Τρίτη, Απριλίου 18, 2006

Ο Αμλέτος στην Σπιανάδα



ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΟΥ η λέξη παράδεισος σημαίνει ένα πράγμα: Πασχαλινή Κέρκυρα.

Φαντάζομαι τον παράδεισό μου, σαν παράδεισο των αισθήσεων. Και σ' όλο τον κόσμο, μόνο σ' έναν τόπο, μόνο μία στιγμή το χρόνο, φτάνουν όλες οι αισθήσεις ταυτόχρονα στην κορύφωσή τους.

Μεγάλο Σάββατο πρωί, ώρα εννέα, στη Σπιανάδα.

Η πρώτη ευτυχία έρχεται από την αίσθηση του χώρου. Τι ηδονή για την ψυχή, που έχει χάσει τα μέτρα της ανάμεσα στο συμπιεσμένο και στο απεριόριστο! Εδώ ο χώρος λειτουργεί, αναπνέει. Έχει την άνεση, το ρυθμό και τα όρια που περιμένεις. Αισθάνεσαι τοποθετημένος στις ανθρώπινες συντεταγμένες σου - στις σωστές σου αναλογίες. Τίποτα δε σε πιέζει, όλα γύρω σου σε στηρίζουν, σε πλαισιώνουν. Esplanade, Σπιανάδα. Εδώ η λέξη πλατεία, βρίσκει το πρώτο της νόημα.

Η δεύτερη ευτυχία είναι η όραση.Βλέπεις το κερκυραϊκό φως γλυκό, μελένιο, να χαϊδεύει τις προσόψεις των σπιτιών του Λιστόν. (Α! οι προσόψεις της Κέρκυρας: πίνακες τέχνης και φύσης - όπου τα χρώματα και η υγρασία παίζουν μόνο με τόνους και ημιτόνια). Βλέπεις τον καταγάλανο ουρανό (πάντα είναι γαλανός ο ουρανός το Μεγάλο Σάββατο στην Κέρκυρα - ο Άγιος φροντίζει γι' αυτό), μέσα από τα πορφυρά λουλούδια του δέντρου του Ιούδα. Σε λίγο θα δεις τα χρυσά, τα γαλάζια και τα κόκκινα της λιτανείας.

Πανηγύρι έχει η όσφρηση. Όλη η Κέρκυρα ένας κήπος. Ευωδιάζει τόσο έντονα, που ώρες - ώρες σε ζαλίζει. Πνοές-πνοές έρχονται σαν μικρά κύματα οι μυρωδιές - κάθε λουλούδι, κάθε δέντρο, κάθε πλαγιά και κάθε χωριό της Κέρκυρας σου στέλνει το δικό του μήνυμα.

Όλα όμως θα τα δέσει η ακοή, μόλις από μακριά ακουστούν οι ήχοι της μεγάλης λιτανείας. Το Μέγα Σάββατο οι Κερκυραίοι περπατάνε τον Άγιό τους. Με φιλαρμονική και στολές. Με σεβασμό και έξαρση. Με μουσική.

Μουσική στην Κέρκυρα - που έχει περισσότερες φιλαρμονικές από κινηματογράφους. (Ένας ορισμός του πολιτισμού; Όταν οι ασκούντες την τέχνη ξεπερνάνε τους ακροατές;) Δεν θα ξεχάσω ποτέ κάποιο πρώτο πρωινό ξύπνημα σ' ένα παλιό, πανύψηλο ξενοδοχείο της Σπιανάδας, όταν από κάθε παράθυρο ακουγόταν και άλλη μπάντα.

Στην Κέρκυρα η μουσική δεν είναι απλός ήχος. Γίνεται περιβάλλον. Γίνεται ζωή. Γίνεται - τελικά - οι ακροατές της. Το κοινό δεν είναι δέκτης αλλά τμήμα του έργου.

Κάποτε αυτό θα το πούνε "χάππενινγκ".

Υπάρχει ένα μουσικό κομμάτι που ακούγεται μόνο στην Κέρκυρα, μόνο στη λιτανεία. Ένα κομμάτι μελωδικό σαν τους κήπους της Κέρκυρας, λυπημένο σαν την εβδομάδα των Παθών, λυρικό σαν το ασημένιο φως των ελαιώνων, ρυθμικό σαν το κύμα της θάλασσας. Πένθιμο εμβατήριο από τον "Άμλετ" του Franco Faccio. Οι Κερκυραίοι το λένε απλά "ο Αμλέτος".

Όταν λοιπόν ανυψωθεί ο Αμλέτος σαν λυγμός και σαν έκσταση πάνω από τις κοκκινόχρυσες στολές της Παλαιάς Φιλαρμονικής, η αίσθηση δεν αντέχεται. Η ζωή τεντώνει τόσο μέσα σου, που νομίζεις πως θα σπάσεις από ευτυχία. Σαν πόνος και σαν βάλσαμο ο Αμλέτος κυματίζει πάνω από την πλατεία κι εσύ γεύεσαι τον παράδεισο σ' αυτή τη Γη.

Δεκατρείς φορές έχω ακούσει τον Αμλέτο στη Σπιανάδα και κάθε φορά νομίζω πως η καρδιά μου θα σταματήσει (και ίσως εύχομαι να σταματήσει έτσι!). Αψηφώ την εορταστική ταλαιπωρία, την τουριστική πολυκοσμία, τη βαρβαρότητα των ορεσίβιων (δίπλα στους Επτανήσιους, όλοι εμείς είμαστε αρκούδες). Ό,τι και να γίνεται γύρω, ο Άγιος και ο Αμλέτος νικάνε - και το θαύμα λειτουργεί κάθε Μεγάλο Σάββατο στη Σπιανάδα.

Α, Κέρκυρα-Κέρκυρα, που δεν γνώρισες την τυραννία του Τούρκου και την κακομοιριά του πεύκου. (Το δέντρο-ραγιάς, άμορφο και άσκημο). Πού μαζί με τ' αδέρφια σου νησιά σώζετε το όνομα της ποίησης και της μουσικής στην Ελλάδα.

Κι αν τύχει να είμαι μακριά, όπου κι αν βρεθώ, όταν έρθει Μεγάλο Σάββατο τραγουδάω μέσα μου τον Αμλέτο. Κλείνω τα μάτια και για ένα δευτερόλεπτο το θαύμα συντελείται πάλι.

Ο παλιός Αμλέτος, ο σκοτεινός πρίγκιπας της αμφιθυμίας, πνίγηκε στο φως, τη μελωδία και τη μυρωδιά της άνοιξης. Αμφιβολία καμιά: "γλυκιά η ζωή κι ο θάνατος μαυρίλα".

Ο παράδεισός μου: Φως, ανθισμένη Σπιανάδα και η Παλαιά Φιλαρμονική να παίζει, να παίζει, να παίζει τον Αμλέτο.

...................................................................

Tο κείμενο γράφτηκε το 1980. Έκτοτε ευτύχησα να ξανακούσω αρκετές φορές τον Αμλέτο. Οι δύο ομαδικές φωτογραφίες είναι της Αναστασίας Μπάιλα-Βάιλα, που κάποτε τον εικονογράφησε. H μικρή τουριστική φωτό, δίπλα, δείχνει την Ανάσταση (μοναδική σε όλο τον νησί) στην απέραντη Σπιανάδα.

391 σχόλια:

1 – 200 από 391   Νεότερο›   Νεότερο»
paragrafos είπε...

Τώρα έχει νόημα ο παράδεισος.

efhmeros είπε...

Δάσκαλε στο τέλος μας πετάς "το κείμενο γράφτηκε το 1980" και μας ξενερώνεις... Καλημέρα όπως και νά 'χει.

mickey είπε...

Καλημέρα ξανά!

Μήπως να πάω Κέρκυρα φέτος για το Πάσχα; Προλαβαίνω ή θα έχουν κλείσει όλα τα εισιτήρια; Για δωμάτιο δε με νοιάζει, υπάρχει και ο υπνόσακος κι αν μπορέσω να πάρω και το τουτού θα είμαι άρχοντας!

Πανέμορφο post (κείμενο και φωτό), από τα καλύτερά σου! Είχες αναφέρει τον Αμλέτο στους "Άγιους Χρυσοκάνθαρους" (όπου έκανα και το πρώτο μου σχόλιο εδώ μέσα) με link στο κείμενο του post. Η ευτυχία που βγαίνει μέσα από αυτό είναι πηγαία και διάχυτη. Ένα Ποίημα ή μάλλον Ύμνος για τον προσωπικό ολόδικό σου Παράδεισο. Είναι όμορφο να τον μοιράζεσαι μαζί μας :)

NtG είπε...

Καλημέρα.
Μέχρι σήμερα δεν κατάφερα να είμαι τέτοιες μέρες στην Κέρκυρα, αλλά θα το ήθελα πολύ.

Καλό Πάσχα.

Nikos Dimou είπε...

efhmeros said...
"Δάσκαλε στο τέλος μας πετάς "το κείμενο γράφτηκε το 1980" και μας ξενερώνεις!"

Γιατί; Τα κείμενα δεν έχουν ημερομηνία λήξεως!

Άλλωστε είναι κείμενο γνωστό - αν το αποσιωπούσα δεν θα ήταν σωστό.

Περιμένω τις δικές σας πασχαλινές εμπειρίες - όχι τόσο θρησκευτικές όσο αισθησιακές (για μένα το Πάσχα είναι η ανάσταση των αισθήσεων).

harrygreco είπε...

Ενα χαιρετισμο στην Αφροδιτη που μου εφερε ενα χαμογελο ( του μεγαλου παιδιου) στα χειλη.Ειμαστε μια ωραια ατμοσφαιρα. Το χθεσινο ποστ ειχε μπλονγκ-σουι,το καλυτερο απο καταβολης. Χαιροσουν να διαβαζεις. Το ευλογησε...ο θεος. Οπως ευλογησε & το Κερκυρεικο Πασχα,το καλυτερο της ρωμιοσυνης. Γιατι ? Εχει...Πασχα-σουι,Πασχαλινοσυνη. Δεν εξηγειται με αναλυση σεντονι που ξενερωνει. Το νιωθεις,το μυριζεις,το αισθανεσαι.

Αθήναιος είπε...

"(δίπλα στους Επτανήσιους, όλοι εμείς είμαστε αρκούδες)."

κ πιο κάτω το χειρότερο:

"και την κακομοιριά του πεύκου. (Το δέντρο-ραγιάς, άμορφο και άσκημο). "

Άλλα αντ'άλλων.

Αθήναιος είπε...

Τί πασχαλινές εμπειρίες να έχουμε εμείς "οι αρκούδες";

Αθήναιος είπε...

Συγγνώμη τώρα γιατί τα έχω πάρει. Παραδοσιακά κ γαστρονομικά ακόμη, η Λαμπρή είναι υπόθεση της Πελοπονήσσου.

Ωραία η Κέρκυρα αναμφισβήτητα όμως μέσα μου όσον αφορά στην κουζίνα της ( που είναι ο πιο σημαντικός δείκτης πολιτισμού της καθημερινότητας) την κατατάσσω πώ να το πω. Σαν να ακούω τις Συμφωνίες του Μπετόβεν από την ορχήστρα του James Last...

Nikos Dimou είπε...

Αθήναιος said...
"Συγγνώμη τώρα γιατί τα έχω πάρει. Παραδοσιακά κ γαστρονομικά ακόμη, η Λαμπρή είναι υπόθεση της Πελοπονήσσου".

Ωχ! Αρχίσαμε τους τοπικισμούς! Άλλη η δική σας (μας) η Λαμπρή (κι εγώ είμαι 1/4 Μωραΐτης) κι άλλο το Πάσχα της Κέρκυρας.

Όσο για τις "αρκούδες": Πόσους ποιητές και μουσικούς έχει βγάλει η Πελοπόννησος; Νομίζω πως η υπεροχή της Επτανήσου στην κουλτούρα δεν συζητιέται με τίποτα. (Και δεν είμαι Επτανήσιος...)

synas είπε...

Δεν έχω περάσει ωραία πάσχα-τα.
Το Πάσχα μού ‘φερνε πάντα μια αναγούλα. Μου φαινόταν πολύ μίζερο, πολύ λαϊκό, πολύ μπανάλ! Δεν είχε την αίγλη των Χριστουγέννων, ακούγονταν από παντού βλάχικα και σκυλάδικα της εποχής, βρώμαγε ο τόπος τσίκνα και όλοι έτρωγαν σα γουρούνια.
Το βράδυ μαθαίναμε απ’ την τηλεόραση, πόσοι έσκασαν από το φαΐ και πόσοι σκοτώθηκαν σε τροχαία κατά τη μεγάλη επιστροφή.
Από άνοιξη μού ‘ρχεται περισσότερο, ότι στις 6.00 το πρωί, που πήγαινα σχολείο, δεν ήταν πια νύχτα έξω κι ότι φώνάζαν ήδη οι δεκαοκτούρες. Αθήνα γαρ. Κι αυτό μ’ έκανε να θέλω να ξυπνήσω μετά από μήνες. Και είχε και φράουλες!

Υ.Γ. Το πεύκο κατατρώει όλα τα διπλανά του δέντρα. Μάλλον ιμπεριαλιστικό είναι δηλ., παρά ραγιάς.

the resident είπε...

Το Πάσχα στην Κέρκυρα είναι μια υπέροχη εμπειρία. Την έχω ζήσει μόνο μια φορά εδώ και κάμποσα χρόνια. Ο κατάλληλος τόπος, χρόνος και κουλτούρα για το έθιμο αυτό.
Hμουν εκεί την προηγούμενη βδομάδα και έμεινα μάλλον στο ξενοδοχείο που αναφέρει ο ΝΔ. H πλατεία από κάτω γεμάτη παιδία αποτα σχολεία που είχαν πάει εκδρομή.
H πόλη της Κέρκυρας είναι η πιο ωραία πόλη των Εφτανήσων.Δεν έχει κτυπηθεί από τους σεισμούς(βλέπε Αργοστόλι , που ανοικοδομήθηκε άθλια ,μετα την καταστροφη) έχει διατηρήσει την γραφικότητα της έχει και αυτή την υπέροχη πλατεια. Την αγαπώ την Κέρκυρα. Εχω ρίζες από εκεί.

Αθήναιος είπε...

Μου βρίσατε τα πεύκα. Αυτό είναι βασικώς το πρόβλημα γιατί από εκεί που είναι ο πατέρας μου δεν έχει τίποτε εξόν από βράχια κ θάλασσα κ επειδή επικρατούσε πείνα, υπήρχε η φήμη ότι οι κάτοικοι της Δαβιάς ( Μάνης) την έστηναν στους ξένους κ τους έπιναν το αίμα!! :-)

"Όσο για τις "αρκούδες": Πόσους ποιητές και μουσικούς έχει βγάλει η Πελοπόννησος; Νομίζω πως η υπεροχή της Επτανήσου στην κουλτούρα δεν συζητιέται με τίποτα. (Και δεν είμαι Επτανήσιος...)"

Η Πελοπόνησσος εβγαλε πολιτικούς κ πολεμιστές για να κάθονται οι Επανήσιοι να γρατζουνάνε τις κιθάρες.

aphrodite είπε...

Πάσχα στη Μύκονο, με όλους αυτούς τους χαΐχλίδογλου ντιντίδες πατείς-με πατώ-σε, κιτσαριό και DKNY φραπέ, ντυμένοι το καρναβάλι του -τότε- ΚΛΙΚ, ντίσκο πάρτυ με το ζόρι όλη μέρα και ξαφνικά, καταμεσάνυχτα, στο λιμάνι, με το τακούνι και την αμφίεση-γδύσιμο, αγκαλιά με Κούρο, "Μπούου-ου-ου-ου ου-ου " τα καράβια, κόρνες που σε συντονίζουν από το στομάχι, και κατακόκκινα βεγγαλικά, σε τυλίγει από παντού το "μαζί" - ε, τον αρπάζεις τον άλλον για το φιλί της αγάπης (κι όλα τ'άλλα της δηλαδή?)

Αϊ-σιχτίρ πρωΐ-πρωΐ τι μας κάνεις Νίκο μας!


@dear all,

Λίγο έχουμε για την 300-άρα στο προηγούμενο, ελάτε και θα σκάσει ο πόντικας!

podilatis είπε...

Αχ τι μου κάνεις Ν.Δ! και ότι προσπαθούσα να συμβιβαστώ με την ιδέα ότι φέτος δεν θα βρεθώ στην Κέρκυρα για Πάσχα και ιδίως για τη Μ. Παρασκευή και το Μ. Σάββατο. Ενώ το είχα κανονίσει το ανέβαλα λόγω υποχρεώσεων . Για αυτό το αέναο τρέξιμο που το θεωρούμε ζωή ενώ πολλές φορές μας κάνει να αφήνουμε τόσο βάναυσα την ομορφιά της ζωής να περνά. Ναι, ναι! ευωδιές και μελωδίες σοκάκια και στάμνες. Όχι πως πάω κάθε χρόνο αλλά από όταν το ανακάλυψα ακόμη και όταν δεν πάω βρίσκομαι νοερά εκεί! θα με κάνεις να τα αφήσω όλα και να φύγω!

mickey είπε...

Ενδιαφέρουσα η κόντρα Αθήναιου και ΝΔ για την υπεροχή της Πελοποννήσου και των Επτανήσων
αντίστοιχα. Για να δούμε ποιος θα υπερισχύσει! Αν μπούνε πάντως κι άλλοι "τοπικισμοί" στο παιχνίδι, προβλέπω ρεκόρ σχολίων - η χαρά του ποντικού :))

(BTW many thanks aphrodite! Αποστολή εξετελέσθη ;))

Λέω να βάλουμε στοιχήματα. Αν και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, θα παίξω το αουτσάιντερ: 100 ευρά στον Αθήναιο - ελπίζω να έχει καλή απόδοση! Η ατάκα:

"Η Πελοπόνησσος εβγαλε πολιτικούς κ πολεμιστές για να κάθονται οι Επανήσιοι να γρατζουνάνε τις κιθάρες."

μου άρεσε ΠΟΛΥ!

Υ.Γ. Το απόγευμα θα ανεβάσω σχετικό link με αποδόσεις...

Αθήναιος είπε...

Δεν έχω κόντρα πάντως, αυτά τα γράφω κ χαμογελάω κ είμαι σίγουρος ότι κ ο κ. Δήμου το ίδιο.

MainMenu είπε...

το καλυτερο Πασχα στη ξενιτια. Με τα κερια μεσα στην S-Bahn. Μεταξύ γραφικότητας και μυστικής αγάπης. Από το μικρόφωνο του σταθμού συστάσεις να σβήσουν τα κεριά μεσα στο τρένο. Και οι μπεκρήδες άστεγοι να λένε συνομωτικά...'Κάψτε τα όλα ρε'...χιχι

Onoufrios είπε...

@Aθήναιος
>Η Πελοπόνησσος εβγαλε πολιτικούς κ πολεμιστές για να κάθονται οι Επανήσιοι να γρατζουνάνε τις κιθάρες.

Εβγαλε ένα πεζογράφο Παπανδρεόυ νομίζω Νίκο, Αντρίκο..θα σας γελάσω.
Δεν ξέρω αν πιάνεται πελοπονήσσιος όμως,γιατί τον διεκδικεί και το Σαν Φραντσίσκο

the resident είπε...

Μια ευχάριστη και όχι πολύ κουραστική διαδρομή(την έκανα την προηγούμενη βδομάδα) που μπορεί να κάνει κάποιος με αυτοκίνητο, ξεκινώντας αύριο πχ από Αθηνά είναι Ζάκυνθος-Κεφαλονιά- Λευκάδα(συνδέονται μεταξύ τους με καραβάκι που κάνει μόνο μια ώρα από νησί σε νησί) και να καταλήξει Κέρκυρα για Πάσχα. Μίκυ προλαβαίνεις.

Αθήναιος είπε...

Αφήστε που τους έχουμε κάπως βελτιώσει το DNA ως προς την ανδροπρέπεια γιατί πολλοί Μανιάτες λόγω βεντετών αλλά κυρίως όταν έκλεβαν κοπέλες, κατέφευγαν στα Ιόνια Νησία κ έτσι, όπως κ να το κάνεις,οι Επτανήσιοι έγιναν κάπως ανδροπρεπείς...

heinz είπε...

@ΝΔ

"Α, Κέρκυρα-Κέρκυρα, που δεν γνώρισες την τυραννία του Τούρκου και την κακομοιριά του πεύκου. (Το δέντρο-ραγιάς, άμορφο και άσκημο)."

Κι εγώ παιδί της Δύσης είμαι ουσιαστικά και μάλιστα της πέραν του Ατλαντικού.

Αλλά, αυτό τι σημαίνει? (Όχι τόσο το πεύκο που το βρίσκω υπέροχο, όσο η "τυραννία του Τούρκου")...

traveller είπε...

Έχω ακούσει τόσα για το Κερκυραϊκό Πάσχα και δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να το βιώσω. Έχω ακούσει ότι η πολυκοσμία το έχει υποβαθμίσει τα τελευταία χρόνια. Αληθεύει?

Οι δικές μου αναμνήσεις είναι από ένα άλλο νησί. Την Ύδρα. Από πιτσιρίκι έχω περάσει πολλά Πάσχα εκεί και κουβαλάω πολλές όμορφες αναμνήσεις:
Οι μαθητές της Σχολής Εμποροπλοιάρχων (τότε ακόμη ένστολοι) κουβαλώντας το επιτάφιο, περπατούσαν στο Καμίνι και έμπαιναν έτσι μέσα στη θάλασσα μέχρι να βραχούν τα πόδια του επιτάφιου. Έτσι θα αγιαζόταν η θάλασσα και να μεταφερόταν το αγίασμα στου ναυτικούς που ταξίδευαν σε όλες τις θάλασσες του κόσμου.
Αργότερα η συγκέντρωση όλων των επιταφίων του νησιού στο λιμάνι και η μυσταγωγική ψαλμωδία του "Ω γλυκή μου έαρ...".
Το γιασεμί στα σοκάκια του νησιού.
Τα παιδιά που αμέρημνα τριγυρνάνε χωρίς να χρειάζεται να προσέχουν για αυτοκίνητα κτλ.
Η εκκλησία που διασώζει ακόμη κομμάτι της μυσταγωγίας.
Η μαγειρίτσα της μητέρας μου.... (μιλάμε για θεϊκή απόλαυση).
Το κάψιμο του Ιούδα.

Η παραφωνία: Οι ενοχλητικότατες κροτίδες.

Καλό Πάσχα σε όλους.

the resident είπε...

mickey κανόνισε με ποίους θα είσαι, γιατί αν δεν πάρεις σωστή θέση, θα έρθεις για διακοπές στα Εφτάνησα και θα φας "πόρτα".

mickey είπε...

Αθήναιε, με απογοητεύεις :(

Και γω που νόμιζα ότι έβγαζες αφρούς από τη λύσσα σου. Πάει δηλαδή το στοίχημα, το έχασα; Σε παρακαλώ! Μην εγκαταλείπεις τις επάλξεις του αγώνα, εσύ, ένας Πελοποννήσιος Πολεμιστής και δη Μανιάτης!

The Resident, εδώ πρόλαβα την ολική έκλειψη στο Καστελόριζο που γινόταν πατείς με πατώ σε, το Πάσχα στην Κέρκυρα θα μου ξεφύγει; Αν μου τη δώσει, φεύγω και αύριο (και κάνω και το tour που ανέφερες). Πάντως και να το χάσω, δε θα χρειαστεί να περιμένω 82 χρόνια για το επόμενο :)

BadlyDrawnBoy είπε...

synas said "Το Πάσχα μού ‘φερνε πάντα μια αναγούλα. Μου φαινόταν πολύ μίζερο, πολύ λαϊκό, πολύ μπανάλ! Δεν είχε την αίγλη των Χριστουγέννων, ακούγονταν από παντού βλάχικα και σκυλάδικα της εποχής,"

Ωχ, αυτος είναι δικό μου άνθρωπος...!

synas είπε...

Το "Ω γλυκή μου έαρ..." παιγμένο στο βαθύ σούρουπο από μπάντα τύπου New Orleans, κάτι σαν τη «Λιτανεία των Αγίων», και τον κόσμο με κεράκια στα χέρια να σχηματίζει μια νωχελική, τρεμοπαίζουσα ουρά πίσω από τον Επιτάφιο.
Να μια ωραία πασχαλινή εμπειρία από την Αθήνα.

podilatis είπε...

Τι να πω για το Πάσχα… τι να πω… από παιδί… αυτές οι ευωδιές της άνοιξης , οι γλάστρες της γιαγιάς μου με τις βιολέτες, οι πασχαλιές του κήπου που έπαιζα, τα παιδικά παιχνίδια που κρατούσαν ώρες στις αυλές’ η μέρα είχε μεγαλώσει και ο καιρός ζεστάνει…ακόμα και οι καμπάνες ηχούσαν τόσο μελωδικά! Και ήταν πάντα τόσο.. γεμάτα ελπίδα όλα αυτά! Ελπίδα άρρηκτα δεμένη με την ανάταση της φύσης, ελπίδα για μια όμορφη ζωή, όμορφη για όλους χωρίς πόνο- δεν ξέρω γιατί «έβλεπα» τόσο πολύ τον κόσμο που πονούσε, τα ζώα που υπέφεραν - Έτσι συνδύαζα όλο αυτό το πλήρωμα των αισθήσεων με την χριστιανική Ανάσταση! Όχι , όχι θρησκοληπτικά. Aλλά να… την έβλεπα να πραγματώνεται στα άνθη της πορτοκαλιάς, στην επιστροφή των χελιδονιών και στο επερχόμενο καλοκαίρι . Τα έχω φυλάξει στην ψυχή μου όλα αυτά βαθιά.. εκεί … καταδύομαι όταν η σοβαροφάνεια και τα «πρέπει» γίνονται αφόρητα…

synas είπε...

Ω γλυκύ μου έαρ, μάλλον. Το έαρ. Με συγχωρείτε.

apousia είπε...

Eυχαριστούμε που πρωί Μεγάλης Τρίτης,ανακαλώντας,χρώματα,ήχους κι αρώματα,μας φέρατε το θαύμα,πέντε μέρες νωρίτερα...
Ουδεμία σχέση με την κατάνυξη και την έκρηξη των αισθήσεων στην Σπιανάδα ασφαλώς,μα δικές μου συγκινησιακά φορτισμένες εμπειρίες,με άκρατο ομολογώ το στοιχείο του υποκειμενισμού,τα βράδια της Μ.Παρασκευής,στην παλιά Λευκωσία,όταν πολλοί επιτάφιοι συναντιούνται στον πεζόδρομο της Λήδρας..
Εκεί μυρίζει η νύχτα γιασεμί!

georgia m. είπε...

Πάσχα του 1995,συγκεκριμένα ξημερώματα Μ.Παρασκευής.Ταξιδεύω με την πρώτη πτήση της Ολυμπιακής για Κέρκυρα,καλεσμένη στο πατρικό-εξοχικό σπίτι της φίλης μου Μαρίνας.
Συνταξιδεύω με ένα αγόρι,λίγο μικρότερο από εμένα σε ηλικία,Κερκυραίο.Σε μια επίδειξη αγαρμποσύνης,του χύνεται όλος ο καυτός καφές στο παντελόνι μου - κρατήθηκα να μην φωνάξω από τον πόνο.Απολογητικός κατόπιν,μου μίλησε λίγο για τις ομορφιές του νησιού.Τον καθησύχασα ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που πήγαινα και εκεί τελείωσε η σύντομη κουβέντα μας.Προσγειωνόμαστε με μια τρελή θύελλα και μια καταιγίδα πρωτοφανή - δεν έβλεπες στο ένα μέτρο.Ξαφνικά,ο νεαρός σκύβει προς το παράθυρο,στη μεριά μου,και σκεπτικός,όπως άλλωστε όλοι μας, κοιτάζει τον ουρανό.Του ρίχνω μια ματιά και τότε λέει σχεδόν λυπημένα:"δεν παίζει ο Άγιος σήμερα!".Μου φάνηκαν περίεργα τα λόγια του και χωρίς να το ξανασκεφτώ,είπα να πω κι εγώ κάτι.Γυρίζω και του λέω:"τον παίζει ακόμα η τηλεόραση;".Το παιδί με κοίταξε πολύ καλά και εξεταστικά,χωρίς καν να γελάσει.Εκείνος φυσικά εννοούσε ότι δεν θα έβγαινε ο Άγιος Σπυρίδωνας στη λιτανεία εκείνη την ημέρα,λόγω της κακοκαιρίας κι εγώ,η άσχετη,δεν το σκέφτηκα καθόλου και το μυαλό μου πήγε στο σήριαλ "΄Άγιος",που κάποτε τον έβλεπαν μετά μανίας στην τηλεόραση...Έγινα σίγουρα ρόμπα,με άκουσαν και οι πίσω,στα πίσω καθίσματα και μετά σιγή ιχθύος έπεσε στην καμπίνα του αεροπλάνου μέχρι να βγούμε.Ψέλισσα ότι δεν μου πήγε το μυαλό στον Άγιο Σπυρίδωνα αλλά τι να το κάνεις; - η ζημιά είχε γίνει!Έδωσα σίγουρα την εντύπωση ότι είχα I.Q μαρουλιού...
:)
Έκτοτε,αυτό έγινε το ανέκδοτο της παρέας κάθε Πάσχα.
Αγαπητή Μαρίνα(πού χάθηκες;!)...αν τυχόν διαβάσεις αυτό το μήνυμα,για πες μου...παίζει και φέτος ο Άγιος;!
:)))

heinz είπε...

Σαν καλός ορθόδοξος, πατάω στην εκκλησία μόνο το βράδυ της Ανάστασης.

Εδώ που ζω, υπάρχει ένας παπάς λιγάκι διαφορετικός.

Πριν κάτι χρόνια, τη στιγμή που λειτουργούσε, ακριβώς στο σημείο που θα άρχιζε το "Χριστός Ανέστη..." σταμάτησε. Και άρχισε να κοιτάει τριγύρω πονηρά.
Ο κόσμος αδημονούσε (ήταν και τα εκρηκτικά βλέπεις) κι εκείνος τίποτα, μόνο χαμογελούσε δακρυσμένος. Και ουρλιάζει ξαφνικά:

"Εμπρός χριστιανοί, τρελοί από χαρά!!!"

Και ξεκίνησε το περίφημο τροπάριο...

traveller είπε...

synas said:
"Ω γλυκύ μου έαρ, μάλλον. Το έαρ."

Σωστά! Ζητώ συγνώμη. Αυτά παθαίνεις ότι προσπαθείς να σχολιάσεις και να κάνεις και δουλειά ταυτόχρονα.

BadlyDrawnBoy είπε...

CORFU RULE THE WAVES – GOD SAVE THE GREEK!


Κέρκυρα το νησί της μοναρχίας και των γαλαζοαίματων!

Πρέπει να νοιώθουμε περήφανοι εμείς οι έλληνες, που στις φλέβες των διαδόχων του Βρετανικού θρόνου ρέει άφθονο ελληνορθόδοξο, Κερκυραϊκό κυανό αίμα. Και αυτό χάρη στον ένα και μοναδικό, γεννημένο την 21 Ιουνίου 1921 πάνω σε ένα τραπέζι κουζίνας στο Μον Ρεπό της Κέρκυρας, γιό του Πρίγκιπα Ανδρέα, εγγονό του Βασιλέα Γεωργίου 1 και της Βασίλισσας Όλγας, βαπτισμένο (ορθόδοξο παρακαλώ) στο Παλαιό Φρούριο από τη Βασίλισσα Όλγα και την Κερκυραϊκή κοινότητα (Αλέξανδρος Κοκότος, Δήμαρχος Κέρκυρας – Στυλιανός Μανιαρίζης, Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου), ένατο στη σειρά διαδοχής του ελληνικού θρόνου, Πρώην Πρίγκιπα Φίλλιπο της Ελλάδας aka Mountbatten και νυν Δούκα του Εδιμβούργου (δυστυχώς οι ανθέλληνες Βρετανοί δε δίνουν στους συζύγους των Βασιλισσών τον τίτλο του Βασιλιά) και πατέρα των τέκνων της Βασίλισσας της Αγγλίας.

Τελικά ο Έλληνας για να προοδεύσει, πρέπει να βγει στο εξωτερικό!
Κάποιοι συμπατριώτες μας κυβερνούν τον πλανήτη (έστω και δια της πλαγίας οδού) και εμείς, οι κοινοί θνητοί, καθόμαστε και μιζεριάζουμε για την τιμή του Οβελία στη στοά και στην Αρσάκειο.

Ξυπνήστε συνέλληνες… είμαστε έθνος βασιλέων και όχι νομάδων


ΥΓ Σας περιμένω όλους στα Γιαννιτσά για τη γιορτή της μοναρχίας την 21 Απριλίου. Την εκδήλωση θα χαιρετίσει και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Πανίκας – και αν έχει κέφια μπορεί και να μας τραγουδήσει το «βασιλικός θα γίνω στο παραθύρι σου»

the resident είπε...

podilatis Πολύ όμορφο!
mickey Αν κάνης το tour και έχεις λίγο χρόνο και θέλεις, σφύρα κλέφτικα στο email. ίσως τα πούμε από κοντά.

georgia m. είπε...

Όσες φορές πάντως έχω επισκεφθεί Πάσχα την Κέρκυρα,μου έκανε εντύπωση στη Σπιανάδα η αγαστή συνύπαρξη των παπάδων με τα ράσα και οι μαζορέτες δίπλα τους,να κάνουν τα νούμερά τους σηκώνοντας τα πόδια με τις μίνι φουστίτσες τους και όλα αυτά μαζί να συνθέτουν ένα εκπληκτικό και ανεπανάληπτο,πράγματι,θέαμα.Συνήθως έβλεπα την πλατεία ψηλά,από το ξενοδοχείο Cavallieri.

heinz είπε...

Κι ένα αίτημα προς τους απανταχού στρατιωτικούς:

Είναι παρακαλώ δυνατό, όπου βρίσκονται στρατιωτικά αγήματα τη νύχτα της Ανάστασης, να μην βροντάνε τον άθλιο "Χαιρετισμό επισήμων",επάνω στο τροπάριο της Ανάστασης??
Δημιουργείται χασμωδία και είναι γελοίο!!! Ας παρουσιάζουν όπλα στον θριαμβευτή Χριστό και φτάνει!!!

Τι να τα κάνει βέβαια ο Χριστός τα όπλα, αλλά τέλοσπάντων...

mickey είπε...

Ως συνήθως, το μυαλό της Γεωργίας πάλι στο ...πονηρό πήγε ;)

Να και κάποιοι παπάδες που έχουν και άλλα ...τυχερά :)

georgia m. είπε...

@mickey:

Κι εσένα,καλά σε λένε "βρωμοπόντικα"!...
:)
Δεν ήμουν παρά ένας απλός θεατής,κάπως παράδοξων πραγμάτων!Είναι τρελά αυτά τα Επτάνησα!

harrygreco είπε...

Ειναι σαφες οτι οι Κερκυραιοι & γενικα οι επτανησιοι καταγονται απο ιταλους & (αρχαιους)ελληνες,γι' αυτο & εχουν διπλασιο ποσοστο φορεων AIDS απο πρωκτικο,που αποτελει τον ασφαλεστερο δεικτη σκληρων ο/φ στον πληθυσμο. Το δε DNA του ελληνα δινει ο/φ εκπαγλου καλλονης,σαν αγαλματα,οπως ο Μπιλλυ Μπο. Ενω στο Μορια ( μακεδονικη λεξη),βρισκεις τα 4 ειδη αλβανων,μαζι με μακεδονες,εβραιους & γυφτους,ολοι μαζι περασμενοι απο Τουρκο...Τα 7νησα βγαζουν καλλιτεχνες & αδελφες,ο Μοριας καρακωλια/ενστολους δολοφονους.

BadlyDrawnBoy είπε...

harry said Τα 7νησα βγαζουν καλλιτεχνες & αδελφες,ο Μοριας καρακωλια/ενστολους δολοφονους.


Τα εφτάνησα αδερφές, φονιάδες των λαών ο μοριάς...και ο Βοριάς; τι βγάζει αυτός;

synas είπε...

harry reloaded
Παναγία μου, τι ήταν αυτό το ξαφνικό;
Καμία σχέση με "τέτοιες μέρες πού 'ναι"...

NtG είπε...

harry reloaded said...
Τα 7νησα βγαζουν καλλιτεχνες & αδελφες,ο Μοριας καρακωλια/ενστολους δολοφονους.

Τελικά δεν κατάλαβα, εσένα σ' αρέσουν περισότερρο οι καλλιτεχνες & αδελφες ή τα καρακώλια/ένστολοι δολοφόνοι;

mickey είπε...

Harry, εγώ κατάγομαι από τις Κυκλάδες και συγκεκριμένα από τη Μήλο, όπου έχει βρεθεί και προϊστορικός οικισμός (Φυλακωπή). Θα με ενδιέφερε μια "εθνολογική" ανάλυση για τους Κυκλαδίτες και δη τους Μηλίους, σαν αυτές που κάνεις συνήθως - όπως στο τελευταίο σου σχόλιο ;)

Έχω μεγάλα κέφια σήμερα και δέχομαι τα πάντα :))

georgia m. είπε...

@harry reloaded

Άραγε το Κατάκωλο,να έχει σχέση με αυτό που είπατε,επειδή ανήκει στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου;
:)

the resident είπε...

Κάπου με έχει δει ο harry, αποκεί έβγαλε το συμπέρασμα.

Nikos Dimou είπε...

harry μαζέψου με τους ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς!

Η αλήθεια είναι πως το Πάσχα στην Κέρκυρα έχει γίνει τόσο δημοφιλές που το νησί βουλιάζει κυριολεκτικά. Ευτυχώς είναι μεγάλο νησί και έχει πολλές εξοχές - όπου ακόμα και τότε βρίσκεις ησυχία. Αλλά οι μεγάλες τελετές στην πόλη είναι φίσκα.

Οι τελετές αρχίζουν από την Κυριακή των Βαΐων όπου παρελαύνουν (και παίζουν) όλες οι Φιλαρμονικές του νησιού (την τελευταία φορά που τις μέτρησα ήταν περίπου σαράντα!). Ο πολύς κόσμος έρχεται Μ. Πέμπτη. Στην λιτανεία του Μ. Σαββάτου (Αμλέτος - αρχικά τον έπαιζε μόνο η Παλαιά, τώρα και οι τρεις) επειδή είναι νωρίς (9) ο κόσμος είναι υποφερτός.

Το δικό μου πρόγραμμα: Πηγαίνω το Σάββατο του Λαζάρου και φεύγω αμέσως μετά τον Αμλέτο. Γλυτώνω και την μεγάλη επσιτροφή.

the resident είπε...

Για το "εκπαγλου καλλονης,σαν αγαλματα,",εννοούσα.

harrygreco είπε...

Ετσι μπραβο,η εθνολογικη αληθεια ειναι επαναστατικη,οπως θα 'λεγε & ο Λενιν...Στη βορεια γραικια υπαρχουν οι " μειονοτικοι" μακεδονες,οι μηδισαντες/γενιτσαροι/ναζιστες μακεδονογραικοι που πιστεψαν στο μουσι για τον αλεκο,λιγοι βλαχοι & πολλοι τουρκοσποροι εκ μεταφορας πληθυσμων. Ειναι σαφες οτι στη Κερκυρα (οπως & στη Ροδο) την ομορφια την εφερε το #1 σε καλαισθησια εθνος στο κοσμο,οι Ιταλοι. Το #2 ηταν οι ελληνες,αλλα πεθαναν εδω & πολλους αιωνες. Οι τελευταιοι των μοικανων επιβιωνουν στα επτανησα.Οταν ο καθενας αποδεχτει την εθνολογικη του ιδιοσυνκρασια,θα γινουμε μια ακομα πιο ωραια ατμοσφαιρα,blogi et orbi...

takis vasilopoulos είπε...

Aίσθηση της όσφρησης και αίσθηση της γεύσης.Πάσχα για εμενα σημαινει μυρωδιες και εδέσματα.Αλλα σημαίνει επίσης παππους και γιαγια.Θυμαμαι πάντα τον παππου,μεγάλο σάββατο να παραδίδει μαθήματα ανατομιας.Το σφάξιμο του αρνιου ολοκληρη ιεροτελεστια αλλα και κάτι μαγικο στα ματια μου σαν ήμουν μικρο παιδί.Σιγά σιγα το γδύσιμο του τομαριου και μετα ανατομια σπλάχνων
Αλλα όλες οι μυρωδιες ήταν με τη γιαγια.Μεγάλη εβδομαδα ψήναμε συνεχώς κουλουρακια και το σπίτι γέμιζε άρωμα σαν αμμωνιας.Αλλα η πανδεσία μυρωδιών ήταν το μεγάλο σάββατο οπου γινόταν η προετοιμασία......στη μια κατσαρόλα να βράζει η κρεμα για το γαλακτομπουρεκο,στην άλλη να ζεστενουμε τις πατσες και τα ποδια ωστε να τα καθαρίσουμε,στο τηγάνι να ετοιμάζει συκωταριες.....μετα στην αυλή να φτιαχνουμε γαρδουμπάκια και κοκορετσι.Περριτο να πω πως τα ξαρδεφάκια μου απο την αθήνα ήταν έξω απο το σπιτι.Η μυρωδια απο τον πατσα τα έδιωχνε σε ακτινα πολλων μέτρων.

O μαραθώνιος φαγητου ξεκινουσε φυσικα σάββατο μεσάνυχτα με τη λαχταριστη μαγειρίτσα και τα κόκκινα αυγά.Θυμάμαι πάντα τέτοια μέρα κοιμόμουν ανασκελα από το φουσκωμα . Εγερτήριο την επόμενη κατά τις δέκα,όπου βάζαμε το αρνι στη σούβλα,βέβαια το φαγοποτι συνεχιζόταν.Αρχικα διάφορα γλυκα για να ξεκινήσει η μέρα και μετα όλα τα καλα που προανέφερα.Πηγαινα και επισκέψεις σε γείτονες για να δοκιμάσω και τη δική τους κουζίνα...περριτο να πω πως μετα από όλα αυτά δεν μπορουσα να φάω αρνάκι....

θυμάμαι πάντα μια φιγούρα εκείνη τη μέρα,ήταν η κουμπάρα από το δίπλα σπίτι,χήρα,μας εφερνε κατά τις δώδεκα ένα λαχταριστό πιλάφι αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν πως ποτε δεν καθόταν με την οικογένεια,ποτε,δεν ήθελε να μας επιβαρύνει με τη παρουσία της και πάντα έβρισκε μια δικαιολογια για να μένει μόνη....αξιοπρέπεια!

Θυμάμαι και ένα πάσχα διαφορετικο από όλα τα άλλα,το πάσχα πριν τις πανελλήνιες,να δακρύζω πίσω από το παράθυρο του γραφειου καθως έβλεπα τη φύση και ήμουν υποχρεωμένος να μείνω μέσα.Τεράστια αντίθεση.Απο τη μια το φως της φύσης από την άλλη το σκοτάδι της παπαγαλιας.Ηθελα τοτε να αποδειξω διάφορα,φαίνεται το είχα ανάγκη....

Αυτό είναι λοιπον το πάσχα των παιδικων ( και όχι μονο ) χρόνων
Καλη σας όρεξη!!!

synas είπε...

"εκπαγλου καλλονης"
Μαθαίνω και καινούριες λέξεις εδώ!

mickey είπε...

Ο harry κι αν ...reloaded
κι άλλαξε και το nick του
μήτε τα comments του άλλαξε
μήτε την ...εμμονή του!

Αφιερωμένο εξαιρετικά με πολλή αγάπη (μέρες που είναι) :)

harrygreco είπε...

Ο ΝΔ πρεπει να αναρωτηθει γιατι αποδεχεται μια δικη του προταση & οταν τη βλεπει διαφορετικα διατυπωμενη απο αλλον,τη θεωρει ρατσιστικη...Συμφωνουμε & οι 2 οτι δεν πατησε Τουρκος στα Επτανησα,αρα ουτε χαρεμια χανουμισσων /γιουσουφακιων,ουτε τουρκοσποροι να χορευουν ζεημπεκ σε σκυλαδικα. Δεν πατησε η γνωστη ρατσα ...ταραχοποιων,οι αλβανοι,δηλ....εμεις & δεν εφτιαξε φαρες,καπετανατα,με ζωοκλοπες,ληστειες,πειρατειες,βεντετες...Οσο αληθινη ειναι η ζωολογια,με τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα διαφορων φυλων σκυλων & γατων,τοσο αληθινη ειναι η ανθρωπολογια/εθνολογια,αρκει να μη βαζει κανεις τα συμπερασματα στον αξονα ανωτερος-κατωτερος. Οπως δεν κανουν οι φραγκοι/ιταλόι/επτανησιοι για πολεμο,ετσι δεν κανουν & οι γερμανοι/μωραιτες /γκαγκαροι ( αθηνα + αττικη) για χορευτες & ζωγραφοι...

tassos_papadakis είπε...

Πάσχα στο Πολύχρονο Χαλκιδικής, μερικούς αιώνες πριν(σίγουρα έναν -έτσι μου μοιάζει πλέον):

Σάββατο βράδυ, στο παραπέντε όπως όλοι οι σωστοί χριστιανοί, έχουμε στηθεί έξω από την εκκλησία του χωριού, με τις λαμπάδες ανά χείρας, έτοιμοι για το "Χριστός Ανέστη"...

Μεσάνυχτα. Ο παπάς ακούγεται μέσα από τα μεγάφωνα να λέει: "Η γέννησή σου Χριστέ ο Θεός"...

Την επομένη μας είπαν πως ήταν ολίγον τι μεθυσμένος.

(Νίκο, αν θες μας εξηγείς την επίθεσή σου προς το πεύκο)

mickey είπε...

Δεν ξέρω για τα πεύκα, αλλά αν δεν έχετε δει από κοντά Γιγαντιαία Σεκόγια (Giant Sequoia) της Καλιφόρνια, δεν έχετε ιδέα τι θα πει μεγαλοπρέπεια σε δέντρο! Ένα από αυτά μάλιστα, το General Sherman Tree αποτελεί τον μεγαλύτερο ζωντανό οργανισμό του πλανήτη μας! Ήταν κι αυτό στη λίστα των "προσκυνημάτων" που συνέταξα μικρός και "παρανόμησα" για να βγάλω φωτογραφία δίπλα του - δεν ήμουν ο μόνος πάντως ;)

Τι να σου κάνουν τώρα τα πεύκα και τα πλατάνια που έχουμε εμείς εδώ στη Γραικία...

Υ.Γ. Μου αρέσει πολύ που οι υπερβολικές εκφράσεις ενός ποιητικού κειμένου γίνονται αφορμή για τοπικιστικές και άλλες ...διαμάχες. Μια και ο Αθήναιος σταμάτησε, ελπίζω το στοιχηματζίδικο να επιβιώσει με τις αιχμές του Τάσου Παπαδάκη. Άντε να ανάψουν και λίγο τα αίματα, χρονιάρες μέρες!

Όσο για τον οικοδεσπότη, είμαι βέβαιος ότι θα μας συγχωρήσει όλους για τις "αμφισβητήσεις" μας. Άλλωστε απόψε θα του ψάλλουμε το:

"Κύριε, ο εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσών blogger..."

tassos_papadakis είπε...

@mickey:

Καμία αιχμή. Απλή απορία εκφράζω. Αλλά δεν βλέπω να μου λύνεται...

the resident είπε...

mickey said.."Μου αρέσει πολύ που οι υπερβολικές εκφράσεις ενός ποιητικού κειμένου γίνονται αφορμή για τοπικιστικές και άλλες ...διαμάχες."
Άντε mickey να σου κάνω τη χάρη:

"harry said Δεν πατησε η γνωστη ρατσα ...ταραχοποιων,οι αλβανοι,.."

Πάντως τώρα (δεν το λεω για να καυχηθούμε) έχουμε χιλιάδες.

Που το άκουσες AIDS? δεν έχω ακούσει ποτε, ούτε ένα κρουσμα στο νησί.

sizenagir είπε...

Γιατί?

Γιατί όλοι ασχολούμαστε με τόσο "ελαφρά θέματα"? Γιατί μπήκα εδώ και απαντώ στο "Ο Αμλέτος στην Σπιανάδα"? Γιατί όλα τα θέματα με τα οποία ασχολούμαστε είναι τόσο ακίνδυνα, ανάλαφρα και όμορφα?Βλέπουμε φωτογραφίες από ωραία μέρη, διαβάζουμε όμορφα γραμμένα κείμενα, σχεδιάζουμε τις διακοπές του Πάσχα στην Κέρκυρα ή στην Πελοπόνησο(που γεννά λεβέντες όπως γράφει κάποιος), ασχολούμαστε και λίγο ή πολύ με την τιμή του αρνιού , και τελικά ο χρόνος κυλά και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!
Τι ωραία ζωή!
Είμαι ευτυχισμένος.
Δίπλα μας τι γίνεται?
Τόλμησε κανείς μας να δει τι γίνεται δίπλα, αν ναι τουλάχιστον το ψιθύρησε να το ακούσουμε και εμεις ή το έθαψε γιατί δεν άντεχε να ζει ? Μήπως πρέπει να κοιτάξουμε και εμεις? Αν δείτε κάτι που είναι άσχημο μοιραστείτε το με τον διπλανό σας! Μην το κρατήσετε μυστικό είναι σημαντικό, ίσως κάποια στιγμή βρούμε το κουράγιο να φωνάξουμε και να αντισταθούμε όλοι μαζί σ' αυτό που σήμερα δεν τολμάμε ούτε ν' αντικρύσουμε.

Nikos Dimou είπε...

sizenagir said...
Γιατί?

Πρέπει να είσαι καινουργιος(α). Σε αυτό το blog έχουμε μιλήσει για τους πεινασμένους, τους άνεργους, τους Ρομά, τους άρρωστους, τους γέροντες, τους αποκλεισμένους, τον ρατσισμό, την μισαλλοδοξία... Για πήγαινε λίγο πίσω - να δεις. Μόνο ελαφράδα δεν μπορείς να μας καταλογίσεις...

takis vasilopoulos είπε...

@sizenagir

Kανετε λάθος.Αυτο το blog πολλες φορες έχει αγγιξει θέματα που φτάνουν στο βάθος της ανθρωπινης υπαρξης όπως ο πόνος και ο έρωτας.Eπισης ουκ ολιγες φορες έχουν γραφτει post για αυτά που συμβαίνουν γύρω μας

Δηλαδη ο άμθρωπος δεν έχει δικαίωμα μερικές φορες να χαλαρώνει και να μιλάει για ευχάριστα πράγματα?Πρέπει να καταντησουμε μιζεροι?Ας μην είμαστε ενάντια στη χαρα,έτσι δεν θα μπορούμε να εκτιμησουμε ούτε τον πόνο....

takis vasilopoulos είπε...

με προλαβε ο Ν.Δ

tassos_papadakis είπε...

Κάποτε, πάλι πίσω σε χρόνους προϊστορικούς, βρεθήκαμε οικογενειακώς στην Κέρκυρα.

Θυμάμαι αρκετά πράγματα κι ας ήμουν "πιτσιρίκος". Kυρίως όμως, θυμάμαι ένα:

Σε κάποιο καλαίσθητο ταβερνάκι, κάποιο μεσημέρι τρώμε μακαρόνια(νηστήσιμα γαρ - "ξεβράκωτα" τα έλεγε ο μάστορας, επειδή ήταν άνευ σάλτσας). Η τιμή τους;

22 δραχμές!
Ακόμη και για τότε, έμοιαζε εξευτελιστική, μπροστά σε ό,τι χρεώνανε στην Θεσσαλονίκη και αλλού.

(σήμερα, αρκετά χρόνια μετά βέβαια, πληρώνουμε 170 δραχμές το μπουκαλάκι το νερό, με τη βούλα του Κράτους(προτεινόμενη τιμή!), όταν μια βδομάδα μόλις πριν αποκτήσουμε το ευρώ, μας στοίχιζε 50.. Αλλά αυτό, το πόσο μας έχει ξεβρακώσει το "euro", είναι θέμα για κάποιο άλλο post)

harrygreco είπε...

Το εθνολογικο φολκλορ ειναι το φως που νικαει το σκοταδι του ελληνισμου,της πανουκλας της πλαστης ομοιογενειας,οπου ολοι παριστανουν τους απογονους αλεκου. Προσωπικα,μου αρεσει ο 7νησιακος χαρακτηρας,με εξαιρεση τη γνωστη τρελλα που κουβαλουν κυριως οι κεφαλλονιτες,βλεπε Τριτσης,Κανελλη. Ιδιως οι 7νησιες γυναικες ειναι ονομαστες για τα ερωτικα τους παθη.Εν ολιγοις,κανοντας Πασχα στη Κερκυρα,ζεις την γραικικη Δυση,οχι τα βαλκανια & την ανατολη. Κορφού & ζεμανφου...

Nikos Dimou είπε...

tassos_papadakis said...
Νίκο, αν θες μας εξηγείς την επίθεσή σου προς το πεύκο...

Μα αν δείτε την κομψότητα του κυπαρισσιού, το ασημί χρώμα της ελιάς. το λεβέντικο στήσιμο της βελανιδιάς, την άπλα του πλατάνου... δεν είναι αυτονοήτο ότι το πεύκο με τον ακανόνιστο κορμό του, τις ψιλές βελόνες του είναι δέντρο παρίας. Μόνο τα πεύκα της Δυτικής Πελοπονήσου που είναι ψηλά σε σχήμα ομπρέλλας (Pinus pinea, umbrella pines) έχουν μια ομορφιά.

Συνηθισμένος από την (πευκόφυτη)ξεραΐλα της Αττικής όταν βρέθηκα μέσα στην βλάστηση της Κέρκυρας την τόσο πλούσια, συνειδητοποίησα ότι η ομορφιά της οφειλόταν στην απουσία του πεύκου...

BadlyDrawnBoy είπε...

harry οι κερκυραίοι τούρκεψαν από τη στιγμή που ενσωματώθηκαν στην ελλάδα. Δίπλα στα όμορφα καντούνια και το λιστόν χτίσανε ...αντιπαροχές με τσιμέντα, κάγκελα και τέντες.

Του Έλληνα ο τράχηλος ζυγο δεν υπομένει! Όσα πράγματα και να του μάθουνε οι απόγονοι των Βυζαντινο-Ρωμαίων,ναπολιτάνοι και βενετσιάνοι, οι Σισσιδες, οι ναπολέοντες, οι μαλτέζοι και οι μεϊτλάνδοι, αυτόι το σαρίκι και το τσαρούχι δεν το ξεχνάνε ποτε.

Από έθνος φιλαρμονικών που ήταν οι Κερκυραίοι, τώρα βγάζουν μπουζουκοποπ entertainers και πρυτάνεις (σγρουμάληδες σαξοφωνίστες)της ακαδημίας της δόξης

james bond γυρίζουν οι ξένοι εκεί; την κόμισσα της Κέρκυρας οι ελληναράδες, κατά την περίοδο της επταετίας...Άντε και με το όσκαρ του χρόνου!

Κατακημένε Μπαρμπαρόσα, μόνο εσύ δεν πάτησες το ποδάρι σου στο νησί των Φενάκων!

tassos_papadakis είπε...

Νίκο, με όλον τον σεβασμό, δεν με έπεισες. Δηλαδή το πεύκο, έχει πιο ακανόνιστο κορμό από την ελιά;

Δεν ξέρω τι είδους πεύκα έχετε εκεί στην Αθήνα ομολογώ, αλλά αυτά που ξέρω εγώ, της Χαλκιδικής ή και του Σέιχ-Σου(μια φορά κι έναν καιρό...), είναι κατά πλείστον ευθυτενή και ψηλά σαν κυπαρίσσια.

Πάντως έχει δίκιο ο synas που λέει πως είναι δέντρο-ιμπεριαλιστής. Όλες οι ελιές "στραβώνουν" προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση δίπλα του, προσπαθώντας να το αποφύγουν...

Τέλος, η σύγκριση που κάνεις, το αδικεί και για έναν ακόμη λόγο: το πεύκο αναδεικνύει την ομορφιά του μέσα από το πλήθος(πευκοδάση), σε αντίθεση με την ελιά, την βελανιδιά κλπ. Γεωπόνος δεν είμαι, αλλά έτσι νομίζω.

heinz είπε...

NΔ said...

"Συνηθισμένος από την (πευκόφυτη)ξεραΐλα της Αττικής όταν βρέθηκα μέσα στην βλάστηση της Κέρκυρας την τόσο πλούσια, συνειδητοποίησα ότι η ομορφιά της οφειλόταν στην απουσία του πεύκου..."

Ιδού Mickey η υποκειμενικότητα: Έχω δει τόσες πολλές ελιές, που στο δικό μου σπίτι δεν θα εμφανιστεί ελιά ποτέ. Όσο για τα πεύκα που ο ΝΔ αναφέρει "..ψηλά σε σχήμα ομπρέλλας (Pinus pinea, umbrella pines)..." αυτά με χαλάνε επίσης γιατί μου θυμίζουν φαντάρους, όλα ίδια είναι. Άσε που δεν σκιάζουν...

harrygreco είπε...

Ας μη ζηταμε...παπαδες (= ακατορθωτα πραματα ),ουκετι Φοιβος εχει καλυβη εδω & ...πολλα χρονια σ' αυτη τη χωρα. Παντως το κορφιατικο Πασχα αξιζει να το ζησει κανεις σε 3 φασεις,σαν μικρο παιδι με γονεις,σαν νεος με γκομενα ( 7 φορες/ημερα),σαν παντρεμενος με παιδια ( 1/εβδομαδα). Μεχρι σημερα,εχω 2 στα 3 & καταλαβαινω τουλαχιστον τη διαφορα του κλασσικου απο το παλιο. Δεν εξηγειται με λογια,ισως η ποιοτητα σχεδιασης παρα κατασκευης,ισως η ιδεα,τα αρχοντικα στη Κερκυρα ειναι κλασσικα,σε αλλες πολεις ειναι παλια...

Nikos Dimou είπε...

Να πω ότι την καλύτερη περιγραφή της Κέρκυρας την οφείλουμε στον μεγάλο Αγγλο-ιρλανδό συγγραφέα Lawrence Durrell: Prospero's Cell, 1945 (Το κελί του Πρόσπερο). Στο ίδιο χρωστάμε και το βιβλίο για την Ρόδο: Reflections on a Marine Venus 1953 (Σκέψεις για μιά θαλάσσια Αφροδίτη - όχι την δική μας, την αρχαία).

apousia είπε...

@harry reloaded
Προφανώς δεν έχεις το τρίτο και τελευταίο από αυτά που ανέφερες.
Αν φτάσεις εκεί,''πήγαινέ το'' τουλάχιστον,3/εβδομάδα...

chris είπε...

Ευχαριστώ για το υπέροχο κείμενο. Μου έφτιαξε τη διάθεση.

aphrodite είπε...

@ΝΔ,

Η "δική σας" του βλογ-ημένου τούτου βλογ, είναι υποθαλάσσια... (και καθόλου αρχαία, indeed!)

Και last time I checked, τα reflections της καλούτσικα μου φάνηκαν - ειδικά στο φως από λαμπάδες που τα παιδάκια σου "δίνουν" ευχαρίστως για να ανάψεις κι εσύ τη δικιά σου...

harrygreco είπε...

Με 3/εβδομαδα,θα κορεστει ο γαμος...Οι ναυτικοι εχουν τα λιγοτερα διαζυγια.Εχοντας κανει ωραια παιδικα καλοκαιρια στα πευκα στο Σουνιο,θα δηλωνα υπερασπιση ...Μοναδικο αναρριχιτηριο,μουσικη απο τζιτζικια,πεταλουδες,σωρος απο πευκοβελονες ιδανικο υποστρωμα για...

aphrodite είπε...

sorry, to 4:36 θέλει σβήσιμο πληζ!

maika είπε...

@mainmenu 12.06μμ
Πάσχα στην ξενιτιά...
κουφό..
Έλληνες φίλοι στην Ολλανδία σουβλίζουν στην αυλή τους και γιορτάζουν το Πάσχα τους...
Ξαφνικά πλακώνει η αστυνομία..
Οι..γείτονες ολλανδοί, μπροστά στο θέαμα του σουβλισμένου κατσικιού που γύριζε πάνω από τη φωτιά, κάπως τους ήρθε κι έτρεξαν να ειδοποιήσουν την αστυνομία γιατί νόμιζαν πως οι φίλοι μου θυσίαζαν σκύλο κι έκαναν ύποπτες τελετές....

Αυλή ,οβελίας,φωτιά,έλληνες έκπληκτοι,αστυνομίες,ολλανδοί γείτονες και στο βάθος να παίζει Ζόρμπα δε γκρίκ... Το θέαμα!!!

harrygreco είπε...

Ο καθενας μπορει να σβησει οποιο σχολιο του θελει.

georgia m. είπε...

@harry:
Θα μας τρελάνετε με την συχνότητα και τα νούμερα!Γέλασα πολύ!Να στε καλά!

@takis vassilopoulos:
Θυμήθηκες να αγκαλιάσεις τον παππού και για μένα;!
Ελπίζω να μου συγχωρήσουν οι υπόλοιποι το άσχετο σχόλιο.

MainMenu είπε...

maika ναι αμα θες να ψησεις κιολας ειναι διαφορετικα. Παντως για Γερμανια που ημουν αν ειχες αυλη δεν υπηρχε φοβος. Ειχα παει σε μια γιορτη κατι φιλων γιουγκοσλαβων οι οποίοι ψήσανε ένα γουρουνοπουλο και καμμια εκατοσταρια μπριζολες. Ειχε πολλά άτομα το πάρτυ.

Το θέμα είναι ότι όταν έκανα Ανάσταση Φρανκφούρτη, όταν πήραμε το άγιο φως και βγήκαμε στο δρόμο, μου φάνηκε πως μοιάζαμε σα να είχαμε έρθει από άλλη εποχή. Σε θέατρο δρόμου μας κοιτούσαν. Κι όταν μπήκαμε στο τρένο κι έγινε θερμή παράκληση να σβήσουν τα κεριά μου φάνηκε πως είχαμε πολύ δύναμη...Κάτι που βίωνα φολκλορικά στην Ελλάδα...το να κρατώ το αγιο φως και να πηγαίνω, μέσα στο παράδοξο της ξένης πόλης είχε μεταμορφωθεί σε αληθινό μυστήριο

ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ είπε...

Μωραίτης και εγώ,αλλα επιτρεψτε μου...
Πριν απο 10 χρόνια λόγω επαγγέλματος
ταξίδεψα σε όλη την Ελλάδα (έκανα καθε εβδομάδα 1000 χλμ.)και είχα τη τύχη να περάσω ακομα και απο το πιο μικρό χωριουδάκι..Ναί αγαπητοί μου ειναι αλήθεια πως όπου δέν πάτησε τούρκικο πόδι η κατάσταση ειναι πολύ διαφορετική.Τα επτάνησα είναι το πιο τρανό παράδειγμα(αρχιτεκτονική,πολιτισμός,
οικονομία,καθημερινή ζωή) ας αφήσουμε λοιπόν τις κόντρες και ας αποδεχτούμε την ιστορια μας επιτέλους,αναγνωρίζωντας την καταλυτική επίδραση της τουρκοκρατίας στο έθνος.Ωραία η Κέρκυρα αλλα και η Ιθάκη..

aphrodite είπε...

@harry,

τώρα κατάλαβα γιατί είσαι υπέρ της οπλοφορίας... εμ, για να το δει το φως το αληθινό 7/μέρα το κορίτσι.....!!!!

(-DDDDDDD

georgia m. είπε...

Πάσχα στο Παρίσι:
Εάν θυμάμαι καλά έπεφτε Πρωτομαγιά.
1997.Μεταπτυχιακές σπουδές.Περιμένω την παρέα μου για να περάσουμε μαζί λίγες μέρες και γι αυτόν ακριβώς το λόγο κάνω αιματηρές οικονομίες.Θέλουμε να μείνουμε σε ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο του 16ου διαμερίσματος και να πηγαίνουμε σε κάποια μέρη(εστιατόρια,εκδρομές,αυτοκίνητο,κλπ).Για 25 μέρες έτρωγα μόνο βραστές πατάτες και λίγο τυρί κάθε μέρα.Αυτό ήταν το φαγητό μου - καθόλου άσχημο,αν εξαιρέσουμε τον υψηλό γλυκαιμικό δείκτη!
Δεν με πείραζε γιατί ζούσα γι αυτές τις μέρες και ήθελα η παρέα μου να περάσει καλά.Άλλωστε,θα ήμουν η οικοδέσποινα.
Το ραντεβού δόθηκε στο μεγαλοπρεπέστατο ξενοδοχείο και καταφθάνω με ανάλογο ένδυμα για την συνάντηση και τα σχετικά.Μαζί μου έχω και μια βαλίτσα με τα απαραίτητα για εκείνες τις μέρες.Ανεβαίνω στο δωμάτιο όπου και υποδέχομαι το πρόσωπο από την Αθήνα.Αυτό όμως που δεν μπορώ να κρύψω είναι η πείνα μου!(εννοώ αυτήν του στομαχιού - απαραίτητη η διευκρίνιση για σένα,mickey,που το μυαλό σου πάει συνέχεια στο πονηρό...).Το πρόσωπο κουβαλάει μαζί του μέσα σε τάπερ μια καταπληκτική σπανακόπιττα,μικρή έκπληξη από Ελλάδα,μαζί με άλλες ελληνικές νοστιμιές.Η σπανακόπιττα όμως ήταν στην κατάψυξη για να διατηρηθεί και όταν ήρθε στο Παρίσι,θες το γρήγορο ταξίδι χωρίς καθυστερήσεις,θες ο κρύος καιρός,είχε διατηρηθεί τέλεια,παγωμένη ακόμα.Μετά από τόσες μέρες αναγκαστικής νηστείας και καθώς είχα σιχαθεί τις νερόβραστες πατάτες,ήταν για μένα ηδονή να καταπίνω αμάσητη την σπανακόπιττα,με τα δόντια μου να κομματιάζουν αλύπητα τους μικρούς κρυστάλλους πάγου που είχαν σχηματιστεί μέσα στο σπανάκι,χωρίς να δίνω σημασία στο γεγονός,κάτι,που σε άλλη περίπτωση,ούτε καν θα μου περνούσε από το μυαλό να το κάνω.Η παρέα μου έκπληκτη,με κοιτούσε να μουγκρίζω από ηδονή(μμμμ!!!μμμμμμ!!!)απολαμβάνοντας την κατεψυγμένη σπανακόπιττα,σχεδόν μην θέλοντας τίποτε άλλο από τη ζωή μου(!).Κατά τα άλλα,έτρωγα σαν θεονήστικη(που ήμουν)μέσα από το τάπερ μέσα σε ένα ξενοδοχείο με ψηλά ταβάνια,απίστευτη χλιδή,κοιτάζοντας την κίνηση κάτω στον κατάφωτο δρόμο με τα ακριβά κοσμηματοπωλεία.Quelle decadence!,θα ψιθύριζε το παιδί που κουβάλησε τις βαλίτσες,αν με έβλεπε τι έκανα μέσα στο δωμάτιο εκείνη την ώρα!
Έχω την εντύπωση πως ήταν κάτι πρωτότυπο και πως κανένας ένοικος του συγκεκριμένου ξενοδοχείου δεν είχε περάσει προηγουμένως τέτοια μαύρη πείνα,όπως εγώ!
((Αν έχετε απορία αν πέρασα καλά,ναι,απαντώ σε αυτούς που θα θέλουν όλη τη βρώμικη λεπτομέρεια όπως ο mickey,ήταν από τα ωραιότερα Πάσχα της (μέχρι τώρα)ζωής μου!))

harrygreco είπε...

Να λοιπον που για καποιους γραικους υπαρχουν...γιουγκοσλαβοι. Οσο για χιουμορ Αφρονταητι,ντεν καταλαβα...

maika είπε...

@mainmenu
Έχεις απόλυτο δίκιο.
Βρέθηκα κι εγώ με το κερί της ανάστασης,στο Ντύσσελντορφ και αισθάνσθηκα ακριβώς όπως εσύ. Είχαμε έστω και για λίγο πολλή δύναμη!!

MainMenu είπε...

Ηαρρυ εθνολογικά αυτοί τι είναι. Στο θεό σου δεν έχω ξαναδεί ανθρωπους να τρωνε τοσι κρεας. Μονο κρεας και φρεσκο κρεμμυδι με αλατι. Πρωτη φορα στη ζωη μου εννοιωσα τοσο αντρας.

Nikos Dimou είπε...

To ωραιότερο Κερκυραϊκό Πάσχα το οφείλω στην Χούντα (πού είναι ο Στυλιανός Παττακός;). Το 1967 το Πάσχα έπεφτε αργά -νομίζω 29 Απριλίου. Στις 21 γίνεται το πραξικόπημα (συγγνώμη Στέλιο, η Επανάσταση θέλω να πω). Ο κόσμος μουδιασμένος ακυρώνει τις κρατήσεις του. Προβληματισμός - πάμε Κέρκυρα ή δεν πάμε; Τελικά πήγαμε. Είμασταν μάλλον οι μόνοι τουρίστες. Ζήσαμε με τους ντόπιους ένα αυθεντικό Κερκυραϊκό Πάσχα.

harrygreco είπε...

Αλερτ για γονεις με παιδακι(α),να μη παραλειψουν να επισκεφτουν τις περιστρεφομενες κουνιες με τα λαγουδακια εξω απο το Βιλλατζ Μωλλ Δεν ξερω γιατι,χρειαζεται αναλυση-σεντονι,αλλα ειναι πολυ συγκινητικο. Carry us,bunnies,take us away ? Ισως...

Nikos Dimou είπε...

Afhrodite σε έσβησα (όχι από την καρδιά μου - αυτό αδύνατον...)

mickey είπε...

Από την (μάλλον αδιάφορη) περιγραφή σου Γεωργία (5:27 μμ), η μόνη ενδιαφέρουσα και "γαργαλιστική" λεπτομέρεια ήταν η φράση:

"Quelle decadence!,θα ψιθύριζε το παιδί που κουβάλησε τις βαλίτσες,αν με έβλεπε τι έκανα μέσα στο δωμάτιο εκείνη την ώρα!"

Υ.Γ. Μην έχεις ελπίδες, αν και σκράπας στα γαλλικά, γνωρίζω πολύ καλά τι θα πει "quelle decadence" ;)

Non Private Life είπε...

Poets break the silence for Amsterdam's unmourned dead
From:Reuters
Sunday, 09 April, 2006

By Alexandra Hudson

AMSTERDAM (Reuters) - It took two weeks to discover the body of the 43-year-old who killed himself in an Amsterdam attic, leaving a note to say he couldn't take any more.

Abandoned by all who had known him, the man's sad, solitary life would have been echoed in a sad, solitary funeral, were it not for a poet he had never met.

Frank Starik leads a group of Amsterdam poets engaged in a highly unusual civic project -- attending the funerals of the city's unmourned dead and remembering them at the graveside with a specially-composed poem.

It spares people the indignity of a funeral without mourners, says Starik, a gaunt figure in a black jacket with an air of the Romantic poet about him.

"I want to give them back a life, a history," he said.

Amsterdam social services bury some 250 people a year, about 15 of whom leave no trace of relatives or friends. In such cases, the poets are called in.

"It makes us feel better that we can do something for the person who has died," said social worker Jeroen Ranzijn. The poems break the silence otherwise filled by a relative's eulogy.

The city is unique in the lengths it goes for such funerals.

"In Belgium -- just 100 miles away -- they barely collect the body," Ranzijn said.

In Amsterdam, his department provides a coffin and -- in a country with flowers in abundance -- a funeral bouquet. They even arrange for a song to be played, guessing what music the deceased may have liked from their possessions or ethnicity.

FLOWERS AND COFFEE

"Everyone in Amsterdam -- rich or poor -- should have a dignified funeral, with flowers, with coffee and some thoughts about their life," said Ranzijn.

"We are not responsible for how they lived, but we are responsible for them in death, and if they died in Amsterdam then they are one of us."

Mostly such deceased are elderly people who have outlived their companions, or asylum-seekers on the fringes of society. Occasionally, they have met a violent end.

Ranzijn attends the funerals and thinks they have the touch of a personal goodbye. That helped in the case of the suicide victim. The death shook him -- they were the same age.

Starik dismisses any suggestions that the poets are motivated by voyeurism, melancholy or a self-indulgent fantasy about death. For him, it is about restoring dignity to the dead and giving poetry a more socially-oriented purpose.

The poets are not out to collect juicy material for their art -- even though the theme of the lonely funeral has featured in works from 18th-century sentimentalist poetry to the Beatles' song "Eleanor Rigby".

Starik acknowledges there is a political aspect to the work.

"Part of the hidden agenda of this is that we have a very right-wing government, who are against foreigners, Muslims, and who are trying to reconstruct a society we had 50 years ago."

"This is not such a nice, tolerant country any more."

For migrants or asylum-seekers who die alone, the funerals are a chance to give them back their humanity and to consider their individual hopes and experiences in a climate contriving to demonise them and view them as a single mass, Starik says.

Dutch society is still reeling from the murder of filmmaker Theo van Gogh by a Dutch-Moroccan Islamist militant in 2004 which provoked an anti-Muslim backlash.

The murder of anti-immigration populist Pim Fortuyn in 2002 also saw mainstream political parties move to occupy his ground.

SCANT DETAILS

Usually only scant details are available to the poet about the individual, sometimes not even a name. Starik believes that if you know too much about someone it becomes harder to compose.

More often than not, simply the circumstances of their passing are striking and tragic, and worth remembering aloud.

One man, a stowaway, was found dead on arrival from Africa, crushed by the heavy doors of the ferry in which he had hidden. He had a small knapsack on his back with food and medication to see him through to the new life he hoped for abroad.

Starik began the graveside recitals at the end of 2002 and since then he and other poets have attended more than 50 funerals. He hopes the network of poets can one day cover the whole country.

The initial idea, Starik said, came from witnessing changing attitudes to death and funeral lore, and the fear that the burials of the lonely might seem all the more dismal.

"There was a time when death was looked upon in a very instrumental way. That has changed in the last decades particularly with the number of people dying young of AIDS. They knew death was coming and wanted new rituals," he said.

He admits he thought long and hard about how people would respond to the idea of a poet's presence.

"I did fear that there'd be people thinking 'it is bad enough if you die alone, but even worse if some poet shows up for your funeral'."

mickey είπε...

Ξέχασα βεβαίως και τη φράση:

"Η παρέα μου έκπληκτη,με κοιτούσε να μουγκρίζω από ηδονή"

Αιδώς Γεωργία! Επισκέπτονται και ανήλικοι το blog :)

georgia m. είπε...

mickey:

Κατά το..."αιδώς,Αργείοι!"

Αν πρόσεξες όμως,επειδή ήμουν σίγουρη ότι αυτό δεν σου ξέφευγε,είπα ότι λόγω σπανακόπιττας το έκανα αυτό.Μέσα στην ίντριγκα είσαι πάντως...
:)

traveller είπε...

@ harry reloaded:

Με τα 7/ημέρα μου θύμισες κάποια ανέκδοτα με κυνηγούς ή/και ψαράδες...

Να' σαι πάντα καλά.

harrygreco είπε...

Ελα ομως που μιλαω αυθορμητα & δεν ξερω τα σχετικα ανεκδοτα ...

mickey είπε...

Καλά τα 7/ημέρα που λέει ο harry, αλλά το ...διψήφιο έχει άλλη χάρη ;)

georgia m. είπε...

@harry&mickey:
Με ρέγουλα,παιδιά,μην λιποθυμήσουμε κιόλας...

aphrodite είπε...

@harry,

@aphrodite said
"τώρα κατάλαβα γιατί είσαι υπέρ της οπλοφορίας... εμ, για να το δει το φως το αληθινό 7/μέρα το κορίτσι.....!!!!"

@harry said
"Οσο για χιουμορ Αφρονταητι,ντεν καταλαβα..."

harry μου, μετά τις 3, 4, βία 5 ανά 24-ωρο, στις 5 μέρες ας πούμε, και τα παΐδια πονάνε, που να είσαι η Κομανέτσι, και γίνεται πλέον άισθηση-γυαλόχαρτο, οπότε μόνον υπο την απειλή του όπλου συνεχίζεις...

Εκτός αν μιλάς για quickies, οπότε πάσσο... (φαντάζομαι τώρα την απορία σου, quickies as opposed to what?)

(-DDDDD

the resident είπε...

takis vasilopoulos said... "......στη μια κατσαρόλα να βράζει η κρεμα για το γαλακτομπουρεκο,στην άλλη να ζεστενουμε τις πατσες και τα ποδια ωστε να τα καθαρίσουμε,στο τηγάνι να ετοιμάζει συκωταριες.....μετα στην αυλή να φτιαχνουμε γαρδουμπάκια και κοκορετσι...."

Κι ωμως στη φωτογραφία αδυνατούλης μου φαίνεσαι!
(Ένα αστειάκι έκανα)
Καλή όρεξη και αυτο το πασχα!

aphrodite είπε...

@mickey,

"...το ...διψήφιο έχει άλλη χάρη ;)"

για τις ποντικίνες μάλλον!
(-)

Mr Pnin είπε...

Είμαι πελεποννήσιος -κοντοχωριανός του κ. Δήμου με ρίζες από ορεινή Κορινθία- κι ακόμη 'χειρότερα' είμαι ο μισός αρβανίτης. Μουσικός δεν είμαι, ούτε λογοτέχνης ή ποιητής. Από την άλλη η δισκοθήκη μου εμπλουτίζεται κάθε μήνα με 5 έως 10 δίσκους βινυλίου και σι-ντι και η βιβλιοθήκη μου με 2 έως 5 βιβλία, τα μοναδικά περιουσιακά μου στοιχεία, γιατί ως γνωστόν τ' ακίνητα είναι γα τους ακίνητους...ΛΟΛ
Παρ' όλα αυτά αρνούμαι να τη 'βρω' με πασχαλιάτικα ή χριστουγεννιάτικα έθιμα και κατά κανόνα γαστρονομικές καταστάσεις.
Πάσχα για μένα ήταν όταν χαμήλωσαν τα φώτα στο Wembley Arena κι οι RUSH άρχισαν να παίζουν τις πρώτες νότες της εισαγωγής του '2112', Πάσχα ήταν η 4η του Μάλερ από τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης στο Βερολίνο πέρυσι το Σεπτέμβριο, μ' εμένα καθισμένο ακριβώς πίσω από την ορχήστρα, δίπλα στα κρουστά, είχα την εντύπωση ότι ο μαέστρος διηύθυνε την ακοή μου... Πάσχα θα είναι για μένα -ελπίζω- ο Steve Vai με τα βλαστάρια του Frank Zappa στο Κέντρο Μπέιζμπολλ, οι Massive Attack στο Καραϊσκάκη (μόνο για συναυλίες πηγαίνω εκεί), η Diana Krall στο Ηρώδειο...
Προς το παρόν απολαμβάνω μερικές μέρες υποχρεωτικής αργίας κι ελπίζω στο Πάσχα μου να μη μου τύχει καμιά δουλεία...

flying smurf είπε...

Διαβάζοντας το post σας στεναχωρήθηκα ακόμα πιο πολύ που ματαιώθηκαν τα φετινά σχέδια για Κέρκυρα (αν και ομολογώ ότι στην αρχή ήμουν αρνητικός λόγω της πολυκοσμίας).
Με τις ιστορίες για Πάσχα στο εξωτερικό, θυμήθηκα και μια δική μου. Nantes, μεταπτυχιακές σπουδές πριν 4 χρόνια (έπεφτε καθολικό με ορθόδοξο πάσχα μαζί). Πολύ διάβασμα και ούτε κατάλαβα τη Μ.Εβδομάδα... Κυριακή του Πάσχα όμως είπα να φάω έξω, γιορτινή μέρα γαρ... Που να φανταστώ ότι ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ θα ήταν κλειστά... γυρίζω σπίτι, βαφτίζω οβελία (που δεν έχω φάει ποτέ αλλά λέμε) το πορτοκάλι (δεν υπήρχε κάι άλλο φαγώσιμο στο σπίτι) που'χα στο ψυγείο και έφαγα μισό το μεσημέρι και μισό το βράδυ.

traveller είπε...

Για δες που υπήρχαν τόσοι βαρβάτοι στην παρέα και δεν το ξέραμε....

Οι κοπέλες παρακαλούνται να πιάσουν τοίχο όταν εισέρχονται στο blog.

Και τώρα σας χαιρετώ γιατί έτσι και αλλοιώς θα με διώξει ο οικοδεσπότης.

Nikos Dimou είπε...

Πως δένουν τώρα τα ρεκόρ του σεξ (με αναβολικά - ή τουλάχιστον τεστοστερόνη;) με τους επικήδειους ποιητές του Αμστερνταμ και τον Αμλέτο στην Σπιανάδα, ένας Θεός το ξέρει.

(Σόρρυ - ο Θεός ανήκει στο προηγούμενο post).

Θυμήθηκα τον Μποστ:

"...αλλά εσείς το μυαλό σας όλο εκεί"

georgia m. είπε...

traveller said...
Για δες που υπήρχαν τόσοι βαρβάτοι στην παρέα και δεν το ξέραμε....

Οι κοπέλες παρακαλούνται να πιάσουν τοίχο όταν εισέρχονται στο blog.

Να στε καλά!Πείτε τα εσείς,για να μην αισθανομαι ότι εγώ υπερβάλλω!
Πολύ ωραίο το σχόλιό σας!

NP είπε...

Συμφωνώ με την Κέρκυρα! Εκπληκτικό νησί! Καμία σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα (τρομερή και η Μάνη αλλά για άλλους λόγους). Είναι ένας τρομερός Ευρωπαικός- Ελληνικός τουριστικός προορισμός. Μόνο που πρέπει να κινηθείς μακρυά από τα σμήνη. Πρόπερσι βρήκαμε ένα τρομερό ξενοδοχείο/ βίλλα στους Περουλάδες. Ήταν 15-γουστος και είμασταν μόνοι μας!
Εμείς πάντως θα πάμε στον Loire. Δε με φτιάχνει ιδιαίτερα το Πάσχα.
Καλό Πάσχα

georgia m. είπε...

nikos dimou said:
"...αλλά εσείς το μυαλό σας όλο εκεί"

Ενώ το δικό σας,ε;...

harrygreco είπε...

Στα νιατα εισαι διψηφιος,μετα γινεσαι μεγαλος & δη ψοφιος... Το 60% των γραικων ειναι αλβανογραικοι & αν χτυπηθει η ναζιστικη πανουκλα του ελληνισμου που εξωραιζει τους αρχαιους,τοτε πολλοι,αντι να κρυβονται, θα ειναι υπερηφανοι που ειναι αρβανιταραδες & δεν καταγονται απο π*υστηδες φονιαδες που εσφαζαν & υποδουλωναν ο ενας τον αλλο. Την σουπα του ελληνισμου,εμεις θα τη χαλασουμε.

Nikos Dimou είπε...

Mr Pnin said...
Είμαι πελεποννήσιος -κοντοχωριανός του κ. Δήμου με ρίζες από ορεινή Κορινθία- κι ακόμη 'χειρότερα' είμαι ο μισός αρβανίτης.

Γιατί χειρότερα; Εγώ είμαι 1/4 ηπειρώτης (από Άγναντα - και κατά Χάρη αρβανίτης) 1/4 Τρίκαλα Κορινθίας, 1/4 Χίος (ιταλική ρίζα, γενοβέζικη) και 1/4 πάλι Χίος αλλά με πολίτικη ρίζα). Τα δύο τελευταία μέσω Ερμούπολης.

Άρα μπορώ να νιώθω αντιπροσωπευτικός του ελληνικού βουνήσιου και νησιώτικου χώρου.

aphrodite είπε...

@georgia m.

Αντε, για να το γυρίσουμε σε Πάσχα, θα μας επαναφέρει στην τάξη ο Δον Γάτος και δεν θέλω... (θα με σβήσει κι απ'την καρδιά του και τι θ'απογίνωωωωω...)

Λοιπόν, δικό τους Πάσχα στη Γλασκώβη, περίμενα στο flat Το Τεκνό από την ΑΘήνα, το οποίο είχε βάλει τα μεγάλα μέσα, και χωρίς να το ξέρω είχε περάσει από τη μάνα μου να πάρει διάφορες προμήθειες να μου φέρει.
Η κλασσική ελληνίδα μάνα, αφού του έδωσε μέχρι ΚΑΙ κουβέρτες (λες και δεν είχα ήδη 4 παπλώματα των 30 togs με το ψοφόκρυο), του έδωσε κι ένα κάρο φαγητά και υλικά για να μαγειρεύω μέχρι να παντρέψω τα μελλοντικά μου παιδιά...
Ο τύπος τά'παιξε απ'το κουβάλημα, είχε βάλειόμως σχέδιο Μάρσαλ, οπότε πήρε την πτήση αγόγγυστα, με ένα κάρο καθυστερήσεις, αλλαγές, για να φτάσει αντί 2 το μεσημέρι, κοντά μεσάνυχτα...

Χωρίς κινητά, είχα πάει να τον παραλάβω, σημαιοστολισμένη (if you catch my drift), είχα στηθεί, ε, στο τέλος έφυγα και λέω αφού ξέρει πού μένω, σιγά, θα πάρει ένα ταξί να έρθει...

Κατά τις 3:30 το ξημέρωμα, με ειδοποιούν (είχε και βλάβη το τηλέφωνό μου τελικά και δεν μπορούσε να με βρει νωρίτερα) ότι με ζητάει η αστυνομία του αεροδρομίου για κάποια υπόθεσή μου.

Ορίστε?

Εβαλα ό,τι βρήκα πρόχειρο (εμφάνιση στρατιωτικό jacket & Doc Martin's, άθλιο ξέβαμμα - μάτι ρακούν, μαλλί ζούγκλα του Αμαζονίου, γάντια ορειβασίας, ένα ποίημα θηλυκότητας...) και πήγα μαλλιά-κουβάρια στο αεροδρόμιο, όπου είχε προσωπικό ασφαλείας και με μπαγλαρώσανε με το που μπήκα- δεν καταλάβαινα τι παιζότανε! (αγουροξυπνημένος 50-άρης βλάχος Σκωτσέζος να νομίζει ότι κουβαλάς ντόπα, ή/και σου τη φέρνει γκόμενος από Ελλάδα-Τουρκία δεν είναι και ό,τι πιο συνεννοήσιμο!)

Τι είχε γίνει? Το Τεκνό (με μυαλό αντιστρόφως ανάλογο εμφάνισης, αλλά έτσι δουλεύουν αυτά!), είχε τυλίξει μια πλακέ χύτρα ταχύτητας, με χύμα φακές μέσα (οι σκωτσέζοι δεν ήξεραν τι'ν'τούτο), πεσκέσι της μάνας μου, μέσα στις κουβέρτες, ανάμεσα διάφορα g-strings κτλ κτλ δωράκια για μένα (+ χειροπέδες ο ηλίθιος!) κι όταν φάνηκε στις ακτίνες κάτι σαν βόμβα, του είπαν να ανοίξει τη βαλίτσα, ξεχύθηκε ο αχταρμάς και...

Ξεμπλέξαμε νωρίς το πρωΐ, αφού μαζεύαμε φακές από το δάπεδο μαζί με ξελιγωμένες στα γέλια καθαρίστριες, είχε μαζευτεί ΟΛΟ το προσωπικό με την πρωϊνη βάρδυα, το Τεκνό αντί τη μεγαλειώδη είσοδο - να με ρίξει ξερή, είχε γίνει εντελως ρόμπα κι εγώ γέλαγα τόσο που περιττό να σας πω, το 4-ήμερο αυτό ήταν από τα "λευκότερα" της ζωής μου....

georgia m. είπε...

Περίεργη πράγματι αυτή η συνύπαρξη Ηπείρου,Ορεινής Κορινθίας και Ερμούπολης στο γενεαλογικό δέντρο του ΝΔ.Στον πρώτο αυτοβιογραφικό τόμο ο ΝΔ λέει,μιλώντας για την καταγωγή των γονιών του, ότι μέσα του ένιωθε να συγκρούονταν το βουνό με τη θάλασσα,οι δύο κόσμοι.
Εγώ πιστεύω πως άλλοτε επικρατούσε το ένα και άλλοτε το άλλο στη ζωή του.

mickey είπε...

Ωραία! Ευθυμήσαμε ολίγον.

Πάντως έχω αρχίσει και νιώθω μια ...αδυναμία ;)

Σας αφήνω προς το παρόν...

georgia m. είπε...

@aphrodite:
Γέλασα πολύ με την όλη περιγραφή!Και πώς συνδυάζεται η χύτρα με τις φακές(tres banal!)με την χειροπέδα;
Ο δικός μου ήταν διαφορετικός πάντως!
:)

harrygreco είπε...

Χμμμ,διαβλεπω αυτο που θα ονομασω στο εργο μου " αρνηση αρβανιτοσυνης ",οπως λενε για τους νεοναζιστες , " αρνηση ολοκαυτωματος ". Οταν καποιος θεωρει μια ιδιοτητα του αρνητικη,τη ταπεινωνει ή την κρυβει. Ετσι,ασμενως καποιος δεχεται ιταλικη ριζα,οχι ομως αλβανικη ή τουρκικη. Για να ανατειλει ο ηλιος της αρβανιτιας θελει δουλεια,θελει παλη με ψυχικες δυναμεις εντονες. Προς το παρον νομιζει οτι εχει γκλαμουρια ο αγαπητικος Περση ευνουχου αλεκος & σπευδει να δηλωσει απογονος του. Αυτο το εγκλημα ομως που γινεται εδω & 15 χρονια,να βλεπουν τους ( τωρινους ) αλβανους σαν ουφο & να κανουν οτι δεν τους ξερουν,πρεπει να τελειωσει. Πανω απο τους μισους βουλευτες ειναι αρβανιτες & μονος δηλωμενος ειναι ο Παγκαλος,οι αλλοι πουλανε τρελλα.

Orestis Eniote είπε...

Nikos Dimou said...
Περιμένω τις δικές σας πασχαλινές εμπειρίες - όχι τόσο θρησκευτικές όσο αισθησιακές (για μένα το Πάσχα είναι η ανάσταση των αισθήσεων).

Εσείς δώσατε το έναυσμα, δικαιολογημένα λοιπόν και κάποια πονηρά σχόλια κύρ-Νίκο μας. Απλά άργησαν να τα μοιραστούν μαζί μας τα παιδιά... ;))

Nikos Dimou είπε...

A έχω κι εγώ ιστορίες από Γλασκώβη. Αλλά σε άλλο ποστ (δεν είναι πασχαλινές).

Γεωργία μην είσαι αφελής με τις χειροπέδες. The lady is into S+M. Το αριστούργημα του Sacher Masoch ονομάζεται Venus im Pelz (1874) Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΓΟΥΝΑΡΙΚΟ.

gargoyle είπε...

harry: Του άλλαξες τα φώτα και του σημερινού post με τα κομπλεξ και τις ανοησίες σου. Ό,τι θέμα και να συζητιέται εσύ αρβανίτες βλέπεις. Άντε να γράψεις το νέο Mein Kampf και άσε λίγο το blog. Αλλά που αλλού θα βρεις ‘κοινό’ να σε ακούσει;

georgia m. είπε...

@NΔ

Αρκετές φορές με έχετε αποκαλέσει έτσι.
Σας το επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά:μπορεί να φαίνομαι αφελής - αλλά δεν είμαι.
:)

mickey είπε...

Δεν είναι, δεν είναι! Κάτι ξέρω εγώ που σας λέω ;)

aphrodite είπε...

@ΝΔ,

εσείς μην είστε τόσο αφελής- το ξέρετε το "θα μου κάνεις το τραπέζι, θα σου κάνω το κρεββάτι", οπότε σου λέει, αυτή η τρελλή θα με ταΐσει τις φακές της μάνας της τις οποίες και ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ, κάτσε να παρω χειροπέδες γιατί μονο δεμένος θα τις φάω!

S+M? Οχι, πονάει, προτιμώ bonding, δεν αφήνει και σημάδια...

woodstock είπε...

Αγαπητέ ΝΔ οι σχετικές πρακτικές έχουν προχωρήσει θεαματικά από τον καιρό των Velvet Underground...

harrygreco είπε...

Οπως δεν απευθυνομαι σε αντιπαθητικα προσωπα,ετσι δεν επιθυμω & εκεινα να απευθυνονται σε μενα.

georgia m. είπε...

@harry reloaded

Είμαι κι εγώ ανάμεσα σε αυτούς,Δάσκαλε;

georgia m. είπε...

@mickey

Χαίρομαι που μάντευες πάντα την αλήθεια,πίσω από τις μάσκες και την apparence...
:)

harrygreco είπε...

Ασ ξεμπλοκαρουμε το μπλογκ,σκεπτομενοι ενα φαινομενο της εποχης...Καθως προοδευει ο πολιτισμος & ολο & περισσοτερος κοσμος επιδιωκει την απολαυση της φυσης,φερνουμε το καλοκαιρι ολο & νωριτερα.Μερικοι αρχιζουν μπανια απο Πασχα,αλλοι απο πρωτομαγια. Η κοινωνια δηλαδη,βρισκεται σε σωστο δρομο. Αν οι πολιτικοι ηταν συμπαραστατες & οχι τυρρανοι,θα περνουσαν τις διακοπες των 5 εβδομαδων & περισσοτερες αργιες

Nikos Dimou είπε...

Πάει το χάσαμε το Πάσχα και την Κέρκυρα!

Κέρκυρα γιοκ!

BadlyDrawnBoy είπε...

Ax, πάσχα ήτανε θαρρώ, όταν σκοτώθηκε ο Σέννα

BadlyDrawnBoy είπε...

Kάποτε επισκέφτηκα στην Κέρκυρα το κτίριο του πεντακοσάρικου. Όταν μου είπαν οτί εκεί στεγάζονταν σχολές του Ιονιου Πανεπιστημίου, έπαθα πλάκα! Τέτοιο αχούρι δεν είχα ξαναδει...

Dion.M. είπε...

@ΝΔ said:

ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΟΥ η λέξη παράδεισος σημαίνει ένα πράγμα: Πασχαλινή Κέρκυρα.

Φαντάζομαι τον παράδεισό μου, σαν παράδεισο των αισθήσεων. Και σ' όλο τον κόσμο, μόνο σ' έναν τόπο, μόνο μία στιγμή το χρόνο, φτάνουν όλες οι αισθήσεις ταυτόχρονα στην κορύφωσή τους.

Μεγάλο Σάββατο πρωί, ώρα εννέα, στη Σπιανάδα.


Ναι! Αυτό πρέπει να είναι παράδεισος: Παράδεισος των Αισθήσεων . Ανοιξη σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον, μέσα στην κοινωνία όχι σε ένα μακρυνό νησί! Πολιτισμένοι άνθρωποι, υπέροχη μουσική, καλόγουστη και λειτουργική αρχιτεκτονική, πανέμορφη φύση, ευωδιαστικές μυρωδιές!

Δεν έχω τίποτα να προσθέσω στο κείμενο του 1980.

Θυμάμαι και τον Μάνο Χατζηδάκι, που εξήγησε κάποτε τους λόγους που επέλεξε να δώσει μιά συναυλία του στην Κέρκυρα και όχι στην Αθήνα...

Αν και Επτανήσιος σοκαρίστηκα από τους βαρείς χαρακτηρισμούς... Δεν είχε άδικο όμως! Απλώς ήταν πολύ ειλικρινής, ώς συνήθως.

Θα μείνω όμως λίγο στο... «δίπλα στους Επτανήσιους, όλοι εμείς είμαστε αρκούδες» και στο «Κέρκυρα-Κέρκυρα, που δεν γνώρισες την τυραννία του Τούρκου και την κακομοιριά του πεύκου.»

Αν και τα είπατε όλα με δυό λέξεις, για να συνδέσουμε λίγο το θέμα με τα προηγούμενα posts, ποιά είναι η διαφορά των Επτανήσων με την υπόλοιπη Ελλάδα ; Ότι τα Επτάνησα είχαν Βενετική (μέχρι τον Ναπολέοντα) κατοχή όταν η υπόλοιπη Ελλάδα είχε Τουρκική. Δηλαδή τα Επτάνησα έστω και σαν μιά γωνιά της Ενετικής επικράτειας, μετήλθαν του διαφωτισμού και της Αναγέννησης ενώ η υπόλοιπη Ελλάδα όχι. Και για να το πούμε πιο σχηματικά είναι η διαφορά μεταξύ παπικής τιάρας και Τουρκικού σαρικιού. (Που μεταξύ των δύο οι οπαδοί του Γαννάδιου και η επίσημη Εκκλησία προτιμούσαν το δεύτερο!)

Δυστυχώς στο καζάνι του νεοελληνικού νεοπλουτισμού οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των περιοχών της Ελλάδας τείνουν να εξαλειφθούν. Το καλοκαίρι και ιδίως τον Αυγουστο, και στα Επτάνησα, η ακοή τουλάχιστον,θα πληγωθεί από τα τραγούδια του σύγχρονου Πανελληνικού ρεπερτορίου. Μάλλον οι περισσότεροι συμπατριώτες ξεχάσανε να βγάλουν το σαρίκι.

Αναρωτιέμαι μερικές φορές ποιά είναι τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου Ελληνα και ποιά θα είναι η εξέλιξή τους.

Στην Ιταλία η Σικελία και η Λομβαρδία απέχουν παρασάγγας και η κοινωνία είναι διαφορετική και η οικονομία είναι εντελώς διαφορετική. Μπορούμε όμως στην Λομβαρδία όπως και στην Σικελία να αναγνωρίσουμε την Ιταλική μουσική.

Οταν όμως μιλάμε για Ελληνική μουσική τι εννοούμε;
Χατζηδάκη ή Θεοδωράκη; ...Mάλλον φωτεινή εξαίρεση ήταν.
Δημοτικό τραγούδι; Ούτε αυτό!
Τα τραγούδια των νυκτερινών κέντρων της παραλίας;
Ελπίζω όχι...

Πάντως όταν μιλάμε για Επτανησιακή μουσική ξέρουμε τι εννοούμε.Εκεί υπάρχει ταυτότητα.

Και τώρα ένα ανέκδοτο για να ευθυμήσουμε ή να μελαγχολήσουμε:

Πριν είκοσι μέρες, καθόμουνα σε μία trattoria στην Piazza di Spagna, στην Ρώμη. Ο καιρός ήταν καλός και αν και βραδάκι καθόμαστε έξω. Οι πελάτες συνομιλούσαν χαμηλόφωνα και η ηρεμία βασίλευε.
Ξαφνικά ακούστηκε από κάποιον περαστικό ένα κασσετόφωνο (η κάτι παρόμοιο) στην διαπασών...
Η μουσική κάτι μου θύμιζε...
Οι στίχοι δεν τους κατάλαβα καλά αλλά επαναλαμβανόταν η λέξη ...Ο Σαλονικιός ...Ο Σαλονικιός...

Ολοι εγύρισαν το κεφάλι... Εγώ και η παρέα μου το σκύψαμε...

«Οπου και να πάω η Ελλάδα με πληγώνει...»

takis vasilopoulos είπε...

@georgia

Ναι .Και βέβαια το θυμήθηκα,του την έχω δώσει από το Σάββατο.Σε ευχαριστώ!!


@the resident

Τώρα ναι,αλλα σαν παιδι ήμουν πολλα κιλακια!

harrygreco είπε...

Ο Σεννα εφυγε πρωτομαγια '94. Ειναι λαθος οι εθνολογικες διαφορες να φερνουν εχθροτητα,αυτο ονομαζεται ρατσισμος. Οι ιταλογραικοι πρεπει να αποδεχονται τους τουρκορωμιους & αντιστροφα. Ενα εθνος μολυβενια στρατιωτακια,ολα με τσιτσιμπυρα & κανταδες ή ολα με ουζο & ζεημπεκ αποτελει τερατογενεση. Και τσιφτετελι τουρκικο & φιλαρμονικη.

BadlyDrawnBoy είπε...

dionm said..."Αναρωτιέμαι μερικές φορές ποιά είναι τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου Ελληνα και ποιά θα είναι η εξέλιξή τους"


Ταβλι-Μπουζούκια-Τζατζίκι

takis vasilopoulos είπε...

Ν.Δ ψηνετε αρνάκι στα κιούρκα? .Θα βολευει και ο κηπος,θα εχετε ανεση χωρου.
Φετος θα μαζευτειτε με φιλους?

georgia m. είπε...

@mickey & aphrodite

Πάω για ένα S/M,όχι στο ΜSN τρώγοντας MNM'S,ή στέλνοντας MMS & SMS αλλά σε real time,με real people.
Και για να είμαστε και επίκαιροι,λόγω Μ.Τρίτης και Κασσιανής,θα είμαι κι εγώ μια περιπεσούσα γυ(μ)νή...
:)

Nikos Dimou είπε...

takis vasilopoulos said...
Ν.Δ ψηνετε αρνάκι στα κιούρκα? .Θα βολευει και ο κηπος,θα εχετε ανεση χωρου.
Φετος θα μαζευτειτε με φιλους?

Βέβαια. Θα ανεβάσω και φωτογραφίες στο blog. Όχι από το φαί - από τον κήπο...

takis vasilopoulos είπε...

N.Δ μια ερώτηση ( ασχετη με το θεμα ) ....
Στο περιοδικο discovery and sciense εχετε μονιμη στηλη και αν ναι προτιθεστε να δημοσιευετε τα αρθρα στο internet όπως συμβαινει και με το RAM?

BadlyDrawnBoy είπε...

Η γοητευτική Κερκυραία, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ πώς μπόρεσε και παντρεύτηκε τον Τόλη Βοσκόπουλο; Τι του βρήκε; Και αυτός χάλια είναι και η μουσική του ακόμη χειρότερη. Ενώ η Αγγελικούλα μοιάζει να έχει ένα κάποιο επίπεδο.

Χθες τον πήρε το μάτι μου σε μια από της μεσημεριανές κουτσομπολοεκπομπές. Από ότι φαίνεται ο πολιτισμός πολλών πολιτικών της χώρας είναι επιπέδου Τατιάνας. Ενδεικτικά αναφέρω και τον Δημήτρη Κωνσταντάρα.
Αν ήμουν η Γκερέκου: 1)δε θα παντρευόμουν τον Τόλη και 2)αν είχα κάνει το λάθος, τουλάχιστον δε θα τον άφηνα να με κάνει ρεζίλι στα κους κους και στη Λαμπίρη.

Ο άλλος ο βουλευτάκος της Κέρκυρας, ο Γεωργιάδης, συμπαθητικός είναι –λέει και κάποια ενδιαφέροντα πράγματα χωρίς να φοβάται το πολιτικό κόστος. Δυστυχώς, όμως, είναι πολύ Δυτικός για γραικο-τουρκικα γούστα και δύσκολα θα μπορέσει να κάνει σπουδαία πολιτική καριέρα. Άσε που τραγουδάει και τζαζ, πράγμα όχι ιδιαίτερα αρεστό στην ηπειρωτική Ελλάδα – εδώ αρέσουν ο Πανίκας και τα κλαρίνα…

lcb είπε...

Μεγαλη βδομαδα στην Μαλαγα, 1995. ολη η πολη στο ποδι, για εφτα ημερες χωρις σταματημο. Στους δρομους τα αρματα με τις παναγιες και τους χριστους του μαρτυριου και τους penitentes με τις κουκουλες να ανοιγουν το δρομο.
Ειναι βραδυ. Ακολουθω κι εγω με το πληθος το αρμα στα δρομακια της παλιας πολης. Ξαφνικα ολοι σταματουν χωρις λογο. Απολυτη σιγη. Τι τρεχει; Κοιταζω γυρω μου σαν τον βλακα. Ολα τα ματια ειναι ηδη στηλωμενα καπου ψηλα στο γωνιακο κτιριο που ξεχωριζει. Στο μεγαλο μπαλκονι που ειναι φωτισμενο ειναι ανθρωποι. Μια κοπελα εικοσι χρονω ξεχωριζει. Τραγουδαει. Ειναι μια saeta. Η φωνη γεμιζει το χωρο. Η παναγια σαν να κανει την εμφανιση της. Ολοι την βλεπουν μπροστα στον σταυρο να μοιρολογαει και να τυραννιεται. Χιλια ματια, κι εγω μαζι , βλεπουμε το μυστηριο με τα ιδια μας τα ματια για λεπτα που μοιαζουν χωρις τελοιωμο. Ενας τουριστας τραβαει φωτογραφιες. Ο κοσμος εχει δακρυσει. Ενας κομπος ειναι στο λαιμο. Η ενταση ειναι απιστευτη. Ξαφνικα, η κορυφωση. Η φωνη φτανει σ ενα κρεσεντο κι υστερα τιποτα. Χειροκροτηματα απιστευτα και λυτρωση. Φευγω αργα αργα για το ξενοδοχειο μου, για εναν αλλο πλανητη.


Πιστευω πως το πασχα δεν αποτελει αντικειμενο αισθητικης μελετης. Τοτε θα πρεπει να μιλησουμε για την ανοιξη, αναγεννηση φυσης κλπ.
Αν μιλαμε για το πασχα(Πασχα;) τοτε θα προσεγγισουμε οπωσδηποτε απο την γωνια της θρησκειας.


ΥΓ Δεν ειμαι θρησκος!

paragrafos είπε...

- Εκ γυναικός ερρύη τα φαύλα.

- Αλλά και δια γυναικός πηγάζει τα κρείττω.



Με αγάπη

Παράγραφος

(λόγω Μεγάλης Τρίτης για κάποιους)

harrygreco είπε...

Ευπροσδεκτο το " κουτσομπολιο ",αρκει να κρατιεται σε καποιο επιπεδο...Η αλβανομανιατισσα Γκερεκου ασφαλως ειναι ατομο ποιοτητας & πηρε εναν απο τους καλυτερους τραγουδιστες ολων των εποχων. Οποιος αμφιβαλλει,ας ηχογραφησει τη φωνη του καραοκε,να ανατριχιασουν & οι γατες στα Κιουρκα...Οσο για τον Γεωργιαδη,ειναι ενα 2μετρο αρχαιο αγαλμα,της σχολης Ανδριανοπουλου-Μανου,που οσο μενει στον οικονομισμο θα αυτοπεριοριζεται σαν "ακραιος",ή ακομα & " γραφικος " κλπ. Εδω ειναι ψ/κωσταινα,χρειαζεται & " εμπνευση " & λαικισμος.

BadlyDrawnBoy είπε...

"πηρε εναν απο τους καλυτερους τραγουδιστες ολων των εποχων"

harry δε μου είχες δώσει την εντύπωση ότι είσαι μπουζουκολάγνος.
Οι επτανήσιοι έχουν την καλύτερη μουσική στην ελλάδα. τί δουλεία εχει ο τσιφτε-τόλης σε αυτόν τον ιερό, απο άποψης μουσικής, τόπο

andy dufresne είπε...

Χαλάσατε ένα ευαίσθητο post με τις ασέβειες και τα αίσχη σας (άκου εκεί bonding!)

Θα μιλήσω για το δικό μου Πάσχα. Δεν έχω καταφέρει να το εξηγήσω, αλλά το Πάσχα είναι για μένα κατανυκτικό, υπερβατικό, πραγματικά αποκαλυπτικό.


Ήταν Κυριακή του Πάσχα, 14 χρονών, όταν βουτήξαμε τα κλειδιά του πισωκίνητου θηρίου του μπαμπά, όλοι σουβλίζανε αρνί, δεν μας πήρε χαμπάρι κανείς, ανεβοκατεβήκαμε με τις πόρτες απ' την Ιτέα στους Δελφούς, ακούγοντας το Easter της Patti Smith (Because the night κλπ).

Ήταν Μεγάλο Σάββατο όταν αισθάνθηκα για πρώτη φορά στο πετσί μου, 16 χρονών, τί σημαίνει ανάσταση παρακολουθώντας το The night of the living dead του George Romero (ακούγαμε φυσικά το ιδιαιτέρως κατανυκτικό soundtrack: Flesheaters, 45 Grave, the Damned κλπ).

Ήταν Μεγάλη Πέμπτη, 18 χρονών, όταν ήπια το πρώτο μου γάρο και τα είδα όλα, αισθανόμουν ως Εσταυρωμένος, ακούγοντας το "I am the resurection" των Stone Roses.

Ήταν Μεγάλη Παρασκευή όταν συμμετείχα στο πρώτο όργιο της ζωής μου, 20 χρονών, ακούγοντας το Venus in furs απ' τη μπανάνα των Velvet Underground.
Συμμετείχε και μία κοπέλα που την έλεγαν Αφροδίτη και παρίστανε τη νεκρή, αν υποψιαστώ ότι...

Καλό Πάσχα σε όλους τους sex, drugs και rock'n'roll amigos.

harrygreco είπε...

Να μην το τσαταρουμε,δεν υπαρχει ιερη & ανιερη μουσικη,η ποιοτητα υπαρχει σε καθε ειδος. Ο καυμενος ο Γ.,με τις δηλωσεις για Μακεδονια,μονο στη Κερκυρα & κατα κει μπορει να διασωθει.Εχουν μεγαλο προβλημα οι ν/φιλελευθεροι να περασουν στο λαο την αληθεια. Στο συγκεκριμενο,αν δεν χτυπηθει η ριζα του κακου,,οτι εμεις δεν ειμαστε απογονοι αρχαιων μακεδονων & δεν εχουμε δικαιωμα,εθνικα & κρατικα στο ονομα Μακεδονια,δεν θα λυθει το προβλημα.

panagis-artoumas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
panagis-artoumas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Mr Pnin είπε...

Μπλογκάρχη κ. ΝΔ,
Το 'χειρότερα' ήταν εντός ... δυσδιάκριτων εισαγωγικών. Για να μην παρεξηγούμαι δεν είμαι ούτε υπερήφανος ούτε ντρέπομαι για την καταγωγή μου. Δε τη διάλεξα, και για ό,τι δεν έχω διαλέξει δεν υπερηφανεύομαι ούτε λυπάμαι...
Παρεπιμπτόντως ο προπάππος μου ήταν από το Ταρσό.

harrygreco είπε...

Δυστυχως,οι δυνητικα αρβανιταραδες γινονται ριψασπιδες ,ενω οι " ελληναραδες " κραζουν ανεμποδιστοι. Οποιος ξερει την αληθεια & σιωπα,ειναι συνενοχος,ελεγε καποιος μεγαλος,ονοματι...Βαρουχ.

BadlyDrawnBoy είπε...

οι τσάμηδες έχουν δικαιώματα στην Κέρκυρα;;η μόνο στην Ηπειρο

pagis είπε...

FC Milan Barcelona 0-0 (35)

BadlyDrawnBoy είπε...

Αndy Dufrense..."Ήταν Μεγάλη Πέμπτη, 18 χρονών, όταν ήπια το πρώτο μου γάρο και τα είδα όλα, αισθανόμουν ως Εσταυρωμένος, ακούγοντας το "I am the resurection" των Stone Roses."


Eγω σε μια παρόμοια φάση είπα:
I don’t have to sell my soul
He’s already in me
I don’t need to sell my soul
He’s already in me

I wanna be adored
I wanna be adored
...
I wanna be adored
Adored
I wanna be adored
You adore me
You adore me

I wanna
I wanna be adored

maika είπε...

Πάει ο Αμλέτος,τον πνίξαμε....
Γιατί ρε παιδιά???

back to the future είπε...

What is "bonding"?

open vistas είπε...

@ Nikos Dimou

Who leaves the pine-tree, leaves his friend,
Unnerves his strength, invites his end.

~Ralph Waldo Emerson, "Woodnotes"

houlia είπε...

Θέλω ένα Πάσχα διαφορετικό! Όχι άλλο Πάσχα των Ελλήνων, των οικογενειακών συνευρέσεων, των αρωμάτων και τών χρωμάτων, των ερώτων, των εκδρομών, των αδειών...Θέλω ένα Πάσχα, θέλω ένα Πέρασμα....Από έμπνευση κι από ευθύνη φορτωμένο. Στη σιωπή, στην παρατήρηση. Στην Αγάπη. Αυτό που λείπει. Θέλω ένα Πάσχα για τους ανυπεράσπιστους τής λύπης. Σ’αυτούς δοσμένο. Οι λοιποί, εμείς οι χορτασμένοι, θα έχουμε μονάχα ένα ακόμα Πάσχα! Εκείνοι...θα έχουν λίγη Ανάσταση. Θέλω ένα Πάσχα.Θέλω ένα
Πείραμα!

Dion.M. είπε...

Μιά και σαν γνήσιοι Ελληνες και Ελληνίδες, το ρίξαμε λίγο στον «χαβαλέ» να γράψω για δύο «αττάκες», που άκουσα :

H πρώτη του Ζάχου Χατζηφωτίου και ακούστηκε από συνέντευξή του στην ΕΤ3.

Τί ωραίος θα ήταν αυτός ο τόπος αν τον είχαν οι Ιταλοί!

Η δεύτερη του αθλητικογράφου Γεωργίου και ακούστηκε προχθές στην τηλεόραση.

Τί μας έκανες Μεταξά με το «όχι»! Τώρα θα παίζαμε Campionato!

Δεν τις υιοθετώ. Απλώς τις αναφέρω για το humor τους. Πάντα στο humor υπάρχει αυτοειρωνία και λίγη πίκρα.

Cha. Giannakopoulos είπε...

Κάθε Πάσχα σχεδιάζω να το περάσω στην Κέρκυρα (κάθε Πάσχα, από το 1989 που πρωτοδιάβασα το Παρ’ όλα αυτά!) και ακόμη δεν έχω πάει.

Κάθε Πάσχα ξεκινάω να διαβάσω το Πάσχα των Ελλήνων του Σικελιανού (κάθε Πάσχα, εδώ και δεκαπέντε χρόνια!) και ακόμη δεν το έχω διαβάσει.

Κάθε Πάσχα ομνύω να μην πιω πολύ ούζο τη Μεγάλη Παρασκευή (κάθε Πάσχα από το 1996, οπότε κόντεψα να χάσω το ψήσιμο του αρνιού μέχρι να συνέλθω) και ακόμη δεν το έχω καταφέρει.

Κάθε Πάσχα ελπίζω να ρίξω μια ματιά μεσ’ από τις ανοιχτές πύλες του Παραδείσου (κάθε Πάσχα) και ακόμη…

Φέτος το Πάσχα δεν περιμένω τίποτα (φέτος, όλο τον χρόνο, δεν περιμένω τίποτα). Ακούω Shirley Horn (I remember Miles) και ξαναδιαβάζω το Πάσχα στη Νέα Υόρκη του Blaise Cendrars. Και δεν κάνω τίποτε άλλο.

«Γυρίζω σπίτι, Κύριε. Πένθιμος, μόνος, κουρασμένος
Και το δωμάτιό μου είναι γυμνό σαν τάφος

Κύριε, είμαι ολομόναχος. Με ψήνει ο πυρετός
Και το κρεβάτι κρύο, κρύο σαν φέρετρο

Κλείνω τα μάτια και τα δόντια μου χτυπούν.
Είμαι ολομόναχος. Κρυώνω. Σε φωνάζω

Μπροστά στα μάτια μου γυρίζουν εκατό χιλιάδες σβούρες…
Όχι! Γυναίκες είναι… Όχι, εκατό χιλιάδες βιολοντσέλα

Τώρα σκέφτομαι, Κύριε, της δυστυχίας τις ώρες
Τώρα σκέφτομαι, Κύριε, τις ώρες μου που φύγαν

Κύριε, δεν Σε σκέφτομαι πια. Δεν Σε σκέφτομαι πια.»

glenn είπε...

Βλέπω πως κάποιοι έχουν ξεσαλώσει εδώ μέσα εν τη (αναγκαστική) απουσία μου. Τα κεφάλια μέσα γιατί επανήλθε το "χουλιγκάνιον", ο Μακεδών ο καταγόμενος απ' του Αλεξάνδρου τη χρυσή γενιά (αν και οι πιο πρόσφατοι πρόγονοί μου ήταν απ' την Ύδρα, αλλά δεν μπορεί θα πέρασαν κι από εκεί οι Μακεδόνες).

Για το θέμα μπορώ να πω ότι το Πάσχα είναι πιο ωραίο απ' τα Χριστούγεννα διότι τώρα ανθίζουν τα λουλούδια και οι πασχαλιές.

sokianos είπε...

@ND--sima apo to BERLIN
ola kala kai omorfa , file niko..., omos gia to pevko diafono rizika...exei ton charaktira tou kai tin akoustiki tou parousia, otan throizei apo ton aera tou ymitou...mi to adikeis...

herzlichst

houlia είπε...

Cha. Giannakopoulos said...

"Φέτος το Πάσχα δεν περιμένω τίποτα (φέτος, όλο τον χρόνο, δεν περιμένω τίποτα). Ακούω Shirley Horn (I remember Miles) και ξαναδιαβάζω το Πάσχα στη Νέα Υόρκη του Blaise Cendrars. Και δεν κάνω τίποτε άλλο."

Με μετέφερες μ' αυτην την εικόνα. Εσκυψα το κεφάλι να αναπαράξω αυτή την εικόνα τής "απραξίας" μέσα μου. Αυτή τη δημιουργική εικόνα σου!

harrygreco είπε...

Μαθανε πως μπλογκαρουμε,πλακωσαν & οι απογονοι αλβανων πειρατων του 17αι. Το εγκληματικο ορμεμφυτο ξενερωσε σε χουλιγκανισμο. Αυτος ο τοπος χρειαζεται...3 εκ τουρκους μεταναστες,να ξαναμπουν τα κεφαλια μεσα...

synas είπε...

Δεν είναι δημιουργική η απραξία. Ούτε η προσμονή.
Δημιουργική είναι η πράξη τώρα. Κι ο ενθουσιασμός.

Dion.M. είπε...

Και μια άλλη «αττάκα» πιο παλιά.

Οταν ενώθηκε η Επτάνησος με την Ελλάδα, και περνούσαν πολλοί Ακαρνάνες στην Λευκάδα για λόγους εμπορίου, φορώντας τις προβιές της εποχής και κρατώντας τις γκλίτσες, οι Λευκαδίτες είχαν μείνει άναυδοι.

Τότε κάποιος Λευκαδίτης βουλευτής της Ιονίου πολιτείας που η βουλή της είχε ενσωματωθεί στην Ελληνική, ζήτησε να ληφθούν μέτρα για τους Λευκαδίτες εμπόρους διότι ...«πριν μεν συνηλλάσοντο με Liverpool και Manchester, νυν δε με Αστακόν και Λαβέρδαν»!

sokianos είπε...

@aphrodite
...anoixe i kardia mou me tin parousiasi tis airport story!!!
straps on -slides off...

kali anastasi

Ωραιότατα είπε...

γεια και χαρα!
υπαρχουν ακομη ανθρωποι που ακούν τον αμλετο?
πιστοι κα8ε φορα στο ραντεβου με την φιλαρμονικη - μιας και σπανια μπαινει στο ρεπερτοριο των συμφωνικων ορχηστρων - να περιμενουν αυτη τη συγκινηση της ζωντανης ορχηστρας, μεσα απο την ζεστασια των χαλκινων πνευστων και των φλαουτοκλαρινετων?

BadlyDrawnBoy είπε...

Corfu born Prince Philip said:

"When a man opens a car door for his wife, it's either a new car or a new wife"


At a 1986 World Wildlife Fund meeting he said "If it has got four legs and it is not a chair, if it has got two wings and it flies but is not an aeroplane, and if it swims and it is not a submarine, the Cantonese will eat it"

Long live Corfu!!!

Ωραιότατα είπε...

να σας συστηθω:
ειμαι ένας κεφαλονιτης που ζει και εργαζεται στο νησι.
ειμαι δασκαλος μουσικης και εχω μια φιλαρμονικη επισης οπου παιδευομαι να κανω τα παιδια να αγαπησουν την μουσικη .
καποτε παιζοταν ο αμλέτος και στη κεφαλονια.εγω δεν το προφτασα λογω ηλικιας - εχω γεννηθει το 1971.
κανουμε ολοι πολλες προσπαθειες να φτασουμε την παραδοση αλλα το lifestyle μας φρεναρει...

harrygreco είπε...

Να το σπρωξουμε για 200ρακι...Αν αναφερθω στην εθνολογικη καταγωγη,ολοφανερη λογω φατσας,των α/α,θα γινω ...υπερβολικος...Οσο για το συζυγο Ελισαβετ,εχει απαρνηθει τη γραικικη ριζα του,ειναι φουλ εξαγγλισμενος,τυποις & ουσια. Η ΛΙζα ειναι αρχοντογυναικα,δεν της εχει βγει κανεις.

houlia είπε...

Νίκο,
Μια και η Αφροδίτη είναι από αέρα, στην ανέμη τυλιγμένη...Δως της κλότσο να γυρίσει.Παραμύθι ν'αρχινίσει!
Πού είσαι κυρά κι ανάερη?Αφροδίνεις στους αγγέλους σου λογάκια? Ελα πριν τα μεσάνυχτα στα παραμύθια σου...

open vistas είπε...

Efetos tha proteina se osous theloun na pane stin Kerkyra jia Pasxa, na to perasoun, antitheta, stin Araxwva. Tha einai kai animera tou Ag. Georgiou, ki ekei i dipli jiori tha einai terastia, ethniki mazi, kai thriskeutiki, 4imeri i kai perissotero, me xorous, athlitikous agwnes, kai anaparastasi maxis kata twn Tourkwn. Polloi ana ton kosmo araxwvites syrreoun na niwsoun "patrida," kai ta balkonia tha einai stolismena ma kilimia xeiropoiita (kalaisthita ta kilimia, akalaisthito to ethimo, tha elega, alla den exei simasia).

Pigainete kai den tha xasete. Prokeitai jia kati monadiko.

Kalo Pasxa

Ωραιότατα είπε...

παρολο που υπαρχουν ηδη δυο φιλαρμονικες στην κεφαλονια παλαιοτερες απο την παλαιοτερη της κερκυρας, εμεις δεν ειχαμε την τυχη η παραδοση και ο πολιτισμος να μην διακοπει- σεισμος 1953- οποτε βρισκομαστε στην ιδια θεση με καποιον μη επτανησιο.
η κουλτουρα της κεφαλονιας λοιπον δεν διαφερει απο την υπολοιπη ελλαδα.
μονο καποια μικρα μνημεια απο το παρελθον υπαρχουν και αυτα να θυμιζουν οτι καποτε ειμασταν απο τους τυχερους που δεν γνωρισαν τουρκους.
στα μπαρακια - στις τηλεορασεις μας βεβαια η μουσικη του αμλετου δεν θ ακουστει παραπανω απο 3-6 δευτερολεπτα στο κεντρικο δελτιο ειδησεων που θα αναφερεται στην κερκυρα - ακουγεται μονο τουρκικη μουσικη ανακατεμενη με αμερικανικη ποπ.
ευχομαι να ειστε ολοι καλα!

open vistas είπε...

Efetos tha proteina se osous theloun na pane stin Kerkyra jia Pasxa, na to perasoun, antitheta, stin Araxwva. Tha einai kai animera tou Ag. Georgiou, ki ekei i dipli jiori tha einai terastia, ethniki mazi, kai thriskeutiki, 4imeri i kai perissotero, me xorous, athlitikous agwnes, kai anaparastasi maxis kata twn Tourkwn. Polloi ana ton kosmo araxwvites syrreoun na niwsoun "patrida," kai ta balkonia tha einai stolismena ma kilimia xeiropoiita (kalaisthita ta kilimia, akalaisthito to ethimo, tha elega, alla den exei simasia).

Pigainete kai den tha xasete. Prokeitai jia kati monadiko.

Kalo Pasxa

Dion.M. είπε...

Και μιά παρατήρηση για το πεύκο.

Στην Αττική και στην νότια Ελλάδα, ευδοκιμεί η pinus halepensis. Είναι το μόνο δένδρο που μπορεί, χωρίς πότισμα να τα βγάλει πέρα με την ξηρασία.

Η pinus pinea έχει ανάγκη από καλοκαιρινές βροχές. Για τον λόγο αυτό φύεται στην Δυτική Ελλάδα που έχει περισσότερες βροχοπτώσεις.
Συνεπώς δεν φταίει το πεύκο αλλά η ξηρασία για την πιο φτωχή βλάστηση στην Αττική και σε μεγάλο μέρος της Ελλάδας.

Βέβαια ο χαρακτηρισμός του ΝΔ έχει καθαρά μεταφορικό και όχι φυτολογικό χαρακτηρα.

harrygreco είπε...

Με την ενωμενη Ευρωπη,οι τουρκοι θα βρεθουν εκει που δεν ξαναβρεθηκαν ποτέ...Εσεται το ευρωπαικον ανωτερον του οθωμανικου. Ο καιρος γαρ εγγυς για νταηβερσιτι...Μαζι με χριστουγεννα & πασχα πρεπει να γιορταζουμε & μωαμεθουγεννα & ραμαζανι,οπως στη Κυπρο.The shape of things to come...

the resident είπε...

@Ωραιότατα
Αγαπητέ πως σου φαίνεται η ανάσταση στην πλατεία του Αργοστολίου? Εμένα μου φαινεται αποκρουστική σε σχέση με τις Κέρκυρας.Ούτε η πλατεία -ξερη και ανυδρη-, ούτε η φιλαρμονική, ούτε η στριμμένη φωνή του δεσπότη έχουν κάτι το όμορφο.Ασε το τριτοκοσμικό έθιμο των βαρελότων, με μπουρλοτιέρηδες αγροίκους σκαρπινατουs, μαυροπουκαμισαδες με την αλυσίδα στο πέτο.Το Αργοστόλι αλλοτριώθηκε από την έλευση βαρβάρων που ήρθαν από άλλα μέρη της χώρας και του εξωτερικού, αλλά και από άγρια χωριά της περιφέρειας…Φιλικούς χαιρετισμούς.

NtG είπε...

@harry

Όλη αυτή η κατάσταση μου θυμήζει το ανέκδοτο με τον Τοτό, που ότι θέμα και να σητητούσαν τα παιδάκια στην τάξη αυτός μίλαγε για τα σκουλίκια!

Ωραιότατα είπε...

@the resident

μετα τον σεισμο του 1953 εκτος απο το νησι γκρεμιστηκε και η παραδοση.η αστικη ταξη εγκατελειψε το αργοστολι και ληξουρι -τις δυο μεγαλες πολεις- και κατεβηκε η ορεινη κεφαλονια στην πεδινη.οι βαρβαροι εκ των εξω δεν θα ειχαν θεση αν δεν υπηρχαν οι βαρβαροι που ειπατε εκ των εσω -βλεπε χωρια της ορεινης περιφερειας και λιγοτερο της πεδινης- .απο το 53 εως και τωρα η βαρβαροτητα εχει δωσει την θεση της στον νεοπλουτισμο και στις δυο πολεις.πολυ ελαφρια εξαιρεση το ληξουρι -μολο που ειμαι αργοστολιωτης- που ακολουθει τα λαθη του αργοστολιου με λιγη καθυστερηση.
στην πλατεια του αργοστολιου εχω να παω πανω απο 10 χρονια και τι να πω , τα ειπατε πριν ακριβως οπως ειναι.

axilleas είπε...

Καλησπέρα!

takis vasilopoulos είπε...

Cha. Giannakopoulos χαιρετώ την επιστροφη σας,για πολυ καιρο σας ειχαμε χάσει,καλως σας ξαναβρήκαμε.Ακομα θυμαμαι εκεινο το ομορφο κειμενο σας για μια γυναικα....

harrygreco είπε...

Σ' αυτο το μπλογκ θα τα δουμε ολα,μεχρι & χαραγμενες για κοπυραητ αθλιες φωτογραφιες που δεν νοιαζεται κανεις να κλεψει. Η ειδωλοποιηση,του Δημου ή αλλων,ειναι αρρωστημενος ναρκισσισμος...Η κολακεια,η απομιμηση,το γλυψιμο,η λογοκλοπη...Σας συνιστω σαν πρεσβυτερος να βρειτε μια δουλεια & μια γυναικα της προκοπης & να κλεισετε τα ιντερνετοσκουπιδια σας.Ο μονος που βλαπτεται ειναι ο εγωισμος σας.

takis vasilopoulos είπε...

WHERE IS THE BIG CAT?

WHERE IS THE LITTLE MOUSE?

GOODNIGHT ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!

georgia m. είπε...

@takis vassilopoulos

καλή σου νύχτα,Τάκη!
Πάντως,μια από τις γάτες μόλις γύρισε!
:)

harrygreco είπε...

Το θεμα που θιχτηκε για Κεφαλονια,ισχυει σχεδον για καθε πολη/χωριο/γειτονια...Παλιες γενιες φευγουν,νεωτερες ερχονται. Μηπως η διακριση σε παλιους "καλους" - νεους "κακους" ειναι ρατσιστικη κακοηθεια,ενδημικη στους περισσοτερους ? Ποιος ειναι ο βαρβαρος & ποιος ο πολιτισμενος ? Στη γειτονια μου στα Πατησια,εφυγαν παλαιοτερων αιωνων αλβανογραικοι,ηλθαν τελευταιας εσοδειας αλβανοι,εφυγαν ντοπιοι,ηλθαν επαρχιωτες,εφυγαν τα ρετιρε,νοικιαστηκαν σε ξενους. Ποιος κρινει & με ποια κριτηρια τη καλυτερευση ή χειροτερευση ? Βλεπετε λοιπον πόσο βαθεια ρατσιστες ειναι & πολλοι αποκαλουμενοι προοδευτικοι ?

apousia είπε...

@harry reloaded
Άστους να μπουν πρώτα!
Μη βιαστείς να με πάρεις με τις πέτρες,ΘΕΛΩ την Τουρκία στην Ε.Ε.,άσχετα αν το πιστεύεις.
Το θέμα είναι αν η Τουρκία,ή καλύτερα κάποια από τις ''Τουρκίες'' που υπάρχουν στην Τουρκία,θέλει να μπει στην ένωση..
Ωχ,πάει ο Αμλέτος!

harrygreco είπε...

Ας κατσουμε για το 200αρι...Δεν υπαρχουν 2 τουρκιες ή 2 γραικιες,ειναι κατασκευασματα της αντιστοιχης προπαγανδας,ειναι 2 αδελφα καθεστωτα,2 αδελφων εθνων,που το καθενα τυρραναει απαντες τους αλλοεθνεις/αλλοθρησκους/ διαφορετικους.Στο αρρωστημενο συμπλεγμα αυτων των 2,ο ενας τυρραναει τη μειονοτητα του αλλου & οι 2 πουλανε τρελλα σ' ολο το κοσμο.

apousia είπε...

@harry reloaded
Δεν θα συνεχίσω γιατί θα μας πετάξει έξω ο πυργοδεσπότης,κι αν όχι εσένα που σε αγαπάει,εμένα σίγουρα.
Δύο γραικιές δεν ξέρω,ίσως υπάρχουν,δύο Τουρκίες πάντως σίγουρα!
Περισσότερες από δύο,γιατί το λεγόμενο βαθύ κράτος έχει πολλά πρόσωπα,ανάλογα με τις περιστάσεις και τα κίνητρα.

Nikos Dimou είπε...

Συγγνώμη φίλοι, είχα έκτακτη απασχόληση - αλλά από ότι είδα και χωρίς γάτο (και χωρίς ποντικό) τα καταφέρνετε μια χαρά!

Καληνύχτα!

aphrodite είπε...

@andy, 9:40
"Χαλάσατε ένα ευαίσθητο post με τις ασέβειες και τα αίσχη σας (άκου εκεί bonding!)"

Αστειεύεσαι βέβαια... αυτό ακριβώς ειπώθηκε, καλύτερα αυτό από το pure S/M, είμαστε ευαίσθητοι άνθρωποι εμείς! (-D

"...Ήταν Μεγάλη Παρασκευή όταν συμμετείχα στο πρώτο όργιο της ζωής μου, ... ακούγοντας το Venus in furs .... Συμμετείχε και μία κοπέλα που την έλεγαν Αφροδίτη και παρίστανε τη νεκρή, αν υποψιαστώ ότι... "

Οχι καλέ μου, ποτέ δεν χρειάστηκε να play dead! Ασε που δε μπορώ, γαργαλιέμαι! Venus in furs, ξέρεις τι ενόχληση μπορεί να είναι το γουνικό?
Πάντως andy μου ασέβεια-ασέβεια, αλλά το erotica Πασχαλιάτικα, μια χαρά το πας!
(-D


@back to the future, 10:41,
"Τι είναι bonding?"

Ενας ευφημισμός του bondage. Θυμίζει λίγο ενώσεις χημικών, την ενδυνάμωση της σχέσης γονιού-παιδιού, άντε και την κόλληση όψεων πορσελάνης στα δόντια για αισθητικούς λόγους. Κάτι σα να λες cute αντί kinky, μια που υπάρχουν και μικρά παιδιά που σοκάρονται (βλ. παραπάνω!), κατάλαβες τώρα?

@ sokianos, 11:29,
"straps on, slides off!"

Βρε-βρε καλώς το το παιδί, που έχει άποψη καλή.... :-)


@glenn, Μακεδόνα,

τέτοιο "άδειασμα" δεν το περίμενα από σένα! Εχουν γίνει σημεία και τέρατα (κυρίως αυτά!) κι εσύ αγρόν ηγόρασες! Εφαγα ανάκληση, καμπάνα και παρ'ολίγον αποβολή για χάρη σου! :-)

@harry,

Ελα και ο λούκουμος, δε μας έχεις πει τη γνώμη σου για τις Μικρασιάτισσες (εκ παραλίων - Ελληνίδες Ιωνίας, Σμυρνιές συγκεκριμένα)... (-)

harrygreco είπε...

Δεν βγαινει το 200αρι,οπότε ας κλεισουμε λεγοντας οτι ο καθενας βλεπει ο,τι θελει,οι γραικοι φασιστες θεωρουν εαυτους αγιους & τους τουρκους διαβολους,οι τουρκοι φασιστες το αντιστροφο. Αν δεν λυσουν το γορδιο δεσμο οι ανωτερες δυναμεις,ρωμιοι & τουρκοι θα το πανε ετσι εις τους αιωνες των αιωνων.

harrygreco είπε...

Τωρα ειδα για τις Σμυρνιες...Μα νομιζω σε πολλους ειναι ονομαστες για το...ικυοπμιστ τους...Καλο ξημερωμα απο Σμυρνια...

glenn είπε...

Δεν ξεχνώ το καλοκαίρι του 2004 που είχα πάει στην Λευκάδα. Εκεί στην πόλη της Λευκάδας έξω απ' τα ΚΤΕΛ είδα μια γυναίκα και έμεινα άναυδος. Ήταν καθημερινή αλλά αυτή φορούσε μια παράξενη φορεσιά. Παραδοσιακή σαν κι αυτή που βλέπουμε να φοράνε στους χορούς, λίγο πιο ανεπίσημη. Έπαθα την πλάκα μου όταν κατάλαβα ότι δεν ήταν από λύκειο ελληνίδων ή κάτι παρόμοιο. Ήταν τα ρούχα της και τα φορούσε! Η Ελλάς ζει τουλάχιστον στα επτάνησα.

glenn είπε...

@Αφροδίτη: Υπάρχουν και δουλειές Αφροδίτη. Έπρεπε να λείψω.

aphrodite είπε...

@houlia,
"Νίκο,
Μια και η Αφροδίτη είναι από αέρα, στην ανέμη τυλιγμένη...Δως της κλότσο να γυρίσει.Παραμύθι ν'αρχινίσει!
Πού είσαι κυρά κι ανάερη?Αφροδίνεις στους αγγέλους σου λογάκια? Ελα πριν τα μεσάνυχτα στα παραμύθια σου..."

Οποιος τολμήσει το εγχείρημα "κλώτσος" κάνει ανάσταση στο ΚΑΤ!

(όχι καλή μου, ξέρεις ότι το λέω πειραχτικά, είπαμε, δεν μας αρέσουν τα νια-νιά, αλλά όχι και κλώτσο! Θα μου πεις, αν τον παραλείψουμε & προχωρήσοουμε κατ'ευθείαν στον μπάτσο, μήπως θα κάνουμε το Πάσχα που έλεγες? Χμ....)

(-)

Μού'βγαλαν την ψυχή ανάποδα για να τα αποκοιμήσω, τώρα έχουμε ΚΑΙ αστερίσκους Mermedia στα σχιζο-παραμύθια που τους λέω, οπότε ξεμπερδεύω πολύ δύσκολα! Αν δεν με πρήξουν ξυπνώντας κάθε τρεις και λίγο, κάτι μπορεί να σκαρώσω αργότερα!

ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΘΟΡΥΒΟ παρακαλώ συν-μπλογκίτες, ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

(κι ο Γάτος ελπίζω! Δεν κουράστηκε με την έκτακτη απασχόληση πια?)

aphrodite είπε...

@harry,

SHAME ON YOU! Αγιες μέρες πού'ναι....!
=-Ο

(διακρίνω seal of approval δηλαδή?)

aphrodite είπε...

@harry,

SHAME ON YOU! Αγιες μέρες πού'ναι....!

(διακρίνω seal of approval δηλαδή?)

(-)

Nikos Dimou είπε...

Αφροδίτη ο Γάτος δεν κοιμάται. Σε παρακολουθεί με μισόκλειστο μάτι και με μουστάκι ραντάρ. Θα κοιμηθεί μόλις σε φέρει στο όνειρό του.

aphrodite είπε...

@NΔ,

τι γίνεται και δε μπορώ να σβήσω σχόλιο γιατί εξαφανίζεται το "τενεκάκι" από κάτω? Και δεν μπορώ να κάνω collapse comments από πάνω-πάνω, τι έχει γίνει σήμερα? Κάποια ζαβολιά κάνατε μου φαίνεται...

Χμ....

aphrodite είπε...

@ΝΔ (και γενικώς δηλαδή...)

Μόλις με φέρνει ένας άντρας στ'όνειρό του, να ξεραίνεται αμέσως στον ύπνο... Νομίζω ότι άνετα μπαίνει στο πάνθεον των καλύτερων κομπλιμέντων που έχω ακούσει ποτέ - απο την ανάποδη...!

(εγώ φταίω που σας δίνω και ιδέες!!!)

houlia είπε...

Αφροδιτάκι,
Μην τον παρεξηγείς.Είναι ο κλώτσοος που σου έλεγα! Τώρα όμως που επανηλθες...θα σε φέρω κι εγώ στο 'ονειρό μου( με το συμπάθειο) για να πάω επιτέλους για ύπνο...

aphrodite είπε...

Δηλαδή....

aphrodite είπε...

να τολμήσω?

aphrodite είπε...

βρωμοπόντικο πού είσαι?

aphrodite είπε...

200!!!!!

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   1 – 200 από 391   Νεότερο› Νεότερο»