αλλαζονικές, επιθετικές, ορισμένες μάλιστα από μας, που διαθέτουν και αυτό που θα λέγαμε πιο "ανδρικό χαρακτήρα", μπορούν άνετα να θυμίσουν οδοστρωτήρα ή caterpillar πάνω σε εκρήξεις θυμού. Απλώς, όσο υστερική και να γίνει μια γυναίκα, όσο και να κρύβει, σε άλλες περιπτώσεις, μια μαινάδα μέσα της, φαίνεται πως έχει μια φυσική ροπή προς τη λείανση των αιχμών, την εξισορρόπηση, την ειρήνευση.

Γι'αυτό και, όσο κι αν οι κοινωνικοί ρόλοι των δύο φύλων έχουν μπερδευτεί αρκετά τον 20ο αιώνα, ο φυσικός ρόλος του άνδρα εξακολουθεί να τον θέλει κυνηγό, επιθετικό διεκδικητή, τσαμπουκαλεμένο παίκτη, ενώ τη γυναίκα, ερωτική, ψύχραιμη, φορέα ηρεμίας και εξομάλυνσης.

Τα δύο φύλα αλληλοσυμπληρώνονται. Και ακόμη και σε gay ζευγάρια, υπάρχει συνήθως τόσο η αρσενική όσο και η θηλυκή ενέργεια παρούσες. Με την έννοια του ότι και οι δύο διαφορετικές αυτές δράσεις, της διείσδυσης και της περικάλυψης, εκπροσωπούνται...

georgia m. είπε...

Κι έχω να θέσω ένα ερώτημα στους άντρες του blog,κατά προτίμηση στον Andy.Φυσικά,αν θέλουν,απαντούν και οι υπόλοιποι:
Κάπου είχα διαβάσει - δεν συγκρατώ το πού - ότι οι άντρες τύπου Don Giovanni,ενώ θα περίμενε κανείς να τους αρέσουν οι γυναίκες και να μπορούν να τις αγαπούν,είναι το τελείως αντίθετο:ενώ "περηφανεύονται"για το πόσες "κατακτήσεις" είχαν στη ζωή τους,δεν μπόρεσαν στο τέλος να αγαπήσουν καμία γιατί ήταν ανίκανοι για αγάπη.Κι έψαχναν έτσι μια επιβεβαίωση του εαυτού τους.
Κάπως έτσι ήταν.
Χωρίς να το ασπάζομαι απόλυτα αυτό,με ενδιέφερε ως ιδέα μια που το είδα να συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Εσείς τι λέτε;

Lili είπε...

thankyou

georgia m. είπε...

Κάτι ξέρεις εσύ,Lilly,για να ευχαριστείς...

Ελένη είπε...

Αντίθετα από την παράγραφο δεν ένιωσα ποτέ καταπιεσμένη.

Στα ίδια σχολεία πήγα, από τα ίδια πανεπιστήμια αποφοίτησα,σε θεωρούμενο ως ανδροκρατούμενο χώρο εργάζομαι και γενικά αν και έχω τα μάτια μου τέσσερα και βλέπω κάποιες ανισότητες αρνούμαι να τις βαφτίσω " γυναικείες" και τις ονομάζω " κοινωνικές".

Με εκνευρίζει όταν έξω από την κρεβατοκάμαρά μου με αντιμετωπίζουν ως γυναίκα.Ως γυναίκα θέλω να με βλέπει μόνο ο σύντροφός μου και αυτό όταν βρισκόμαστε σε οριζόντια στάση.

Είμαι πολίτης, γένους θηλυκού ναι, αλλά πολίτης. Είμαι εργαζόμενη, φορολογούμενη, ακτιβίστρια γιαυτά που με πονούν, προσπαθώ να είμαι και σκεπτόμενη και να ενημερώνομαι γιαυτά που συμβαίνουν γύρω μου αλλά και στο κόσμο.

Δεν αρνούμαι τη φύση μου, τη λατρεύω αλλά δεν την κάνω και σημαία ή επιχείρημα στο να βελτιώσω τη θέση μου στην κοινωνία. Θα διέπρεπα το ίδιο αν ήμουν άντρας-- ίσως λίγο περισσότερο γιατί η κοινωνία τραβάει ακόμη τα ζόρια της σε ορισμένους τομείς αλλά το θεωρώ μέρος του παιχνιδιού.

Οπότε με φέρνει σε αμηχανία η έκπληξη που υποφώσκει στο κείμενο του κ.Δήμου για την ποιότητα και το επίπεδο της συμμετοχής από πλευρά των γυναικείων nick-names αλλά πιστεύω πως γίνεται καλοπροαίρετα.

takis vasilopoulos είπε...

@georgia

Aκριβως....το blog μου διεγειρει το μυαλο.

Θα εγραφα πολλα για τις γυναικες αλλα για θεματα που με ξεπερνουν καλυτερα να σωπάσω
( οσο γινεται :-) )

paroussa είπε...

Πολλές φορές οι γυναίκες μπορούμε να ειμαστε και ανδρες στον καθημερινό αγώνα της ζωής χωρίς να χάνουμε τίποτε από την θηλυκότητά μας.Συμφωνω οτι οι ανδρες ειναι μόνο άνδρες.Τό αντίθετο δέν θα τούς κολάκευε απλά θα αναιρούσε το πρώτο.Ειναι ομως το αλάτι της δικής μας ζωής.Οταν διαβάζεις τέτοια σχόλια σου φεύγει η κούραση και αναπτερώνεται το ηθικό.Μακάρι να ακούγαμε τέτοια σχόλια και από τους δικούς μας.

georgia m. είπε...

@takis vassilopoulos

Ας σωπάσω κι εγώ,καλέ μου Τάκη,για τον ίδιο ακριβώς λόγο!
:)

Debby είπε...

lucyluce said...
Μη ξεχνάτε, ότι όλοι οι τυφώνες έχουν γυναικεία ονόματα!

Ισως γιατί τους τα έδωσαν άντρες!!!

georgia m. είπε...

@paroussa said

Μακάρι να ακούγαμε τέτοια σχόλια και από τους δικούς μας.


-------

Δώστε τους μια ευκαιρία και ίσως τα ακούσετε.

harrygreco είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
georgia m. είπε...

@harry

Εσύ,Harry,δεν σώζεσαι με τίποτα αδερφάκι μου!
ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ!!!!!!!!!!!!
Ας του μιλήσει και κανείς άλλος,ρε παιδιά!Επίτηδες το κάνει;

andy dufresne είπε...

Αγαπητή georgia m.,

εδώ μας αποκάλεσε

καβγατζήδες, γκρινιάρηδες, μισαλλόδοξους, εξυπνάκηδες, εριστικούς, φαντασμένους, δογματικούς, ξεροκέφαλους, χυδαίους...

περιμένεις και συμμετοχή;

Για κείνον είμαστε μαντράχαλοι με σπορτέξ (πώς το'χε γράψει στην Παράσχου;).

Γι' αυτό που ρωτάς, η απάντησή μου είναι ότι είναι θέμα στυλ.
Υπάρχουν γυναίκες που τους αρέσει αυτός ο τύπος άντρα και γυναίκες που της απωθεί.

Στη blogογειτονιά μας θα συναντήσει κανείς περισσότερες της β' κατηγορίας,
αλλά δεν είμαι και πολύ σίγουρος με τη λύσσα που έχουν ορισμένες εδώ μέσα...

blade runner είπε...

@paragrafos

Ναι, ισχύει αυτό που λες καλή μου, και έχω δει το τίμημά του να το πληρώνει για παράδειγμα η μητέρα μου, που γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947 από μια φτωχή οικογένεια, που της επέβαλε να διακόψει τις σπουδές της στο Γυμνάσιο, όταν εκείνη κόπηκε στα Μαθηματικά, γιατί "είσαι κορίτσι, τι να τα κάνεις έτσι κι αλλιώς τα γράμματα, θα σε στείλουμε σε μοδίστρα, να μάθεις μια τέχνη μέχρι να παντρευτείς". Η μητέρα μου είχε πάντα μια κλίση στο γράψιμο, και αν και διέκοψε τόσο σύντομα και τόσο βίαια τις σπουδές της ως μαθήτρια Γυμνασίου, ήταν ορθογράφος, και καλλιγράφος, που διέθετε εξαιρετική εκφραση, όπως και εξαιρετική αντίληψη. Που ωστόσο ποτέ δεν καλλιεργήθηκε ιδιαίτερα... Αναρωτιέμαι, τι θα είχε πετύχει στη ζωή της, με το πάθος που τη διακρίνει, αν είχε μεγαλώσει σε μια άλλη δεκαετία, και είχε μια άλλη οικογένεια.

Ωστόσο, οι εποχές έχουν αλλάξει, και αν εξαιρέσουμε ορισμένες γωνιές του πλανήτη όπου γυναίκες σαν και μας αναγκάζονται ακόμη να κρύβουν το πρόσωπό τους και το σώμα τους, η γυναίκα σήμερα δεν έχει και πολλή σχέση με τη γυναίκα του χθες. Είμαι 32 ετών και μπορώ να πω με σιγουριά ότι όσο κι αν χρειάζεται ακόμη να αντιμετωπίζω σε ορισμένες περιπτώσεις τη χυδαιότητα, το ρατσισμό και τη βλακεία ορισμένων ανδρών, σε καθημερινό επίπεδο και σε ό,τι αφορά στον κοινωνικό μου κύκλο δηλώνω την παρουσία μου χωρίς περιστροφές, και δίνω το στίγμα μου πεντακάθαρο προς τα έξω, χωρίς να νιώθω φόβο, χωρίς να νιώθω ότι υπερεκτίθεμαι. Εχω δει μπροστά σε αυτή τη δύναμη χαρακτήρα, που απέκτησα σιγά-σιγά και με πολλή προσπάθεια, πολλά αρσενικά να υποκλίνονται με σεβασμό.

Ελπίζω αυτό να μην ακουστεί πολύ ματαιόδοξο, το λέω γιατί ξέρω ότι οι περισσότερες γυναίκες θα χαρούν διαβάζοντάς το, και οι περισσότεροι άνδρες θα ξύσουν ίσως το κεφάλι τους αμήχανα, αλλά θα θυμηθούν αντίστοιχες περιπτώσεις γυναικών στο δικό τους περιβάλλον, ελπίζω χωρίς να νιώσουν φόβο, δέος ή περιφρόνηση.

Εν κατακλείδι, να πω ότι πιστεύω ότι τα δύο φύλα έχουν διαφορές βασικές, που τα καθιστούν απολύτως ξένα μεταξύ τους σε πρώτο επίπεδο. Το μεγάλο στοίχημα είναι αυτά τα φαινομενικά ξένα μεταξύ τους στοιχεία, να καταφέρνουν να συνεργάζονται αρμονικά, γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι για χάζι...

Το έχω δει να συμβαίνει σε άνθρώπους γύρω μου και το έχω θαυμάσει. Αλλωστε, και οι γυναίκες διαθέτουμε στοιχεία από έναν άνδρα μέσα μας, και οι άνδρες κρύβουν μια γυναίκα μέσα τους, έστω και σε πολύ μεγάλα βάθη, τόσο που να είναι σχεδόν δυσδιάκριτη αυτή η παρουσία.

Το σημαντικό και το μεγάλο στοίχημα, είναι πως θα καταφέρουμε να φέρουμε αυτά τα δύο, τα ξένα αλλά ταυτόχρονα τόσο κοντινά το ένα στο άλλο, δίπλα-δίπλα, πως θα τα κάνουμε να αγκαλιάσουν το ένα το άλλο, χωρίς φόβο, χωρίς προκατάληψη, με πίστη, με σεβασμό.

georgia m. είπε...

Andy

Ναι,αυτό περί μαντράχαλου το είχε πει ως απάντηση στην υποτιθέμενη ερώτηση του γιατί θα προτιμούσε να έχει κόρη παρά γιο(και γιατί όχι παραγιό!)
:)

takis vasilopoulos είπε...

Για την μουσουλμανα υποψηφια έχει γραψει ένα ευστοχο ( οπως πάντα ) σχόλιο ο Π.Μανδραβελης.

harrygreco είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
georgia m. είπε...

@Andy

Σήμερα,εγώ φοράω σπορτέξ πάντως...

georgia m. είπε...

harry reloaded

Μου αρέσεις πολύ Harry,συνέχισε όπως ξέρεις!...

blade runner είπε...

@harry

θα με ενδιέφερε πολύ να μας έδινες έναν ορισμό της σοβαρής τοποθέτησης και του σοβαρού θέματος.

Είμαι όλη αυτιά!

:)

georgia m. είπε...

harry

Στα αυτιά της blade runner να προσθέσεις και τα δικά μου.

heinz είπε...

ΝΔ said...

"Συγγνώμη αν οι απεικονίσεις είναι όλες από μία Θεά - αλλά αντιπροσωπεύει το Αιώνιο Θήλυ."

Χμ... χμ...

Ο Έρωτας (σημερινό post), και το Χρήμα (χτεσινό post) δεν κρύβονται, έτσι δε λένε;

Nα κι ένα post που δεν έχω να διαφωνήσω πουθενά...

Εκτός από το "μαντράχαλοι με σπορτέξ". Είμαστε πολύ περήφανοι και για τους δυο γυιούς μας.

Nikos Dimou είπε...

blade runner said...
"Εν κατακλείδι, να πω ότι πιστεύω ότι τα δύο φύλα έχουν διαφορές βασικές"

Μου θυμίζεις διάλεξη διάσημου Γάλλου βιολόγου που έμεινε ιστορική για την κατάληξή της:

"Τελικά τα δύο φύλα τα χωρίζει μικρή διαφορά. Κυρίες και κύριοι, ΖΗΤΩ Η ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ!"

(Mesdames, Monsieurs, VIVE LA PETITE DIFERENCE!)

andy dufresne είπε...

Το σημερινό θέμα είναι η Γυναίκα.

Για να είμαστε μέσα στο θέμα πρέπει να μιλήσουμε για αυτήν και όχι τόσο για τις σχέσεις ανδρών-γυναικών.


Προτείνω ερωτήματα και η λίστα παραμένει ανοικτή.

1. Υπάρχουν γενικά χαρακτηριστικά της Γυναίκας;

2. Υπάρχουν ελαττώματα-προτερήματα της Γυναίκας;

3. Ποιές οι διαφορές από τον άντρα;

4. Ποιές από τις διαφορές είναι γεννετήσιες και ποιές επίκτητες;

5. Ύπάρχουν διαφορές στην ελληνίδα απ' την δυτικοευρωπαία και την αμερικάνα;


Για να γίνει ματς, πρέπει να εμφανισθούν ο glenn ή ο guerrero.
Αν περιμένετε από μένα ή το mickey, δεν θα 'χουμε καυγάδες...

Αλήθεια πού είναι ο πόντικας;

Zoros είπε...

@nikos dimou
“Ενώ οι γυναίκες μας... περιβόλι. Ξύπνιες, γοητευτικές, τρυφερές, πονηρές, δημιουργικές, ελκυστικές, φίνες, διπλωματικές, – αλλά σωστές. Και οι απόψεις τους σε τίποτα δεν υστερούν από τις δικές μας σε ποιότητα και πληρότητα – απλώς ξέρουν να τις παρουσιάζουν πιο όμορφα και χωρίς να προκαλούν.”

Φίλτατε και αγαπητέ ΝΔ διαφωνώ κάθετα και είναι από τις λίγες φορές που δε σε βρίσκω αντικειμενικό στην κρίση σου! (Χμ... υποπτεύομαι το λόγο :-)

Τα γυναικεία σχόλια είναι όντως τρυφερά και πολλές φορές «λυρικά», αλλά δυστυχώς σπανίως προσθέτουν κάτι στο διάλογο που ανοίγουμε για κάποιο θέμα. Τα σχόλιά τους σπανίως “μου έχουν δώσει κάτι”, εν αντιθέσει με αυτά κάποιων ανδρών bloggers (οφείλω να εξαιρέσω τη Blade Runner).
Συμπερασματικά: Ευαίσθητες λοιπόν ναι, αλλά τις περισσότερες φορές όχι “to the point”!

Άσχετο: πόσο εύκολο είναι να προσβάλεις άντρες και να μην τρέχει τίποτα, ενώ αν τολμήσεις να υπονοήσεις κάτι για γυναίκες γίνεσαι αυτομάτως ένας φαλλοκράτης ρατσιστής! Θα τολμούσες ποτέ ΝΔ να γράψεις τόσο σκληρά για γυναίκες? Και μην μου πεις το «καθημερινό ξύρισμα»... χάδι ήταν!

georgia m. είπε...

Αndy

Ο πόντικας μήνυσε ότι ολονυχτίς χθες έσκαβε τούνελ(πιο μεγάλο και από της δικής σου φυλακής,Άντυ!)και αφού κάνει το μπανάκι του,θα επιστρέψει αργότερα.
Ενδιαφέροντα αυτά που λες.

heinz είπε...

1. Υπάρχουν γενικά χαρακτηριστικά της Γυναίκας;

Φαίνονται στο καθημερινό ξύρισμα.

2. Υπάρχουν ελαττώματα-προτερήματα της Γυναίκας;

Είναι τα ίδια: τη μια σου φαίνονται έτσι, την άλλη αλλιώς

3. Ποιές οι διαφορές από τον άντρα;

Κωλύομαι να αναφέρω λόγω σεμνότητας

4. Ποιές από τις διαφορές είναι γεννετήσιες και ποιές επίκτητες;

Για τις γενετήσιες απάντησα στο (3). Για τις άλλες υπάρχουν τόμοι και τόμοι (Φυλικά πρότυπα)

5. Ύπάρχουν διαφορές στην ελληνίδα απ' την δυτικοευρωπαία και την αμερικάνα;

Υπάρχουν. Οι Δυτικές είναι τελείως ξενέρωτες.

blade runner είπε...

Οσο μεγαλώνω, πάντως, θαυμάζω και σέβομαι περισσότερο ορισμένες γυναίκες. Δυστυχώς, όχι τις περισσότερες, γιατί στην Ελλάδα πολλές από τις μαμάδες παλαιάς κοπής μεγάλωσαν τις κορούλες τους για να γίνουν πολύφερνες νύφες, πονηρές γυναικούλες που θα τυλίξουν τον ... καλό γαμπρό, και τους γιους σας ως άξεστους επιβήτορες, ικανούς για κοινωνική άνοδο και πρόοδο, αλλά με ελάχιστες επιδόσεις σε άλλους τομείς, βλέπε συναισθηματική ωρίμανση, αισθητική αγωγή και τα λοιπά και τα λοιπά, με μια ταυτόχρονη προσκόλληση στη φοβερή μαμά τους...

Αλλά δεν αναφέρομαι σε αυτές τις περιπτώσεις, αναφέρομαι στις άλλες γυναίκες, αυτές που έχουν εξελιχθεί να είναι δυνατές, χωρίς να είναι ευνουχιστικές, αυτές που δεν φοβούνται την ομορφιά τους, αλλά ούτε την εξαργυρώνουν στο βωμό της εύκολης, τεμπέλικης ζωής (άντε και με κανά δυό κουτσούβελα που τα μεγαλώνει η Βουλγάρα ή η Φιλιππινέζα), τις γυναίκες που σέβονται τους ανθρώπους γύρω τους, τις γυναίκες που σέβονται τη ζωή, που είναι αναλυτικές στη σκέψη, που διαθέτουν συναίσθημα αλλά και πρακτική αντίληψη και ευφυία, τις γυναίκες που αποδεικνύονται σε περιπτώσεις πιο πολυμήχανες από τον Οδυσσέα στην επίλυση προβλημάτων, τις γυναίκες που καταφέρνουν να συνδυάζουν όλους αυτούς τους διαφορετικούς ρόλους που ανέφερε ο Νίκος Δήμου στο post, χωρίς να κυριεύονται από πίκρα και γκρίνια, που μετά εκτοξεύεται στα παιδιά ή το σύζυγο...

Στις γυναίκες που έχουν και τις κακές, αδύναμες στιγμές τους, αλλά όταν το καλούν οι περιστάσεις ξέρουν να δίνουν τη μάχη χωρίς να σκέφτονται το αύριο, αλλά μόνο το τώρα.

Στις γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν τρυφερές, ενώ η ζωή τις θέλει πολύ πιο σκληρές απ' ότι παλαιότερα, στις γυναίκες που ξαπλώνουν το βράδυ στο κρεβάτι δίπλα στον άνδρα που αγαπούν, και δεν τον τιμωρούν για όλο τον κόπο που κατέβαλαν όλη την προηγούμενη μέρα, μοιρασμένες ανάμεσα σε τόσους διαφορετικούς ρόλους.

Θαυμάζω τις γυναίκες που είναι έξυπνες, τις γυναίκες που εκφράζουν την προσωπικότητά τους και, το κυριότερο, διαθέτουν χαρακτήρα. Και δεν είναι απλά κούκλες, μίας χρήσης, σε απελπισμένη αναζήτηση άνδρα-χορηγού.

Αυτές τις γυναίκες θαυμάζω και αν αυτές οι γυναίκες γίνουν περισσότερες, τότε ίσως γίνουν και οι περισσότεροι άνδτρες αυτό που σίγουρα ΔΕΝ είναι τώρα...

Πάω στη συναυλία, σας καληνυχτίζω όλους με αγάπη!

Debby είπε...

Zoros said...
Τα σχόλιά τους σπανίως “μου έχουν δώσει κάτι”, εν αντιθέσει με αυτά κάποιων ανδρών bloggers (οφείλω να εξαιρέσω τη Blade Runner).

Αγαπητε μου, δεν σου εχουν δωσει κάτι γιατί απλά ο τρόπος που σκεφτεσε είναι υπερβολικά "αντρικός". Δεν υπάρχει περιθώριο και για άλλους είδους προσέγγιση. (Δεν εννοώ άλλη άποψη, διευκρινίζω προσέγγιση.)
Οσο δε για την εξαίρεση...Ε! απλά επιβεβαιώνει τον κανόνα!

blade runner είπε...

@aphrodite

Να σου πω όμως, εσύ μην μασάς, με όλα αυτά τα βαρύγδουπα σχόλια.

Το σχέδιο, σχέδιο, όλα κι όλα!

Και μια και είναι και η georgia.m παρούσα, να την καλέσουμε να συμμετάσχει.

Περισσότερα, προσεχώς!

georgia m. είπε...

Και μια και είναι και η georgia.m παρούσα, να την καλέσουμε να συμμετάσχει.
---------------

Αν είναι καλό,αρκούντως προκλητικό και "βρώμικο",είμαι,κορίτσια,μέσα.
Αλλά για ρίξτε και καμιά ενημέρωση προσεχώς.

Debby είπε...

@blade runner
Το πρότυπο γυναίκας που ανέφερες είναι το ιδανικό.

georgia m. είπε...

"Πριν απ΄τα μάτια μου ήσουν φως.
Πριν απ τον έρωτα Έρωτας.
Κι όταν σε πήρε το φιλί,Γυναίκα".

Oδυσσέας Ελύτης.

kahri είπε...

Πάρα πολύ ωραία τα σχόλια σήμερα από όλους. Και η blade_runner γράφει τα μόνα σεντόνια που θα 'θελες να ήταν και μεγαλύτερα!
Ο κλισέ-detector χτύπησε μόνο μια φορά:"Οι Δυτικές είναι τελείως ξενέρωτες". Αμελητέο...

georgia m. είπε...

Αγαπητέ Andy,

Βλέπεις λοιπόν,πώς το αλητήριο(ενίοτε)μυαλό μου συνάδει με την ποίηση του Ελύτη!
:)
Παρα-παίω.
:)

gargoyle είπε...

Μία ένδειξη της ενδεχόμενης βιολογικής/ανθρωπολογικής ανωτερότητας του γυναικείου φύλου είναι η ύπαρξη θηλών στα έμβρυα πριν ακόμα τον καθορισμό του φύλου, οι οποίες για τους άντρες είναι λειτουργικά άχρηστες. (Υπάρχει και η άποψη ότι η κλειτορίδα είναι ένα μη ανεπτυγμένο πέος αλλά δεν ξέρω αν ευσταθεί επιστημονικά.)

Τέλος για να ενισχύσω την εικόνα των γκρινιάρηδων, μίζερων κτλ. θυμίζω το σύνθημα που φωνάζαμε στο δημοτικό ‘αγόρια ιππότες – κορίτσια μαύρες κότες’. Και αυτές πλήρη αδιαφορία…

georgia m. είπε...

gargoyle said:

Τέλος για να ενισχύσω την εικόνα των γκρινιάρηδων, μίζερων κτλ. θυμίζω το σύνθημα που φωνάζαμε στο δημοτικό ‘αγόρια ιππότες – κορίτσια μαύρες κότες’. Και αυτές πλήρη αδιαφορία…

------------------

Είναι και αυτή η γρίππη των πουλερικών που θα βάλει αναδρομικά φωτιά στις τύψεις σας...
:)

blade runner είπε...

πω, πω τι μου κάνετε!

Θα αργήσω στο ραντεβού και μετά το αγόρι θα λέει ότι αργώ όπως όλες οι γυναίκες!!!

Που να ξέρει ότι είναι για ... καό σκοπό!

Νίκο Δήμου, κι εγώ αυτό ελπίζω να είναι η διαφορά, μικρή, αλλά τα γεγονότα μου αποδεικνύουν συνεχώς το αντίθετο.

Να'ναι επίκτητες αυτές οι διαφορές;

Παρατηρήστε όλοι σας, σε ένα νηπιαγωγείο, πως παίζουν μεταξύ τους τα αγοράκια και πως τα κοριτσάκια. Κι ελάτε μετά να συζητήσουμε.
Αν και κλασικό αγοροκόριτσο στο σχολείο, αυτή τη διαφορά την επισημαίνω, και δεν μπορώ να την εξηγήσω ως επίκτητη, με την έννοιά του ότι δεν μπορώ να αντιληφθώ πόσο μεγάλη είναι η επιρροή της κοινωνίας πάνω σε ένα παιδί 5 ετών.

Είναι δεδομένη αλλά τόσο μεγάλη, ώστε να κάνει τα κορίτσια να παίζουν ήρεμα, γελώντας και μοιράζοντας μεταξύ τους τα παιχνίδια τους, με διάθεση αλληλεγγύης, ενώ τα αγόρια πιο κει σπάνε το ένα το άλλο στο ξύλο, για το ποιο θα δει πρώτο το παιχνίδι που κραδαίνει μπροστά τους η νηπιαγωγός; To έχω δει αυτό σε αγγλικό ντοκυμανταίρ που πρόβαλε κάποτε η ΕΡΤ και είχα πεθάνει στο γέλιο, στην κυριολεξία!

Τώρα πραγματικά πρέπει να φύγω, τι κρίμα, το θέμα είναι πολύ καλό και πολύ ενδιαφέρον, θα επιστρέψω αργά ή αύριο, ελπίζω τα σχόλια που θα ακολουθήσουν να ανάψουν τα αίματα και να προκύψει συναρπαστική αλλά γόνιμη μάχη!

cobden είπε...

Ωραία όλα αυτά που γράψατε για τα προτερήματα των γυναικών, κύριε Δήμου, και σε πολλά θα συμφωνήσω μαζί σας...Φοβάμαι όμως πως αν ο ανθρώπινος πολιτισμός ήταν δημιούργημα των γυναικών θα ζούσαμε ακόμη σε καλύβες.Πρακτικές και με καθαρό μυαλό οι περισσότερες γυναίκες , πράγματι...Αλλά στις περισσότερες λείπει αυτή η εμμονοληπτική προσκόλληση σε ιδέες,σε αφηρημένες έννοιες, σε χαμένες υποθέσεις, που χαρακτηρίζει τους άνδρες και στην οποία οφείλεται και ολόκληρος ο πολιτισμός μας...Αυτές οι εμμονές βέβαια είναι ικανές και για το καλύτερο και για το χειρότερο...Όπως λέει και η Camille Paglia:
"There is no female Mozart because there is no female Jack the Ripper"( ή και το αντίστροφο)

blade runner είπε...

για καλό σκοπό, ήθελα να πω...

Καληνύχτα!

georgia m. είπε...

"blade runner:


Θα πρέπει να έχουμε δει το ίδιο documentaire,αργά το βράδυ.Και μάλιστα το πέτυχα,ως κλασική ξενύχτης(ωραίο αυτό!)δύο φορές.Ήταν πράγματι απολαυστικό.

Αλλά εγώ δεν έπαιζα σχεδόν ποτέ με κούκλες και σίγουρα δεν ήθελα με τίποτα να μοιραστώ τα παιχνίδια μου.Αγοροκόριτσο μέχρι τρέλλας!Τα είχαν φτύσει οι δικοί μου!Και μάλιστα κλωτσούσα πολύ!Και,να πω την αμαρτία μου,έχω δείρει ένα αγοράκι στην Πρώτη Δημοτικού!
Μετά από αυτά,θεωρώ χλωμό και δύσκολο να με συμπαθεί ακόμη ο Τάκης Βασιλόπουλος από την μπλογκοπαρέα!

Stormrider είπε...

ΝΔ said:
"Γι αυτό, αυθόρμητα, τις είπαμε Θεές. Ενώ Θεό δεν χρίσαμε κανένα..."

με την προυπόθεση πάντα ότι είναι πράγματι γυναίκες, γιατί αλλιώς είναι άλλου είδους "θεές"!!!

βασικά εγώ έχω βαρεθεί το σκηνικό:
-τι απόκοσμες, τι θεές, τι υπέροχες που είστε οι γυναίκες, είστε το μυστήριο του σύμπαντος!...
-ναι ναι είμαστε, το έγραψε και το cosmopolitan

είπαμε, κι εμείς τα λέμε αυτά, αλλά όταν έχουμε φάει χυλόπιτα κι έχουμε πιει ένα μπουκάλι jack daniels
έλεος

aphrodite είπε...

@NΔ,

Συγχωρεμένος;-)

Κι εγώ ευγνώμων. Από τις στιγμές που το ποστ γίνεται bigger than life. Και θέλω να τις διαβάσω όλες και να τους διαβάσω όλους. Είναι από αυτά για τα οποία ευχαριστώ τη φύση αυτού του μέσου, που πηγαίνει κατ'ευθείαν στα σώψυχα, βρίσκοντας δρόμο ανάμεσα στις ασπίδες μας... Προσπερνώντας τα πολλά τα άχρηστα, βαδίζει με δεμένα μάτια ίσια εκεί που ακούει τους ψιθύρους. Εκεί που νοιώθει τη μυρωδιά να καίει τα ρουθούνια και να ξυπνά τη μνήμη... Ας είναι, μόλις και μπήκε η βαθειά η νύχτα, έχουμε μέλλον ακόμη...

Αγάπες μου, μόνον αλήθειες σήμερα...




@zoros,
"...Τα σχόλιά τους σπανίως “μου έχουν δώσει κάτι”, εν αντιθέσει με αυτά κάποιων ανδρών bloggers (οφείλω να εξαιρέσω τη Blade Runner)."

Κρίμα, έχεις χάσει...


Mesdames & Monsieurs, VIVE LA PETITE DIFERENCE!

Τόσο μικρή, τόσο απίθανη, τόσο μα τόσο, τόσο ποθητή!...

ΧΧΧΧΧΧ - αργότερα...

vassiliskou είπε...

kahri, paraeisai adiavastos... i embathis, i me xamilo IQ (kai EQ pou lene) ektos an ti vriskeis me logia sketa!

Nikos Dimou είπε...

Τα σημερινά συναισθήματά μου απέναντι στις γυναίκες έχει εκφράσει ΑΚΡΙΒΩΣ ο συνομήλικός μου Leonard Cohen στον τελευταίο του δίσκο.
Οι στίχοι είναι υπέροχοι. Το τραγούδι - ψιθυρισμένο από τον ίδιο - ακόμα πιο ωραίο:

"Because Of"

Because of a few songs
Wherein I spoke of their mystery,
Women have been
Exceptionally kind
to my old age.
They make a secret place
In their busy lives
And they take me there.
They become naked
In their different ways
and they say,
"Look at me, Leonard
Look at me one last time."
Then they bend over the bed
And cover me up
Like a baby that is shivering.


(Εξαιτίας μερικών τραγουδιών
όπου μίλησα για το μυστήριό τους,
οι γυναίκες ήταν εξαιρετικά ευγενικές στα γηρατειά μου.
Φτιάχνουν μία μυστική γωνιά
μέσα στην πολυάσχολη ζωή τους
και με πηγαίνουν εκεί.
Γδύνονται με διάφορους τρόπους
και μου λένε: "Κοίτα με Leonard
κοίτα με μία στερνή φορά".
Και μετά σκύβουν πάνω από το κρεβάτι
και με σκεπάζουν
σαν μωρό που τρέμει).

georgia m. είπε...

Aphrodite said

Προσπερνώντας τα πολλά τα άχρηστα, βαδίζει με δεμένα μάτια ίσια εκεί που ακούει τους ψιθύρους. Εκεί που νοιώθει τη μυρωδιά να καίει τα ρουθούνια και να ξυπνά τη μνήμη...

---------------

Τα λόγια σας με έκαναν να θυμηθώ το "Θυμήσου,σώμα" του δεύτερου αγαπημένου μου ποιητή,Κων.Καβάφη.

Pixie είπε...

Τι γλυκό και τρυφερό κείμενο Νικο Δήμου.Αγαπάς τις γυναικες και φαίνεται οτι σε αγαπάνε και αυτές.Δεν έχει νόημα η αντιπαράθεση μεταξύ αντρών -γυναικών που γίνονται στα σχόλια.Κανένας δεν μπορεί χωρίς τον άλλο και ο ένας συμπληρώνει τον άλλο.

heinz είπε...

@blade runner [9:19 μμ]

Aν δεν ήμουν παντρεμένος (και γερο-ξούρας) θα σας κυνηγούσα μήνες με λουλούδια.

Ευτυχώς (για μένα) κι η γυναίκα μου τα ίδια λέει.

georgia m. είπε...

Για τους στίχους του Cohen:

Μα όταν είσαι ευγενής και γενναιόδωρος έχεις την πεποίθηση ότι άξιζαν οι στιγμές που δώρισες(και που σου χαρίστηκαν).Ακόμα και αν είχαν την αθωότητα και την ατέλεια του άπειρου(του μη έμπειρου) - ή ίσως ακριβώς και γι αυτό...

georgia m. είπε...

heinz said:
Aν δεν ήμουν παντρεμένος (και γερο-ξούρας) θα σας κυνηγούσα μήνες με λουλούδια.

Ευτυχώς (για μένα) κι η γυναίκα μου τα ίδια λέει.

9:58 μμ

-------------------

Τα ανθοπωλεία είναι ανοιχτά ως αργά.Προτείνω,μαζί με τη γυναίκα σας,να πάρετε στο κατόπι την blade runner(είναι εύκολο να την βρείτε απόψε - θα είναι στο Gagarin)και από κει και πέρα,σας εύχομαι ό,τι καλύτερο.
Αν θέλετε,φωναξτε μετά και μένα για ένα...Αλεξανδρινό κουαρτέτο - πάντα μου άρεσε ο Lawrence Durell,η Ιουστίνη του ιδιαίτερα.
:)

kahri είπε...

vasiliskou:
παραφωνία στο σημερινό post.
Επιβεβαιώνει ως καρικατούρα το (ακραίο, είναι αλήθεια) ξεκατίνιασμα του ΝΔ στους άντρες του blog.
H θρασυδειλία στην ηλεκτρονική επικοινωνία πρέπει να απασχολήσει διδακτορικές διατριβές.

Zoros είπε...

Λοιπόν σήμερα θα βάλω εγώ τη φωτιά στο blog :-))))))

Αρχικά, και πριν γράψω ο,τιδήποτε θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι:
ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ! ΩΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΗΣ, ΔΕΧΟΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΟΤΙ ΤΑ 2 ΦΥΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΑ.

Περνάω τώρα στις ερωτήσεις μου, με σκοπό να σας τσιγκλήσω: (και από τώρα σας λέω ότι έχω τις απαντήσεις, τις οποίες θα σας πω αφού δω και ζυγίσω αντιδράσεις :-)

- Για ποιο λόγο οι μεγαλύτεροι δημιουργοί είναι άντρες? Και για να σας κόψω κοινωνικής φύσης εξηγήσεις, θα σας κάνω πιο συγκεκριμένη την ερώτηση: Για ποιο λόγο υπάρχουν σήμερα πάρα πολλές γυναίκες τραγουδίστριες (μη δημιουργικό), αλλά ελάχιστες γυναίκες συνθέτριες μουσικής? Αν έφταιγε το «κύκλωμα» ή η έλλειψη χρόνου λόγω οικογένειας, θα ίσχυε και για τις τραγουδίστριες έτσι δεν είναι? Ίσα-ίσα που η σύνθεση μουσικής είναι αρκετά πιο αξιοκρατική: αν υπήρχε θηλυκός Φοίβος που να έφτιαχνε συνέχεια επιτυχίες σίγουρα το σύστημα θα την αξιοποιούσε.
- Για ποιο λόγο οι γυναίκες δεν είναι τόσο καλές στο σκάκι? Για ποιο λόγο η καλύτερη γυναίκα σκακίστρια χάνει από τον 100στο άντρα?
- Για ποιο λόγο οι γυναίκες δεν παθιάζονται με την τεχνολογία? Και δεδομένου ότι τα επαγγέλματα τεχνολογίας είναι αυτά του μέλλοντος, δεν είναι λογικό οι άντρες να έχουν πολύ καλύτερη επαγγελματική σταδιοδρομία, αφού το τεχνολογικό τους πάθος εξαργυρώνεται στο χώρο εργασίας τους? (κάναμε μια μικρή αναφορά με την Παράγραφο για αυτό το θέμα σε περασμένο blog)
- Πιστεύετε ότι ο Larry Page και Sergey Brin (οι 30ρηδες δισεκατομμυριούχοι ιδρυτές του Google) θα μπορούσαν να ήταν γυναίκες? Αν ναι, μπορείτε να μου δώσετε ανάλογο παράδειγμα? Αν όχι, γιατί?
- Για ποιο λόγο οι γυναίκες, σε σύγκριση με τους άντρες, έχουν πολύ λιγότερα hobby και ασχολίες?
- Για ποιο λόγο σε κάθε επαγγελματικό χώρο, ακόμα και σε αυτόν της μαγειρικής ή της μόδας, οι πρωτοπόροι και οι καλύτεροι είναι άντρες?
- Για ποιο λόγο στην τηλεόραση υπάρχουν γλάστρες και όχι «γλάστροι»?

Deepest Blue είπε...

Είχα ετοιμάσει ένα διαφορετικό μήνυμα να δημοσιεύσω, όμως δε θα το κάνω.
Εδώ είναι το δικό σας blog, δε δικαιούμαι εγώ να χαλάσω το πάρτι.

Απλώς να υπενθυμίσω ότι το Αιώνιο Θήλυ, εκτός από το να παρουσιάζει τις απόψεις του χωρίς να προκαλεί, ξέρει επίσης και να κλείνει επιχειρήσεις. Να τρώει περιουσίες.

Συνεχίστε το Εγκώμιο, μη μου δίνετε σημασία.

heinz είπε...

@georgia m.

Καλή μου, αυτήν που έπρεπε να πάρω στο κατόπι, την πήρα τότε που έπρεπε.
Πολλά έχω κάνει μετά την ώρα τους, αλλά - ευτυχώς - όχι αυτό.

:-)

georgia m. είπε...

@zoros:

Για ποιο λόγο προσπαθείτε τόσο πολύ;

georgia m. είπε...

@heinz

Επιτέλους κι ένας σοβαρός άντρας!Το λέω με την έννοια ότι βρήκατε αυτό που ψάχνατε στον σωστό χρόνο - τίποτα πιο θλιβερό από το να τρέχει κανείς πίσω από κοριτσάκια.

Αλλά,αν μου επιτρέπετε(αι),πόσο.."γεροξούρας" είστε;Εσείς αποκαλέσατε τον εαυτό σας έτσι! - μην παρεξηγηθώ!

cobden είπε...

Σωστά τα λέει ο zoros...Κακά τα ψέματα, ο ανθρώπινος πολιτισμός, η τέχνη, τα επιστημονικά επιτεύγματα, το επίπεδο ζωής που απολαμβάνουμε σήμερα, όλα αυτά είναι αντρικά επιτεύγματα....Ακόμη και το ότι οι γυναίκες σήμερα απολαμβάνουν το υψηλότερο επίπεδο χειραφέτησης και ελευθερίας στην ανθρώπινη ιστορία, κι αυτό επίτευγμα του "επάρατου ανδροκρατούμενου" πολιτισμού είναι..

vassiliskou είπε...

afroditi (mou), argotera & argotera, rixta ta sendonia sou Madonna mia! Ki ase na ta katalavoun aftoi pou kseroun n'agapoun...

Zoros είπε...

@georgia.m
"Για ποιο λόγο προσπαθείτε τόσο πολύ; "

Τι πράγμα?
Try to be to the point! Remember? :-)

heinz είπε...

@zoros

Heinz uses the fire distinguisher:

H georgia σου λέει το εντελώς γυναικείο:
"ηρέμησε, όλα είναι εντάξει".
Μην το πετάξεις, δεν υπάρχει λόγος. Πλακωνόμαστε άλλη φορά...

@georgia

45. Kαι οι δυο.

georgia m. είπε...

zoros:

Αφήστε το για άλλη φορά...εμείς,αποκλείεται να συννενοηθούμε.
Και ως απάντηση στην αγγλική σας ερώτηση,έχω να πω,αντιγράφοντας τον ΝΔ,...δεν ξεχνώ!

andy dufresne είπε...

@zoros,
ειπώθηκε μία υπερβολή, που δεν αλλάζει και πολύ τα λεγόμενά σου, αλλά οφείλω να διορθώσω.

Η Judit Polgar ήταν πριν λίγους μήνες στο Νο 14 της λίστας ELO με τους καλύτερους σκακιστές του κόσμου.

Άλλο λοιπόν 100 κι άλλο 13.

Επίσης, το 1991 έγινε η μικρότερη grandmaster (GM) στην ιστορία, σε ηλικία 14 ετών, σπάζοντας το ρεκόρ του Bobby Fischer.

Αλλάζουν τα πράγματα σιγά, σιγά zoros...

georgia m. είπε...

@heinz said:

45.Kαι οι δύο.

-------------


Άντε,καλέ,νεότατοι!Μόνο 90!(αλλά πακετάκι,και οι δυο σας!).Κι εγώ που νόμιζα ότι θα δω κανένα τριψήφιο νούμερο για τον καθένα από τους δύο!
:)

aggelos-x-aggelos είπε...

Αστείο:

Οι γυναίκες ποτέ δεν έφαγαν 4 μέρες κράτηση επειδή ήταν αξύριστές. Αλλά εισέπραξαν πολλά μπράβο ως ακομβίωτες.

Σοβαρό:

Μια γυναίκα στα 71 της θα είχε τόσους άντρες γύρω της;

Zoros είπε...

@georgia.m
"Αφήστε το για άλλη φορά...εμείς,αποκλείεται να συννενοηθούμε."

Μα γιατί τα παρατάς τόσο εύκολα, χωρίς καν να προσπαθήσεις?

Επίσης, αν ήσουν πραγματικά ευαίσθητη με την ισότητα των φύλων, θα περίμενα να τα βάλεις με το ΝΔ όταν μίλησε τόσο υποτιμητικά για τους άντρες στο post του. Μάλλον όμως τα λόγια του σε βόλευαν, ε? ;-)

Debby είπε...

Deepest Blue said...
Απλώς να υπενθυμίσω ότι το Αιώνιο Θήλυ, εκτός από το να παρουσιάζει τις απόψεις του χωρίς να προκαλεί, ξέρει επίσης και να κλείνει επιχειρήσεις. Να τρώει περιουσίες.

Πω!Πω! Φόβος!!! Θεέ μου!! (όχι θεά μου!!)

Zoros said...
- Για ποιο λόγο οι μεγαλύτεροι δημιουργοί είναι άντρες?
Αναφέρεσαι μόνο στην κοινωνία της Ελλάδας?

- Για ποιο λόγο οι γυναίκες δεν είναι τόσο καλές στο σκάκι?
Γιατί το σκάκι είναι βασισμένο στην λογική του πολέμου.

- Για ποιο λόγο οι γυναίκες δεν παθιάζονται με την τεχνολογία?
Γιατί οι περισσότερες δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν. Δεν προαφταίνουν να ενημερώνονται για τις εξελείξεις. Είναι φορτωμένες με χίλια δυο και ακόμα και να γουστάρουν να ασχοληθούν δεν προλαβάινουν

- Πιστεύετε ότι ο Larry Page και Sergey Brin (οι 30ρηδες δισεκατομμυριούχοι ιδρυτές του Google)
Οπως παραπάνω. Plus οτι έχουν κλίση σε άλλου είδους επαγγέλμάτα.

- Για ποιο λόγο οι γυναίκες, σε σύγκριση με τους άντρες, έχουν πολύ λιγότερα hobby και ασχολίες?
Ποιος το είπε αυτό? Λάθος.

- Για ποιο λόγο σε κάθε επαγγελματικό χώρο, ακόμα και σε αυτόν της μαγειρικής ή της μόδας, οι πρωτοπόροι και οι καλύτεροι είναι άντρες?
Γιατί όπως μας έχετε "ριγμένες" παντού έτσι και εκεί.

- Για ποιο λόγο στην τηλεόραση υπάρχουν γλάστρες και όχι «γλάστροι»?
Γιατί σας έχουν πάρει χαμπάρι ότι μόλις δείτε λίγο μπούτι τρελένεστε!!

georgia m. είπε...

@Andy

Δεν θέλω να περιαυτολογήσω αλλά παίζω πάρα πολύ καλό σκάκι.Θέλετε καμιά μέρα να παίξουμε;(μόνο σκάκι!)
Ξέρω ήδη την απάντηση...
"Σα βγω απ αυτή τη φυλακήηηηηηηη...κανείς δεν θα με πέριμένειειιιιιι"
:)

paroussa είπε...

@georgia m.
Tις περισσότερες φορές οι ευκαιρίες θεωρουνται δεδομένες ...υποχρεώσεις.
Πάντως με όλα μας τα ελαττώματα ειμαστε....θεές.

heinz είπε...

aggelos-x-aggelos said...

"Σοβαρό:

Μια γυναίκα στα 71 της θα είχε τόσους άντρες γύρω της; "

Α ναι?
Πόσο σίγουρος είσαι ότι η Αφροδίτη είναι κάτω από 71???

Stormrider είπε...

ο ΝΔ επιτέθηκε κατά του λαϊκισμού σε προηγούμενο post. ένα είδος λαϊκισμού που προσδιόρησε είναι η "αναπαραγωγή κλισέ". δεν ξέρω, εμένα αυτοαναίρεση μου φαίνεται αυτό.

georgia m. είπε...

zoros said

Επίσης, αν ήσουν πραγματικά ευαίσθητη με την ισότητα των φύλων, θα περίμενα να τα βάλεις με το ΝΔ όταν μίλησε τόσο υποτιμητικά για τους άντρες στο post του. Μάλλον όμως τα λόγια του σε βόλευαν, ε? ;-)

.............

Tα συγκεκριμένα λόγια του για τις γυναίκες;!Όχι απλώς με βόλευαν,αγαπητέ μου,ΜΕ ΧΟΝΤΡΟ-ΒΟΛΕΥΑΝ!,είναι η ειλικρινής απάντηση.
Αλλά,δεν σημαίνει ότι ό,τι λέει ο ΝΔ το ασπάζομαι πάντα.Υποθέτω ότι υπάρχουν αρκετοί άντρες ευαίσθητοι.Ένας από αυτούς είναι και ο ΝΔ κατά τη γνώμη μου.

aggelos-x-aggelos είπε...

@zoros

Το μειονέκτημα που έχουν οι γυναίκες σε σχέση με μας είναι μόνο το time limit με τα παιδιά. Εμείς κάνουμε και στα 60 μας (και στα 71 μας χι χι). Γιαυτό πιστεύω ότι ασχολούνται με λιγότερα πράγματα από ότι εμείς γιατί βιολογικά είναι επικεντρομένες αλλού. Αυτό βέβαια δεν τις κάνει 'λιγότερες' από εμάς. Μπορεί αυτές να είναι πιο κοντά στη φύση και εμείς να έχουμε ξεφύγει λίγο.

aggelos-x-aggelos είπε...

heinz said...
Πόσο σίγουρος είσαι ότι η Αφροδίτη είναι κάτω από 71???


Είναι είναι. Είμαι σίγουρος.

Nikos Dimou είπε...

Τον μεγαλύτερο ύμνο στην γυναίκα θα τον βρήτε στην Παλαιά Διαθήκη (Έσδρας Α΄Κεφ 4). Λέει ότι οι γυναίκες είναι πάνω από τον Βασιλέα "αι γυναίκες εγέννησαν τον βασιλέα και πάντα τον λαόν" ... "αύται ποιούσιν δόξαν τοις ανθρώποις και ου δύνανται οι άνθρωποι χωρίς των γυναικών είναι" και αν μαζέψουν χρυσάφι και ασήμι αλλά δούνε μία ωραία γυναίκα "χάσκοντες το στόμα θεωρούσιν αυτήν"...

georgia m. είπε...

Α είναι έτσι όπως ισχυρίζεστε,φαντάζεστε,υπαινίσσεστε,κλπ,θα είναι ενδιαφέρον και παγκοσμίως πρωτότυπο να έχουμε σε ένα μπλογκ την θεά της Ομορφιάς και του Έρωτα στα 71 της, ακμαιότατη!

Nikos Dimou είπε...

Stormrider said...
"ο ΝΔ επιτέθηκε κατά του λαϊκισμού σε προηγούμενο post. ένα είδος λαϊκισμού που προσδιόρησε είναι η "αναπαραγωγή κλισέ". δεν ξέρω, εμένα αυτοαναίρεση μου φαίνεται αυτό".

Δεν αναπαράγω κλισέ - έκανα μία ανατομία του συγκεκριμένου blog.

Oσο για τον Λαϊκισμό μου σε παραπέμπω στο τραγούδι του Cohen...(9:53)

Zoros είπε...

@debby
“Αναφέρεσαι μόνο στην κοινωνία της Ελλάδας?”

Ναι, αλλά όχι μόνο. Και παγκοσμίως οι άντρες συνθέτες είναι πολλοί περισσότεροι από τις γυναίκες. Μου γεννήθηκε ακόμα ένα ερώτημα:
Γιατί υπάρχουν ελάχιστα γυναικεία μουσικά συγκροτήματα, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι γεννημένα από τα τμήματα marketing των δισκογραφικών (spice girls, hi 5 κλπ)?


«- Για ποιο λόγο οι γυναίκες δεν παθιάζονται με την τεχνολογία?
Γιατί οι περισσότερες δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν. Δεν προαφταίνουν να ενημερώνονται για τις εξελείξεις. Είναι φορτωμένες με χίλια δυο και ακόμα και να γουστάρουν να ασχοληθούν δεν προλαβάινουν»

Και που βρίσκουν το χρόνο για άπειρες και ατελείωτες βόλτες στα μαγαζιά? Περνάω από την Ερμού καθημερινή και τα χάνω: ασφυκτικά γεμάτη από γυναίκες! Το αποκλείω να είναι θέμα χρόνου. Επιχείρημα απορρίπτεται! :-)


«Γιατί όπως μας έχετε "ριγμένες" παντού έτσι και εκεί.»

Μέγιστος μύθος ότι οι γυναίκες είναι ριγμένες! Νομικά πλέον έχετε περισσότερα δικαιώματα από τους άντρες: δεν πάτε στρατό, έχετε το δικαίωμα επιλογής για έκτρωση ή διατήρηση παιδιού, οι διατροφές βγαίνουν πάντα υπέρ σας, βγαίνετε σε σύνταξη νωρίτερα, κλπ κλπ. Επίσης είναι κοινωνικά αποδεκτό να μην εργάζεστε, δεν κάνετε ποτέ τα πραγματικά βρώμικα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (πχ σκουπιδιάρης, βοθρατζής). Θα ήθελα να μου αναφέρεις ένα παράδειγμα όπου οι γυναίκες είναι θεσμικά ριγμένες έναντι των αντρών!

Zoros είπε...

@aggelos-x-aggelos said...
"Το μειονέκτημα που έχουν οι γυναίκες σε σχέση με μας είναι μόνο το time limit με τα παιδιά."

Μου κλέβεις επιχειρήματα (που δεν έχω ακόμα πει, περιμένω πρώτα να διαβάσω σχόλια!)
Συμφωνώ.

paragrafos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
MainMenu είπε...

Πριν μια εβδομάδα μια γυναίκα 64 χρονών έμεινε έγγυος, στην Αγγλία...:)

Πάει το επιχειρημα...:)

Ανάβω Φωτιά Τώρα

Ξεκαθαρίζω είμαι υπέρ. Τι θα πει φύση, αν ήταν έτσι να μην είχαμε και καθόλου ιατρική

paragrafos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Nikos Dimou είπε...

Zoros κάνεις ένα βασικό λάθος.

Βαθμολογείς τις γυναίκες σε ανδρικά "αγωνίσματα".

Τα οποία μπορεί να μην τις ενδιαφέρουν, ή να μην τους πάνε.

Έχουν άλλη κλίμακα αξιών από μας.

Μπορούν κάλλιστα να διαπρέψουν και στα δικά μας οικόπεδα (π. χ. συνθέτες: Καραΐνδρου, Ρεμπούτσικα) αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι θέλουν...

paragrafos είπε...

Ασφαλώς εχει σημασία και πως μεγαλώνει ένα κορίτσι ή και ένα αγόρι. Ιδίως στις "γυναικείες σπουδές" γίνεται σαφής μνεία/διαφοροποίση (εκ κοινωνιολογίας ορμώμενη) μεταξύ βιολογικού "γένους" και κοινωνικού "φύλου", δηλαδή μεταξύ των βιολογικών γνωρισμάτων του ατόμου και των αντίστοιχα επικτήτων κοινωνικών ρόλων εντός των οποίων δεσπόζουσα θέση κατέχει η εναπόθεση/ενστάλαξη (μέσω της κοινωνικοποίησης) του "φύλου".

Προ δωδεκαετίας, συμμετείχα (στις ΗΠΑ) σε ένα πρόγμαμμα "γυναικείων σπουδών" με θέμα την πολιτική κοινωνικοποίηση και τα "παραδοσιακά" υψηλά ποσοστά αποχής του γυναικείου πληθυσμού απο την ενεργό πολιτική δράση, σε σχέση πάντα με τα ποσοστά αποχής που εμφανίζουν οι άντρες. Θέμα: "η πολιτική τού φύλου και το φύλο της πολιτικής" (αντίστοιχους τίτλους/θέματα σεμιναρίων και κειμένων βρίσκουμε πια και στην ελλαδική βιβλιογραφία).

Δυστυχώς, εκεί μέσα, δηλ. στα εν λόγω σεμινάρια, κυριαρχούσε μια συνωμοσιολογία άνευ προηγουμένου. Όλο το σύμπαν στρεφόταν κατά τού γυναικείου πληθυσμού ο οποίος καταπιέζεται απο την εποχή που έλαβε τέλος η "αμαζονοκρατία", όταν δηλαδή τειχίστηκαν οι πρώτες πόλεις (προ δηλαδή έξι-επτά χιλιάδων ετών περίπου), αποκρυσταλλωθηκαν οι εξουσιαστικές και οικογενειακες καταπιεστικές σχέσεις και πάει λέγοντας.

Παρ΄ ότι μεγάλωσα στην απελπιστικά συντηρητική και καταπιεστική Κύπρο (όπου οι ομοφυλόφυλοι είναι... ανύπαρκτοι και η σε βάρος τους νομοθεσία καταργήθηκε μόλις το 97 και εξ ανάγκης, λόγω της προσαρμογής στο κοινοτικό κεκτημένο -με τη σύμφωνη...αποχή όλων των κομμάτων)παρ΄ότι λοιπόν γαλουχήθηκα σε ένα περιβάλλον όπου η γυναίκα είναι "γεννημένη δούλα", εντούτοις όλο αυτό το κατηγορητήριο σε βάρος των αντρών που άκουγα εκεί μέσα, εκτός του ότι ηχούσε επιθετικό, με ξένιζε κάμποσο.

Βεβαίως ο "ιστορικός αναθεωρητισμός" οφειλει πολλά στα αιτήματα των μετα-νεωτερικών κοινωνικών κινημάτων (αφρο-αμερικανιστές, "γυναικείες σπουδές", "τρίτο φύλο" κλπ.). Παρά ταύτα ο εκ των "γυναικείων σπουδών" ιστορικός αναθεωρητισμός, φαντάζει το λίγοτερο φαιδρός. Η ειρωνεία είναι ότι οι πιο δυναμικές προσωπικότητες που γνώρισα στις "γυναικείες σπουδές" ήταν γυναίκες που είχαν "απαρνηθεί το αναμενόμενο κοινωνικά φύλο τους" και είχαν επιλέξει για το γένος τους την "άλλη" όχθη. Άντε τώρα να πείσεις ότι αυτές οι σπουδές είναι... γυνακείες...

Γι΄αυτό μας γράφουν ολοι στα παλιά τους τα παπούτσια...


Με αυτοκριτική διάθεση

Παράγραφος

Anula είπε...

aggelos-x-aggelos said...

Μια γυναίκα στα 71 της θα είχε τόσους άντρες γύρω της;

Ανδρες οχι - Γάτους ναι

Debby είπε...

@Zoros
Αναφερεσαι στην Ελλάδα και σε συγκεκριμένο καλλιτεχνικό χώρο.
Αλλά ας υποθέσουμε ότι αυτό το προσπερνάμε. Σε κάθε τομέα η γυναίκα υστερεί. Οχι λόγω του ότι δεν αξίζει ή είναι λιγότερο ικανή. Είναι έτσι η δομή της κοινωνίας που ζούμε.

Μια γυναίκα ξεκινάει από το μηδέν π.χ. ενώ ένα άντρας με το που γεννιέτε έχει ήδη βρεθεί στο 5. Εχει κεκτημένες ελευθερίες και δικαιώματα μέ μόνο το γεγονός ότι γεννηθηκε άντρας. Αν δεν γεννηθείς γυναίκα δεν μπορείς να το καταλάβεις αυτό. Σου είπε ποτέ η μαμά σου να πλυνείς τα πιάτα αφού φάγατε?
Γι' αυτό αναφέρεις παρακάτω διάφορα υποτιθέμενα δικαιώματα που έχουμε επιπλέον εμείς οι γυναίκες.

Παρατήρησε σε όσα αναφέρεις. Σε όλα μα σε όλα μας αντιμετωπίζουν σαν πιο αδύναμες. Εντυπώνεται θέλοντας και μη και στο δικό μας υποσυνείδητο αλλά και σε όλης της κοινωνίας ότι "υστερούμε". Γι'αυτό και δεν μας στέλνουν στρατό. Γι'αυτό και θεωρήτε λογικό να μην εργαζόμαστε. Και όλα τα υπόλοιπα κάπως έτσι πάνε.

Η μητρότητα επίσης είναι καταλυτικός παράγοντας στην ζωή μιας γυναίκας. Η γυναίκα που γίνεται μάνα, έχει αφιερωθεί 90% στην φροντίδα του παιδιού της. Του άντρα σε πολύ μικρότερο ποσοστό επηρεάζει την ζωή του η πατρότητα.

Θεσμικά ριγμένες? Τι να πω. Γεννάω ένα παιδί και μόνο αν είναι νόθο μπορώ να του δώσω το όνομα μου.
Δεν μπορώ να γίνω ιερέας αν θέλω.
Η μητρότητα είναι λόγος να μην με πάρουν σε μια δουλειά.
Και πολλά άλλα τέτοιου στυλ.

Παρατραβηγμένα?
Δεν νομίζω.

Zoros είπε...

@ΝΔ
«Μπορούν κάλλιστα να διαπρέψουν και στα δικά μας οικόπεδα (π. χ. συνθέτες: Καραΐνδρου, Ρεμπούτσικα) αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι θέλουν...»

Μα συμφωνώ ότι είναι το ίδιο ικανές και έξυπνες (το έγραψα πρώτα-πρώτα στο post μου).
Το ερώτημα για εμένα είναι, ΓΙΑΤΙ δεν θέλουν να διαπρέψουν στα δικά μας οικόπεδα, αλλά και ταυτόχρονα διαμαρτύρονται που δεν έχουν την ίδια πχ επαγγελματική εξέλιξη με τους άντρες? Και ποια είναι «δικά τους» οικόπεδα που διαπρέπουν σε σχέση με τους άντρες?
Γιατί δεν υπάρχει θηλυκός John Lennon, αλλά υπάρχει Britney Spears? Τόσο πολύ εξειδικεύουν το «οικόπεδό τους», που τους αρέσει να τραγουδάνε, αλλά δεν τους αρέσει να συνθέτουν?

paragrafos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
andy dufresne είπε...

@zoros,
βρες άλλο παράδειγμα εκτός μουσικής διότι εκτίθεσαι.

Θα σου πέσει η κιθάρα της Patti Smith και θα σε πλακώσει...

paragrafos είπε...

Οπότε προκύπτει και το άλλο ακαδημαϊκό ερώτημα: τι είναι "γυναίκα" και πόση σχέση έχει, όχι με αυτό που δυνητικά ειναι, αλλά με αυτό που νομίζουμε ότι είναι, δηλαδή με τα στερεότυπά μας.

Αν δεχθούμε ότι η "γυναίκα" ορίζεται βιολογικά και μόνο, και όχι κοινωνικά (με όλα τα συμπαρομαρτούντα επίκτητα γνωρίσματά της) τότε η "γυναίκα" ως κοινωνικός ρόλος είναι ρευστός. Άρα, γιατί πράγμα μιλούμε;

Μα για τα στερεότυπά μας φυσικά! Ή ακόμα χειρότερα, για ό,τι νομίζουμε και αναμένουμε να είναι η "γυναίκα". Ως εκ τούτου αναπαράγουμε τις υφιστάμενες "σεξιστικές" διακρίσεις. (τύφλα να ΄χουνε οι μαρξιστές!)


Με φεμινιστική διάθεση για αμφισβήτηση

Παράγραφος

Zoros είπε...

@debby
“Σου είπε ποτέ η μαμά σου να πλυνείς τα πιάτα αφού φάγατε?”

Όχι, αλλά μου έλεγε να κουβαλήσω τα ψώνια :-)

Μια που το σοβαρεύεις θα σου πω ότι σε πολλά από αυτά που γράφεις συμφωνώ.

Αλλά η ένστασή μου είναι σε αυτό που αναφέρεις:
«Σε κάθε τομέα η γυναίκα υστερεί.»
Αυτό δεν ισχύει και για αυτό φέρνω παραδείγματα από το χώρο της μουσικής. Η Βίσση και η Βανδή είναι Νο1 στο τραγούδι (ισάξιες, αν όχι ανώτερες από άνδρες συναδέλφους τους), αλλά οι αντίστοιχες συνθέτριες (που είναι κάτι δημιουργικό, που θέλει κόπο, έμπνευση και τριβή) δεν είναι! Το ίδιο και στο χώρο της 7ης τέχνης: υπάρχουν πολλές ακριβοπληρωμένες γυναίκες ηθοποιοί, αλλά ελάχιστες σκηνοθέτες. Αυτό πως το εξηγείς? Γιατί αυτή η επιλεκτικότητα στο που θα διαπρέπετε?

paragrafos είπε...

Σε γενικές γραμμές, ο Φεμινιστικός αναθεωρητικός λόγος, αρνείται τα πάντα: αρνείται την παραδοδιακή γυναικεία γοητεία, την θηλυκότητα, την ελκυστικότητα. Όλα αυτά τα ρίχνει στο πυρ το εξώτερον ως αιτήματα και εκδηλωσεις, γεννήματα και απαιτήσεις της κυρίαρχης φαλλοκρατικής κουλτούρας που κάποτε αντιμετώπιζε τους βιαστές με επιείκεια γιατί τα θύματα... προκαλούσαν..

Η αναθεωρητική φεμινιστική σκέψη, ανοίγει τα λεξικά και διαγράφει λήμματα που είναι ασύνειδα, φαλλοκρατικά σκευάσματα και θέλουν (στα σεξιστικά ελληνικά) οτιδήποτε έχει ο άντρας να λογίζεται ως μάλλον άξιο ενώ ό,τι έχει σχεση με τη φύση της γυναίκας να θεωρείται υποτιμητικό, αξιοκαταφρόνητο...

Νομίζω ότι τώρα έγινε κάπως σαφής ή "οπτική" του ακαδημαϊκού φεμινισμού.

Με καλή διάθεση, άλλά όχι για άλλο μονολογο

Παράγραφος

Zoros είπε...

@andy dufresne
"βρες άλλο παράδειγμα εκτός μουσικής διότι εκτίθεσαι."

Μην μου πεις ότι οι άνδρες δημιουργοί και συνθέτες είναι ανάλογοι με τις γυναίκες (και σε αριθμό και σε ποιότητα)?
Ας βγάλουμε έξω αυτούς της κλασικής μουσικής και ας μείνουμε στους σύγχρονους: μπορείς να μου αναφέρεις μια γυναίκα που έφερε επανάσταση με τη μουσική της? Άνδρες πάντως υπάρχουν πολλοί...

Debby είπε...

Zoros said...

@debby
“Σου είπε ποτέ η μαμά σου να πλυνείς τα πιάτα αφού φάγατε?”

Όχι, αλλά μου έλεγε να κουβαλήσω τα ψώνια :-)

Επέτρεψε μου να πω ότι δεν είναι καθόλου το ίδιο!!!!!!!!

Αλλά η ένστασή μου είναι σε αυτό που αναφέρεις:
«Σε κάθε τομέα η γυναίκα υστερεί.»

Δεν έχω πρόθεση να βαρύνω το κλίμα!!!

Αλλά για να οθυ απαντήσω και στο τελευτάιο που επιμένεις, όσον αφορά τις τραγουδίστριες και τις ηθοποιούς, αν θες επιβεβαιώνει την σκέψη μου. Δεν είμαι απόλυτη. Αλλά για σκέψου. Ζούμε σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Αν κάποιες γυναίκες αποφασίσουν να ασχοληθούν τελικά με τα "καλλιτεχνικά" οι θέσεις που τις προτιμούν οι άντρες είναι αυτές που αναφέρεις. Τις άλλες, τις "καλές" τις κρατάνε για αυτούς! Εξάλου δεν θα έλεγε πολλά ένας θεοφάνους π.χ. στην σκηνή!

Nikos Dimou είπε...

Εμένα μου αρκεί που διαπρέπουν όπου διαπρέπουν.

Σε τίποτα δεν μου λείπει μία γυναίκα Grand Maitre στο σκάκι.

Ακούω αηδόνια στον κήπο - ήρθαν νωρίς.

Θα με νανουρίσουν...

andy dufresne είπε...

Patti Smith, Grace Slick, Joan Baez, Janis Joplin, Debbie Harry, PJ Harvey.

Θες να συνεχίσω;

Zoros είπε...

@debby
"Αλλά για σκέψου. Ζούμε σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Αν κάποιες γυναίκες αποφασίσουν να ασχοληθούν τελικά με τα "καλλιτεχνικά" οι θέσεις που τις προτιμούν οι άντρες είναι αυτές που αναφέρεις. Τις άλλες, τις "καλές" τις κρατάνε για αυτούς!"

Μένω πάλι στο χώρο της μουσικής: Μα ο καθαρά μη αξιοκρατικός χώρος (και οι "καλές θέσεις" όπως λες) είναι αυτός των τραγουδιστών και όχι αυτός της σύνθεσης! Θα δεχόμουν το συλλογισμό σου αν συνέβαινε το αντίθετο: αν δηλαδή υπήρχαν γυναίκες συνθέτριες όσες και άντρες και δεν υπήρχαν τραγουδίστριες.
Αν υπάρχει μια θηλυκή Φοίβος ή Καρβέλας (αναφέρω τους εμπορικούς) που θα έφερνε λεφτά με τη σέσουλα, το σύστημα δεν θα την άφηνε με τίποτα να χαθεί! (γυρνώντας στα χτεσινά περί καπιταλισμού: το χρήμα έχει ξεκάθαρους κανόνες...)

Ergotelina είπε...

@Zoros..Aν αυτα που εχουμε κατακτησει τον τελευταιο αιωνα σου φαινονται λιγα..φαντασου τον επομενο!!!Ερχεται Φεμινιστικο Τσουναμι!!!Γιωργο προχωρα!!Change Everything!!..Τολμησε,βαλε και στη θεση σου ακομα Γυναικα!!!..τουλαχιστον αν χασεις τις εκλογες,καντο..σαν υστεροφημια..θα σε θυμομαστε...
ησουν καλος Γυναικοπατερας...

Zoros είπε...

@andy dufresne
"Patti Smith, Grace Slick, Joan Baez, Janis Joplin, Debbie Harry, PJ Harvey.
Θες να συνεχίσω;"

Για να μην μπούμε σε μια ατελείωτη ανταλλαγή ονομάτων, περιμένω μια ξεκάθαρη απάντηση:
Πιστεύεις ότι οι γυναίκες συνθέτριες / δημιουργοί επηρέασαν την μουσική ιστορία το ίδιο με τους άντρες?

kahri είπε...

Zoros, σε όλα τα επίπεδα υπάρχουν γυναίκες που διαπρέπουν, αρκεί να το επιτρέπουν οι κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον τομέα μουσική. Δεν υπήρξε θηλυκός Mahler ή Schubert, υπάρχει όμως η Joan Baez ως θηλυκό αντίστοιχο του Bob Dylan. Ή η Patti Smith, η Kate Bush και πάρα πολλές άλλες αξιόλογες τραγουδοποιοί. Άλλη εποχή τότε, άλλη τώρα. Το αρσενικό μέτρο σύγκρισης της Britney Spears που αναφέρεις είναι π.χ. ο Robbie Williams και όχι ο John Lennon.
Δεν είναι καθόλου παρατραβηγμένα αυτά που γράφει η debby. H κοινωνία παραμένει άδικη με τις γυναίκες και το αξιοσημείωτο είναι πόσο θαυμάσια ανταπεξέρχονται πολλές από αυτές τις δυσκολίες. Με την λεγόμενη ισότητα προσέθεσαν και άλλα βάρη σε αυτά που είχαν, ενώ σε άλλους τομείς η ανισότητα καλά κρατεί.

petalida είπε...

@Zoros
Sygrineis katastaseis pou exoun poly diaforetiki dynamiki.
Apo ti mia ta "epiteugmata" twn andrwn, pou dimiourgithikan se mia androkratoumeni koinwnia aiwnwn.
Apo tin allin ta "epiteugmata" twn gynaikwn pou apektisan dikaiwma sti morfwsi ta teleutaia 50 xronia!!!
Eleos!

the resident είπε...

@ andy μαλλον εσυ "βρες άλλο παράδειγμα εκτός μουσικής διότι εκτίθεσαι."
θα πρόσθετα κι άλλες πχ Kate bush Beth gibbons joni mitchell αλλά οι άντρες δημιουργοί είναι όντως περισσότεροι και γενικά καλύτεροι. Aτελείωτος αριθμός των σημαντικών..

@heinz
αν ξέραμε ότι η Αφροδίτη ήταν 71 όπως ξέρουμε για τον ND, τότε θα άλλαζαν τα πράγματα..

Απολλύων είπε...

Γυναίκες...

Can't live with them, can't kill'em...

Μα είναι δυνατόν να μην τις αγαπάει κανείς; Σκεφτείτε λιγάκι πως θα ήταν ο κόσμος μας...δίχως την ματαιοδοξία τους...δίχως την ζήλια και κακία τους...δίχως τον υπερ-καταναλωτισμό τους...δίχως την πλήρη έλλειψη πνευματικότητας, αυταπάρνησης, υπέρβασης των ορίων που θέτει το φεύ!, τόσο φευγαλέα ελκυστικό, σώμα τους...δίχως την ματαιοδοξία τους...

Αλοίμονο, οι άνδρες δεν είναι όλοι άγγελοι...τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία έχουν διαπραχθεί από αυτούς...όπως άλλωστε και οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις και εφευρέσεις, τα μεγαλύτερα πνευματικά και κοινωνικά κινήματα, γενικά οι μεγαλύτερες ΠΡΑΞΕΙΣ.

Πόσες γυναίκες φιλοσόφους γνωρίζετε? Πόσες γυναίκες μαθηματικούς? Πόσες γυναίκες ΚΩΜΙΚΟΥΣ?

Έντάξει, καλό και απαραίτητο το μητρικό ένστικτο για την διαιώνιση του είδους, αλλά μετά από τόσες εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια ύπαρξης, και αρκέτες δεκάδες χιλιάδες χρόνια πολιτισμού, θα περίμενε κανείς η ανθρωπότητα να έχει ξεπεράσει κάπως την τόσο αφόρητα "mundane" διαδικασία της τεκνοποίησης...

Και ο πραγματικός χαρακτήρας και η πραγματική αξιοποίηση των γυναικών, δεν μπορεί ασφαλώς να κριθεί στις συνθήκες εξαιρετικής ευμάρειας και ασφάλειας που ζούμε στον Δυτικό κόσμο τους τελευταίους αιώνες...μόνο σε συνθήκες κοινωνικής κατάρρευσης και αποσύνθεσης, ίσως στις συνθήκες ενός μετα-αποκαλυπτικού κόσμου, θα μπορέσει να (ξανα)δει κανείς τα δύο φύλα στους πραγματικούς τους ρόλους...

Και σε αυτές τις συνθήκες επιβίωσης και ΑΛΗΘΕΙΑΣ, οι θιασιώτες της ισότητας και ισονομίας των δύο φύλων μάλλον θα απογοητευούν...

epikairos είπε...

Ορισμένοι λόγοι που μακαρίζω που είμαι άντρας

Δεν θα χρειαστεί να υποστώ την οδύνη της γέννας
Κατουράω όρθιος
Τα κέφια μου δεν εξαρτώνται από μια μυστήρια πάθηση που λέγεται κυκλοθυμικότητα
Λούζομαι όποτε θέλω χωρίς να χρειαστεί να μεσολαβήσει το κομμωτήριο
Δεν περιμένω εκείνες τις μέρες του μήνα που θα είναι «δύσκολες»
Μπορώ να ντυθώ πρόχειρα σχεδόν σε όλες τις εξόδους μου κι αυτό να θεωρηθεί άποψη
Δεν ντρέπομαι που έχω τρίχες στα πόδια
Κάθε φορά που κάνω έρωτα έχω οργασμό
Δεν με ενδιαφέρει σε μια κοινωνική εκδήλωση πόσοι θα φοράνε το ίδιο πουκάμισο με εμένα
Δεν χρειάζεται κάθε χρόνο να αγοράζω τέσσερα διαφορετικά μαγιό, μισή ντουζίνα παπούτσια κι οτιδήποτε άλλο προστάζει ένας απροσδιόριστος παράγοντας που αποκαλείται μόδα
Δεν ζαλίζομαι με δύο ποτήρια Jack Daniels
Κανένας δεν θα με κολακεύσει όταν λέω μαλακίες. Αν μη τι άλλο πάντα έχω περιθώρια βελτίωσης

Debby είπε...

@Zoros

Η θέση που μας περισσεύει στα καλλιτεχνικά για να γίνω λίγο πιο συγκεκριμένη είναι αυτή που αφήνει να φανεί λίγο μπούτι!!

Μεταξύ αστείου και σοβαρού που συνεχίσουμε την κουβέντα κάτι τετοιο συμβαίνει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται για κανόνα.

Εξάλου ο Andy εδώ και ώρα απαριθμεί αξιόλογες μουσικούς.

heinz είπε...

georgia m. said...

"Α είναι έτσι όπως ισχυρίζεστε,φαντάζεστε,υπαινίσσεστε,κλπ,θα είναι ενδιαφέρον και παγκοσμίως πρωτότυπο να έχουμε σε ένα μπλογκ την θεά της Ομορφιάς και του Έρωτα στα 71 της, ακμαιότατη! "

Ψυχραιμία :-)

Ούτε ισχυρίζομαι, ούτε φαντάζομαι, ούτε υπαινίσσομαι τίποτα.
Αυτό που λέω είναι ότι η εν λόγω Αφροδίτη, κατάφερε να ξεσηκώνει κύματα ενθουσιασμού μόνο με το λόγο της.
Θα μπορούσε να είναι 23, θα μπορούσε και 73. Αλλά, αποδεικνύει κάτι.

Kι επίσης, την αναφέρω ως περίπτωση, όχι ως μοναδική τέτοια.

Ergotelina είπε...

@ZORO..Επιμενεις στο θεμα της Μουσικης Συνθεσης,το οποιο ανεξαρτητα απο κοινωνικες συνθηκες,μπορει να ναι και διαφορα αντρικου-γυναικειου Εγκεφαλου.
Οι Γυναικες ειναι ἠ εκπαιδευτηκαν να ειναι λιγοτερο αφηρημενες απο τους Αντρες για να συνθετουν μουσικη και να αναλυουν αφηρημενες εννοιες..αυτο δε σημαινει ομως οτι αυριο αυτο δε θα αλλαξει..

aphrodite είπε...

@zoros,

Γιατί δεν διαπρέπουν οι νέγροι στην κολύμβηση? Υπάρχει γονιδιακός αποκλεισμός - δεν επιπλέουν γιατί έιναι βασικά δρομείς? Σωματοτυπικό μειονέκτημα - μεγάλος κόλος που δεν βυθίζεται? Κοινωνική "πόρτα" στο άθλημα - βλ. Tiger Woods για πρώτη φορά?

Κατάλαβες τώρα?
:)

epikairos είπε...

@zoros

Υπάρχει μια γυναίκα τραγουδίστρια που δεν έχει αντίστοιχο στον αντρικό πληθυσμό.

Billie Holiday

Κανένας άντρας μουσικός δεν επηρέασε τη τζαζ όπως αυτή.

αθεόφοβος είπε...

Βέβαια ο Ονορέ ντε Μπαλζάκ είπε «μιά γυναίκα είναι για τον άνδρα της αυτό που εκείνος την έκανε»

heinz είπε...

Nikos Dimou said...

" Εμένα μου αρκεί που διαπρέπουν όπου διαπρέπουν."

Ο Σκρούτζ, παραδοσιακά ασχολείται μόνον με το ...συμφέρον του!!!

:-)

nikanor είπε...

Ρόδον το αμάραντον...
Όρος αλοτόμητον....
Ηδύπνοον κρίνον...
Δένδρον αγλαόκαρπον....
Θυμίαμα εύοσμον....

Ο υμνογράφος Ιωσήφ -αγνώστων λοιπών στοιχείων- που παραβάλλεται στην ακροστοιχίδα του Ακαθίστου Ύμνου αναφέρεται στην Παναγία και κατ΄επέκταση, στη Μητέρα, στη Γυναίκα.
Ισως είναι από τα πιό τρυφερά επίθετα που αναγράφονται στην Υμνογραφία, και σηματοδοτούν την Χάρη της Γυναίκας.
Ευχαριστούμε τον Κο Ν.Δήμου, που μας δίνει το έναυσμα να αναφερόμαστε και σε θέματα που δεν είναι μόνο στείρες αντιπαραθέσεις.

axilleas είπε...

Το ότι κοινωνικά και επαγγελματικά η γυναίκα έχει να αντιμετωπίσει περισσότερες δυσκολίες από έναν άντρα, είναι τόσο αυτονόητο, που θα ήταν ίσως περιττό να συζητηθεί. Το θέμα όμως είναι ότι πολλές φορές η ίδια η γυναίκα με τη συμπεριφορά της ως μητέρα τροφοδοτεί περαιτέρω αυτήν την κατάσταση. Η ανατροφή των αγοριών σε μια μέση ελληνική οικογένεια (τουλάχιστον στην επαρχία όπου και μένω) μου θυμίζει τον τρόπο που μεγάλωνε ο τελευταίος αυτοκράτορας στην ομώνυμη ταινία του Μπερτολούτσι. Όλα στο χέρι και όλα στο πιάτο. Ο μικρός πρίγκηπας δεν πρέπει να βοηθά, να κουράζεται, αλλά να φέρνει καλούς βαθμούς και να αποδεικνύει καθημερινά την νοητική του υπεροχή (ή αλλιώς μαγκιά) στους άλλους. Οι γυναίκες οδηγοί δεν βρίζουν στα φανάρια (ή μήπως όχι;), δεν ορύονται στις συζητήσεις για να πείσουν πόσο δίκιο έχουν και αυτό γιατί δεν είναι μεγαλωμένες (συνήθως) με προτροπές υπεροχής. Επειδή η γυναίκα μάνα είναι αυτή που ουσιαστικά ασχολείται με την ουσιαστική ανατροφή των παιδιών, η ευθύνη της είναι και μεγάλη. Όπως λένε και κάποιοι ηλικιωμένη όταν τους ρωτάς: έχω δυο παιδιά και ένα κορίτσι.

tslyns είπε...

Zoros, οι αντρες ειναι πιο φιλοδοξοι λογω εξελικτικης (evolutionary) πιεσης, γι αυτο διαπρεπουν γενικως περισσοτερο αποτις γυναικες. Ενας αντρας πρεπει να προσπαθησει για να κερδισει στη ζωη του, περισσοτερο απο μια γυναικα, επρεπε επισης να ξεχωρισει για να αφησει πολλους απογονους, η γυναικα οπςσ και να'χει εχει ορια στο ποσους απογονους θα αφησει. Η εξελιξη λοιπον ευνοησε τους φιλοδοξους αντρες περισσοτερο απο τις φιλοδοξες γυναικες, στο θηλυκο ειναι πιο χρησιμα αλλα χαρακτηριστικα. Επισης οι πολεμοι και γενικοτερα οι συγκρουσεις γινονταν παντα μεταξυ αντρων κι αυτο ειναι ο αλλος σημαντικος μοχλος εξελικτικης πιεσης.

axilleas είπε...

ηλικιωμένοι, sorry.

heinz είπε...

axilleas said...

"ηλικιωμένοι, sorry. "

Δεν πειράζει παιδί μου (δεν είσαι κορίτσι ε;)

heinz είπε...

tslyns said...

"Zoros, οι αντρες ειναι πιο φιλοδοξοι λογω εξελικτικης (evolutionary) πιεσης, ..."

Oι άντρες είναι πιο φιλόδοξοι, γιατί η κοινωνία απαιτεί να είναι. Κορόϊδα (εμείς)!

maika είπε...

@zoros10.09

..
Ο Φοίβος γράφει γιατί αν δεν το κάνει η μαμά του θα του το βγάλει το αυτί!!

.. δεν είμαστε Νο 1 στο σκάκι γιατί δεν μας αρέσει το σκάκι!!

.. δεν παθιαζόμαστε με την τεχνολογία γιατί είναι περιττό...το κάνετε εσείς για μας...λύνετε τα προβλήματα κι εμείς απολαμβάνουμε τις ..απαντήσεις..

.. λιγότερες ασχολίες δεν θα το έλεγα ούτε και στα λιγότερα χόμπυ θα συμφωνήσω .. εγώ βλέπω και στίβο και κολύμβηση και τοξοβολία και σινεμά ... άλλα δεν προλαβαίνω δυστυχώς!!

.. μάγειροι??
ε όχι να μαγειρεύουμε και εκτός σπιτιού..

..μόδα
πλένω και σιδερώνω τόσα ρούχα...
όχι να τα σχεδιάζω και να τα ράβω κιόλας...

.. γλάστρες??
ε και? αν δε σας αρέσουν αγνοείστε τις... γι αυτό στενοχωριέστε τώρα??

φιλικά
η γυναίκα της διπλανής πόρτας

Ergotelina είπε...

Eρχεται θηλυκος Einstein?... Στην Iσλανδία και στη Σουηδία τα κορίτσια έχουν υπερκεράσει τα αγόρια στα Mαθηματικά και στη Φυσική. Aυτό παρατηρείται ειδικά στον Bορρά. O λόγος είναι ότι τα κορίτσια θέλουν να κατέβουν στις μεγάλες πόλεις, ενώ τα αγόρια προσανατολίζονται να μείνουν στην ύπαιθρο. Aλλά και στις HΠA το γενετικό χάσμα κλείνει σιγά σιγά. Σήμερα το 50% των πτυχίων Xημείας και το 60% της Bιολογίας δίνονται σε γυναίκες.
Όμως, εάν δεν είμαστε προσεκτικοί, ίσως ο επόμενος «θηλυκός Aϊνστάιν» θα υπολογίζει φόρους σε ένα δικηγορικό γραφείο, αντί να ερμηνεύει το σύμπαν.....

kahri είπε...

Όπως είπε και ο petalida οι ιδιοφυίες που αναγνωρίζουμε σήμερα προέρχονται από πολύ πιο ανδροκρατούμενες εποχές. Οι σύγχρονες ιδιοφυίες δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί. Αλλά είναι ούτως ή άλλως προβληματικό να συγκρίνουμε σε επίπεδο ιδιοφυιών. Εξετάζουμε το 0,0000...001% του ανθρώπινου πληθυσμού!
Πάντως σήμερα, όσον αφορά αξιόλογους επιστήμονες βλέπω μικρή διαφορά στην αναλογία ανδρών -γυναικών.

axilleas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
AnemosThalassinos είπε...

I, Woman, am that wonder-breathing rose
That blossoms in the garden of the King.

ELSA BARKER, The Mystic Rose

Zoros είπε...

Τα παρατάω για σήμερα και συγνώμη για το σολάρισμα! (αύριο θα δουλεύω μέχρι το βράδυ και χρειάζομαι ξεκούραση...)

Γυναίκες του blog: Σας αγαπώ! :-)
Αύριο, (και αφού διαβάσω τα μεταμεσονύχτια σχόλια, που συνήθως παρουσιάζουν το πιο πολύ ενδιαφέρον), θα σας δώσω τις απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσα!

Θα σας κάνω όμως και ένα σοβαρό παράπονο (που και για αυτό ίσως έγραψα κάπως επιθετικά στις 9:09):
Καμία σας δεν έκανε κάποιο σχόλιο αποδοκιμασίας στο post του ΝΔ που ήταν αρκετά προσβλητικό για τον ανδρικό πληθυσμό του blog. Για τυπικούς και μόνο λόγους θα περίμενα ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ σας να πει:
Μα Νίκο Δήμου μου, υπάρχουν κάποιοι στο blog που δεν είναι...
«άντρες καβγατζήδες, γκρινιάρηδες, μισαλλόδοξους, εξυπνάκηδες, εριστικούς, φαντασμένους, δογματικούς, ξεροκέφαλους, χυδαίους»
...αυτούς γιατί τους αδικείς, εσύ που δεν γενικεύεις και δεν σου αρέσουν τα κλισέ???

andy dufresne είπε...

Είναι αλήθεια ότι οι άντρες συνθέτες μουσικοί είναι περισσότεροι από τις γυναίκες.

Εγώ απλά ανέφερα μερικές γυναίκες (υπάρχουν εκατοντάδες άλλες αξιόλογες), σαν απάντηση στην ερώτηση του zoros αν υπάρχουν γυναίκες που έφεραν επανάσταση με τη μουσική τους.

Ο λόγος που είναι λιγότερες είναι ότι δεν έχουν ασχοληθεί τόσες πολλές.
Όπως σωστά ειπώθηκε οι γυναίκες απέκτησαν δικαιώματα τα τελευταία 100 χρόνια.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες γυναίκες σταρ εμφανίστηκαν στις χώρες που πρώτες έδωσαν διακιώματα στις γυναίκες (ΗΠΑ, Αγγλία, Σουηδία κλπ).

Γι' αυτό που είμαι σίγουρος είναι ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να καταφέρουν οτιδήποτε, παρότι εξακολουθούν να έχουν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα εμπόδια σε σχέση με τους άντρες.

Γι' αυτό και σε όσες γυναίκες κάνουν καριέρα και μεγαλώνουν οικογένεια ταυτόχρονα αξίζουν δεκαπλά συγχαρητήρια.

aggelos-x-aggelos είπε...

Νομίζω ότι η εργοτελίνα τα είπε όλα:

Οι Γυναικες ειναι εκπαιδευτηκαν να ειναι λιγοτερο αφηρημενες απο τους Αντρες

Zoros είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
the resident είπε...

Σε όλες τις λίστες με τους καλύτερους δίσκους όλων των εποχών, το 95% είναι άντρες δημιουργοί. Kάντε μια βόλτα από την δισκοθήκη σας, ισωs και από την βιβλιοθήκη σας.

epikairos είπε...

@zoros
Καμία σας δεν έκανε κάποιο σχόλιο αποδοκιμασίας στο post του ΝΔ που ήταν αρκετά προσβλητικό για τον ανδρικό πληθυσμό του blog.


Σιγά το προσβλητικό. Για να αποφασίσεις να προσβληθείς με κάτι καλό είναι να γράφει το όνομα σου πάνω. Ειδάλλως μπορείς πολύ απλά να θεωρήσεις πως το συγκεκριμένο σχόλιο δεν αφορά εσένα. Να κάτι στο οποίο διαφέρουν οι γυναίκες, δεν ψάχνουν αφορμές για να θιχτούν.

Ergotelina είπε...

@Zoros..σε αυτες τις εξοφθαλμες αδικιες..πρεπει να συνηθιζεις σιγα,σιγα..δεξου το απ τον Νικο σαν μια ακομα ποσοστωση στο ασθενες φυλο..

Zoros είπε...

@tslyns
"Zoros, οι αντρες ειναι πιο φιλοδοξοι λογω εξελικτικης (evolutionary) πιεσης, γι αυτο διαπρεπουν γενικως περισσοτερο αποτις γυναικες. Ενας αντρας πρεπει να προσπαθησει για να κερδισει στη ζωη του, περισσοτερο απο μια γυναικα, επρεπε επισης να ξεχωρισει για να αφησει πολλους απογονους, η γυναικα οπςσ και να'χει εχει ορια στο ποσους απογονους θα αφησει. Η εξελιξη λοιπον ευνοησε τους φιλοδοξους αντρες περισσοτερο απο τις φιλοδοξες γυναικες, στο θηλυκο ειναι πιο χρησιμα αλλα χαρακτηριστικα. Επισης οι πολεμοι και γενικοτερα οι συγκρουσεις γινονταν παντα μεταξυ αντρων κι αυτο ειναι ο αλλος σημαντικος μοχλος εξελικτικης πιεσης."

Ε, δεν θα χρειαστεί να σας δώσω καμία απάντηση αύριο!
Τα είπε όλα ο tslyns :-(, με μια μικρή προσθήκη:
Το αρσενικό προσελκύει θηλυκά με βάση την κοινωνική του επιτυχία και δύναμη (αφού το θηλυκό θεωρεί ότι έτσι θα εξασφαλισθούν καλύτερα οι απόγονοί του) και για αυτό το λόγο γίνεται πιο ανταγωνιστικό και προσπαθεί περισσότερο για τη διάκριση... (έτσι κάνουν και τα ελαφάκια, τα λιονταράκια κλπ κλπ :-)

vaggelis papavasiliou είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
heinz είπε...

Zoros said...
"
...αυτούς γιατί τους αδικείς, εσύ που δεν γενικεύεις και δεν σου αρέσουν τα κλισέ???"

Μη! Μη!
Μη βγάζεις ανασφάλεια!!!
Πως το λέγαμε παλια;
Α ναι:
Συνάδελφοι μην απαντάτε στις προκλήσεις...
Πρόόόόσεχεεεεεεε........
(σαν εν όπλοις συνάδελφος στο λέω)

;-)

H κατάσταση είναι δύσκολη:
πρέπει να ξέρεις πότε να βγάζεις ανασφάλεια ("είσαι γλυκούλης") και πότε να μη βγάζεις ("γίνεσαι κουραστικός")

Δε μπορώ να σου πω περισσότερα εδώ, η γραμμή δεν είναι ασφαλής, ο εχθρός παρακολουθεί...

aggelos-x-aggelos είπε...

Το σημερινό post εμένα πάνω από όλα μου φαίνεται ρομαντικό. Δείτε αυτό

http://framboise781.free.fr/Paris.htm

... και ανοίξτε τα ηχεία

paragrafos είπε...

Γυρίσαμε όλη την Ευρώπη, δώσαμε όμως έμφαση στην Αγγλία και την Γαλλία. Σε όλα μας αυτα τα περιπετειώδη ταξίδια ήλθαμε σε επαφή με ΑΝΤΡΕΣ Παιδονευρολόγους.

Όλοι τους ήταν καταδικαστικοί: το παιδί δεν θα αντέξει άλλους σπασμούς και τα παρατεταμένα επειδόδια ίσως σύντομα... Όλοι τους μας έλεγαν (οι άντρες) ότι κακώς πήραμε τους δρόμους και γυρνάμε απο έδώ και από εκεί και πως δεν υπάρχει ελπίδα(μας έλεγαν οι άντρες) και καλά θα κάνουμε τους λίγους μήνες που του μένουν (του παιδιού) ή τα λίγα χρόνια, να ζήσουμε στο σπίτι μας και όσο ζήσει, χωρίς ταλαιπωρίες και εξετάσεις, έλεγαν οι άντρες παιδονευρολόγοι, οι άντρες, οι άντρες...

Ακόμα και ο άντρας μου είχε απελπιστει, όπως μου αποκάλυψε αργότερα, αν και στα λόγια συμμεριζόταν την αισιοδοξία μου... (ψέματα δηλαδή - ευγενή ομως).

Υπήρχαν όμως δυο γυναίκες που δεν πιστέψανε κανέναν αντρα και πήγανε στην Αμερική και το παιδι για τήν ώρα ζει και προσώρας θεραπεύτηκε.

Κάποιοι άντρες είναι πολύ λογικοί και φτάνουν σε σωστά συμπεράσματα. Ξεχνούν ομως οτι η ζωή εξελίσσεται, όπως και τα δεδομένα, και ότι αυτά που σήμερα φαίνονται απίθανα, αύριο ίσως να είναι αναμενόμενα. Ίσως τα νέα δεδομένα αναγκαστικά οδηγήσουν σε νέα συμπεράσματα, τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες...

Ας γυρίσουμε με τη φαντασία μας σαράντα χρόνια πίσω να δούμε ποια ήταν η θέση της γυναίκας στην κοινωνίας τότε. Ας κοιτάξουμε τώρα άλλα σαράντα χρόνια μπροστά... Τι βλέπετε άντρες;

Με αγάπη

Παράγραφος

Dormammu είπε...

the resident said: Σε όλες τις λίστες με τους καλύτερους δίσκους όλων των εποχών, το 95% είναι άντρες δημιουργοί. Kάντε μια βόλτα από την δισκοθήκη σας, ισωs και από την βιβλιοθήκη σας.
12:17 πμ

Ναι, αλλά κατά το 95% είναι και η έμπνευση των ανδρών πανάθεμά τες!!!

Δον Γάτε, ευχαριστώ για το καλωσόρισμα.

Καλή σας νύχτα.

Ergotelina είπε...

Erxetai και η ΤΕΧΝΗΤΗ ΜΗΤΡΑ!!...Πολλα ρομαντικα θα αλλαξουν..Biotech acts!...

Somebody είπε...

@mainmenu:
Πριν μια εβδομάδα μια γυναίκα 64 χρονών έμεινε έγγυος, στην Αγγλία...:)

Δεν "πάει" το επιχείρημα!
Δεν θα ήθελα με τίποτα να με πηγαίνει ο ...παππούς μου και η γιαγιά μου ηλικιακά στο σχολείο!
Η φύση ξέρει τι κάνει και είναι υπέρ των γυναικών.
Νομίζω πως έχουμε ξεφύγει εντελώς από το θέμα όμως.
Δεν είναι το ποιό φύλο είναι 'καλύτερο' όν. Καλύτερο σε σχέση με τί? Μερικές φορές εγώ προτιμώ απλά την ...γάτα μου! :)

Εγώ νομίζω πως ο ΝΔ αυτό που θέλει να πει είναι το εξής: Βλέπει γενικώς την αιώνια και ανούσια κατ εμέ 'διαμάχη' των φύλων και μας καλεί όλους εμάς εδώ να δούμε αυτά που μέσα μας ΗΔΗ γνωρίζουμε και θαυμάζουμε στο γυναικείο φύλο και μπράβο του για μία ακόμα φορά.
Αυτή η διαμάχη έχει κάνει τις αναγκαστικές βιολογικές διαφορές μεταξύ των φύλων να τις θεωρούμε σαν σημεία 'υπεροχής' ή ΄μειονεξίας'.
Ενα απλό μόνον παράδειγμα:
Ο άντρας, λόγω φύσης ως κυνηγού έχει ανεπτυγμένη περισσότερο την αίσθηση του χώρου. Ετσι, όταν δούμε γυναίκα οδηγό που δεν μπορεί να 'τοποθετείται' στον δρόμο το ίδιο άνετα τότε δυστυχώς εύκολα λέμε ότι οι γυναίκες είναι... συμπληρώστε με το τι λέτε εσείς. Στην καλύτερη περίπτωση έχουμε καθαρά πιάτα!
Η γυναίκα από την άλλη, επειδή πρέπει να προφυλάσσει τα μωρά της έχει πολύ περισσότερο ανεπτυγμένη την ακοή! Οπότε γίνονται τα ανάλογα του στυλ: Αντε ρε ...κουφάλογο! Και άλλες χαριτωμενιές βέβαια.

Ας θαυμάσουμε λοιπόν τις διαφορές μας και ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε τα δύο φύλα με το υπέροχο υπερσύνολο που προκύπτει. :)

maika είπε...

@paragrafos 12.29

..νομίζω πως θα βλέπουν την πλάτη μας..

aphrodite είπε...

@zoros,

Και μόνον που you stuck your neck out για να αρχίσει το παιχνίδι με επίθεση direct σε σένα, θα έπρεπε να καταλάβεις ότι για μένα τουλάχιστον είσαι Αντρας, με το Α κεφαλαίο.

Ηξερες ότι θα πεις όλα τα κλισέ, ήξερες ότι θα ακούσεις όλα τα κλισέ. Αλλά σαν άντρας, καθάρισες για λογαριασμό όλων των άλλων με καλό χαρτί.

Και το ότι σε ρώτησα για τους νέγρους κολυμβητές, σημαίνει ότι σε θεωρώ και πολύ έξυπνο από πάνω.

Το ότι δεν διαμαρτυρήθηκα δε προσωπικά για τους "μαντραχαλάδες" (χαρακτηρισμό και ουσία), είναι γιατί τους άντρες τους αγαπώ ακριβώς γι αυτό - γιατί και ζηλεύουν & αλληλοαπαξιώνονται (γάτε έχεις ανταγωνισμό, τι να κάνουμε) και γιατί είναι η δουλειά τους να είναι μαντράχαλοι. Σωστοί, αντρίκιοι, γενναιόδωροι μαντράχαλοι!

(Κάποιος πρέπει να αλλάζει και τις λάμπες χρυσέ μου!)

Αντρες, είστε υπέροχα πλάσματα, λιγότερο άξεστοι απ'ό,τι νομίζετε, περισσότερο ευαίσθητοι απ'ότι νομίζουμε. Χωρίς εσάς... δεν έχει νόημα, ΔΕΝ!

Χωρίς εσένα zoro, δεν θα φτιαχνόταν γυναίκα αυτή που έχεις δίπλα σου - χωρίς εσένα για σημείο αναφοράς, ποιός ο λόγος?

Αντρες σας λατρεύουμε - με ή χωρίς τα στραβά σας, ή μάλλον, παρ'όλα τα στραβά σας! Αχ μικρά κουτά! Ολο φωνή & ιδέα!

andy dufresne είπε...

Γυναίκας εγκώμιο

Αν έπρεπε ο κόσμος να αποτελείται μόνο από άνδρες ή γυναίκες
(ευτυχώς που δεν πρέπει...),
διαλέγω τις γυναίκες.

Αν μπορούσα να διαλέξω το φύλο του παιδιού μου,
θα διάλεγα κορίτσι
(κι ας φοράει και σπορτέξ...)

Αν περιμένω έναν καλύτερο κόσμο,
τον περιμένω περισσότερο απ' τη γυναίκα απ' ότι απ' τον άνδρα.

Αν θέλω να καταλάβω
θα ψάξω άντρα,
αν θέλω να με καταλάβουν
θα αναζητήσω γυναίκα.

Αν θέλω να σκεφθώ
θα ψάξω άντρα,
αν θέλω να αισθανθώ,
γυκαίκα θα γυρέψω.

Αν θέλω να ζήσω ζωντανός,
αναπνοή γυναίκας πρέπει να μυρίζω.


Καλή σας νύχτα.

heinz είπε...

και στόπα zoro...

vaggelis papavasiliou είπε...

epikairos
το τράβηξες από τα μαλλιά.Κάτι έκαναν και μερικοί άντρες στη τα επόμενα 50 χρόνια.
Να πώ και την απορία μου.Πως μπορούν οι γυναίκες και πίνουν όλα αυτά τα γλυκά -εως αηδείας- ποτά?

paragrafos είπε...

Καλή σας νυχτα υπέροχε κύριε Αντυ!

ΜΕ αγάπη

Παράγραφος

Lefteris Kritikakis είπε...

Μα δεν θυμάμαι να έκανα και τίποτα εάν δεν ήταν για μια ή περισσότερες γυναίκες... μια και ευλογήθηκα με τρεις απίστευτα όμορφες κόρες (από δύο γάμους) και με διάφορους αρραβώνες (και τώρα αρραβωνιασμένος είμαι), λέω ότι καλά ήταν όλα. Καλό θα ήταν βέβαια ν' ακούμε που και που τις γυναίκες να λένε και κάτι καλό για τους άντρες.

Λευτέρης

heinz είπε...

H δε επίθεση της Αφροδίτης από "τα δεξιά", αποτελεί το τελευταίο κάρφι...
Αφου σου τόπα comrade, άλλαξε κουβέντα...

Εδώ είμαστε κυρίες, ενίοτε φαλλοκράτες, ενίοτε όχι, αλλά κάντε μας τη χάρη, ας είναι τα σημάδια σας λίγο πιο ερμηνεύσιμα.
Και ναι, εμείς δεν θα δείξουμε ποτέ ότι πηγαίνουμε με τα σημάδια, πάντα θα κάνουμε τους καπετάνιους.

ΟΚ?

paragrafos είπε...

Πάντως ομολογώ ότι εδώ μέσα στο μπλογκ γνώρισα πολύ αξιόλογους άντρες-ανθρώπους, δηλαδή πραγματικούς Αντρες.

Με αγάπη

Παράγραφος

maika είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
maika είπε...

@aphrodite και Αndy

τί τέλειο timing ήταν αυτό??!!
Αγκαλιαστήκατε και τα είπατε όλα!!

Ergotelina είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
heinz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ergotelina είπε...

Και κατι για την Αφροδιτη,να καληνυχτησουμε....>>>Γυμνη με ειδε ο Aρης,ο Παρις,ο Αδωνις..τους τρεις τους ξερω καλα...μα πού με ειδε αυτος ο Πραξιτέλης;;;;...

heinz είπε...

και καλά ο Πραξιτέλης...

Ο Όμηρος που 'ταν και τυφλός, το καλλίπυγος πως το διαπίστωσε;

Ergotelina είπε...

Mε ματια ερμητικα κλειστα...η Φαντασια οργιαζει!!!

epikairos είπε...

@andy dufresne
Αν θέλω να καταλάβω
θα ψάξω άντρα,
αν θέλω να με καταλάβουν
θα αναζητήσω γυναίκα.


Όπα φάουλ αδελφέ. Όταν τραβάς ένα ζόρι και βγεις με φίλους (όπου φιλία ίσον κατανόηση) θα σου πουν την αλήθεια κατάμουτρα χωρίς περικοκλάδες. Αν βγεις με φίλες θα προσπαθήσουν να στρογγυλέψουν τις γωνίες για να αισθανθείς καλύτερα. Και τα δύο έχουν τη χρησιμότητα τους αλλά σε θέματα φιλίας όπως και να το κάνουμε οι άντρες είμαστε πιο ουσιαστικοί.

In my humble opinion βέβαια που λένε και στο χωριό μου.

heinz είπε...

πάει... τη χάσαμε τη μάχη....
sigh, sigh...

πάω στη γυναίκα μου να με παρηγορήσει...

Καληνύχτα,

(sigh, sigh)

aphrodite είπε...

Τρεις μικρές εκπλήξεις στον δρόμο προς τους άντρες:

1. Οι άντρες έχουν απαλά χείλη. Μπορεί να είναι σκασμένα, να έχουν πάνω τους αλμύρα, να είναι μες τη σκόνη και το χώμα, αλλά τα χείλη τους είναι απαλά σαν και τα δικά μας. Ολες τις φορές. Κι ας τα κάνουν να ρουφάνε, να δαγκώνουν, να πονάνε – είναι απαλά. Και μόνον που ξέρεις ότι μπορούν να σε φιλήσουν με το πιο ανεπαίσθητο άγγιγμα, σε κάνει να τους εμπιστεύεσαι γι’ακόμη μία φορά.

2. Οι άντρες έχουν βαρύ σώμα. Κάτω από τις τρίχες ή όχι, το λίπος ή όχι, τη μαγκιά ή όχι, οι άντρες έχουν βάρος, ακριβώς αυτό που οριακά μπορείς να σηκώσεις πάνω σου χωρίς να συνθλιβείς. Κι αυτό το βάρος αλλάζει, από άντρα σε άντρα, και στον ίδιο άντρα, από φάση σε φάση – το μόνο που μένει σταθερό, είναι η δική μας ανάγκη να το μεταφράζουμε σε ειδικό βάρος.

3. Οι άντρες δεν έχουν ρίζες. Το μόνο που έχουν για βάση, είναι το γράπωμα γύρω από μια γυναίκα- αν είναι τυχεροί... Μπορούν να βγάλουν ρίζες ίσως, με πολύ κόπο, αλλά ποτέ με τη φόρα φυτρώματος που έχουμε εμείς. Γι’αυτό και μας χρειάζονται τόσο πολύ – όχι για να γεμίζουν το είναι τους με τον έρωτά μας, αλλά για να ζεσταίνουμε την ύπαρξή τους με τη σταθερότητά μας.

Anula είπε...

σχετικα με την απουσια των γυναικων στο σκακι:

εχει αποδειχθει οτι τα αρσενικα εχουν καλυτερη αισθηση (navigating) του χωρου και της αποστασης. ισως αυτο τους βοηθαει στο σκακι,

το πειραμα ομως εδειξε οτι δεν ειναι απολυτο, μπορει να βγει και γυναικα με την ιδια ικανοτητα (σπανια) ,εαν υπαρξουν ορισμενες συγκυριες στη διαρκεια του τοκετου (εχει σχεση με τα επιπεδα ορμονων)

kkai-Lee είπε...

Γυναίκες!

Μόνο αυτές ξέρουν τα μυστικά τους
και δεν θα μας τα πουν ποτέ.

Γιατί ξέρουν ότι μας αρέσει
( γενικά )το ψάξιμο.

Γιατί ξέρουν ότι αν φανερωθούν θα χαθούν.

Αλλά ας μην φανερώνονται
κι ας ψάχνουμε.

Αυτή η περιπέτεια μας κρατά σε εγρήγορση.

Κάποιες φορές η όλη διαδικασία αξίζει τον κόπο

Είναι ο ίδιος ο Έρωτας

-------------------

Αρσενικό και θηλυκό
Αντιπαλεύουν στην πιο γλυκιά μάχη της ζωής

Που φέρνει ζωή

Γυναίκες!

Μην ανησυχείτε
θα σας αγαπούμε πάντα

Αυτή είναι ( ή Είσαστε )
η καταδίκη μας.

Σας χαιρετούμε
από την άλλη όχθη
του ίδιου ποταμού.

Τα κανό μας/σας ( αλήθεια τι φύλο έχουν τα κανό ) να είναι καλά για να βρισκόμαστε κάπου - κάπου.

Καλή σας νύκτα
και όνειρα θηλυκά.

Pink Panther είπε...

Χαιρετώ την του blog παρέα.
Αφορμή για να γνωρίσω ΟΛΟΥΣ τους ενδιαφέροντες (εκτός ελαχίστων, ευτυχώς, εξαιρέσεων) ανθρώπους που καταθέτουν τις σκέψεις τους & τις απόψεις τους εδώ, ήταν ο ΝΔ με το site του & μετά με το blog του.

(Παρακολουθώ τις γραπτές του σκέψεις από πολύ παλιά, από περιοδικά, εφημερίδες & τα βιβλία του).
Thanks κύριε (κεριά & λιβάνια) ΝΔ.

Μέχρι τώρα, λόγω λίγου χρόνου κλπ μπλα μπλα κλπ μα περισσότερο, επειδή δεν είναι από «καλά μου» το γράφειν, απέφευγα να σχολιάσω & απολάμβανα τα θέματα των posts και τα σχόλια.

Σήμερα, που το θέμα είναι ΤΟ ΕΓΚΩΜΙΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ, είπα να της αφιερώσω τα παρακάτω, που πιστεύω θα βρουν σύμφωνους τους περισσότερους άρρενες σχολιαστές:

Οι Γυναίκες της Ζωής μας,
περνάνε & μας αφήνουνε,
άλλη το χάδι της, άλλη το φιλί της,
άλλη την ανάσα της, άλλη τ’ άρωμά της,
άλλη το δάκρυ της, άλλη τη χαρά της,
άλλη το φως της, άλλη τη καρδιά της,
άλλη το βλέμμα της, άλλη τ’ άγγιγμά της.

Τελικά ΠΟΛΥ τσαπατσούλες είναι ρε παιδάκι μου!!!
Δεν συμμαζεύουν τα πράματά τους πριν μας την κοπανήσουν!!!

Υ.Γ.:
@ Heinz
Σαφώς & ΔΕΝ επιτρέπεται μια ΘΕΑ να είναι 71 ετών!!!
Αποκλειστικά – και μόνον – μεταξύ 22 έως maximum 30 + κάτι ψιλά.

apousia είπε...

@aphrodite 1.16π.μ.
Αφροδίτη,έχουν ρίζες,έχουν!
Έχουν ρίζες έχουν και φτερά..

Anula είπε...

καληνυχτα κκελέ, ωραιο το ποιημα σου

kkai-Lee είπε...

Anula said...
" καληνυχτα κκελέ, ωραιο το ποιημα σου "

Καληνύκτα Anula το nick
προφέρεται Κκα-ί -λι ( όπως Μπρους - Λι )

kkai-Lee είπε...

Προς Anula

Ευχαριστώ

aggelos-x-aggelos είπε...

Καληνύχτα παρεούλα!

Anula είπε...

kkai-Lee said...

το nick
προφέρεται Κκα-ί -λι ( όπως Μπρους - Λι )

οκευ, νομιζα οτι ειναι κκελλέ (δηλαδη παττίχα, δηλαδη ΚΕΦΑΛΑ χεχεχε) αλλα τελικα ειναι γιαπωνεζοκινεζικο, μ'αρεσει

(ξεφυγα τα chat violation detectors?)

aggelos-x-aggelos είπε...

ΓΥΝΑΙΚΑ (Ν. Καββαδίας)

Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία
Παίξε στον άνεμο τη γλώσσα σου και πέρνα
Αλλού σε λέγανε Γιουδήθ εδώ Μαρία
Το φίδι σκίζεται στο βράχο με τη σμέρνα

Από παιδί βιαζόμουνα, μα τώρα πάω καλιά μου
Μια τσιμινιέρα με όρισε στον κόσμο και σφυρίζει
Το χέρι σου, που χάιδεψε τα λιγοστά μαλλιά μου,
για μια στιγμή αν με λύγισε σήμερα δεν με ορίζει

Βαμμένη. Να σε φέγγει κόκκινο φανάρι
Γιομάτη φύκια και ροδάνθη, αμφοίβια Μοίρα
Καβάλαγες ασέλωτο με δίχως χαλινάρι,
πρώτη φορά, σε μια σπηλιά, στην Αλταμίρα

Σαλτάρει ο γλάρος το δελφίνι να στραβώσει
Τι με κοιτάς; Θα σου θυμίσω εγώ που μ' είδες
Στην άμμο πάνω σ' είχα ανάστροφα ζαβώσει
τη νύχτα που θεμέλιωναν τις Πυραμίδες

Βαμμένη. Να σε φέγγει φώς αρρωστημένο
Διψάς χρυσάφι. Πάρε, ψάξε, μέτρα.
Εδώ κοντά σου, χρόνια ασάλευτος να μένω
ως να μου γίνεις Μοίρα, Θάνατος και Πέτρα

aggelos-x-aggelos είπε...

Είπα καληνύχτα αλλά σκέφτηκα ότι η paragrafos σήμερα δεν έδωσε κανένα ποίημα και είπα να καλύψω το κενό.

Τώρα όμως πάω για ύπνο!

Axuro είπε...

Έχουμε άντρες καβγατζήδες, γκρινιάρηδες, μισαλλόδοξους, εξυπνάκηδες, εριστικούς, φαντασμένους, δογματικούς, ξεροκέφαλους, χυδαίους...

και χέστηδες, που όταν τους στριμώχεις στην γωνία, σε γράφουν στ' αρχίδια τους...

Axuro είπε...

Καληνύχτα, ποντίκια!

aphrodite είπε...

Γράμμα στις κόρες μου.

Πολυαγαπημένα μου πλάσματα, μωρά μου όμορφα, που με αξίωσε ο Θεός να σας κρατάω απ’το χεράκι, δεν ξέρω πότε θα διαβάσετε αυτό το γράμμα. Δεν ξέρω πώς θα είμαστε, αν θα σας το διαβάζω σε καποια «μεγάλη στιγμή» της ζωής σας, ή αν απλώς θα έχετε ανοίξει καποιο συρτάρι και θα το χαζεύετε...

Θα ήθελα πάντως να μπορούσατε να με δείτε όπως είμαι τώρα, ακριβώς όπως είμαι τώρα, πιο μεγάλη & ώριμη απ’ό,τι έχω υπάρξει ποτέ μου, και μαζί πιο μικρή & ηλίθια απ’ό,τι θα υπάρξω ως το τέλος. Ακόμη αρκετά κοντά στα νειάτα μου , τα νειάτα που λαχταρώ τόσο να έρθουν καλπάζοντας σε σας & να σας ανεβάσουν, κι ακόμη ίσα-ίσα μακρυά από την έποχή του «πλατώ» μου, πριν αρχίσει η κάμψη...

Κι απευθύνομαι στη γυναίκα μέσα σας, που μακάρι Θεέ μου (τώρα είναι καλή στιγμή να μ’ακούς!) να είμαι κι εγώ εκεί να την καμαρώσω στα ξεδιπλώματά της. Να είμαι εκεί, να μου σπάνε τα μούτρα να μην την ανταγωνιστώ τη γυναίκα μέσα σας ποτέ, και να μη ντραπώ ν’ αποκαλύψω ό,τι έμαθα υπηρετώντας την δική μου «γυναίκα» τόσα χρόνια. Να μην αφήσω κανένα ταμπού να μπει ανάμεσα στη φύση που μιλάει γενιά με γενιά για να την κάνει καλύτερη...

Είστε γυναίκες. Προικισμένες, τυχερές, μεγάλες. Και θα πολεμηθείτε γι’αυτό, όσο τίποτε άλλο. Το φύλο πάνω σας θα προκαλεί – θα σας κάνουν να νοιώσετε ανάξιες, ανήμπορες, μικρές. Μην τους αφήσετε – οι άντρες δεν ξέρουν, δεν υποψιάζονται καν. Οι γυναικες δεν αντέχουν πάντα, δεν έχουν άλλο να δώσουν για να στηρίξουν τις ίδιες με εκείνες... Εσείς λοιπόν εκεί – να ξέρετε από τη μάνα σας ότι ο κόσμος είναι δικός σας. Πάντα ήταν, πάντα θα είναι. Κι ο εδώ, κι ο παρα-πέρα. Η ζωή είναι γυναίκα, ο θάνατος άντρας και η ζωή – αν υπάρχει- μετά θάνατον, κι αυτή γυναίκα...

Θα ήθελα τόσο πολύ να μπορούσα με ένα μαγικό να σας έφερνα δίπλα μου τη στιγμή που ήμουν έγκυος σε σας, να μου χαίδεύατε την κοιλιά και να σας μιλούσα για το τι σημαίνει να κρατάς τη ζωή που ήδη έχει έρθει, τον άντρα, μες το σώμα και να τον αγκαλιάζεις με όση λαχτάρα σου παρέχει το κορμί σου. Και μετά για το τι σημαίνει η ζωή που θα έρθει, ένα καινούριο πλασματάκι, τόσο φρέσκο απ΄το θεό, τόσο κοντά στους αγγέλους που μόνον εσείς θα μπορείτε να δείτε το φωτοστεφανό του, κανείς αλλος. Καλά, ίσως κι εγώ, μαζί με το δικό σας το φωτοσέ΄φανο, που θα χρυσίσει στα μαλλιά σας όταν θα το πάρετε για πρώτη φορά αγκαλιά, να το δείτε το ψιψίνι και με τα σκέτα μάτια...

aphrodite είπε...

Ποτέ δεν θέλω να ξεχάσετε ότι οι διαλεγμένες είστε εσείς. Δεν θα το βλέπετε καθόλου έτσι, ειδικά όταν η καρδιά σας θα γίνεται χίλια κομμάτια, και στη συγκόλληση, όλο και κάποιο θα λείπει – δεν πειράζει, θα υπάρχουν δυό –τρία καινούρια κάθε φορά να καλύψουν το κενό, κι ας γίνει τελικά η καρδιά σας πάτσγουωρκ – τις τέλειες καρδιές δεν τις αγαπά κανείς έτσι ή αλλιώς.

Στεναχωριέμαι που δε θα μπορώ για πάντα με δυό φιλιά να διώχνω τον πόνο, και που κάποια στιγμή θα περάσετε εσείς στην πρώτη γραμμή και δεν θα με έχετε για στήριγμα. Με κάθε δυσκολία όμως, εγώ θα είμαι εκεί, με τα χέρια μου ανοιχτά, να πέσετε στα μαλακά, στον δρόμο για την αγάπη – κι όσο το βήμα σας θα ταχύνει, τόσο η αγκαλιά μου θα ξεμακραίνει, μέχρι που θα ξέρετε τα κατατόπια και θα μπορείτε να πηγαινοέρχεστε μόνες σας.

Σας κοιτάζω τώρα που κοιμάστε, άγουρα νεραϊδάκια παραδομένα στον ύπνο τον αθώο... Πώς να κρατήσω τις στιγμές, πώς να πάγωνα το χρόνο εδώ που τώρα έτσι, για λίγο, είστε εδώ και εντάξει? Τίποτε δεν θα συγκριθεί με το όταν σας είχα μέσα μου, στην πιο βαθειά αγκαλιά του κόσμου. Τίποτα δεν θα συγκριθεί με τώρα που σας έχω κοιμισμένες κι ήσυχες. Και κάθε μέρα, τίποτε δεν θα μπορεί να συγκριθεί με την προηγούμενη, το κάθε βήμα που θα σας πηγαίνει στον προορισμό «γυναίκα», και θ’αφήνει εμένα πίσω στην αφετηρία «μαμά»...

Λίγη από μένα θα περνάει σε ανύποτο χρόνο μέσα σας, μέχρι η γυναίκα που θα γίνετε, να είναι μεγαλύτερη απ’ό,τι υπήρξα εγώ ποτέ μου. Κι εύχομαι ολόψυχα, όσο πιο δυνατά μπορώ, να σας λατρέψει άντρας όπως σας λατρεύω εγώ – και να προσπεράσει το απ’έξω γρήγορα, να βοηθήσει ν’ανθίσει το από μέσα...

Ξέρετε πότε θα νοιώσω ότι πέτυχα σαν μάνα? Οταν θα δω στα μάτια σας τη λάμψη εκείνη που έρχεται όταν δεν σε νοιάζει, πραγματικά δεν σε νοιάζει τίποτε έξω από το κουκλόσπιτο με τον άνθρωπο που αγαπάς και τα παιδιά σας... Μια λάμψη μαγική & φευγαλέα.

Το ξέρω, δεν κάνω πάντα την καλύτερη δυνατή προσπάθεια – κάθε 24-ωρο χρειάζομαι μια μέρα να σας φροντίσω, μια για να ανησυχήσω για σας και μια για να σας ευχαριστηθώ! Κι αυτό τις καλές μου μέρες, που έχω την ψευδαίσθηση ότι τα προλαβαίνω όλα. Τις κακές μου, το μόνο που με κρατάει είναι που εύχομαι να μην θυμάστε όλες τις φορές που σας απογοήτευσα. Και το ότι αυτή ήταν ακόμη μία ημέρα που αξιώθηκα να ζήσω μαζί σας, μέσα από εσάς. Εύχομαι και η επόμενη, και η επόμενη, και η επόμενη, μέχρι να κουραστώ να μετράω (δηλαδή ποτέ!)

Αγαπούλες μου μικρές, «Today a daughter and a princess, Tomorrow a mother and a mistress» που είχα διαβάσει σε κάποιο ημερολόγιο...

Με τόση αγάπη που πονάει και μόνον στ’όνομα,

Η Μανούλα.

blade runner είπε...

γενική παρατήρηση:

Γύρισα με αδημονία μετά την - εκπληκτική! - συναυλία που είδα απόψε (σας συνιστώ ανεπιφύλακτα τη μουσική των Bajofondo Tango Club και ειδικά αυτού του μπαγασάκου του Supervielle, που είναι και νέος και μια χαρά παιδί και ταλαντούχος και αγαπάει τη μουσική όπως θα αγαπούσε ... μια γυναίκα). Συνδυασμός ηλεκτρονικού ήχου με αργεντίνικο tango, ήταν υπέροχα. Και εγώ με τη Μαρία είμαστε και προσκεκλημένες στην Αργεντική και την Ουρουγουάη, όχι αστεία... (Τρελάρα, ετοίμασε το εισιτήριο, μας περιμένουν χρυσές ακτές, χοροί στο σούρουπο και πολλά mojitos, στο τσεπάκι την έχουμε τη μετανάστευση, άντε, κουνήσου!)

Και άνοιξα το pc και μπήκα κατευθείαν στο blog - φυσικά.

Και διάβασα κάτι μικροκακιούλες, κάτι κόντρες τίγκα στο κλισέ, και γενικά, με ελάχιστες εξαιρέσεις, απόψεις που εξαντλούνταν σε αυτό που φαίνεται και όχι σε αυτό που είναι στην πραγματικότητα.

Πραγματικά πιστεύετε ότι αποκλείεται μια γυναίκα να είναι τόσο καλή στο σκάκι ή στη σύνθεση μουσικής όσο ένας άνδρας; 'Η ότι ένας άνδρας αποκλείεται να είναι τόσο καλός ... babysitter ή πατέρας όσο μια γυναίκα; Ναι, υπάρχουν οι κοινωνικοί ρόλοι και υπάρχει και αυτή η καταραμένη η φυσική επιλογή, που θέλει το γυναικείο φύλο να είναι αυτό που γεννάει και ανατρέφει και το ανδρικό αυτό που κυνηγάει και... τρέφει. Και ναι, εννοείται πως στις καθαρόαιμες γυναίκες αρέσουν οι καθαρόαιμοι άνδρες, αλλά όχι μόνο, κι αυτό κλισέ είναι! Και ναι, υπάρχουν πολλές γυναίκες, που αρνούνται αυτό το ρόλο και αποφασίζουν να παίξουν σε άλλα τερέν και να κυνηγήσουν ολοδικά τους όνειρα που καμία σχέση με τη μητρότητα δεν έχουν!

Και είναι πολλές αυτές που το πετυχαίνουν και στο μέλλον θα είναι ακόμη περισσότερες...

Την πρόταση των γυναικών δεν την έχουμε δει ακόμη σε όλη της την ανάπτυξη, γιατί ιστορικά και κοινωνικά και, αν θέλετε, ακόμη και σε υποσυνείδητο επίπεδο, ο άνδρας είναι συντριπτικά περισσότερα χρόνια επισκέπτης στη γειτονιά της δημιουργίας, την ίδια περίοδο που η γυναίκα έμενε καθηλωμένη στη γειτονιά των ... pampers. Οχι αυτά του Κοσκωτά, τα άλλα, τα κανονικά, που μυρίζουν πολύ άσχημα όταν γεμίζουν, ο νοών νοείτο!

Και η μητρότητα, και η συζυγική ιδιότητα, κάποιες άλλες εποχές ήταν full time jobs, όχι αστεία. Τώρα απλώς, λόγω βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου, υπάρχει δυνατότητα για έξωθεν βοήθεια, ώστε να μπορεί και η γυναίκα να... εξαντλείται ακόμη περισσότερο, κάνοντας όλα αυτά που έκανε στο παρελθόν και πολλά παραπάνω, αν θέλει να συνδυάζει όλους τους ρόλους που όλοι οι υπόλοιποι, άνδρες και γυναίκες, ξένοι και δικοί της άνθρωποι, προσδοκούν από αυτήν. Χέσε ψηλά και αγνάντευε με άλλα λόγια, και συγχωρέστε μου το λεξιλόγιο, αλλά μην λέμε κι ό,τι θέλουμε τώρα…

blade runner είπε...

Ας φανταστούμε ένα πείραμα: Παίρνουμε 50 άνδρες και 50 γυναίκες, ορφανά από γονείς, από την εποχή που είναι έμβρυα, και τα αφήνουμε να ζήσουν σε ένα απομονωμένο κομμάτι γης, μακριά από ό,τι μπορεί να παραπέμπει στο τρέχον κοινωνικό μοντέλο. Πέρα δηλαδή από ρόλους, επιρροές του περιβάλλοντος και τα λοιπά και τα λοιπά. Με ίσες ευκαιρίες για μόρφωση, ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, καλλιέργεια των ταλέντων τους κλπ. Θέλετε να μου πείτε, ότι η πλειοψηφία των γυναικών θα αποδεικνύονταν μετριότερες των ανδρών στους επίμαχους τομείς που αναφέρατε ή ότι, αντίστροφα, οι περισσότεροι άνδρες θα αποδεικνύονταν λιγότερο καλοί σε τομείς που θεωρούνται κλασικά “γυναικείοι”; Προσωπικά, πολύ αμφιβάλλω.

Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα. Αλλά είναι επίσης δεδομένο ότι οι περισσότερες από αυτές τις διαφορές είναι άμεσα συνδεδεμένες με την επιρροή που ασκεί στη διαμόρφωση του εγκεφάλου το κοινωνικό περιβάλλον. Ανάλογα με τα ερεθίσματα που θα έχεις ως παιδί, την ποικιλία, το πλήθος, την ποιότητα αυτών, θα είναι και ανάλογα τα ερεθίσματα στα οποία θα αντιδράς αργότερα. Και ίσως αυτό που ανέφερα νωρίς στο post, σχετικά με το ντοκυμανταίρ στο νηπιαγωγείο, να μην ισχύει. Αν δεχτούμε δηλαδή πως ο ανθρώπινος εγκέφαλος αρχίζει ουσιαστικά να διαμορφώνεται από τους πρώτους μήνες της ζωής του ατόμου, τότε, που σταματάει η προδιάθεση (που έτσι κι αλλιώς είναι μάλλον γονιδιακή και όχι τόσο φυλετική), και που αρχίζει η επιρροή του περιβάλλοντος; Με άλλα λόγια, που σταματάει ο φυσικός ρόλος και που αρχίζει ο κοινωνικός;

Η γυναίκα τώρα αρχίζει να πιστεύει πως μπορεί να είναι ΚΑΙ δημιουργική. Θα μπορούμε λοιπόν να κρίνουμε τα επιτεύγματά της αντικειμενικά, όχι εμείς αλλά κάποιοι άλλοι σαν και μας, και να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για τη σημασία της συμβολής της στον πολιτισμό και την εξέλιξη, όχι τώρα, αλλά σε καμιά εκατοστή χρόνια. Τότε, ναι, τώρα είναι νωρίς, νομίζω.

Και όσο για τους άνδρες, ναι, οκ, είστε υπέροχοι, απρόβλεπτοι, γλυκά μικρά παιδιά, ή σπαστικά μικρά παιδιά, και δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς εσάς, σας ερωτευόμαστε, σας αγαπάμε, σας πονάμε, όπως τα ίδια “παθαίνετε” κι εσείς μαζί μας. Είστε επίσης υπεύθυνοι για ορισμένες από τις λαμπρότερες αλλά και τις σκοτεινότερες στιγμές της ανθρώπινης ιστορίας. Αλλά δώσατε δείγματα, και τώρα καλείστε να ανοίξετε την πόρτα σε μια νέα πρόκληση: να συμπορευθείτε με τις γυναίκες, που δείχνουν απολύτως ικανές και πρόθυμες να δοκιμάσουν και τις δικές τους δυνάμεις στο γήπεδο. Μην τις υποτιμάτε, αλλά ούτε και να τις φοβάστε, έχουν κι αυτές τη δική τους πρόταση. Και μην βιάζεστε, όλα αυτά τα οποία χρησιμοποιούμε όλοι εμείς ως επιχειρήματα, από την ιστορία τα δανειζόμαστε και τα πετάμε στον άλλο με χαρακτηριστική άνεση, λες και ήταν πάντα κτήμα μας! Για κάθε μία εξέλιξη όμως, απαιτήθηκαν χρόνια ίσως και αιώνες δράσης, γιατί ξαφνικά, στο θέμα της γυναικείας δημιουργικότητας και συμβολής, γινόμαστε τόσο βιαστικοί;

blade runner είπε...

Ως γυναίκα δεν πρόλαβα να πάω 10 χρονών κι έμαθα τι σημαίνει να νιώθεις το φόβο του βιασμού, όταν είσαι έξω στην γειτονιά και παίζεις! Γιατί μια μητέρα είναι υποχρεωμένη να περάσει αυτό το φόβο στην κόρη της, προκειμένου να της περάσει το μήνυμα ότι πρέπει να αμύνεται για να προστατεύει τον εαυτό της. Αρα, να μην εκτίθεται προς τα έξω, να μην είναι εκδηλωτική, αλλά αμυντική, χαμηλών τόνων. Ξέρετε πόσο βασανιστικό ήταν για μένα αυτό, που ήθελα να κάνω ακριβώς το αντίθετο; Επίσης, έμαθα να παίζω με τις κούκλες, αν και δεν μου άρεσαν, γιατί με αυτές έπαιζαν όλα τα κοριτσάκια. Εμένα όμως μου άρεσε να ακρωτηριάζω τις Barbie και τις Bibibo και μετά να τις επανασυναρμολογώ, με διάφορες πατέντες… Οπως έκανα και με το πρώτο φορητό μου πικάπ Philips, το χάλαγα, για να νιώθω μετά την ικανοποίηση ότι το επιδιόρθωσα μόνη μου (σε ηλικία 9 ετών). Η αδελφή μου έφτιαχνε ρουχαλάκια για τη Barbie κι εγώ την έβαζα να κάνει σεξ με τον Ken… Είμασταν και οι δύο κορίτσια, αλλά το ένα ήθελε να βγάζει έξω την κούκλα-μωρό με το καροτσάκι και το μπιμπερό, και η άλλη να παίζει κυνηγητό με τα αγόρια, όντας μάλιστα πάντα και αρχηγός στη μία από τις δύο ομάδες, λόγω ταχύτητας στο τρέξιμο. Τι θα είχε συμβεί αν οι γονείς μου, μου αγόραζαν playmobil και lego, αντί για κούκλες με ξανθές μπούκλες, που παρεμπιπτόντως με έκαναν να πλήττω αφόρητα;

Zoros, μην συγκρίνεις πράγματα που δεν συγκρίνονται. Εχει δίκιο ο Andy, κι εγώ την κιθάρα της Patty Smith φαντάστηκα να προσγειώνεται στο κεφάλι μας, και δεν είναι μόνο αυτές οι γυναίκες που ανέφερε, είναι αρκετές ακόμη, ούτε μόνο στον τομέα της μουσικής, αλλά και αλλού, παντού! Ωστόσο, ναι, δεν είναι περισσότερες οι επιφανείς γυναίκες από τους επιφανείς άνδρες. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποτιμάς το ρόλο που έχουν τα δύο φύλα, ή το ρόλο που είχαν στο παρελθόν. Γιατί κάποιοι άνθρωποι τον ανέχτηκαν τον μεγάλο επιστήμονα, κάποιοι τον φρόντιζαν, προκειμένου να είναι σε θέση να πέφτει με τα μούτρα, απερίσπαστος, στην περιπέτεια της γνώσης, χωρίς να ανησυχεί για άλλα, πιο καθημερινά και τετριμμένα. Και κάτι μου λέει πως στο 90% των περιπτώσεων κάποια ή κάποιες γυναίκες θα ήταν που αναλάμβαναν αυτόν τον άχαρο ρόλο, προκειμένου ο άνδρας επιστήμονας/καλλιτέχνης να δώσει τα φώτα του στην ανθρωπότητα, ανακαλύπτοντας ένα νέο τροχό, κάθε φορά, επιβεβαιώνοντας έτσι και το ρόλο σας στην κοινωνία και στη φύση, που είναι όντως απαιτητικός, και πιεστικός.

Θέλω να σου ζητήσω μια χάρη, και όχι μόνο από σένα, αλλά από όλους τους άνδρες του blog: να σκεφθείτε κατά πόσο θα ήσασταν διατεθειμένοι να σταθείτε δίπλα στη γυναίκα που αγαπάτε ή σε μια γυναίκα που θα μπορούσατε να αγαπήσετε, και να την στηρίξετε, σε μια αντίστοιχη προσπάθεια να ανακαλύψει εκείνη τον νέο τροχό, αν κι εφόσον διέθετε τα φόντα; Θα το κάνατε, θα δεχόσασταν να ανταλλάξετε ρόλους, θα δεχόσασταν να μένετε εσείς στο σπίτι περισσότερες ώρες από εκείνη, να της φέρνετε εσείς το φαί στο τραπέζι, να της πλένετε εσείς τα εσώρουχά της, να μεγαλώνετε εσείς τα παιδιά της, να καθαρίζετε εσείς το σπίτι, έτσι ώστε εκείνη να έχει όλη την ευχέρεια του κόσμου να αφιερωθεί ψυχή τε και σώματι στον στόχο της;

Και αν απαντήσετε ναι, θα ήσασταν έτοιμοι να το κάνετε αυτό όχι για 1 μέρα, αλλά για χιλιάδες χρόνια;

Και αν το κάνατε αυτό, θα μπορούσατε μετά να πιστέψετε πως μπορείτε κι εσείς να είστε εξίσου δημιουργικοί, ευφυείς και έξυπνοι με αυτές;

Νομίζω πως είναι απλώς θέμα ευκαιριών.

Μέχρι όμως να ξεδιαλύνει το μέγα μυστήριο του γιατί οι άνδρες γίνονται για παράδειγμα καλύτεροι σεφ ή καλύτεροι συγγραφείς από τις γυναίκες, αντί να τσακωνόμαστε, ας προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ διαφορές που υπάρχουν μεταξύ μας. Ετσι μόνο θα έχουμε καλύτερες και πιο γεμάτες σχέσεις, καλύτερο σεξ, και καλύτερη ζωή, με λιγότερη μοναξιά.

harrygreco είπε...

Ξυπναω & βλεπω...διαμαντια.Παρηγορια της βιλ(λ)ας Αμαλια,με τα μυαλα στα καγκελα. Να αναδημοσιευτει. Ο Διας ειχε τους Διοσκουρους & ο Δημου βρηκε τις Δημοκορες του.

blade runner είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Anula είπε...

χαρρυς, εσυ τι πιστευεις για την ΓΥΝΑΙΚΑ? πως της συμπεριφερονται οι ΓΡΑΙΚΟΙ??οπως της....αξιζει???!!

aphrodite είπε...

Και τα μεταμεσονύκτια must:

"Ειν’ οι γυναίκες π’ αγαπούμε σαν τα ρόδια
έρχονται και μας βρίσκουνε
τις νύχτες
όταν βρέχη
με τους μαστούς τους καταργούν τη μοναξιά μας
μεσ’ στα μαλλιά μας εισχωρούν βαθειά
και τα κοσμούνε
σα δάκρυα
σαν ακρογιάλια φωτεινά
σα ρόδια".

Νίκος Εγγονόπουλος, Υμνος Δοξαστικος για τις γυναίκες Π'Αγαπάμε

***************************

"Χτες βράδι οι λογισμοί κόκκινοι κρίνοι,
φωτιά η καρδιά, η στιγμή πανώρια ρούσα,
με αλάφιασμα χαλκιά, μπρος στο καμίνι
σκληρή ηδονή σκληρά σφυροκοπούσα".

Κωστής Παλαμάς, Τα Δεκατετράστιχα

***************************

Όλα τα σώματα που άγγιξα, που είδα, που πήρα, που ονειρεύτηκα
όλα πυκνωμένα στο σώμα σου.
Ω, σάρκινη εσύ Διοτίμα,
Στο μεγάλο συμπόσιο των Ελλήνων.

Γιάννης Ρίτσος, Τα Ερωτικά


Σ'αυτόν που μου πήρε το βιβλίο από το χέρι και δεν χρειάστηκε καν να μου τα πει από μνήμης...
Που με κοίταζε λαίμαργα, αλλά προχωρούσε μετρημένα, μη με πιάσει και με σπάσει...
Που με άφησε να θέλω κι άλλο, τόσο που κάθε φορά που έκλεινα τα μάτια κι ήμουν μόνη, να πονάω περισσότερο...

aphrodite είπε...

mickey?

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   1 – 200 από 470   Νεότερο› Νεότερο»