Κυριακή, Μαρτίου 26, 2006

Περί έρωτος



Στη βιβλιοθήκη μου έχω αρκετά βιβλία που κληρονόμησα από την μητέρα μου. Μερικά είναι παλιά οικογενειακά κειμήλια, δύο και τρεις αιώνες πίσω (οι πρόγονοι ήταν μελετηροί). Το πιο αγαπημένο μου είναι ένα από τα νεότερα: μία γαλλική έκδοση τσέπης (τι τσέπης – σε τσεπάκι μπαίνει: 11Χ7,5 εκατοστά!) του Stendhal: De L’ Amour. Δεν έχει ημερομηνία έκδοσης αλλά στο εσώφυλλο είναι γραμμένο: Tolia Calvocoressi, 31/7/24. Η μητέρα ήταν τότε 18 χρόνων. Άραγε να ήταν ερωτευμένη;

Είναι μία έκδοση των Editions Nilsson (μίμηση των περίφημων εκδόσεων τσέπης Nelson;) και περιέχει σε 246 μικρές σελίδες μία συρραφή αποσπασμάτων από το κλασικό «περί έρωτος» έργο του Henri Beyle (ψευδώνυμο: Stendhal). Το πλήρες κείμενο καλύπτει δύο τόμους με 550 σελίδες.

Ξαναδιάβαζα λοιπόν τον Stendhal – τον πιο μοντέρνο από τους μεγάλους Γάλλους πεζογράφους του 19ου αιώνα (κι ας είναι ο αρχαιότερος). Το βιβλίο αυτό ήταν το πρώτο σημαντικό έργο που έγραψε – και το πιο αποτυχημένο. Όπως γράφει ο ίδιος, σε είκοσι χρόνια δεν είχε βρει ούτε εκατό αναγνώστες.

Είναι μία ανατομία του ερωτικού φαινομένου αρκετά αυτοβιογραφική (ήταν τότε ερωτευμένος με την Mathilde Dembowsky) αλλά και απόλυτα ψύχραιμη. Στον πρόλογο ο Stendhal διαχωρίζει τέσσερις κατηγορίες έρωτα: α) τον έρωτα-πάθος (εμείς θα λέγαμε τον ρομαντικό έρωτα) β) τον έρωτα-γούστο (εγώ θα έλεγα: παιχνίδι, χωρίς πάθος, πολύ φλερτ) γ) τον σωματικό έρωτα («ενώ είσαι στο κυνήγι, να βρεις μία όμορφη και φρέσκια χωριατοπούλα...») και δ) τον έρωτα-επίδειξη (τον ονομάζει: amour de vanité – υπερηφάνεια) «οι περισσότεροι άνδρες στην Γαλλία επιθυμούν και έχουν μία γυναίκα στην μόδα – όπως έχουν και ένα ωραίο άλογο».

Σε επόμενα κεφάλαια αναλύει τις φάσεις του έρωτα: 1η ο θαυμασμός. 2η η φαντασίωση («σκέπτεσαι: τι ηδονή να την φιλάς, να σε φιλάει, κλπ»). 3η Η ελπίδα. 4η η γέννηση του έρωτα. 5η η πρώτη αποκρυστάλλωση (cristallisation).

Για την αποκρυστάλλωση έχουν γραφτεί τόμοι ολόκληροι. Η θεωρία του Stendhal είναι πως στολίζουμε το αντικείμενο του έρωτα με όλα τα πλουμίδια της γης. Δίνει ένα διάσημο παράδειγμα: «Στα εγκαταλειμμένα ορυχεία αλατιού του Στρασβούργου, ρίχνεις μέσα στο βάραθρο ένα κλαδάκι δέντρου μαδημένο από τον χειμώνα. Δύο ή τρεις μήνες μετά το ανασύρεις καλυμμένο με λαμπερούς κρυστάλλους, σαν διαμάντια. [] Δεν αναγνωρίζεις πια το αρχικό κλαδί». Έτσι και το πνεύμα του ερωτευμένου στολίζει το αγαπημένο του πρόσωπο με όλες τις χάρες.

Φυσικά δεν κάνω εδώ ιστορία της Γαλλικής Λογοτεχνίας για να σας αναλύσω το έργο του Stendhal. Πήρα αφορμή από το βιβλιαράκι της μητέρας μου, που το θυμήθηκα σήμερα, για να μιλήσω για τον έρωτα. Άνοιξη είναι, τι πιο επίκαιρο! Υπάρχουν άλλωστε τόσες θεωρίες όσοι και ερωτευμένοι. Ο έρωτας-έρωτας, το πάθος, η αγάπη... Κάποτε μιλήσαμε για το σεξ (και είχαμε περάσει τα 500 σχόλια). Το σεξ είναι σίγουρα η βάση και το θεμέλιο του έρωτα, αλλά δεν εξηγεί άλλα πράγματα: την ονειρική απογείωση, το πάθος, την συντροφικότητα, την αγάπη...


Στην επάνω φωτογραφία τρία παλιά βιβλία. Στο φόντο μία έκδοση «Byron’s Tales and Poems» του 1848 με υπέροχες χαλκογραφίες (βλέπετε δύο). Ένα «Λεξικόν Γραικο-Αγγλικόν» του 1837 (αφιερωμένο εξαιρετικά στον Harry), ο μικρός Stendhal και η μητέρα όταν τον διάβαζε…

529 σχόλια:

«Παλαιότερο   ‹Παλαιότερο   201 – 400 από 529   Νεότερο›   Νεότερο»
andy dufresne είπε...

Αντρόχαρη, ορθόβαδη, ενάλια,
ατίθαση, βαθύκολπη, λυσίμαλλη,
αντέραστη, εμπύρετη, ηδύκορφη,
πορφυρή, μαργαριταρένια, ένδοξη, ένδοξη, ένδοξη:

η αγάπη μου.


Ερωτευμένος ΝΔ το 1953 18 χρονών (!), πριν πετάξει τη σχεδία απ’ την πλάτη του…

georgia m. είπε...

@mickey:
Όλα τα αντέχουμε...

the resident είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
georgia m. είπε...

Δημοτικό

(...)

Ποιος ήταν που καυχήθηκε πως δεν θα σ αγαπήσει;

Οδεύω μέσα στ άστρα και μετρώ τον πόνο μου.
Εισπνέω τη δροσιά τ ουρανού και μετρώ τον πόνο μου.
Βαδίζω σ έρημους δρόμους και μετρώ τον πόνο μου...

Εγώ ήμουν που καυχήθηκα πως δεν θα σ αγαπήσω.''

Νίκος Δήμου

houlia είπε...

M-
Ηθελα να ξέρω ποιος σφάζεται με ποιον;;;!εξ ιδίων κρίνων,ε;!!
Τώρα για το θέμα τής "Ζήλιας" θα έπρεπε να αφιερώσουμε ένα ολόκληρο Post¨και θα το θεωρούσα ιδιαίτερα παιδαγωγικό...

the resident είπε...

anathrika said.."Με συγχωρείτε αλλά πώς γίνεται να αφιερώνεται(εξαιρετικά)ένα τέτοιο θέμα στον h.; Ειδικά μετά τα χτεσινά...Σα να επικροτείται".

Αν και δικαίωμα του,
κάπου έχεις δίκιο.

Nikos Dimou είπε...

anathrika said...
"Με συγχωρείτε αλλά πώς γίνεται να αφιερώνεται(εξαιρετικά)ένα τέτοιο θέμα στον h.;"

Δεν αφιερώθηκε το θέμα στον Harry, αλλά μόνο (ειρωνικά) το βιβλίο με τον τίτλο¨"Γραικο-Αγγλικό λεξικό". Λόγω της πετριάς του με την Γραικία. Όταν την είδα τυπωμένη στην ράχη του τόμου, τον θυμήθηκα.

"Άλλωστε πολύ ειλικρινά δεν θεωρώ πως είμαι από τις συμπάθειες του κ. ΝΔ."

Anathrika κάνετε μεγάλο λάθος!

Καληνύχτα!

houlia είπε...

Προσωπικά, -ωφελιμιστικά σκεπτόμενη- έχω αποποιηθεί την έννοια τής ζήλιας. Βρέξει, χιονίσει. Διότι εκ προοιμίου εμπεριέχει την έννοια τής επιβολής(στην ελευθερία τού άλλου). Και υπάρχουν σε όλους στιγμές που χρειάζονται να αναπνέουν και να "μαθαίνουν" ακόμα και "παρεκκλίνοντας" απ τα "προσυμφωνημένα". Αυτή τη γνώση και την ωριμότητα θα την επιθυμούσα στους ανθρώπους που θα ήθελα να αγαπω, ακόμα κι αν επέφερε τελικά ρήξη. Αλλωστε αυτό είναι η ίδια η ζωή διαρκώς.Ενα ξεβόλεμα. Μα αυτό είναι και η γοητεία της! Γιατί όπου υπάρχει αλήθεια, μπορώ και αναπνέω. Κι αυτό το οξυγόνο είναι το συστατικό μας τής ύπαρξης.

Rain Man είπε...

Στη σημερινή εποχή, ο έρωτας είναι συνήθως μια ρομαντική αυταπάτη. Τα πιο συνηθισμένα προϊόντα του είναι αρχικά μια ψευδαίσθηση ευτυχίας και άκολούθως το ψέμα και η απάτη...

harrygreco είπε...

Ειναι φανερο ποιοι ειναι ανεραστοι εδω μεσα & μεινανε με τη ζηλοφθονια & τη χολη στο χερι.Εξω απο το τρελλαδικο,ολοι συμφωνουν μαζι μου & λενε τη γραικια γραικια. Οσο για ελληνογραικικο λεξικο υπαρχει,απο την καθαρευουσα ( ελληνικη) στην γραικικη ( δημοτικη).

chris είπε...

CXLV

Those lips that Love's own hand did make,
Breathed forth the sound that said 'I hate',
To me that languished for her sake:
But when she saw my woeful state,
Straight in her heart did mercy come,
Chiding that tongue that ever sweet
Was used in giving gentle doom;
And taught it thus anew to greet;
'I hate' she altered with an end,
That followed it as gentle day,
Doth follow night, who like a fiend
From heaven to hell is flown away.
'I hate', from hate away she threw,
And saved my life, saying 'not you'.

[Ο Μέγιστος Ελισαβετιανός]

AdHoul είπε...

respect στο θέμα,
respect στον κ.Νίκο

mickey είπε...

Πολυβόλα είστε (ειδικά η georgia.m και η houlia). Δε σας προλαβαίνω!

Λοιπόν, αν τα συγκράτησα καλά, τέθηκαν τα εξής ζητήματα σχετικά με τον έρωτα:

- Χρησιμότητα (;)
- Διάρκεια
- Εκφράσεις (χαριτωμενιές και άλλα)
- Μονογαμία (και πολυγαμία)
- Πίστη (και απιστία) - σχετικό με το προηγούμενο
- Ρόλοι των δυο φύλων (παραδοσιακοί και σύγχρονοι)
- Εμπειρία (και διαρκής μάθηση)
- Ομολογία (και αδυναμία ομολογίας)
- Ζήλια

…κι όσο νυχτώνει, η ατζέντα μεγαλώνει!

Ακόμα και η ίδια η ύπαρξή του αμφισβητείται. Ωραία!

Πολύ φοβάμαι ότι ακόμα κι αν ήμασταν όλοι μαζεμένοι σε ένα χώρο (μια ωραία παραλία θα ήταν ότι έπρεπε) και τα συζητούσαμε όλο το βράδυ, πάλι δε θα τα εξαντλούσαμε - από την άλλη όμως, μπορεί να παίζαμε και κανένα "παιχνιδάκι", να ξελαμπικάρουμε λίγο ;)

Υ.Γ. Νομίζω ότι η blade runner λείπει αρκετά από τη συζήτηση - και μην αρχίσετε τις φάπες επειδή ξέρετε πόσο την "πάω", έτσι; :))

harrygreco είπε...

Σας εχει συχαθει ο κοσμος,γλυψιμο στο μπλογκερ κανετε,σχολιο του ικετευετε, λογοκλοπη κανετε,με ξενα κειμενα πουλατε μπλογκομουρη,αθλια καμακια ( μιλα μου στον ενικο ) κανετε ,ολο παρεξηγηση & προσωπικες επιθεσεις ειστε & εχετε λυσσαξει απο τη ζηλεια που στα ζηροκομεντομαγαζα σας δεν πατανε επισκεπτες,ενω στο δικο μου...μη μπλογκ εχω διπλασιους επισκεπτες απο σας. Οι χιλιοιτοσοι/ημερα που μπαινουν δωμεσα, εχουν διαισθηση & καταλαβαινουν.

apousia είπε...

@ harry
Εσύ,harry που δεν είσαι ανέραστος,
-δεν το λέω ειρωνικά- γράψε κάτι άλλο απόψε.
Άλλωστε ήσουν από τους πρώτους που είπαν πως το θέμα είναι όμορφο και θα φέρει ''ομόνοια'' στο blog.
Γιατί ξαναρχίζεις τις κατατάξεις?

the resident είπε...

harry Γιατί βρίζεις καλέ μου συνεχεια? τι σου λείπει? πες να σε βοηθήσουμε.

mickey είπε...

Όσο για τη μονογαμία και τους διαφορετικούς "ρόλους" ανδρών και γυναικών, για να δούμε και μερικά hard data:

Μια γυναίκα γεννιέται με συγκεκριμένο πλήθος ωαρίων (μερικές εκατοντάδες). Μέσα σε περίπου 40 χρόνια γονιμότητας (χονδρικά) και μέσο όρο 13 κύκλους το χρόνο, θα "απελευθερώσει" περίπου 500 ωάρια προς γονιμοποίηση στη διάρκεια της ζωής της (υπό ιδανικές συνθήκες).

Από την άλλη, ένας άνδρας με λιγότερα από 500.000 σπερματοζωάρια σε μόλις ένα ml σπέρματος, θεωρείται πως έχει πρόβλημα γονιμότητας! Σε μια εκσπερμάτωση μπορεί να παράγει από 40 μέχρι και 600 εκατομμύρια σπερματοζωάρια (αν και συνήθως μόνο ένα μπορεί να βρει το "στόχο") και είναι ικανός, από φυσικής άποψης τουλάχιστον, για δεκάδες χιλιάδες φορές στη διάρκεια της ζωής του - ο μέσος όρος είναι περίπου 7.000 και όλοι ξέρουμε πόσο πιεσμένοι είναι οι περισσότεροι άντρες!

Επομένως κάθε σύγκριση του σχετικού πλήθους των γαμετών είναι μάταιη - καλύτερα να συγκρίνεις τη διάμετρο του κεφαλιού μιας καρφίτσας με εκείνη του ήλιου!

Από πλευράς παιδιών, μια γυναίκα, στην καλύτερη περίπτωση, αν λάβουμε υπόψη τους μήνες κύησης, την πιθανότητα διδύμων, τριδύμων κλπ, μετά βίας μπορεί να κάνει μερικές δεκάδες παιδιά στη διάρκεια της ζωής της. Ένας άντρας όμως, υπό ιδανικές συνθήκες, θα μπορούσε να δώσει ζωή σε αρκετές χιλιάδες παιδιά (αν υποθέσουμε ότι βρίσκει μια γόνιμη γυναίκα διαθέσιμη, σχεδόν σε κάθε εκσπερμάτωση). Αν και δεν έχει καταγραφεί ιστορικά περίπτωση άντρα με πάνω από χίλια παιδιά, υπήρξαν άντρες με μερικές εκατοντάδες (διατηρούσαν χαρέμια βεβαίως).

Οι ακριβείς αριθμοί δεν έχουν τόση σημασία (τους στρογγύλεψα αρκετά άλλωστε), οι τάξεις μεγέθους μετράνε και απλά δεν υπάρχει σύγκριση. Η φύση λοιπόν δεν είναι και πολύ "δημοκρατική" σε αυτόν τον τομέα. Αν θεωρήσουμε την τεκνοποιία ως τον αντικειμενικό φυσικό "στόχο" του έρωτα, η γυναίκα (που έχει να αντιμετωπίσει τη φύση της, καθώς και εκείνη των αντρών), καλό είναι να κρατά έναν άντρα για όσο περισσότερο γίνεται κοντά της, μπας και πετύχει το "ποθούμενο" - χώρια που θα πρέπει να τον κρατήσει και παραπάνω, για να τη φροντίζει όσο κυοφορεί και θηλάζει. Θα μπορούσε βεβαίως να κάνει το παιδί με κάποιον και να το φροντίζει άλλος (ίσως και χωρίς να γνωρίζει πως δεν είναι δικό του, αν και η συγκεκριμένη κατάσταση μου θυμίζει κάποια σχετικά ανέκδοτα). Από την άλλη, ένας άνδρας, παραμένοντας με την ίδια γυναίκα, θα πρέπει να κάνει πολλές προσπάθειες μέχρι να πετύχει τον "στόχο" του. Αν όμως κάθε μέρα "επισκέπτεται" δυο και τρεις (και παραπάνω) διαφορετικές, οι πιθανότητες να πραγματοποιηθεί το "ζητούμενο" αυξάνονται δραματικά - εκτός κι αν είναι τόσο γκαντέμης που δεν πέφτει ποτέ πάνω στις γόνιμες μέρες τους! Γι' αυτό και τα ωάρια θεωρούνται πολύτιμα ενώ τα σπερματοζωάρια είναι μάλλον αναλώσιμα (δείτε και μια χαρακτηριστική περίπτωση για τη σχετική αξία τους).

Αυτά βεβαίως μόνο από βιολογικής πλευράς (αφορούν περισσότερο τους πολύ μακρινούς προγόνους μας), χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη άλλους παράγοντες (η παραπάνω "ανάλυση" είναι αρκετά απλοϊκή). Άλλωστε από τότε που μάθαμε τα "κόλπα" (πριν αρκετές χιλιάδες χρόνια), άρχισαν να γίνονται και οι σχετικοί "υπολογισμοί".

Πάντως κάπως έτσι έχουν τα πράγματα στη φύση και μάλλον για αυτούς και άλλους, παραπλήσιους λόγους επικράτησαν μέχρι το πρόσφατο παρελθόν και οι γνωστές "παραδοσιακές" κοινωνικές απόψεις για τους "ρόλους" των φύλων. Φυσικά, με το πέρασμα των αιώνων, αναπτύξαμε επαρκώς τον εγκέφαλό μας, κατανοήσαμε τη σχετική διαδικασία, οργανωθήκαμε σε διάφορα κοινωνικά σχήματα και εφεύραμε διάφορες μεθόδους ελέγχου των γεννήσεων. Το βασικό ένστικτο βεβαίως δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά με τη χρήση του μυαλού μας μπορούμε να το υπερβούμε και να του προσάψουμε και άλλα "ευγενέστερα" νοήματα. Άλλωστε εδώ και ΠΟΛΥ καιρό κάνουμε σεξ κυρίως για το κέφι μας και μένουμε μαζί με κάποιον όχι μόνο για να κάνουμε παιδιά, αλλά και για άλλους, πιο "πνευματικούς" (και βεβαίως πιο "αφύσικους") λόγους.

Υ.Γ. 1: Πάντως ο "επιπόλαιος" του γνωστού λαϊκού άσματος θα παραμένει επίκαιρος και θα "δικαιολογεί" τη φύση του για πολύ καιρό ακόμα - αν και πλέον μπορούν και οι "επιπόλαιες" να …κοκορεύονται ;)

Υ.Γ. 2: Ειρήνη Υμίν!!! "Περί Έρωτος" το post, άλλωστε ;)

chris είπε...

(Άσχετο σχόλιο:ενώ στα θεατρικά του γίνεται να κόψεις αράδες, σελίδες, σκηνές ολόκληρες - σχεδόν μπορείς να γράψεις το έργο απ'την αρχή - στα σονέτα του δεν μπορείς να λογοκρίνεις ούτε σημείο στίξης..).

chris είπε...

CXLV
Τα χείλη τα πλασμένα από τα χέρια του έρωτα,
Πρόφεραν τον ήχο που έλεγε "μισώ",
Σε μένα που πετάριζα για λογαριασμό της:
Σαν είδε την αξιολύπητή μου θέση,
Αμέσως η καρδιά της γέμισε συμπόνια
Μαλώνοντας τη γλυκύτατή της γλώσσα
που με τόση χάρη είχε καταδικάσει
Και της έμαθε ξανά πως να καλοσορίζει
"Μισώ" επανέλαβε με τρόπο άλλο,
όπως η όμορφη μέρα ακολουθεί τη νύχτα,
όπως τα διαόλια πετούν από τον παράδεισο στην κόλαση.
"Μισώ",είπε δίχως καθόλου μίσος
και σώζοντάς μου τη ζωή, αλλά "όχι εσένα".


[Μετάφραση δική μου.
Ξέρω, θα πείτε: επηρμένος τύπος που ασελγεί σε Ποίημα...
αλλά τη χαρά αυτή δεν τη χαρίζω σε κανένα, ούτε στον Σέξπιρ].

anathrika είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

η μαμά μου θα παντρευτεί όλες τις ρωσίδες εκδιδόμενες
για να μην φύγουν από την Ελλάδα μας
και που να πάνε που στις άλλες χώρες αλλού είναι χάλια και καθόλου ωραία
η μαμά μου είναι καλή

dimitra είπε...

PIERRE
Alors, l' amour, qu'est-ce que c'est?
FLORENCE
Je ne sais peut-etre pas ce que c'est, mais je vais te dire comment ca passe: un homme voit une femme. Ils se plaisent. Bon. Et alors, ils vont prendre le the, ou ils vont se promener au bois de Boulogne. Et on s' embrasse et on se dit: "Je t'aime", et on se fait du charme, et tout le reste, et ca va tres bien...Et tout d'un coup, il y a un des deux qui donne a l'autre... un sou d'amour. Mais de vrai amour, tu comprends. Un sou, pas plus. Oh... Ce n'est presque rien, c'est peut-etre une nouvelle robe de la couleur de sa cravate, c'est peut-etre de repeter une phrase qu'il a dit la veille... c'est une facon de tenir une main, un regard plus bleu, un petit treblement dans la voix... Alors, il faut que l'autre le comprenne... il faut que tout a coup il sente que ce n'est pas trois mille francs de coquetterie, ou dix mille francs de flirt, mais que c'est beaucoup plus que ca parce que c'est un sou d'amour. Et alors, tout de suite, il faut que, pour un sou, il rende tout a coup deux sous d'amour.

MARCEL PAGNOL "LA PRIERE AUX ETOILES

Ζητώ συγνωμη στους μη γαλλομαθείς αλλά είναι πολύ αργά για μετάφραση.

mickey είπε...

Καλημέρα και καλή βδομάδα!

Αν και το τελευταίο μου σχόλιο δεν ήταν και τόσο "ερωτικό", αλλά μάλλον ανούσιο και φλύαρο, ήθελα να δείξω ότι κάποιες politically incorrect απόψεις για τα φύλα μπορεί και να έχουν βιολογική βάση και να μην είναι απλώς προκαταλήψεις και κοινωνικές συγκυρίες. Αντίστοιχες "βάσεις" υπάρχουν εξάλλου για τον εγωκεντρισμό, το μίσος, τη βία, την απληστία, το ρατσισμό (και την απόρριψη της διαφορετικότητας γενικότερα), τον πόλεμο και ένα σωρό άλλες "σκοτεινές" πλευρές μας. Δε χρειάζεται να κλείνουμε τα μάτια και να προσποιούμαστε πώς η φύση μας ΔΕΝ είναι έτσι. Από την άλλη όμως, δεν υπάρχει κανείς λόγος να είμαστε μοιρολάτρες ή να υποτασσόμαστε σε "ταπεινά" ένστικτα και τον "κακό" εαυτό μας - πολύ δε περισσότερο να τα "εκθειάζουμε" κιόλας.

Τόσο ο εγκέφαλός μας όσο και η επικοινωνία μας με τους άλλους (διαπροσωπική ή μέσω απόκτησης γνώσεων) μπορούν να παρέχουν τους κατάλληλους μηχανισμούς ελέγχου και να βοηθήσουν αφάνταστα στη δημιουργία μιας πιο ανθρώπινης κοινωνίας για όλους. Στα πλαίσια αυτά, ο Έρωτας (όπως τον εννοούμε οι περισσότεροι) έχει διαδραματίσει ιδιαίτερα εξευγενιστικό ρόλο (παρά τις όποιες υπερβολές έχουν σημειωθεί σε κάποιες περιπτώσεις) και είναι από τα λίγα πράγματα που νοηματοδοτούν τη ζωή μας όταν επιχειρήσουμε να ξεφύγουμε από άλλα, μαζικά και ενίοτε καταπιεστικά ιδεολογήματα (θρησκείες, έθνη, πολιτικές ιδεολογίες κλπ). Και στην πνευματική του διάσταση, θα μπορούσε να συνεχίσει να υπάρχει, ακόμα και αν κάποια στιγμή (ενδεχομένως στο πολύ μακρινό μέλλον) είχαμε απαλλαγεί εντελώς από ένστικτα και βιολογικές ανάγκες. Άλλωστε Έρωτας και Αγάπη από ένα σημείο και μετά ταυτίζονται, γι' αυτό και σε πολλές γλώσσες εκφράζονται με την ίδια λέξη…

Υ.Γ. Πιστεύω ακράδαντα ότι ο ερωτευμένος που βρίσκει ανταπόκριση και ζει τον έρωτά του με πληρότητα είναι πρακτικά ανίκανος να κάνει κακό!

Nikos Dimou είπε...

Kαλημέρα κι από μένα:

Εκτός από τα πολλά σχόλια για μένα έχει ενδιαφέρον η επανεμφάνιση μερικών σχολιαστών (και ιδίως -τριών) παρόλο που μου λείπουν αρκετοί και ο πληθωρισμός των υποθεμάτων. Αχ, houlia, κι εγώ έλεγα (δεκαετίες ολόκληρες) πως ζήλια δεν γνωρίζω - και το πλήρωσα. Είναι να μην βρεθείς αποκάτω!

Συνεχίζουμε λοιπόν! Το βράδυ, εκτός απροόπτου θα είμαι στο MEGA (24:00 Χατζηνικολάου - για να μην διαμαρτύρεστε ότι δεν ειδοποιώ). Το θέμα είναι το γνωστό μακάβριο και μάλλον η συζήτηση - ως συνήθως - θα είναι μπλιαχ)

georgia m. είπε...

O οικοδεσπότης,με τη σημερινή δήλωσή του,με αναγκάζει''να παρέμβω στο παλιό,δικό του ποίημα(''Δημοτικό'') και για την περίσταση να το τροποποιήσω!(με την άδειά του):

''Ποιος ήταν που καυχήθηκε πως δεν θα ζηλέψει;
....
Εγώ ήμουν που καυχήθηκα πως δεν θα σε ζηλέψω''

Nikos Dimou είπε...

ΔΙΟΡΘΩΣΗ! Στον ALPHA θα είμαι το βράδυ και όχι στο MEGA. (Έχω συνδέσει τον Χ"νικολάου με το παλιό του κανάλι...).

mickey είπε...

Μια και το θέμα της βραδινής συζήτησης στον ALPHA είναι η ...αγιοσύνη, αν δεν κάνω σημαντικό λάθος, με εξαίρεση τους μάρτυρες των πρώτων χριστιανικών αιώνων (ή και τους νεομάρτυρες της Τουρκικής Κατοχής), ΟΛΟΙ όσοι ανακηρύχθηκαν άγιοι ήταν ανύπαντροι, ανέραστοι ή μετανόησαν για το "σαρκικό" ερωτά τους (όπως η πρώην πόρνη Οσία Μαρία η Αιγυπτία). Προφανώς οι ερωτευμένοι δεν κρίνονται "ικανοί" για να γίνουν άγιοι-πρότυπα - πάλι καλά που δεν πάνε όλοι στο πυρ το εξώτερον :)

Άλλωστε, το motto της εκκλησίας στο θέμα του έρωτα είναι απλό: "Έρως έρωτι νικάται". Δηλαδή, ο "Θείος Έρωτας" (απόλυτη αφοσίωση στο Θεό) πρέπει να υπερνικήσει τον (σαφώς υποδεέστερο) "σαρκικό" έρωτα, μπας και αξιωθούμε τη χάρη του Οσίου Βησσαρίωνος :)

Το συγκεκριμένο υποθέμα είναι τεράστιο (τουλάχιστον με βάση τη δικιά μου database) και κάποιες πλευρές του θίχτηκαν σε ένα από τα πρώτα post για το σεξ (που ξεπέρασε τα 500 σχόλια και αν δεν κάνω λάθος παραμένει το απόλυτο ρεκόρ για single post). Δε χρειάζεται να αναλυθεί κι εδώ, απλά μου ήρθε αυθόρμητα από το σχόλιο του Ν.Δ.

Black Swan είπε...

Ερωτας είναι η καύση της μνήμης (ή και της κρίσης) υπέρ ενός παρόντος που φλέγεται αλλά δεν κατακαίεται.

Χωρισμός είναι η αιφνίδια μετατροπή του παρόντος σε ανάμνηση


Ποιος, άραγε, εκστόμισε τα παρακάτω λόγια;

Ο Βίσνου ή ο Εμπειρίκος;

Και ιδού που τώρα ενώπιον όλων / Τις ρώγες όλων πιπιλίζουν

Οι εραστές του πλήρους έρωτος / Οι εραστές που καταφθάνουν

Από τα βάθη του ιμέρου των / Και από τα δάση της ιεράς μανίας

(«Αι Γενεαί Πάσαι»)

georgia m. είπε...

@black swan:
Μου άρεσε ο ορισμός,αν και ειπώθηκε με όρους σχεδόν φυσικής και θρησκευτικών.
:)

georgia m. είπε...

@black swan

Απαντώ στο ερώτημα:θα μπορούσε να είναι και συγκερασμός Εμπειρίκου με Hoelderlin.

glenn είπε...

Όχι ότι έχει σημασία να οριστεί ο Έρωτας. Να, κουβέντα να γίνεται. Κάπου είχα διαβάσει τον εξής ορισμό και τον καταθέτω στην κρίση σας: "Έρωτας είναι η τέχνη του να φεύγεις. Αλλά πως να φεύγεις. Εκείνη να πονάει μία, εσύ να πονάς εννιά".

georgia m. είπε...

@glenn:
Μου επιτρέπετε:αν φεύγετε εσείς,αν εσείς παίρνετε την απόφαση,δεν μπορείτε να πονάτε 9 κι εκείνη/ος 1,όσο κι αν θα θέλατε να πιστεύετε το αντίθετο...
(δεν έχω κάτι μαζί σας,το β πληθυντικό πρόσωπο που χρησιμοποιώ είναι επειδή μιλήσατε τώρα εσείς)
Αλλά,τι σημασία έχουν τα νούμερα;Ο πόνος είναι πόνος.

georgia m. είπε...

Αφιερωμένο στον Σταύρο,αν με ακούει κάπου:

''...Αγάπη μου πώς σ έχασα,πώς η καρδιά μου εστάθη
και τα πουλιά σ αρπάξανε μες στην πολλή βροχή
ήρθε νοτιάς ήρθε βοριάς,το κύμα να σε πάρει
Αγάπη μου,που μου'φυγες γιατί ήσουν ουρανός''

(''Ήρθε βοριάς,ήρθε νοτιάς'',μουσική Μάνος Χατζιδάκις,στίχοι Γιάγκος Αραβαντινός)

harrygreco είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
houlia είπε...

Εντάξει Νίκο,
Να μη λέω μεγάλη κουβέντα.Πάντως μερικές(δύσκολες) φορές μου έχει συμβεί και λειτούργησε πολύ απελευθερωτικά!Βέβαια θα μου πείτε μπορεί να εκμεταλλεύονται οι άλλοι αυτή την ανοχή.Μα και πάλι αυτό θα είχε πρακτική σημασία.Ετσι θα βλέπαμε καθαρά τι θέλουμε πραγματικά, χωρίς το φόβο τής"αποκάλυψης".
Και φυσικά άλλο πράγμα είναι ο πόνος για μια απώλεια και άλλο η ζήλια.Στο πρώτο είμαι συμφωνη να το βιώνει κανείς στην εκάστοτε ένταση και να βρισκει κι εκεί μηχανισμούς άμυνας.Εννοώ, ότι δεν είμαι υπεράνω συναισθημάτων,αλλά προσπαθω να είμαι πιο πραγματιστική.
Μια καλημέρα!

takis vasilopoulos είπε...

Το βράδι δεν είχα καλό υπνο,με είχε επηρεάσει το θέμα του post....σκεφτόμουνα πως μπροστα στον ερωτα ήμαστε ακριβώς σαν τις μαριονέτες.Μας κρατά ένα αόρατο χέρι ( του έρωτα ) και εμεις υπακουμε στις κινήσεις του.Ευλογούμε και ταυτόχρονα καταριόμαστε τις κλωστες μας.Τις κλωστες που χωρις αυτες δεν υπάρχουμε,που μας δίνουν ζωή και θάνατο.
Νιώθω τόσο αδύναμος και ανήμπορος μπροστά του και η μόνη μου παρηγοριά είναι οτι και άλλοι άνθρωποι σαν και εσας βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.
Αφιερωμένο σε όλους ένα άλλο τραγουδι της Φωτεινής Δαρρα.

ΦΕΥΓΑ

Μια νύχτα σαν κι αυτή
μέσα στην υγρή σιωπή
ξεγλυστρώ τη μικρή μου αμαρτία
να συναντήσω, να συναντήσω

Στης νύχτας τη σκιά
και στην αγκαλιά παλιάς
ηδονής σκοτεινής και πλανεύτρας
κρύβομαι πάλι, κρύβομαι πάλι

Φεύγα

Πως βρέθηκα εδώ
ποιο ακολουθώ κρυφό
της ψυχής σκοτεινό μονοπάτι
πως να γυρίσω, πως να γυρίσω

Στης φυγής μου το κορμί
ανασαίνω
απ'του χθες τη φυλακή
ξεμακραίνω

Φεύγα

Πως βρέθηκα εδώ
και ακροβατώ γυμνή
στη σκηνή δίχως μάσκα και λόγια
πως να ξεφύγω, πως να ξεφύγω

Φεύγα

Στίχοι: Γιώργος Κορδέλλας
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου

HRA είπε...

@ΝΔ
Εγώ να ρωτήσω κάτι. Αφού οι τελευταίες εμπειρίες σας από την τιβί σας προκαλούν αυτό το μπλιαχ, γιατί επιμένετε να ανταποκρίνεστε στις τηλεπροσκλήσεις;

Nikos Dimou είπε...

Harry δεν έχεις χιούμορ;

Μια και η λέξη Γραικία αποτελεί (τουλάχιστον εδώ) δικό σου copyright ή αφιέρωση ήταν αυτοδίκαιη. To ότι έχεις πετριά φαίνεται από την εμμονή σου να την αναφέρεις σε κάθε σχόλιο. Μιά φορά θα ήταν αρκετή...

Θα λυπηθώ αν φύγεις - όπως λυπάμαι και για κάθε συνομιλητή που χάνεται. Αλλά δεν μπορώ να κρατήσω κανένα.

HRA είπε...

*τιβί σάς προκαλούν

takis vasilopoulos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
takis vasilopoulos είπε...

Μεταφέρω απο το site του alpha:

<< Αντιγνωμίες

Σύγχρονοι άγιοι ή διαχρονικοί αγύρτες;
Πίστη ή θρησκοληψία;
Ιερωμένοι, επιστήμονες και δημοσιογράφοι, συζητούν για... τα θαύματα του καιρού >>

Ν.Δήμου έυχομαι καλό κουράγιο απέναντι στους ιερωμένους και τους δημοσιογράφους.Να έχετε φυλαχτο μια αγαπημένη σας φράση του Επίμαρχου
:ΝΗΦΕ ΚΑΙ ΜΕΜΝΗΣΟ ΑΠΙΣΤΕΙΝ.

not me just us είπε...

Ευχαριστώ τον εξαίρετο Αθήναιο που μου υπέδειξε να σας επισκεφθώ οπωσδήποτε σήμερα(χθες). Πόσο δίκιο είχε! Θαυμάσιο δημοσίευμα, πολύ καλή και η συζήτηση που ακολουθεί στο πιο μεγάλο της μέρος.

Από την αρχή ως το τέλος, είχα στο νου μου έναν αγαπημένο μου Γάλλο, τον Ρομπέρ Ντεσνός, πυρπολημένο από έρωτα ποιητή και σχετικά νομίζω άγνωστο στην Ελλάδα.

Κερνάω λοιπόν, κάποιες φράσεις του:

«Ο πιο ειλικρινής εραστής είναι ακόλαστος, το στόμα που κάθε λογής φιλιά έχει δοκιμάσει»

«Ακόμη πιστεύω στο θεσπέσιο, όταν πρόκειται για τον έρωτα. Πιστεύω στην πραγματικότητα των ονείρων, στις ηρωίδες της νύχτας, στις ομορφιές της νύχτας, εκείνες που επιβάλλονται στις καρδιές και στα κρεβάτια»


«Ευτυχισμένος όποιος για να αγαπηθεί του είναι αρκετό να αντιμετωπίσει αλύγιστος κινδύνους φοβερούς και έχει πάντα την ψυχή και την καρδιά πιστές, γιατί τον έρωτα και τα βάσανά του διέπει κάτι το μοναδικό»


Ένας εκπληκτικός ορισμός που υπογράφουν μαζί ο Αντρέ Μπρετόν και ο Φιλίπ Σουπό(πιστέψτε με , έτσι είναι, το έχω νιώσει αυτό) :«Μην ανησυχείτε. Σε όλες τις γωνιές παραφυλάνε μπάτσοι. Αλλά ο έρωτας μας κάνει αόρατους»

Και, σας αποχαιρετώ επιστρέφωντας στις εργασίες μου-πολύ φορτωμένο πρόγραμμα αυτή την εποχή, με τον Κύριο Ελυάρ:

«Θα ήθελα να σ' έχω στην αγκαλιά μου για να ξέρω αν υπάρχω»

not me just us είπε...

...επιστρέφοντας στις εργασίας μου βεβαίως με ο και όχι με το ωμέγα της βιασύνης μου...συγνώμη-η ανορθογραφία με εξοργίζει...(όταν την κάνω εγώ τουλάχιστον)

HRA είπε...

@δυων ανατελλων

Και το συ"γγ"νώμη με δύο γ.
Για να μην εξοργίζεσαι, καλέ μου.

Nikos Dimou είπε...

takis vasilopoulos said.
Να έχετε φυλαχτο μια αγαπημένη σας φράση του Επίμαρχου
:ΝΗΦΕ ΚΑΙ ΜΕΜΝΗΣΟ ΑΠΙΣΤΕΙΝ.

Aπο απιστείν άλλο τίποτα Τάκη. Την φράση την είχα αναφέρει και προσφατα στο μπλογκ. (Τυπογραφικό λάθος: Επίχαρμος).

glenn είπε...

@georgia.m: Ούτε ασπάζομαι ούτε απορρίπτω τον ορισμό του Έρωτα που εκφώνησα προηγουμένως. Απλά τον ανέφερα για χάρη της κουβέντας. Να σας πω την αλήθεια ούτε κι εγώ κατάλαβα τι θέλει να πει ακριβώς. Πιθανόν κάτι που έχει να κάνει με τον εκούσιο χωρισμό, πριν ξυνίσει το κρασί. Μπορεί να κάνω και λάθος.

avatar είπε...

Nikos Dimou said: Θα λυπηθώ αν φύγεις - όπως λυπάμαι και για κάθε συνομιλητή που χάνεται. Αλλά δεν μπορώ να κρατήσω κανένα.

Αυτό μου θυμίζει ένα ποίημα της Σαπφούς. Ελάτε μου power philologists ποιο είναι το ποίημα αυτό;

georgia m. είπε...

@avatar:
Δεν ξέρω αν ζητούσατε ακριβώς αυτό.

Σαπφώ

''Tεθνάκην δ' αδόλως θέλω -α με ψισδομένα κατελίμπανεν
πόλλα και τοδ'
έειπ{ ώιμ' ως δείνα πεπ{όνθ}αμεν Ψάπ
φ' ή μαν σ' αέκοισ' απυλιμπάνω.
ταν δ'έγω ταδ'αμειβόμαν - χαίροισ'ερ
χεο κάμεθεν μέμναισ'οίσθα γαρ ως σε
πεπήδομεν
αι δε μη αλλά σ 'εγω
θέλω όμναισαι{}αι{}και καλ'ε
πάσχομεν...''

avatar είπε...

Μια στιγμή πρέπει να ψάξω.

chris είπε...

"Αφού un coup de des jamais n'abolira le hasard
αφού εν σπερματόζωον μονάχα αρκεί
για να γονιμοποιηθεί το ωάριον της γυναικός ή ο λόγος
αφού μόνον ο έρωτας το θάνατο νικά
θα είναι η ποίηση σπερματική
απόλυτα ερωτική ή δεν θα υπάρχει".

[από μνήμης. Α, Ανδρέας Σπερχής για όσους ενδιαφέρονται]

georgia m. είπε...

Ελεύθερη-μετάφραση/απόδοση του αποσπάσματος της Σαπφούς από τον πρώτο της εξάδελφο,Οδυσσέα Ελύτη:

''να'χα πεθάνει το'χα πιο καλά μα την αλήθεια'' - έκλαιγε με λυγμούς εκείνη κι έτοιμη πια να φύγει*μου είπε :''άχου,Σαπφώ Σαπφώ μου τι κακό και τούτο που μας βρήκε - δεν το'θελα στ'ορκίζομαι να χωρίσουμε ποτέ" -* που εγώ τότε αποκρίθηκα:''πήγαινε στο καλό και πότε πότε να με θυμάσαι κι εμένα που το ξέρεις τι λατρεία σου'χα - * ή αν όχι άσε με μια στιγμή να σου θυμίσω κείνα που μοιάζει να'χεις λησμονήσει''...

Αυτά λέει το απόσπασμα.Εμένα όμως δεν μου θυμίζει καθόλου τη στιχομυθία μεταξύ ΝΔ και Harry!,αν εξαιρέσουμε την απόφαση του ενός να φύγει.

avatar είπε...

Μπράβο georgia.m αυτό είναι. Θα ταίριαζε όμως και αυτό:

κατθάνοισα δε κείσηι, ουδέ ποτα μναμοσύνα σέθεν
έσσετ' ουδέ πόθα εις άψερον. Ου γαρ πεδέχηις βρόδων
των εκ Πιερίας, αλλ' αφάνης καν Αίδα δόμωι
φοιτάσηις πεδ' αμαύρων νεκύων εκπεποταμένα.

Τώρα σκέφτομαι ότι αυτό θα ταίριαζε καλύτερα...

georgia m. είπε...

@chris
To Εμπειρίκος μου φαίνεται πιο εύηχο...

georgia m. είπε...

@avatar

ΟΚ,ξέρω το απόσπασμα.Όλοι μας άσημοι και άγνωστοι θα μαστε μετά από χρόνια,όταν θα σβήσουμε και από του τελευταίου ανθρώπου τη μνήμη.Αυτοί που αγαπώ,που έχω στη μνήμη μου, θα πεθάνουν αναγκαστικά και μαζί μου.Θα υπάρχουν όμως μέσα μου και θα με κατοικούν όσο ζω.

avatar είπε...

Μεταφράζω:

"όταν θα έχεις πεθάνει θα βρίσκεσαι εκεί κάτω και ούτε θα σε θυμάται κανείς ούτε θα σε ποθεί. Γιατί δεν σου ανήκουν τα ρόδα της Πιερίας. Αλλά στο παλάτι του Άδη θα τριγυρνάς αόρατος ανάμεσα στους άψυχους νεκρούς αφού πετάξεις από δω."

georgia m. είπε...

@avatar:
Moυ επιτρέπετε μια διόρθωση γιατί τυχαίνει να γνωρίζω καλά το κείμενο και τη Σαπφώ:
Εδώ συνομιλεί με τη φίλη της Ατθίδα και της εκφράζει το παράπονό της και κατ άλλους τη ζήλεια της - άρα όχι ''αόρατος'' αλλά ''αόρατη'' θα έπρεπε να γράψετε.Και μια παρατήρηση:το ''αφάνης'' ίσως καλύτερα και από ''αόρατη''(άλλωστε πώς αόρατη;)να είναι το ''άσημη''.

avatar είπε...

@georgia.m: όταν δεν "θεραπεύεις τις Μούσες" ξεχνιέσαι και γρήγορα...

Dormammu είπε...

@harry: Όσοι πραγματικά φεύγουν, δεν το φωνάζουν. Αποχωρούν σιωπηρά, όπως ο newlens κι άλλοι πολλοί..

Κάτι μου λέει ότι δεν το εννοείς λοιπόν..........

Ούτως ή άλλως, βλέπω ότι απο τους αρχικούς συνοδοιπόρους στο παρόν μπλόγκιον δεν έχουν μείνει και πολλοί. Ακόμα κι ο παπάς- ψυχαναλυτής με το διδακτορικό εξαφανίσθηκε. Δυστυχώς.

georgia m. είπε...

Ασθενείς και συν-οδοιπόροι...

paragrafos είπε...

Κι εγώ θα λυπηθώ αν φύγει ο κος Harry.

Μπορεί κάποτε να σκορπάει, επί δικαίων και αδίκων (όποιον παρει ο χάρος δηλαδή) τα δηλητηριογόνα του σχόλια, προκαλώντας και σε άσχετους μερική ασφυξία, ωστόσο, σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι έχει εξαφανίσει και αρκετά μικρόβια. Εν παση περιπτώσει, ακόμα κι αν δεν αξίζει την αγάπη μας, αξίζει την εκτίμηση και το σεβασμό μας.

Με αγάπη

Παράγραφος

Nikos Dimou είπε...

dormammu said...
Ούτως ή άλλως, βλέπω ότι απο τους αρχικούς συνοδοιπόρους στο παρόν μπλόγκιον δεν έχουν μείνει και πολλοί.

Mην το λές - πολλοί επανέρχονται με άλλο όνομα... μερικοί λείπουν και δεν κουβάλανε υπολογιστή. Θα ξανάρθουν. Λίγοι το εγκατέλειψαν οριστικά...

the resident είπε...

Έχω διαβάσει ότι ο γνωστός άθεος φιλόσοφος Mπερτραντ Rασσελ, είχε πάει και αυτός το 1953 σε μια εκπομπή της αγγλικής τηλεόρασης με θέμα την θρησκεία.Aπό ότι έγραψε μετά ένιωσε λες και ήταν μπροστά στην ιερά εξέταση και ότι οι άνθρωποι με τους οποίους συζητούσε τον εκνεύρισαν σε βαθμό να πει τις απόψεις του βιαστικά και αστήρικτα.Για να δούμε υπάρχει πρόοδος στο θέμα αυτό. (ενδιαφέρων πρέπει να είναι το βιβλίο Μανώλη Βασιλάκη,"Η μάστιγα του Θεού"
για το χριστοδουλο που προλογίζει ο Νίκος δήμου).

Thrass είπε...

"Γιατί μην είναι ο έρωτας κάτι άλλο, παρά η ευγνωμοσύνη για αυτό που λαμβάνουμε στο κρεβάτι;"
Μπαλζάκ

paragrafos είπε...

Αχ στης ζωής τη στράτα αργοσβήνεις μόνη
δίχως να 'χεις καμιά συντροφιά μαυρομάτα
πώς κλαίω και θρηνώ για τα γλυκά σου νιάτα

Αν σε απάτησε και σε τραυμάτισε
ο έρωτας που φωτίζει τα μάτια σου
τα πανάκριβα παλάτια σου

Η αγάπη μου θα σε γιατρέψει
και τ' όνειρό σου το παλιό
θα ζωντανέψει

-------------------------

Είναι περίεργο, αυτό το κατ΄ εξοχήν αντρίκιο τραγούδι να με εκφράει τόσο πολύ:

ειδικα όταν αγκαλιάζω την κορούλα μου, της τραγουδώ την τελευταία στροφή, και ο καλός μου (που το παίζει ντε και καλά ψύχραιμος και ανθεκτικός, ορθολογιστής και τα συναφή) αποφεύγει να με κοιτάξει μετά για κανένα δεκάλεπτο.

Τόσα χρόνια μαζί και δεν έχει καταλάβει ακόμα ότι για να ξεθολώσουν από τη κρυφή συγκίνηση τα αδάκρυτα μάτια του, χρειάζονται δεκάλεπτα και δεκάλεπτα...

Yannis H είπε...

Παράγραφος είσαι η πιο αληθινή κι αξιαγάπητη εδώ μέσα…

Beket_ είπε...

Καλησπέρα στην παρέα! :)

Διαβάζοντας τα posts είδα μερικές προσπάθειες προσέγγισης του έρωτα από την βιολογική σκοπιά.

Με αφορμή αυτό θα ήθελα να διατυπώσω μια απορία μου.

Γιατί μερικοί άνθρωποι, όταν εξετάζουν την "ψυχή" του ανθρώπου προσπαθούν να την ερμηνεύσουν με βιολογικούς όρους,

και (οι ίδιοι) όταν αναφέρονται π.χ. στον έρωτα τον ανάγουν στα όρια του μεταφυσικού;

Μήπως ο έρωτας είναι μύθος;

(Δεν παίρνω θέση, απλώς ρωτάω.)

Dormammu είπε...

@ΝΔ:Εδώ που τα λέμε, είδαμε και το εξαιρετικό comeback της georgia(s).m τις τελυταίες μέρες, αλλά και την εμφάνιση πολλών νέων και καλών επισκεπτών. Το μπλόγκι σας (μας) είναι ζωντανός οργανισμός. Οριμάζει και εξελίσσεται...:-)))

Καλή επιτυχία στο σημερινό debate. θα είμαστε όλοι- νοερά- κοντά σας!

Ελπίζω μόνο να σας αφήσουν να μιλήσετε...

paragrafos είπε...

Yannis H said...
Παράγραφος είσαι η πιο αληθινή κι αξιαγάπητη εδώ μέσα…
------------------
Μάλλον η πιο θλιμμένη. (Αν έχετε δίκιο, τότε το τίμημα της αλήθεια και της αγάπης είναι τρομακτικό.)

Σας ευχαριστώ

Με αγάπη

Παράγραφος

chris είπε...

beket: ναι, μύθος είναι αλλά πραγματικός ως προς τις συνέπειές του..

ν.δήμου: Ποιό είναι ακριβώς το θέμα της εκπομπής (αν επιτρέπεται);;;;;;

Yannis H είπε...

Μην το λες… Το ότι είσαι θλιμμένη το γνωρίζω (μας άφησες να το γνωρίζουμε). Αλλά αυτό που βγάζεις, ο τρόπος που εξωτερικεύεις τον εαυτό σου, έχει να κάνει με σένα, το ποια είσαι. Κάποια άλλη με την ίδια θλίψη θα εκφραζόταν εντελώς διαφορετικά.

glenn είπε...

Προφανώς τα θαύματα, ο Βησσαρίωνας, και ο Δήμου θα κληθεί σαν professional debunker. Οι εκκλησιαστικοί θα τον κοιτάνε με μισό μάτι και θα κάνουν φτου φτου ο εξαποδώ. Οι αντίπαλοί τους θα περιμένουν απ' το Δήμου να τους ξεφτυλίσει όλους σαν κανένας παλληκαράς. Η γνωστή TVάρα.

glenn είπε...

Α ξέχασα. Είναι και το έντονο στοιχείο αυτοερωτισμού και ναρκισισμού του τηλεπαρουσιαστή (δεν ξέρω ποιος θα είναι --όλοι ίδιοι μου φαίνονται). Οι κάμερες σε μένα παρακαλώ. Θα διακόπτει τον ομιλητή στο κρίσιμο σημείο για να πέφτει η κάμερα πάνω του και να κερδίζει πλάνα.

paragrafos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
paragrafos είπε...

Στην Αμερική (το έχω πει σε καποιο αντισχόλιο στο μπλογκ μου) γνώρισα μια μητέρα που έχασε το παιδί της που έπασχε απο την πιο ελαφρά μορφή επιληψίας: λιποθυμησε ένα μεσημέρι στο σπίτι της γιαγιάς, μετά το φαγητό, εκείνη δεν κατάλαβε και το παιδί πέθανε απο ασφυξία (εισρόφηση).

Απο καιρό αυτή η χαροκαμένη μανούλα, μετά τη δουλεία της (δασκάλα) τρέχει από νοσοκομειο σε νοσοκομείο για να είναι δίπλα σε γονείς με επιληπτικά παιδιά.

"Θέλω να τους μιλήσω γιαν να μην πάθουν ό,τι συνέβη σε μένα. Κι όσο πιο πολλούς ενημερώνω τόσο πιο πολύ ζωντανεύει το παιδάκι μου μέσα και το ακούω να μου λεέι ευχαριστω μαμά, ευχαριστώ μαμά."

Αυτός ο άνθρωπος -κάναμε πολλή παρέα- ήταν σταθμός στη ζωή μας. Μας έκανε να κοιτάμε προς τα έξω. Μια αγάπη μονάνα για έναν δεν φελάει τίποτε, τίποτε δεν είναι για τον ίδιο αν δεν υπάρχει για όλους (παραφράζω τον ποιητή που μιλαει για ελευθερία).

Πάντως ο έρωτας είναι ζωογόνος. Δίχως τον έρωτά μεταξύ μας, ούτε εγώ ούτε ο καλός μου θα μπορούσαμε να γυρίσουμε τον κόσμο όλο για να σώσουμε την κορουλα μας. Ερως θεραπευτής!

Ζήτω ο Έρως.

agnostosX είπε...

Κύριε Ν. Δήμου,

επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω το εξής: ήταν συνειδητή επιλογή το να μην αποκτήσετε παιδιά, ή απλώς έτυχε;

Το ρωτάω αυτό έχοντας διαβάσει κάποια ιδιαιτέρως προσωπικά κείμενά σας στους «Δρόμους», όπου διακρίνω μια διάχυτη μελαγχολία, αλλά και διάφορα δοκίμια στα οποία αναφέρεστε στην οδύνη της ύπαρξης («Η σιωπή του Θεού και η προπαγάνδα τής πίστης» κ.λπ).

Υποψιάζομαι ότι είχατε «φιλοσοφικούς» λόγους για μια τέτοια επιλογή, αλλά, βεβαίως, μπορεί να κάνω και λάθος.

Ζητώ συγγνώμη που βγαίνω λίγο εκτός θέματος (ή μήπως όχι; - στο κάτω κάτω ο έρωτας στην τεκνοποίηση δεν υποτίθεται ότι αποσκοπεί;) Συγχωρέστε με επίσης αν γίνομαι αδιάκριτος.

vaggelis papavasiliou είπε...

αλήθεια,πόσες φορές ερωτευόμαστε πραγματικά?

Nikos Dimou είπε...

agnostosX said...
Κύριε Ν. Δήμου,
επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω το εξής: ήταν συνειδητή επιλογή το να μην αποκτήσετε παιδιά, ή απλώς έτυχε;

Φοβάμαι πως δεν διαβάσατε προσεκτικά τους "Δρόμους" εκεί υπάρχει η απάντηση - όχι φωναχτά αλλά υπάρχει. Και η επιλογή που έκανα και η ύστερη αντίδραση μου σε αυτήν.

avatar είπε...

vaggelis said: "αλήθεια,πόσες φορές ερωτευόμαστε πραγματικά?"

Αυτό είναι κάτι που καταλαβαίνουμε αφού έχουν περάσει τα χρόνια. Μέχρι τώρα πίστευα ότι είχα ερωτευτεί τρεις φορές στη ζωή μου, τον τελευταίο καιρό όμως διαπιστώνω ότι τελικά μόνο μια φορά ερωτεύτηκα πραγματικά. Ακόμη και ο πρώτος μου έρωτας που ήταν πραγματικά εκμηδενιστικός, σήμερα φαντάζει αδύναμος.

Nikos Dimou είπε...

Για την σημερινή εκπομπή:

Πάω με πολύ ανάμικτα συναισθήματα - έχω αποφύγει την τηλεόραση επί μήνες, παρόλο που σχεδόν κάθε μέρα έχω μία προσκληση. Αλλά κατάντησε σχεδόν φυγομαχία... και είπα να δοκιμάσω.

Ενν τω μεταξύ προέκυψε και μία άλλη εκπομπή - με την Βίκυ Φέσσα την 1η Απριλίου. Αλλά αυτή θα μεταδοθεί στις 2.00 το πρωί και μάλλον δεν θα την δει κανείς...

epikairos είπε...

Houlia αυτά τα υπέροχα πόδια δικά σου είναι;

avatar είπε...

Όχι epikairos τα πόδια είναι πλαστικά και ίσως για αυτό σε διέγειραν...

An-Lu είπε...

Δεν προσθέτω τίποτα....παραμένω ενεργά ερωτευμένη, το αυτό επιθυμώ και δι υμάς!

avatar είπε...

Ωραία η Φλέσσα. Αυθόρμητη και φρέσκια φέρνει πάντα μια όμορφη αύρα...

Stavros Katsaris είπε...

Νίκο όσο περισσότερο τους εκνευρίζεις τόσο πιο αργά θα σε προβάλλουν.(χιούμορ)
Για τον έρωτα ελπίζω απλώς να μην μπορέσουν ποτέ οι επιστήμονες που τόσο εκτιμώ να δώουν πειστικές απαντήσεις.
Νίκο καλό κουράγιο το βράδι με τους βρυκόλακες. Να προσέχεις. Για μας καλό ξενύχτι.
Φιλικά!

Black Swan είπε...

Κύριε Δήμου
Θα ανοίξω μετά από κάτι βδομάδες την τηλεόραση σήμερα το βράδυ για να παρακολουθήσω το μυστικό κάθε εξουσίας, πολιτικής ή θρησκευτικής:

Δηλαδή εμπορευόμαστε τον θάνατο, πουλάμε τη ζωή.

Και ξεφεύγοντας από το θέμα πάντα είχα μια απορία.


Γιατί οι άνθρωποι ζητούν από τον Χριστό να αναστήσει τον Λάζαρο κι εκείνος τους απαντάει ότι, εντάξει, θα το κάνει, όμως ας ανοίξουν πρώτα τον τάφο;

Ο Θεός επρόκειτο από στιγμή σε στιγμή να αναστήσει έναν νεκρό και τους ζητούσε να κυλήσουν την πέτρα λες και δεν μπορούσε ο ίδιος.

Εν ολίγοις, τι πιο φυσικό από το να γίνουν όλα δίχως τελετουργικό, μια κι έξω, με τον πεθαμένο να σηκώνεται μέσα σε μια έκρηξη φωτός που θα κονιορτοποιούσε κατ' αρχήν την πέτρα και, ακολούθως, όλες τις άμυνες της δυσπιστίας των θεατών;

Ο Χριστός όμως ζήτησε τη συμμετοχή του ανθρώπου στα «προκαταρκτικά».

Για μένα το παράδειγμα αυτό δείχνει ανάγλυφα ότι το θαύμα έχει ως περιεχόμενο αποκλειστικά εκείνο που ο άνθρωπος αδυνατεί να πετύχει από μόνος του.

Yiota είπε...

Στα 33 έπρεπε να ζήσω έναν απίστευτο έρωτα, εκεί που δεν το περίμενα. Νόμιζα ότι είχα ερωτευτεί και στο παρελθόν...

Ανεκπήρωτος δεν ήταν. Αδιέξοδος όμως ναι.

Η καταστροφή που μπορεί να σου προκαλέσει μια τέτοια φριχτή συνειδητοποίηση δεν περιγράφεται. Φτάνεις στα όρια να εύχεσαι εκείνο το εμβόλιο κατά του έρωτος που λέγατε.

Λάθος.

Όχι οτι ο πόνος ξεχνιέται. όχι ότι ο έρωτας ξεπερνιέται...

Η ζωή όμως έχει μια τάση να στρίβει από γωνίες που δεν βλέπεις και να συναντάς "γειτονιές" που δεν φαντάστηκες!

Σήμερα δηλώνω ερωτευμένη πάλι (χμ) Σας το εύχομαι χωρίς να μπορώ να το περιγράψω με λεπτομέρεια. Είναι αυτό το σαρωτικό συναίσθημα του "ΕΥ", είναι μια ξαφνική "κεντρική ιδέα" που σε γεμίζει.

Η παλάμη του αγγίζει απ' άκρη σ' άκρη την πλάτη μου στο χάδι. (Δεν είμαι κανα πρώτο μπόι αλλά ούτε μικροσκοπική - ο ίδιος είναι ένας "γίγαντας") Χαμόγελα στα χείλη ανεξήγητα...

ΧΑ! και ψάχνουμε μυστήρια σε άλλους πλανήτες...

ΥΣ1 η ομοιότητα με την μητέρα σας κ. Δήμου ειναι εκπληκτική
ΥΣ2 γιατί σε ένα μπλογκ μπορεί να υπάρχουν κακοχαρακτηρισμοί ή αντιπαραθέσεις; δεν το έχω καταλάβει ποτέ. κρίμα γιατί από όρεξη κι από καλή πρόθεση λαμβάνουμε μέρος σε τέτοιους χώρους... (σημ. άλλο η ελευθερία της έκφρασης κι άλλο το να μαυρίζουν οι καρδιές)

paragrafos είπε...

Υπάρχουν και θαύματα που κάνουν οι άνθρωποι, με την προϋπόθεση ότι πρέπει πρώτα να πιστέψουν στο "θαύμα".

glenn είπε...

Μαύρε Κύκνε, σε βρίσκω πολύ εμπράγματο! Ωραία ερώτηση. Δυστυχώς όμως τούτο το blog είναι public, άρα ορατό στον "Άλλο", στον Αντίπαλο. Πάντως θα είναι SOS για τους "Άλλους".

apousia είπε...

@αavatar
Θα συμφωνήσω μαζί σας.
Και σε μένα,οι δύο φορές,έγιναν μία..
Όμως,μάλλον και η μία προηγούμενη δική μου,και οι δύο δικές σας,υπήρξαν, και τότε που βιώνονταν ίσως και να έμοιαζαν καταλυτικές.
Έρχεται όμως ο έρωτας ο τελευταίος,και πυρπολεί τα πάντα,
κι αν δεν μηδενίζει,σίγουρα προκαλεί ''σμίκρυνση'' σε ό,τι προηγήθηκε...

BadlyDrawnBoy είπε...

ΝΔ απ’ ό,τι κατάλαβα σήμερα θα εμφανιστείς στις «αντιγνωμίες». Please μην πας. Ο Χατζηνικολάου έχει “καταστρατηγήσει” κάθε κανόνα ‘σοβαρής’ τηλεόρασης και συμπεριφέρεται με περισσή αλαζονεία τον τελευταίο καιρό. Αυτή η εκπομπή δε συνάδει προς την αισθητική σου.
Επειδή σήμερα οι γνωστοί τηλεμαιντανοί φονταμενταλιστές, λαϊκιστές κ.α. θα πάνε στην εκπομπή με σκοπό να σε κατασπαράξουν, στάσου στο ύψος σου, ξέχνα τους καθωσπρεπισμούς και ρίξε τους και κανένα μπινελίκι. Η Ελληνική TV δεν είναι BBC και κανόνες δεν έχει. Όποιος κάνει πιο πολύ θόρυβο, κερδίζει!
Good Luck mate! May the force
of rationalism be with you!

apousia είπε...

@nikos dimou
Παιδιά θα είχατε,ένα,τρία ..
Τώρα,30000!
Κι όσο για κείνο το ποτήρι το νερό που γράφετε,σίγουρα θα είναι τόσοι που θα σας το δώσουν.
Κι όπως έχετε καταλάβει,μπορεί και με απέραντο συναίσθημα κι όχι από ''υποχρέωση''.

agnostosX είπε...

Ν. Δήμου 3:28 μμ

Πράγματι, δεν διάβασα πολύ προσεκτικά τους «Δρόμους» (ας όψεται ο στρατός), και δεν έχω το βιβλίο μαζί μου. Νομίζω ότι τώρα κάτι θυμάμαι (κάποιες επιστολές στην φανταστική σας κόρη κλπ), θα κοιτάξω μόλις ξαναέχω το βιβλίο στα χέρια μου, αν και το ερώτημα στόχευε περισσότερο στους λόγους αυτής της επιλογής. Ευχαριστώ.

Antonios Liolios είπε...

Πάω με πολύ ανάμικτα συναισθήματα - έχω αποφύγει την τηλεόραση επί μήνες, παρόλο που σχεδόν κάθε μέρα έχω μία προσκληση. Αλλά κατάντησε σχεδόν φυγομαχία... και είπα να δοκιμάσω.

Δεν φοβάστε ότι θα γίνει ότι γινότανε και σε παλαιότερες εκπομπές που ήσασταν καλεσμένος; Φωνάζανε όλοι προσπαθώντας να επιβάλλουν τα επιχειρήματα τους και τελικά επειδή δεν διακόπτατε σας παραχωρούσανε δύο λεπτά (κατά την διάρκεια των οποίων φυσικά σας διακόπτανε!)



Εν τω μεταξύ προέκυψε και μία άλλη εκπομπή - με την Βίκυ Φλέσσα την 1η Απριλίου. Αλλά αυτή θα μεταδοθεί στις 2.00 το πρωί και μάλλον δεν θα την δει κανείς...

Αυτή μάλιστα! Η κ. Φλέσσα ξεκίνησε μια φιλότιμη (κατά την γνώμη μου)προσπάθεια να δημιουργήσει μια ποιοτική εκπομπή και κατάφερε ως τώρα να έχει εκλεκτούς καλεσμένους. Έχει την καλή και σπάνια συνήθεια να ΜΗΝ διακόπτει τους καλεσμένους της ώστε να μπορούν οι τηλεθεατές να απολαύσουν ότι οι καλεσμένοι έχουν να προσφέρουν.

Όσο αφορά το περασμένο της ώρας της εκπομπής υπάρχει κανείς blogger που ΔΕΝ θα την παρακολουθήσει; Περιμένω απαντήσεις!

apousia είπε...

Προσωπικά,διαφωνώ με τα ''μπινελίκια'',ασχέτως με το αν βρισκόμαστε στον ALPHA και όχι στο BBC.
Θεωρώ πως ο λίγο υποψιασμένος τηλεθεατής,μπορεί να καταλάβει ποιός ''κέρδισε'' και ποιός ''έχασε'',αφού κατάντησε αρένα.
Τουλάχιστον,ποιός είπε τι,έστω και με την σιωπή του ή με τα δύο του λεπτά...

avatar είπε...

Η apousia είπε: Έρχεται όμως ο έρωτας ο τελευταίος,και πυρπολεί τα πάντα, κι αν δεν μηδενίζει,σίγουρα προκαλεί ''σμίκρυνση'' σε ό,τι προηγήθηκε...

Σε μένα δεν λειτουργεί έτσι. Αυτή η σμίκρυνση είναι παροδική. Οι έρωτες συμβαίνει να αξιολογούνται αυτόματα χωρίς εμείς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Δεν είναι θέμα του "πιο πρόσφατου έρωτα".

the resident είπε...

Όπως λένε πες πες κάτι θα μείνει. Xαίρομαι πολύ που θα πάει.Aυτό θα έκανα στη θέση του.Kαι την πρωταπριλιά έχει ξενύχτι.

guerrero762 είπε...

yiota said...
Στα 33 έπρεπε να ζήσω έναν απίστευτο έρωτα, εκεί που δεν το περίμενα. Νόμιζα ότι είχα ερωτευτεί και στο παρελθόν...

Ανεκπήρωτος δεν ήταν. Αδιέξοδος όμως ναι.

Και μετα φανταζομαι βλεπατε το εθνικο καναλι του Κιργισταν χωρις κεραια!!!
:)))))))))))))))

Nikos Dimou είπε...

BadlyDrawnBoy said...
ΝΔ απ’ ό,τι κατάλαβα σήμερα θα εμφανιστείς στις «αντιγνωμίες». Please μην πας.


Τοο late!

apousia είπε...

@avatar
Έτσι όπως λειτουργεί σε σας ίσως είναι και το πιο σωστό,αν υπάρχει σωστό και λάθος σε τέτοιες ''καταστάσεις''.
Σε μένα,όχι,δεν λειτούργησε παροδικά η σμίκρυνση.
Εξακολουθεί διαχρονικά να υφίσταται..

Ανώνυμος είπε...

είχαμε σκηνοθετήσει με τον Ανδρέα εκείνο το κοπερτί για την Εύη μου τη μηχανόβια που τόσο πρόωρα...στα οδοφράγματα...δεν θα με καταλάβετε αν δεν έχετε θάψει μηχανόβιο θήλυ...

κι όλο με τρομάζει η ζωή μου διασπάται
κι όλο με φοβίζει η αλήθεια που διαθλάται
καθώς μέρος της είσαι κι εσύ κι εγώ
στη Θεσσαλονική στο άστωρ στην οθόνη
είδα τη μορφή σου απότομα να λιώνει
στο νεκροτομείο σε φέρανε γυμνή
πάνω στα μαλλιά σου νιφάδες από σπέρμα
μέσα στις παλάμες σου κηλίδες από αίμα
αίμα απ' το φόνο που έκανες εσύ
νύχτα σαν κι αυτή θα τη θυμάμαι
νύχτα οι οπαδοί σου μείνανε μισοί
νύχτα θα στο πω δε σε φοβάμαι
νύχτα πουλημένη με πρόδωσες κι εσύ
έλα που ο χρόνος ένας βλάκας με κιθάρα
τώρα τραγουδάει της ζωής σου την κατάρα
στήνεται παιχνίδι με άγρια πλοκή
πάνω στην πυρά κοιτάς αιώνια παρθένα
της ζωής το όχημα με χαλασμένα φρένα
της ζαντ αρκ το άστρο να σε οδηγεί
κι όλο περισσεύει της άνοιξης το χάδι
κι όπως η ημέρα αιχμαλωτίζει το σκοτάδι
γράφει η κίνησή σου τροχιά ελλειπτική...

cyrusgeo είπε...

Όποιος έρθει αντιμέτωπος με τους γνωστούς τηλεοπτικούς ορθόδοξους Ταλιμπάν και χάσει την ψυχραιμία του, θα χαρακτηριστεί αμέσως τουλάχιστον φασίστας ("τς, τς, δέστε τι κάνει η αθεΐα στον άνθρωπο..."). Νομίζω πως η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η συγκαταβατικότητα, η λεπτή ειρωνεία και το σφάξιμο με το βαμβάκι, τεχνικές που ο κ. Δήμου κατέχει καλά.

Δεν καταλαβαίνω τι σας αρέσει στην Βίκυ Φλέσσα. Ένα δήθεν είναι, από την κορφή μέχρι τα νύχια. Όλο χαριτωμενιά και νάζι, με μια υποψία επιτηδευμένης και "κουλτουρέ" αγριάδας στο βλέμμα και στη γλώσσα.

Τέλος πάντων, θα την παρακολουθήσω κι αυτή την εκπομπή. Ποιος ξέρει, μπορεί και να αλλάξω γνώμη.

glenn είπε...

"Δεν καταλαβαίνω τι σας αρέσει στην Βίκυ Φλέσσα."

Τίποτα. Ένα πράγμα μόνο, αφήνει τον άλλο να λέει ολόκληρες λέξεις. Και προτάσεις καμμιά φορά.

glenn είπε...

Τελικά αυτό το φαινόμενο να μην αφήνουν τους καλεσμένους να αρθρώνουν λέξη πρέπει να αναλυθεί. Που οφείλεται; Να μερικές πιθανότητες:

-Υστερική αυτοπροβολή και παθολογικός ναρκισισμός.

-Ανασφάλεια μήπως "δεν με ξέρει ο κόσμος", άρα καλές συστάσεις αφού πάρω δρόμο από εδώ.

-Μερικοί ίσως να νοιώθουν ισάξιοι με τους καλεσμένους τους (βαριές περιπτώσεις αυτές).

-Στημένες εκπομπές που ξεστρατίζουν από "άτακτους" καλεσμένους.

avatar είπε...

glenn: βλέπουν μετά τον ευατό τους στο βίντεο και είναι ευτυχισμένοι που έκλεψαν για άλλη μια φορά την παράσταση.

aggelos-x-aggelos είπε...

Άτιμε έρωτα
στραβώνεις και αετό
και βλέπει για τη μούσα του
μέδουσα και ερπετό.

Δεν προσθέτει και πολλά στα ήδη ειπωμένα αλλά ήθελα να το πω!!!

MainMenu είπε...

Ρε παιδια ζηλεύω...!!! Τι είναι αυτά, εδώ δεν έχω ελληνικη τηλεοραση-δεν εχω καθόλου δηλαδή, όχι από πεποίθηση αλλά επειδη είναι ακριβή η άδεια.

ΝΔ άμα σε γλυκοκοιτάει η Φλέσα, εσύ να σκέφτεσαι τίποτα ξενέρωτο...είναι ντροπιαστικό σου λέω το έχω δει και με άλλους, φουλ οι προβολείς κι ο καημένος καλεσμένος να κοκκινίζει

avatar είπε...

Να προσθέσω ότι οι καλεσμένοι στην Ελλάδα δεν πληρώνται οπότε εξαρχής είναι του πεταματού!

cyrusgeo είπε...

@glenn: Έχεις δίκιο. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν άντεχα να παρακολουθήσω εκπομπή του Παναγιωτόπουλου όταν ήταν δημοσιογράφος -- όχι πως ήταν ο μόνος, βέβαια...

stala είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
kentri είπε...

Και θυμάμαι τη ζάλη που με κυρίευε όταν με αυτιστική μανία ο Ιαν Κέρτις βασάνιζε τον αέρα του δωματίου μου.
Χωρίς να ξέρω τίποτα για το χρόνο και τη μοίρα του, τότε ούρλιαζα και τώρα ψιθυρίζω «Love will tear us apart»:
«Όταν η ρουτίνα θα μας έχει φθείρει, όταν οι φιλοδοξίες μας θα έχουν πεθάνει, όταν το μίσος θα γίνεται όλο και πιο βίαιο μέσα μας και τα αισθήματα δεν θα αλλάζουν, τότε ο έρωτας - Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια».

Τώρα σωπαίνω, σκύβω το κεφάλι και φεύγω μακριά, αμετανόητος, παρέα με το «Something must break» και πάλι των JOY DIVISION:
«Κοίταξα τον εαυτό μου στον καθρέφτη και είδα ότι όλα ήταν λάθος, εάν μόνο μπορούσα να γυρίσω πίσω, εκεί όπου ανήκω - where Ι belong. Αν ήμασταν αθάνατοι δεν θα ανεχόμαστε να βρισκόμαστε εδώ εξαντλημένοι, νικημένοι, πεσμένοι καταγής, παλεύοντας για λίγο αέρα, για μια αναπνοή...»

Nikos Dimou είπε...

MainMenu said...
Ρε παιδια ζηλεύω...!!! Τι είναι αυτά, εδώ δεν έχω ελληνικη τηλεοραση-δεν εχω καθόλου δηλαδή, όχι από πεποίθηση αλλά επειδη είναι ακριβή η άδεια.
ΝΔ άμα σε γλυκοκοιτάει η Φλέσα, εσύ να σκέφτεσαι τίποτα ξενέρωτο...είναι ντροπιαστικό σου λέω το έχω δει και με άλλους, φουλ οι προβολείς κι ο καημένος καλεσμένος να κοκκινίζει.

MainΜenu μεγάλη τύχη να μην έχεις τηλεόραση (ως προς τα ελληνικά προγράμματα - υπάρχει και το ARTE). Κι εγώ άλλωστε δεν βλέπω ποτε τις εκπομπές μου.

Ως προς Βίκυ: Μην ανησυχείς δεν έχω κοκκινίσει ποτέ στην ζωή μου...

BadlyDrawnBoy είπε...

apousia said... Προσωπικά,διαφωνώ με τα ''μπινελίκια'',ασχέτως με το αν βρισκόμαστε στον ALPHA και όχι στο BBC. Θεωρώ πως ο λίγο υποψιασμένος τηλεθεατής,μπορεί να καταλάβει ποιός ''κέρδισε'' και ποιός ''έχασε'',αφού κατάντησε αρένα

Δεν πρέπει να έχεις ως γνώμονα τον υποψιασμένο τηλεθεατή. Οι περισσότεροι από αυτούς θα βλέπουν άλλα κανάλια εκείνη την ώρα. Τα ποσοστά του Καρατζαφέρη αυξάνονται –επικινδύνως- τόσο ραγδαία όσο και οι τηλεοπτικές του εμφανίσεις τον τελευταίο καιρό.
Για τα ‘μπινελίκια’ ψιλοσυμφωνώ. Η απάντηση στην άνοδο του λαϊκισμού και του φονταμενταλισμού δεν πρέπει να είναι,από την πλευρά τον εκπροσώπων του «κινήματος» του ορθολογισμού –που σα φάντασμα πλανιέται στη ΝΑ Ευρώπη (λέμε τώρα…!)- η γραφικότητα και το ανέβασμα των τόνων.

Οι ορθολογιστές είναι χαμένοι από χέρι αν δε εξ-ορθολογιστεί το τηλεοπτικό πεδίο. Αναφέρω ότι οι δημόσιες συχνότητες του UK φιλοξενούν 4 ½ κανάλια ενώ οι ελληνικές δεκάδες. Στην προκειμένη περίπτωση η “νεοφιλελεύθερη” Βρετανία ασκεί παρεμβατική πολιτική και πετυχαίνει τη βελτίωση του τηλεοπτικού της προϊόνος – το αντίθετο με εδώ. Μόνο η Αλβανία,στον ευρωπαϊκο χώρο, έχει περισσότερα κανάλια από την Ελλάδα. Το συμπέρασμα είναι…

Deepest Blue είπε...

Κύριε Δήμου, παρόλο που διαφωνώ σχεδόν στο κάθε τι με σας, θα χαρώ πραγματικά αν κερδίσετε την αποψινή μάχη εντυπώσεων. Λίγες φιλικές συμβουλές:

- Αφήστε τους να επιτίθενται, να οργίζονται και να σας διακόπτουν. Το κοινό πάντα συντάσσεται συναισθηματικά με τον στριμωγμένο στα σχοινιά πυγμάχο έναντι του αντιπάλου του. Με τον Δαυίδ κι όχι με τον Γολιάθ.
- Το σκήνωμα δεν είναι «μουμιοποιημένο» αλλά «μουμιοφανές».
- Αποφύγετε τη λέξη «ορθολογισμός» και τα παράγωγά της. Είναι πολυφορεμένη και στο μυαλό των θρησκόληπτων αποτελεί συνώνυμο της «ψυχρότητας», αν όχι της «αθεïας». Πείτε κάτι σαν: «κοινός νους».

Καλή τύχη, κι ο Άγιος Βησσαρίωνας μαζί σας.

stala είπε...

Δεν περνούν αυτές οι καταραμένες οι ώρες. Πώς να γεμίσεις αυτά τα empty spaces... Δεν γεμίζουν.

Nikos Dimou είπε...

Αφήστε τις μούμιες (έστω τους μουμιοφανείς) και επιστρέψτε στον έρωτα!

Είναι πολύ πιο ενδιαφέρων και δημιουργικός.

broccoli είπε...

Of a' the airts the wind can blaw,
I dearly like the west,
For there the bonie lassie lives,
The lassie I lo've best:
There's wild woods grow, and rivers row,
And mony a hill between;
But day and night my fancy's flight
Is ever wi' my Jean.

I see her in the dewy flowers,
I see her sweet and fair:
I hear her in the tunefu' birds,
I hear her charm the air:
There's not a bonie flower that springs
By fountain, shaw, or green,
There's not a bonie bird that sings,
But minds me o' my Jean.

- robert burns

apousia είπε...

@badlydrawnboy
Δεν ξέρω αν φταίει η έμφυτη απαισιοδοξία μου,μα δεν νομίζω πως θα ''εξορθολογιστεί'' το τηλεοπτικό τοπίο.
Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο,θα συμφωνήσω.
Μια περίπτωση που ο διακριτικός μα καίριος κρατικός παρεμβατισμός,είναι πολύτιμος.
Αλλά,ποιά προγράμματα θα βλέπουν οι ''υποψιασμένοι''?
Ειλικρινά ρωτάω,δεν έχω ιδέα από το πρόγραμμα,μόνο την Ανατροπή του Πρετεντέρη,αν είναι όντως Δευτέρα η εκπομπή του ..

anathrika είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
M.M. είπε...

ND bravo pour le blog,je suis attentivement.
Je participerai quand j'aurai un clavier grec (et je saurai m'en servir convenablement).
Courageux de participer à des manifestations(même à la télé)qui impliquent des sujets de fanatisme,ésperons qu'il servira à quelque chose.
Fais attention à toi,quand même
Amitiés
Myrto
P.S.Sorry pour le français mais je ne suis pas àl'aise en "greeklish"

Ανώνυμος είπε...

apousia: δε ντρέπεσαι μα γράφεις τέτοιες σάχλες να τις διαβάζω και να ξενερώνω απορών μα τι να θέλει από τη ζωή το κοριτσάκι. ντροπή αγάπη μου ντροπή, γιατί είσαι κοπέλα και δεν μιλάνε έτσι έτσι οι υποψήφιες Γυναίκες. φιλί με νυχοκόπτη.

guerrero762 είπε...

Δεν καταλαβαίνω τι σας αρέσει στην Βίκυ Φλέσσα.

Εμενα παλι μου αρεσει πολλυ σαν γυναικα(μοιαζει καπως φατσικα και στο στυλ την wife μου)αλλα ωρες-ωρες ειναι εκνευριστικη(η κ.Φλεσσα).
Κριμα που δεν θα παρακολουθησω την εκπομπη.Οπως εγραψε και ενας αλλος συνομιλητης ο κ.Δημου εκφραζει ιδεες που δεν με βρισκουν παντα συμφωνο,ενιοτε δε με εκνευριζουν.Παρολα αυτα μου αρεσει και να διαβαζω τα γραπτα-γραφομενα του και να τον ακουω.
Πως το εξηγητε αυτο;

Ανώνυμος είπε...

Θα πω διά έναν έρωτα. Και το πνεύμα των παιδευμένων μπλόγκερς ας με γλυτώσει από τον ερωτικό εκβιασμό.

Ν' ανοίξουν πως θέλω τα χρόνια
να μπεις σωστά στον κόλπο
με το πετρέλαιο
κράτησέ τα χείλια μου
ώσπου τα καβουράκια τους
καλά να εκτοξεύσουν πάθη
να λιπαίνουν τηλεθέαση
στα γρανάζια της φωνής σου
κι όπως ξεψείριασα
την κάθε ώχρα.

Το φεγγάρι με αφηνιάζει
το χέρι σου με αφιονίζει
με τ' αστεράκια στα μακρινά
τινάγματα!

Μέσα στις ριπές των πιο γλυκών
στρατιωτών παραπατάει, χάνεται, ρίγος θυμού όταν θυμώνει.

Στην ουρήθρα σου ταμπουρώνομαι
κι από έρωτα κλαίω μέσα.

Αγάπη μου το κτήνος σου πως λάμπει!
Έμελλε να μου εκδοθεί
όπως το ταμειακό παραπονιάρικο
στοιχειό στην πλαγιά
του στρογγυλού σου πολυβόλου.

Στον κάτω κόσμο των ματιών σου
τα μπαλάκια των ονείρων μαλάκωνα

στους γκρεμούς της Ποιήσεως
ένα εκρού τίποτο παφλασμού
μου χαρίστηκε.
***
(...) συνεχίζεται σε ρυθμό μαρμαρυγής.

guerrero762 είπε...

koliko glup treba da budes da zapisis na jednom jezikom ko neki samo razumije?
Na primer na francuskom?
Καλα σε ενα ελληνοφωνο blog γιατι καποιοι γραφουν στα π.χ γαλλικα;

Nikos Dimou είπε...

M.M. said...

Quelle suprise! Merci!

HRA είπε...

Περί έρωτος:

Κοίτα μια ψυχή.
Κοίτα μια ζωή.
Γαλλική και νουάρ.

Κι εδώ.
Οι άλλοι.
Κι οι άλλες.

Σαν άλλοι.
Σαν άλλες.
Αναπνέουν, βιώνουν μες στις αντιγραφές, στο ξένο υλικό.
Τι αδυναμία!

Αφομοιώσου μέσα μου, αίσθημα.
Ρούφα κάθε δάκρυ.
Κάθε μικρή θάλασσα που χύνω.

Άκου ιστορίες, μουσικές. Στα ξένα καλύτερα. Να μην προλαβαίνονται τα νοήματα. Να μένουν μόνο νότες να ανεμίζουν ανέμελες.
Κρεμασμένες στα φωτιστικά.
Μ.
Η λύτρωση πιο εύκολη.

Γεύσου.
Καλοκαίρι.
Θάλασσα γαλανή.
Που θυμίζει ιδρώτα, ζουμιά.
Που θυμίζει πιο παλιά καλοκαίρια.

Και.

Θα νιώσεις την αφή της ψυχής.
Να προσδιορίσεις τη θέση της.

georgia m. είπε...

Κι εγώ λέω να αποσυρθώ από το blog,σαν τον Harry.Να το κάνω;

babas είπε...

Εσένα georgia.m το πολύ πολύ να σε αναζητήσει ο Οιδίποδας μετά από εγχείρηση καταρράχτη.

paragrafos είπε...

Θα ευγνωμονούσαμε όποιον ευαρεστηθεί να μας μεταφέρει το κλίμα της εκπομπής, καθότι από Κύπρο, αλφα γιοκ).

Σας ευχαριστούμε

Παράγραφος

Dormammu είπε...

@paragraphos: Θα κάνω ενδελεχή ανάλυση μετά το τέλος της εκπομπής...

Προς τις 02:30 το υπολογίζω....

fwteini είπε...

Ξέρει κάποιος την ετυμολογία της λέξης έρωτας?
Ευχαριστώ

HRA είπε...

@anathrika

Άκου, γλύκα μου νυχτερινή, πού ρθες να μου φέρεις το πρωί.

Μην το κουράζεις με εικασίες κι άντε να κάτσεις στην πολυθρόνα του σαλονιού να σ' οδηγήσει ο νους σε απολογισμό ζωής. Κι αν το συν και το πλην σου βγάλει θετικό αποτέλεσμα, προχώρα να σε θέλει όλη η χώρα.

Αλλά επειδής- κρίνοντας από τον τρόπο που γράφεις κι ομιλείς- δεν το βλέπω το συν να 'ρχεται, βολέψου στην καρέκλα του γραφείου σου καλύτερα και συνέχισε με ερωτικές καντάδες της φτήνιας, όπως συνηθίζεις, και μην την διαπράττεις την άτιμη την ύβριν.

Γιατί για να απευθυνθείς έτσι αλλά και αλλιώς στον ΣαλτάρωΣτοΚενό και σ' Αυτήν πρέπει να τα έχεις βαριά. Κι αν τα είχες βαριά πολύ απλά δε θα υφίστατο λόγος και αιτία να μιλήσεις έτσι.

Σου κάνω γλύκες.
Καληνύχτα.

babas είπε...

Μερικοί εδώ παίρνουν πολύ σοβαρά τον εαυτό τους και δεν διαχωρίζουν την καλοπροαίρετη πλάκα από την κακία. Και μάλιστα είναι ακόμα πιο "περίεργοι" όταν κλωνοποιούνται και συνομιλούν με τον αυτό τους. Με αγάπη.

andy dufresne είπε...

Παρότι ο οικοδεσπότης μας καλεί να επανέλθουμε στο θέμα του post,
θα ήθελα να σχολιάσω τα τηλεοπτικά.

Θα συμφωνήσω σε μεγάλο βαθμό για το χαμηλό επίπεδο των τηλεοπτικών συζητήσεων, για τα σχόλια για τον παρουσιαστή και τα σχετικά.

Ας μπούμε στη θέση του οικοδεσπότη (και του κάθε διανοούμενου).

Να μην πηγαίνεις ποτέ και σε κανέναν;
Τότε τι διανοούμενος είσαι;
Η αρχαιοελληνική «αγορά» σήμερα είναι σε μεγάλο ποσοστό η TV (αρχίζει και παίρνει μερίδιο το internet και γνωρίσαμε κι εμείς την paragrafo και λέμε κι εμείς και καμιά μαλακία).
Αν θέλεις να ακουστεί η γνώμη σου σε πολλούς, η TV είναι ο γρηγορότερος δρόμος.
Προτιμάει κανείς τη συμπεριφορά του (καταπληκτικού κατά τα άλλα) Στέλιου Ράμφου ή του Ευγένιου Αρανίτση που εμφανίζονται ακόμα πιο σπάνια από τον ΝΔ στην TV;
(τώρα που το σκέφτομαι νομίζω ότι ο Ράμφος έχει εμφανιστεί στη Φλέσσα!!)

Να αποδέχεσαι κάθε πρόσκληση;
Τηλεοπτικός μαϊντανός.

Άρα, να πηγαίνεις, αλλά επιλεκτικά.

Ποιος είναι ο σκοπός;

Κλεφτοπόλεμος.

Εφόσον έχω καταφέρει να κερδίσω από το σύστημα μία θέση βολής, πυροβολώ εναντίον του κι ό,τι γίνει. Ας μη γίνει και τίποτα. Εγώ μια φορά, την έριξα την μπαταριά.

Και οι μπαταριές του ΝΔ είναι (συνήθως) ορθολογικές, λυρικές, ψύχραιμες, τεκμηριωμένες, ευγενικές.
«Χάνει» μόνο όταν χάνει την ψυχραιμία του.

Όσο αφορά δε, στο αν βρήκαν στόχο αυτές οι μπαταριές, νομίζω ότι πολλοί εδώ μέσα είναι η ζωντανή απόδειξη!

BadlyDrawnBoy είπε...

Apousia said… “Αλλά,ποιά προγράμματα θα βλέπουν οι ''υποψιασμένοι''? ”.
O ΝΔ θα σου έλεγε μάλλον να δεις ARTE ή κανένα DVD αν δεν έχεις digital tv. Εγώ που δεν είμαι κουλτουριάρης, την προηγούμενη Δευτέρα είδα το Τζίμι Πανούση.

Όλοι όμως σήμερα θα δούμε ALPHA, επειδή θα είναι εκεί ο guru μας.

Η Βίκυ Φλέσσα είναι γκομενάρα αλλά πολλές φορές το παρακάνει με τα ζουζουνίσματά της. 1 Απρίλη θα λέει: “ελάτε Κ. Δήμου… πείτε μας… ζζζζζ!... Χα,χα,χα…ζζζ Μια φορά το Λ Παπαδόπουλο τον είχε εξοργίσει πολύ με τις ερωτήσεις της αλλά και εκείνος μάλλον είχε πάει προκατειλημμένος στην εκπομπή.

Querrero και εγώ το ζουρλάρι ‘δεν τον πάω’ άλλα τον απολαμβάνω στην τηλεόραση. Ισως φταίει το ‘συναμφότερον’ (τι να σημαίνει άραγε;) και οι ατέρμονοι θουκυδιδισμοί του (επίσης δεν τους καταλαβαίνω). Ο ζουράρις είχε πει και ένα άλλο ωραίο στη Β. Φλέσσα όταν συνέκρινε τις όμορφες σαλλλονικιές (sic) με της πατσαβούρες Αθηναίες. Τις είπε κάτι σαν: εσύ είσαι μία ηδ… (μια αρχαϊκούρα τελος πάντων) Χαμούρα. Και λέει η Βίκη: Μα τι λετε Κ. Ζ… τι λόγια είναι αυτά;

Φεύγω πάω να δω το «παρα πεντε»

paragrafos είπε...

Dormammu said...
@paragraphos: Θα κάνω ενδελεχή ανάλυση μετά το τέλος της εκπομπής...

Προς τις 02:30 το υπολογίζω....
----------------------

Σας ευχαριστώ θερμά!

Με αγάπη

Παράγραφος

wetex είπε...

pantos krima pou o kirios Dimou mas afise simera epeidi tha emfanistei stin tileorasi....krima giati perimena to simerino post tou....nomizo oti ton erota ton analisame leptomeros....

chris είπε...

Στο λάκκο με τα φίδια λοιπόν! Τι να πω...τα φίδια είναι ανέραστα. Μπόλικος δογματισμός νομίζω είναι η συνταγή...\
κρισ/
δεν ξέρω αν θα δείτε το μνμ αλλά σιγά τα αυγά. Μια χαρά θα τα πάτε!

babas είπε...

Θα μου πει η georgia.m πώς θα χάσω 20 κιλά; Με αυτούς τους ρόλους που παίζω δεν πάνε καθόλου...

HRA είπε...

@babas

Να σ πω κι ας μην είμαι η κοπελιά.

Κάνε οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στο μέχρι τινός life style σου.

Μπροστά στο πισί τρώγοντας κουλουράκια δεν χάνονται.

Τα 20.

babas είπε...

Να ήταν μόνο τα κουλουράκια... Θέλω να παίξω τον Μάρλον Μπράντο στο Λεωφορείο ο Πόθος αλλά με τόσο φαί θα καταλήξω σε φιλμ για τα τελευταία του Μάρλον Μπράντο.

anathrika είπε...

Πριν φύγω και γω σιγά σιγά -άργησα κιόλας αρκετά- να σας αποχαιρετήσω.

Θα μπαίνω φαντάζομαι που και που
στο μπλοκ να βλέπω πως τα πηγαίνουν άνθρωποι που συμπάθησα.
Για να διαβάζω μόνο.

Κάτι ήρες μάρες κουκουνάρες παραμονεύουν σχεδόν πίσω από κάθε καντούνι. Ανακάλυψαν και καινούργια, ηλεκτρονικά, πόστα. Άλλος τις προσπερνά, άλλος σκοντάφτει πάνω τους άλλον τον τρώνε λάχανο πριν ξεμυτήσει.
Ύστερα πατάνε πάνω στο πτώμα του και με ουρλιαχτά κυρήσσονται νικητές.
Γύρω τους ο εαυτός τους χειροκροτεί.

Ο νόμος του δυνατού για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται.
Πήγαινα κι εγώ γυρεύοντας.

Οι καλοί μου φίλοι ας με συγχωρέσουν και ας σβήσουν από την μνήμη τους το όνομά μου -ωραίο λουλούδι και να το έχω τόσο μαράνει-

Ξεκινώ να σβήνω -έμαθα τον τρόπο-
όσα σχόλια μου υπάρχουν στο μπλοκ του κ. ΝΔ αλλά και στα άλλα φιλόξενα, πολύτιμα σπίτια που μπήκα.

Λυπάμαι και ντρέπομαι.

babas είπε...

anathrika μη σβήσεις τίποτα. Όλα είναι στο παιχνίδι -:)

babas είπε...

Παίρνοντας αφορμή από αυτή τη συζήτηση σκέφτηκα τώρα σε πιο λογοτεχνικό στιλ έρχεται πιο κοντά το blog: στον εσωτερικό μονόλογο

babas είπε...

Ας μας πει όμως ο ειδικός πού κατατάσσει το blog. Νίκο Δήμου... εδώ;

HRA είπε...

@babas
Αν ομοιάζεις του Μάρλον Μπράντο, μείνε κι έτσι.

babas είπε...

hra δεν είμαι ωραίος σαν τον Μάρλον Μπράντο... Πάντως έχω ακούσει πολλές γυναίκες που λένε ότι θα πήγαιναν μαζί του και ας ήταν τόσο παχύς. Αυτό βέβαια δεν το καταλαβαίνω και τόσο γιατί ο Μάρλον είχε γίνει τελευταία σαν ελέφαντας... Καταλαβαίνεις, καθόλου πρακτικό...

mickey είπε...

@georgia.m
Άσε τα "ναζάκια", γλυκιά μου γατούλα. Αφού ξέρεις πόσο σε θέλουμε! - αυτό μπορείς να το ερμηνεύσεις όπως νομίζεις ;)

@anathrika
Αρκετές αποχωρήσεις είχαμε για απόψε. Μήπως θα ήταν καλύτερα να το σκεφτείς πιο νηφάλια; Άσε να περάσει μια μέρα και μετά αποφάσισε με την ησυχία σου! Αν θες και μια πιο ιδιαίτερη γνώμη, στείλε ένα μηνυματάκι και θα τα πούμε ιδιωτικά και εκτενέστερα...

babas είπε...

Δεν ξέρω αν με το Τάντρα θα έβγαζε κανείς άκρη. Τι λέει το Τάντρα αλήθεια; Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ. Έχω ακούσει όμως ότι ο καθένας κάνει ότι θέλει.

HRA είπε...

Περί έρωτος 2:

Κόλλα, το μέλι του κορμιού.

Μα.

Εγώ εδώ κι εσύ εκεί, μια ρίμα μισή και παρακατιανή. Μ κι ελληνικά τραγούδια.

Τραγούδια, μουσικές να απαλύνουν μια κατάσταση.

Και οι ελπίδες στο μέλλον από φόβο μην θρυψαλλιστούν οι αναμνήσεις.

Μα στο τέλος θα μείνει παρελθόν μόνο. Θρυψαλλισμένο.

Μ' όση κόλλα έμεινε στ' ακροδάχτυλα φυσικά οι μνήμες πάλι "ακέραιες".

Σε 1 νου.

HRA είπε...

@babas
Πρακτικότατο. Όταν βρίσκεις μυαλό δεν τ' αφήνεις να χυθεί μεσ' απ' τα χέρια σου.

Τς Τς Τς. . .

babas είπε...

hra η μόνη στάση που αποκλείεται είναι ο ελέφαντας να πέσει πάνω σου!

Yiota είπε...

σε σχέση με τον έρωτα, η εμφάνιση δεν παίζει κανένα ρόλο, όπως επίσης και κανένα "τεχνικό χαρακτηριστικό"

HRA είπε...

@babas

Για όσους χρησιμοποιούν το μυαλό τους κατά τη διάρκεια της πράξης, οι στάσεις δεν αποτελούν πρόβλημα.

babas είπε...

Άσε να επεξεργαστώ αυτό για το μυαλό και τη χρήση του κατά τη διάρκεια της πράξης γιατί κάτι δεν κολλάει...

cyberdust είπε...

Ας μου επιτραπεί να κάνω μία παρομοιώσει με το χθεσινό θέμα και να αναρωτηθώ, τελικά τι είναι ο έρωτας? Μια ιδέα, ανύπαρκτη όπως και το έθνος, μία ιδέα τελείως άχρηστη και βλαβερή που σου τρώει ανελέητα τα σωθικά και τον νου σου και δεν σε αφήνει να χαρείς τον ύπνο σου. Ειδικά οι γυναίκες, αυτές τι είναι άλλο από κακούργες μάγισσες που έχουν βαλθεί να σου καταστρέψουν την ζωή, χρησιμοποιώντας όλων των λογιών μαγικά κόλπα με σκοπό να κατακυριεύσουν εγκέφαλό σου. Και όταν το πετύχουν αυτό και έπεσες θύμα τους, τότε είσαι στο έλεος τους, αξιολύπητος και άξιος της τύχης σου. Κανείς δεν σας λυπηθεί, κανείς δεν θα τρέξει να σας βοηθήσει, άδικα θα περιμένετε την σωτηρία. Για αυτό σας λέω, μακριά από έρωτες και τέτοια τερτίπια του διαβόλου. Παντρευτείτε με συνοικέσιο, κάτι ήξεραν οι παππούδες σας.

Yiota είπε...

μεγάλη τραγωδία cyber-dust.... δε νομίζω ότι μπορείς να το αποφύγεις!!!

ο έρωτας είναι σαν τη ποίηση. έρχεται από μόνος... χωρίς πρόσκληση. και μάλλον συνήθως σε πιάνει ανοχύρωτο!

mickey είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
mickey είπε...

Αρχίζει το ματς!

axilleas είπε...

Όλοι ALPHA. ο κ.Δήμου στον Χατζηνικολάου

Tolisbak είπε...

Με πρόλαβες.

Gourouna είπε...

Καλέ κύριε Δημουλίνι μου, σας βλέπω στη ροζ plasma τηλεορασίτσα μου και πολύ μου αρέσετε! Πάντα με συναρπάζουν οι άντρες στην T.V. Αχ γιατί μου φορέσατε μαύρα σήμερα;;; Γιατί δε φοράγατε ένα ροζουλί να σας φωτίσει;; Καλέ σας έχουν πει ότι φέρνετε στον Τζώρτζ Κλούνεϊ;;; Τα γκρίζα μαλλιά ήταν πάντα το φετίχ μου...
Σας φιλώ γλυκά, πάντα δικιά σας!
Gourouna xxx

mickey είπε...

Νομίζω ότι το ματς έληξε πριν αρχίσει. Το σκορ είναι ήδη 10-0. Νίκο Δήμου, δείξε λίγο ΕΛΕΟΣ!!!

Υ.Γ. Μα καλά, δε βρήκανε κανέναν πιο σοβαρό αντίπαλο; Ο Ν.Δ. κυριολεκτικά "κλέβει εκκλησία" :))

cyrusgeo είπε...

Αχ, κύριε Δήμου... μου τα χαλάτε... Η αναφορά του Ιώσηπου στον Ιησού είναι καταφανέστατη πλαστογραφία, και γι' αυτό και οι "σοβαροί" επαγγελματίες χριστιανοί απολογητές δεν χρησιμοποιούν πλέον αυτό το επιχείρημα. Θα περίμενα να το πείτε αυτό...

mickey είπε...

Ο Χριστόδουλος έκανε αλλαγή και έριξε τον π. Σαββάτο στον αγώνα. Αυτός είναι νέος και παίζει πιο ψυχωμένα - προφανώς θέλει να πάρει καλύτερη μεταγραφή. Για να δούμε μπας και βάλει κανένα γκολ και η άλλη πλευρά και αποκτήσει το ματς λίγο ενδιαφέρον!

Υ.Γ. Δυστυχώς η ομάδα μας έχει και μπάζα τύπου Σ. Καρατζαφέρη. Να θυμηθούμε να τα πούμε ένα χεράκι στον προπονητή μετά τη λήξη του ματς ;)

andy dufresne είπε...

Χαμηλό το panel.
Μόνο η Διαμαντάκου μπορεί να βοηθήσει λίγο.
Οι υπόλοιποι πίκρα...

Ο ΝΔ ξεκίνησε καλά, πήρε τη μπάλλα απ' τη σέντρα και έβαλε το πρώτο γκολ: τόλμησε να αμφισβητήσει ακόμα και το ιστορικό πρόσωπο του Ιησού!

Στο πυρ το εξώτερον!

mickey είπε...

Ν.Δ. άσε τον παππούλη να περάσει τουλάχιστον τη σέντρα! PLEAAAASE!

andy dufresne είπε...

Το ματς είναι χάλια.
Οι παππούληδες βάζουν το ένα αυτογκόλ μετά το άλλο.

mickey είπε...

Παρακολουθούμε προσωπικές μονομαχίες Μαντούβαλου-Καρατζαφέρη. Άμπαλοι και οι δύο! Ούτε δανεικούς δε θα τους παίρνουν :)

andy dufresne είπε...

Μπήκε αλλαγή φοβερός grunge παππούλης ο οποίος είπε το αμίμητο: η απόδειξη για την ύπαρξη των θαυμάτων είναι ότι ο νόμος της βαρύτητας δεν ισχύει διότι τα φυτά μεγαλώνουν προς τα πάνω!!!

mickey είπε...

Δωρεάν επιστημονικό σεμινάριο για το νόμο της βαρύτητας από τον σεβασμιώτατο Λαγκαδά κ.κ. Σπυρίδωνα! Σκίστε τα άχρηστα πτυχία σας. Όσοι πιστοί, προσέλθετε - μόλις που προλαβαίνετε - θα αναληφθεί οσονούπω!

Andy, έχεις δίκιο. Δεν πρόκειται να χαρούμε άλλο δικό μας γκολ. Όλα μόνοι τους τα βάζουν :(

Υ.Γ. Τύφλωσε κι εσάς η λάμψη από τα διαμαντάκια του σταυρού στον σκούφο του γέροντα ή μόνο εγώ το πρόσεξα;

music freak είπε...

MORRISSEY: You Know I Couldn't Last

...The teenagers, Who love you, They will wake up, yawn and kill you

So don't let the blue, The blue eyes fool you, They're just gelignite, Loaded and aiming right between your eyes...

glenn είπε...

Μέχρι τώρα καλά πάει η εκπομπή. Ο Χ''νικολάου δεν επεμβαίνει, κρατά ισορροπίες και ο Δήμου μας θυμίζει ότι είμαστε Ευρωπαϊκό κράτος. Μίλησε πρώτος, απλά, καθαρά και ξάστερα.

Αυτό για τον Ρενάν που είπε ο Περιστερίου τι ήταν;

cyrusgeo είπε...

Διαμαντάκια ήταν; Εγώ νόμιζα πως ήταν το Άγιο Πνεύμα που μιλούσε μέσα από το καπέλο του (συγγνώμη για το εγγλέζικο χιούμορ).

Για δες, λοιπόν -- ώστε δεν είναι μόνο τα γυναικεία στήθη που αψηφούν το νόμο της βαρύτητας...

gravoura είπε...

Ναι Μickey μας τύφλωσαν τα πετράδια στον σκούφο του γέροντα!!!
Αλλά και οι νόμοι της βαρύτητας κατά Σπυρίδωνα. Το μάτι μου!!!!
Κουράγιον ΝΔ, μόνο για γέλια είναι όλοι τους, χωρίς επιχειρήματα. Πάντως θα το δούμε μέχρι τέλους μόνο και μόνο για να κάνουμε "παρέα" στον ΝΔ.

andy dufresne είπε...

Mickey, έχεις δίκιο για τους παίκτες.
Και πέρα απ'την πλάκα η ευθύνη για το χάλι είναι του παρουσιαστή.
Μα, είναι ομάδες αυτές που κατέβασε;

half-blood_phoenix είπε...

Ο παππάς ξέφυγε εντελώς με τα φυτά. Αν τον αφήναν 5 λεπτά ακόμη θα έλεγε ότι ο ήλιος γυρίζει γύρο από την επίπεδη γη.

the resident είπε...

Ο σχολιασμός του αγώνα πολύ καλός. Oι αντίπαλοι πεθαμενοι.Πρέπει να ρίξουν μέσα τον Στυλιανό καρπαθου?καρπαθιων?-καπωs ετσι τον λενε-,που ειναι πανουργοs για να εχει νοημα το ματs.Σταύρος στο σκούφο μου έβγαλε το μάτι.

andy dufresne είπε...

Προβλέπω ότι ο Χατζηνικολάου θα την κάνει γυριστή (κεφαλιά) στο τέλος και αρχίσει να λέει ότι καλά είναι τα θαύματα,τα χρειάζεται ο λαός μας κι άλλα τέτοια.

epikairos είπε...

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ένας άνθρωπος εκ πεποιθήσεως άθεος λαμβάνει μέρος σε μια συζήτηση περί αγίων. Το βρίσκω εντελώς άσκοπο, ούτε εσύ θα πιστέψεις στο Θεό, ούτε οι απέναντι θα δουν τις δικές σου αλήθειες.

Όσο για τα περί έρωτος κι άλλων δαιμονίων δυστυχώς στις μέρες μας οι άνθρωποι παίρνουν τόσο πολύ σοβαρά τους εαυτούς τους που ερωτεύονται όλο και πιο δύσκολα.

mickey είπε...

Μετά το σύντομο διαφημιστικό διάλειμμα επανερχόμαστε στο γήπεδο. Στην περιγραφή του ματς πάντα οι Andy και Mickey - κάτι σαν τους Αντώνηδες (Πανούτσος – Καρπετόπουλος). Σχολιάζουν και οι παλαίμαχοι cyrusgeo (τερματοφύλακας), half-blood_phoenix (αμυντικός), the resident (μέσος), glenn (επιθετικός) και gravoura (διαιτητής).

Παρακαλώ παραμείνατε στις θέσεις σας. Το ματς παραμένει ενδιαφέρον, μια και σε λίγο θα βγουν οι cheerleaders - το αποτέλεσμα δυστυχώς έχει ήδη κριθεί :(

half-blood_phoenix είπε...

Και δεν είναι μόνο ο δήμου φωνή λογικής εκεί μέσα. Ο Καρατζαφέρης παρά το λαϊκίστικο τρόπο που χρησιμοποιεί λέει σωστά πράγματα. Ο Χατζηνικολάου πάλι θέλει να φωνάξει ζήτω ο άγιος αλλά το γιουχάρισα δεν τον αφήνει. Τέτοια εντύπωση μου δίνει.

half-blood_phoenix είπε...

Ο παπάς ψάχνει την Ατλαντίδα. Παιδία ξέρει κανείς κατά που πέφτει να τον βοηθήσουμε τον άνθρωπο;

cyrusgeo είπε...

Και η Ατλαντίδα ιστορική πραγματικότητα!!!

Κι άλλο! Κι άλλο!

cyrusgeo είπε...

Γιατί όταν οι άνθρωποι λένε "θα σας απαντήσω" δεν απαντούν ποτέ;

mickey είπε...

Ο Περιστερίου προσπαθεί να κάνει ντρίμπλα με την Ατλαντίδα. Ο Ν.Δ. κάνει παρατήρηση στον διαιτητή (άκου θράσος) για το πώς ξεκίνησε η φάση (η αγιοποίηση του Βησσαρίωνα ντε). Φιρί φιρί πάει για κίτρινη, αλλά ο Χατζή του χαρίστηκε - λόγω ηλικίας;

Την μπάλα κατεβάζει από αριστερά σοβαρός διοπτροφόρος κύριος (συγγνωμη δεν συγκράτησα το όνομα) με πολύ cool ενδυμασία (είναι τόσο παλιομοδίτικη που καταντά trendy). Φλυαρεί όμως πολύ, ξεχνά να κάνει σέντρα και βγαίνει άουτ μαζί με τη μπάλα :(

houlia είπε...

Eγώ το έβαλα στο mute…Αδύνατον! Μα κύριε Χατζινικολάου...όλα στο βωμό τής τηλεθέασης;.Μετά βγήτε να λέτε για εξυγίανση τών μέσων! Οι απόκριες πέρασαν ή έχω χάσει επεισόδια;;;
Σαν να μην υπάρχουν αξιόλογοι εκπρόσωποι...Γιατί αυτούς; Στημένη προπαγάνδα μου φαίνεται!
Καλά, εγώ αποχωρώ...Και σας ασπάζομαι.Θαύμα!!!(το φιλί σας)

andy dufresne είπε...

Αγαπητέ epikairos, η εκδοχή μου στο σχόλιο των 22.01 είναι μία πιθανή απάντηση στο ερώτημά σου.

Πίσω στο ματς, μπήκε αλλαγή στην αντίπαλη ομάδα επικίνδυνος Καρδιτσιώτης, ολίγον φλύαρος επιθετικός με καταγωγή από Σάο Πάολο, το στυλ του θυμίζει Ρομπέρτο Κάρλος.

Τον έκοψε με αντικανονικό φάουλ λογικής ο Λιάνης.
Κόκκινη κάρτα ΤΩΡΑ.

epikairos είπε...

Και για να μην ψαρώνετε χωρίς λόγο στο Δ.Σ. του Alpha είναι ο εντιμότατος κύριος που πριν λίγο καιρό διατελούσε νομικός εκπρόσωπος της ιεράς συνόδου. Αν περιμένετε λοιπόν από τη συγκεκριμένη εκπομπή να μπουν γκολ σε θέματα θρησκείας αλλάξτε πλευρό.

mickey είπε...

Ο Λιάνης επιδίδεται σε σοσιαλιστική ρητορεία για τους "άγιους του λαού". Ο Περιστερίου, αν και συμπαίκτης, του τη λέει (όταν είσαι πίσω με είκοσι γκολ, φυσικό είναι να δημιουργείται διχόνοια στην ομάδα). Ο Ν.Δ. δε βρίσκει μπάλα να παίξει, γιατί ο Καρατζαφέρης την έχει δει Ροναλντίνιο και παίζει συνέχεια την μπάλα (μόνο αυτή;) στο κέντρο!

half-blood_phoenix είπε...

Και ο Λιάνης μιλάει σωστά αν και ΠΑΣΟΚος. Συμφωνώ ότι το ματς έχει κριθεί. Για άλλη μια φορά οι παππάδες "κάνουν παππάδες".

mickey είπε...

Ο Ν.Δ. αποκαλύπτει ότι πήγαινε μικρός κατηχητικό (έχει φέρει και ψαλμούς μαζί του). Επιτέλους, πήγε να πάρει τη μπάλα κι εκείνος, αλλά ο διαιτητής σφύριξε τάιμ άουτ!

Μα καλά, τάιμ άουτ στο ποδόσφαιρο; Ε, στο βωμό της τηλεθέασης, όλα γίνονται!

half-blood_phoenix είπε...

@houlia "Θαύμα" τα πόδια σου. Προτίνω άμμεσα λαικό προσκύνημα!

cyrusgeo είπε...

Φταίει κι ο τερματοφύλακας (ο Λαγκαδά) που κάνει συνέχεια άστοχες εξόδους στα κόρνερ...

andy dufresne είπε...

epikairos
δίκιο έχεις για τον alpha αλλά είπαμε, κλεφτοπόλεμος είναι.

Η μάχη δεν κερδίζεται βέβαια σ'ένα βράδυ (θέλει πολλούς αιώνες), αλλά γκολάκια μπαίνουνε.

Χαλάρωσε κι απόλαυσέ το.

Η αντίπαλη ομάδα άρχισε τις γνωστές δικαιολογίες, έχουμε πολλούς τραυματίες, ο διαιτητής (μαυροφόρα) δεν μας παίζει, ο αγωνιστικός χώρος έχει τα χάλια του, είμασταν και άτυχοι.

Dormammu είπε...

μπήκα για να σχολιάσω λίγο, αλλά βλέπω ότι ο mickey κάνει καλή δουλεία... :-))

Οπότε παώ να απολαύσω το ματς με την ησυχία μου.....!!

glenn είπε...

Αρχίσαμε να "ελληνίζουμε" στο δεύτερο ημίχρονο. Φωνές, διακοπές, ατλαντίδες... Μα γιατί, είχαμε αρχίσει τόσο καλά. Ο Δήμου με τον αγιασμό των μερσεντές έγραψε!

gravoura είπε...

΄Εχει χαβαλέ πάντως το "ματς", εγώ γελάω πολύ.
Λοιπόν μια και διαιτητής κατά Mickey, γιατί όχι πώς άλλους τους κάνουν αγίους μάλιστα;;, σφυρίζω αρχίζει το μάαααααααατς

andy dufresne είπε...

Ο half-blood phoenix είναι ο Μαμουζέλος του blog, που αφήνει το ματς και σχολιάζει το γυναικείο κάλλος.

Αλλά έχει δίκιο! Houlia μας έχεις ζαλίσει.

Ο αντίπαλος έβαλε γκολ: κατάφερε να πει το όνομα του ΝΔ σωστά! (τον ξεκίνησε κο Δήμα)

gravoura είπε...

Λοιπόν όλοι οι μακαριστοί!!! διαβάζουν το blog του ΝΔ, έκαναν αναφορά στο προηγούμενο θέμα περί έρωτος. Σίγουρα το διαβάζουν. Μπράαααβο ΝΔ!!!!! Παιδιά ψάξτε τους, ανάμεσά μας είναι.

glenn είπε...

Όπως το περίμενα. Κατά τους εκκλησιαστικούς όρους ο Δήμου κατατάσσεται στους προτεσταντίζοντες. Απαρνείται όλο τον ελληνοπεπή χαβαλέ με θαύματα, αναμπουμπούλα, αυθαιρεσίες κλπ και παραδέχεται μόνο την επί του όρους ομιλία.

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   201 – 400 από 529   Νεότερο› Νεότερο»