tag:blogger.com,1999:blog-20431151.post114785809913183866..comments2023-09-10T11:04:33.386+03:00Comments on nikosdimou: Παράθυρα σε άλλον κόσμοNikos Dimouhttp://www.blogger.com/profile/01548849227196496048noreply@blogger.comBlogger160125tag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-70320377802331492562007-08-20T00:03:00.000+03:002007-08-20T00:03:00.000+03:00Αγαπητέ κύριε ΔήμουΗ διαφήμιση δεν είναι ένα τσουβ...Αγαπητέ κύριε Δήμου<BR/><BR/>Η διαφήμιση δεν είναι ένα τσουβάλι μέσα στο οποίο χωράνε όλοι και όλα.celanahttps://www.blogger.com/profile/07370466086199323635noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-42701933660690493692007-04-08T15:10:00.000+03:002007-04-08T15:10:00.000+03:00Αγαπημένε μου Νικό, Εάν ο Εγγονόπουλος είναι ο ελλ...Αγαπημένε μου Νικό, <BR/><BR/>Εάν ο Εγγονόπουλος είναι ο ελληνιποιημένος Da Chirico... για τον Μηλιώνη τη εχεις να πεις<BR/><BR/>Με αγάπη και ευγνωμοσύνη<BR/><BR/>δημήτρηςAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/10951640919867763160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1157531063857918442006-09-06T11:24:00.000+03:002006-09-06T11:24:00.000+03:00Εργοτελίνα said... http://www.globalart.gr/http://...<B>Εργοτελίνα said... </B><BR/>http://www.globalart.gr/<BR/>http://www.flytoistros.com/index.php<BR/>http://www.tyrekidis.edu.gr/<BR/>http://www.artopos.org/main-en.html<BR/>http://www.replic-art.gr/gallery/gr/index.cfm<BR/><BR/><BR/>AN ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΕΙΧΑΝ<BR/>ΤΙΣ ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ<BR/>ΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΔΙΝΑΝ; <BR/><BR/>---<BR/><BR/>SOSTI !!!!!! O Van Gogh an zouse simera isos na itan enas theopalavos haker - impressionistis tu internetiku topiou. Kai o aderfos tu Theo tha itan o spoudagmenos Computer Scientist. <BR/><BR/>Kapu diabasa oti o Van Gogh eixe dokimasei na ginei papas prin ginei zografos, ere glentia. Pulise mono enan pinaka (kai auton logo eleimosinis) prin autoktonisei.<BR/><BR/>Prosopika me mageuei o Munch.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1157530682988328692006-09-06T11:18:00.000+03:002006-09-06T11:18:00.000+03:00milisate gia ton Άλλο Χώρο.to paidaki pou xathike ...milisate gia ton Άλλο Χώρο.<BR/><BR/>to paidaki pou xathike stin Beroia (Alex) eixe apokalesei mia afirimeni zografia tou "Allo Kosmo"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1154006864887726452006-07-27T16:27:00.000+03:002006-07-27T16:27:00.000+03:00Σωστό<B>Σωστό</B>Antonishttps://www.blogger.com/profile/09623652366315938166noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1154006720245416792006-07-27T16:25:00.000+03:002006-07-27T16:25:00.000+03:00......Antonishttps://www.blogger.com/profile/09623652366315938166noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1153835100060774152006-07-25T16:45:00.000+03:002006-07-25T16:45:00.000+03:00@Το σωστό να λέγεται:Δεν έφερε ο Χριστιανισμός την...@Το σωστό να λέγεται:<BR/><I>Δεν έφερε ο Χριστιανισμός την Τέχνη, αλλά οι εικαστικές τέχνες εμπνεύσθηκαν από τον Χριστιανισμό σε απίστευτο βαθμό.</I><BR/><BR/>Φυσικά και δεν έφερε ο χριστιανισμός την τέχνη και την επιστήμη, αφού οι χριστιανικές γραφές δεν αναφέρονται σ' αυτά τα "ακατανόητα" θέματα. Εκ των υστέρων αναδείχθηκαν κάποιοι "πατέρες" που ήθελαν να συγκεράσουν την ελληνική επιστήμη με τον ιουδαϊκής προέλευσης χριστιανισμό...<BR/><BR/>Όσο για την "απίστευτη" έμπνευση των καλλιτεχνών από το χριστιανισμό, μην ξεχνάς ότι ο εκκλησιαστικός μηχανισμός και οι φεουδαρχικές οικογένειες είχαν το χρήμα, για δικό τους λογαριασμό δημιουργούσαν και οι καλλιτέχνες για να επιβιώσουν. Από τον 19ο αιώνα που έγινε η προώθηση των τεχνών κρατική υπόθεση, μειώθηκαν αισθητά και οι σημαντικές δημιουργίες με θρησκευτικά θέματα. Κοίτα πόσοι πίνακες με θρησκευτικά θέματα ζωγραφίστηκαν το Μεσαίωνα και την Αναγέννηση, πόσοι το 19ο και τον 20ο αιώνα, τα ίδια στον τομέα της γλυπτικής, το ίδιο στη μουσική, στη λογοτεχνία κλπ.Stelios Franghttps://www.blogger.com/profile/01500662216504279603noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1148072357722448142006-05-19T23:59:00.000+03:002006-05-19T23:59:00.000+03:00-> DimitrizZzZz said...Πάλι τα ίδια;ΟΚ.Θα σου δώσω...-> DimitrizZzZz said...<BR/><BR/>Πάλι τα ίδια;<BR/>ΟΚ.<BR/>Θα σου δώσω μία απλή εργασία για να εξακριβώσεις εσύ ο ίδιος ότι αυτοί που λένε ότι <BR/>'το σύνολο των "θεικών" και "αγίων" προσώπων είναι Εβραίοι' <BR/>δεν είναι παρά μιά τραβηγμένη αντιχριστιανική προπαγάνδα.<BR/><BR/>Πάρε ένα ημερολόγιο και βρές πόσα ονόματα αγίων είναι Εβραίικα και πόσα Ελληνικά.<BR/><BR/>Κλείνοντας το θέμα με τον Λόγο του Κυρίου:<BR/><BR/>" Δια τούτο σας λέγω, ότι θα αφαιρεθή απο σας η βασιλεία του Θεού και θα δοθή είς έθνος, το οποίον θα αποφέρη τους καρπούς της και εκείνος, που θα πέση επάνω σ'αυτόν τον λίθον, θα συντριβή, και εκίνον εις τον οποίον θα πέση, θα τον κάνη κομμάτια". Και όταν άκουσαν οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι τας παραβολάς του, κατάλαβαν ότι μιλεί γι'αυτούς. Καί ενώ εζητούσαν να τον συλλάβουν, εφοβήθηκαν τα πλήθη του λαού διότι τον εθεωρούσαν ως προφήτην.<BR/><BR/>έθνος = μη Εβραίοι, ΧριστιανοίΤο σωστό να λέγεταιhttps://www.blogger.com/profile/11793677485021203865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1148040856175896802006-05-19T15:14:00.000+03:002006-05-19T15:14:00.000+03:00Δεν μίλησα για καμία συνομωσία, αυτοί οι συνειρμοί...Δεν μίλησα για καμία συνομωσία, αυτοί οι συνειρμοί είναι δικοί σου, προφανώς <BR/>θα έχεις κάποιο τελείως προσωπικό λόγο για να οδηγήσε σε αυτούς.<BR/>Αν το σύνολο των "θεικών" και "αγίων" προσώπων στα οποία αναφέρεται ο χριστιανισμός ήταν εσκιμώοι, θα σε προέτρεπα να πας στον Βόρειο Πόλο. <BR/>Αν ήταν μογγόλοι θα σε προέτρεπα να πας στην Μογγολία. <BR/>Είναι όμως εβραίοι, οπότε να πας στο Israel.DimitrizZzZzhttps://www.blogger.com/profile/09341242274338030089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147995523236956482006-05-19T02:38:00.000+03:002006-05-19T02:38:00.000+03:00->DimitrizZzZz said... Σε εσένα Δημήτρη μέτρησα πρ...->DimitrizZzZz said... <BR/><BR/>Σε εσένα Δημήτρη μέτρησα προσεκτικά τα λόγια σου (zZzZz) γιατί δεν ήθελα να σε αδικήσω στον ύπνο σου.<BR/><BR/>Είδες Δημήτρη τι συνωμοσία μας κάναν οι Εβραίοι πάλι;<BR/>Συνεργάσθηκαν με τους Ρωμαίους να μοιρασθούν τους φόνους των Χριστιανών για να έχουμε εμείς σήμερα μερικές εκατοντάδες χιλιάδες μάρτυρες και ενα δίς και κάτι Χριστιανούς σε όλη την οικουμένη.<BR/><BR/>Μήν ξεχάσεις την επόμενη φορά που θα μας αποκαλύψεις σαν Εβραίους να σημειώσεις κάτω το όνομα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του αρχιραββίνου. Με την πανουργιά που μας χαρακτηρίζει εμας τους Εβραίους κατάφερε να κάνει την Ελληνική την γλώσσα του Ευαγγελίου.<BR/>Α ναι και κάτι ακόμη η Ελληνική σημαία με τον σταυρό στην μέση αν σταθείς στα χέρια με τα πόδια ψηλά και μετά πιείς τα χαπάκια σου θα την δείς να σχηματίζει αστεράκι το επιλεγόμενο του Δαβίδ.<BR/><BR/>Σε εξορκίζω φίλε,<BR/>βρές μια δουλειά, ότι δουλειά και νάναι.<BR/><BR/>Η σωματική άσκηση βοηθάει στην άσκηση του πνεύματος.<BR/><BR/><BR/>Υ.Γ.<BR/>Sorry αν σε απογοήτευσα, τέτοια ώρα τέτοια λόγια.<BR/>Τι περίμενες φίλτατε; Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών ειδικό στην θεραπεία γεωγραφικής συγχίσεως αντισημιτικών με αντιχριστιανικών έξαρσεων της ψυχής;<BR/><BR/>Είσαι συγχωρεμένος απο μένα.<BR/><BR/>Ο Θεός να σε συγχωράει.Το σωστό να λέγεταιhttps://www.blogger.com/profile/11793677485021203865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147991748413740692006-05-19T01:35:00.000+03:002006-05-19T01:35:00.000+03:00Φιλαράκο δεν ξέρω τι λες, όμως δεν είμαι εγω αυτός...Φιλαράκο δεν ξέρω τι λες, όμως δεν είμαι εγω αυτός που πιστεύει σε θρησκεία άλλου έθνους. Αυτός είσαι εσύ. Πάρε τον εβραίο "σωτήρα" σου και πήγαινε στο Israel. Εδώ είναι Ελλάδα, και όλα είναι δεκτά, εκτός από τους προσκυνημένους. Είτε άθεος, είτε δωδεκαθειστής(για όσους δεν είναι δυνατοί αρκετά να δουνν την αλήθεια, και διατηρούν κάποια ανάγκη για καταφύγιο), είμαστε Έλληνες. Εσύ ως εβραίος, μπορείς να πάρεις το πρώτο αεροπλάνο και να φυγεις μακριά.<BR/>Αφήστε μασ ήσυχους πια.DimitrizZzZzhttps://www.blogger.com/profile/09341242274338030089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147990230137991712006-05-19T01:10:00.000+03:002006-05-19T01:10:00.000+03:00-> AgnostosXΚαλωσήρθες απο την σιωπηλή πλειοψηφία ...-> AgnostosX<BR/><BR/>Καλωσήρθες απο την σιωπηλή πλειοψηφία στην "παρεούλα της λογικής" (ωραίο όνομα για blog).<BR/><BR/><BR/>"Πάσα τέχνη χωριζόμενη αρετής πανούργα φαίνεται" (Πλάτων). <BR/><BR/><BR/>Μόρφωση χωρίς μετριοφροσύνη, παραμόρφωση λογικής λόγω αλαζονείας φαίνεται.Το σωστό να λέγεταιhttps://www.blogger.com/profile/11793677485021203865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147989008933625812006-05-19T00:50:00.000+03:002006-05-19T00:50:00.000+03:00-> ΝαταλίαΑχ Ναταλία, ο Θεός δεν είναι ένας βλοσυρ...-> Ναταλία<BR/><BR/>Αχ Ναταλία, <BR/>ο Θεός δεν είναι ένας βλοσυρός μαντράχαλος αστυνομικός που σου ριξε τον προβολέα για να σε τυφλώσει δινοντάς σου ένα γερό πρόστιμο για παραβάσεις στην ζωή. <BR/><BR/>Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο έμφυτα Δώρα, τάλαντα, ανοιχτόκαρδα, πάρε εσυ καλωσύνη, πάρε εσύ εργατικότητα, πάρε εσύ σοφία, εσύ φωνή, εσύ τέχνη, έσύ γραπτό λόγο, εσύ μητρότητα, εσύ πατρότητα...<BR/><BR/>Άλλοι άνθρωποι τα καλλιεργούν και επενδύουν χρόνο και κόπο να ανεβάσουν πνευματικά τον εαυτό τους και βοηθούν τον συνανθρωπό τους, άλλοι αρχίζουν να εργάζονται πάνω στα δώρα αλλά τα παρατάνε παρασυρμένοι από τα πρόσκαιρα αγαθά, άλλοι δεν τα αγγίζουν καθόλου, και τα αφήνουν εντελώς ανεκμετάλλευτα, άλλοι τα καταστρέφουν παρασυρμένοι από τον δαίμονα της αυτοκαταστροφής. <BR/><BR/>Ο Θεός χαίρεται όταν χαιρόμαστε, γελά όταν γελάμε, στεναχωριέται όταν πέφτουμε σε κινδύνους, όταν αποπροσανατολιζόμαστε.<BR/><BR/>Στην εποχή των περγαμηνών, τους πρώτους 15 αιώνες μετά τον ερχομό του Σωτήρα Ιησού Χριστού, δεν υπήρχαν βιβλία προσιτά στον κόσμο και οι περισσότεροι άνθρωποι ήταν αγράμματοι. Δεν ήξεραν να διαβάζουν. Οι εικόνες ήταν τα βιβλία τους.<BR/>Σε μία εικόνα γύρω γύρω υπήρχαν μια δεκάδα παραστάσεις που έλεγαν μια ιστορία.<BR/><BR/>Η Ζωγραφική-Αγιογραφία και η Ελληνική γλώσσα ήταν το μέσο επικοινωνίας του Χριστιανισμού.Το σωστό να λέγεταιhttps://www.blogger.com/profile/11793677485021203865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147987358950240772006-05-19T00:22:00.000+03:002006-05-19T00:22:00.000+03:00-> Δογματικά άθεουςΠαρατηρείται πρόσφατα ότι για μ...-> Δογματικά άθεους<BR/><BR/>Παρατηρείται πρόσφατα ότι για μερικούς νεοέλληνες "θαυμαστές" της Τέχνης υπάρχει ένα κρυφό "κουμπί" σε κάποιο σημείο του εγκεφάλου τους.<BR/>Ωρισμένες οδυνηρές εσω και εξω-οικογενειακές εμπειρίες παραχαιδεμένων κανακάρηδων με ένα βομβαρδισμό "μαρξιστικής" προπαγάνδας αργότερα στην ηλικία της πλαστελίνης, έχουν δημιουργήσει μία δέσμη "πυκνωτή" στον εγκέφαλο τους που όταν ακούν μία από τις λέξεις Χριστιανισμός ή Ορθοδοξία, τους σηκώνεται η τρίχα, ή τα αυτιά αν έχουν αλωπεκία, σαν να αποφορτίζονται με ηλεκτροπληξία κάποια ποσότητα χιλιάδων βόλτς. <BR/><BR/>Τι χαριτωμένες που είναι οι μαύρες γάτες, και επτάψυχες, διαρκείας! Είχα μία πού την πολυαγαπούσα και όταν έβγαινα απο το αυτοκίνητο πάντα τριβόταν πάνω μου και της σηκωνόνταν η τρίχα, καλή ώρα σαν του λόγου σας. <BR/><BR/>Μου ξεφεύγουν ένα-δυό χαμόγελα. Μην το θεωρήσετε δείγμα σαδισμού, μιά και η εκκένωση τέτοιου μίσους από τα κατά τα άλλα ευχάριστους άθεους είναι ένα λυπηρό και αρνητικό θέαμα.<BR/><BR/>Το λήμμα Χριστιανισμός και Τεχνη υπάρχουν σε χιλιάδες βιβλία σε όλες τις γλώσσες.<BR/><BR/>Δεν έφερε ο Χριστιανισμός την Τέχνη, αλλά οι εικαστικές τέχνες εμπνεύσθηκαν από τον Χριστιανισμό σε απίστευτο βαθμό. Ένα πολιτιστικό άλμα. Η Ζωγραφική, ξένη ή Ελληνική κατά το πλείστον.<BR/><BR/>Δεν υπάρχουν εδώ ΑΝ.<BR/>Τελεία και παύλα.<BR/><BR/><BR/>Οι Μουσουλμάνοι, μετά την καταδίκη της ζωγραφικής από το Μωάμεθ, στράφηκαν μόνο προς τη διακοσμητική. Τα διακοσμητικά τους στοιχεία τα πήραν κυρίως από το φυτικό κόσμο και τα χειρίζονταν με τέτοια λεπτότητα, ώστε μας έδωσαν τα "αραβουργήματα".<BR/><BR/>Καμμία σύγκριση όμως ως προς την σημασία που είχε στην εξέλιξη της ζωγραφικής τα κορυφαία "Χριστιανουργήματα".<BR/><BR/>Βυζαντινές Αγιογραφίες, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες, μυστικισμός Θεοτοκόπουλου, "Μυστικός Δείπνος", (περίφημη τοιχογραφία στη μονή της "Παναγίας με τους Σταλακτίτες"), "Παναγία Σιξτίνα" (στο Μουσείο της Δρέσδης),τοιχογραφίες σε αίθουσες του Βατικανού, γοητευτική "Παναγία Μητέρα", "Θεογονία" και "Κατακλυσμός", η καταπληκτική πλαστικότητα των τοιχογραφιών του παρεκκλησίου Σιξτίνα , η "Παναγία των ρόδων", οι "Απόστολοι", ο "Άσωτος Υιός", "Δευτέρα Παρουσία"...<BR/><BR/>Χριστιανισμός.<BR/>Πίστη και έμπνευση στην ζωγραφική τέχνη.<BR/><BR/>Δογματικοί Άθεοι μην μονωθείτε. ΑΠΑΛΛΑΓΕΙΤΕ από τα αντιχριστιανικά κόμπλεξ.<BR/><BR/>Δόξα σοι ο Θεός.<BR/>Όσο αναπνέουν ελπίζω.Το σωστό να λέγεταιhttps://www.blogger.com/profile/11793677485021203865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147983133588466572006-05-18T23:12:00.000+03:002006-05-18T23:12:00.000+03:00Εϊναι σύνη8ες φαινόμενο, οι άσχετοι με την τέχνη ν...Εϊναι σύνη8ες φαινόμενο, οι άσχετοι με την τέχνη να μπερδεύουν την ίδια την τέχνη με το θέμα της.<BR/>Αν ένας πίνακας ζωγραφικής έχει ως θέμα 1 πορτοκάλι δεν είναι το πορτοκάλι που κάνει τον πίνακα έργο τέχνης, αλλά ο ζωγράφος. <BR/>Άνθρωποι που συνδέουν την τέχνη με οπιαδήποτε θρησκεία προκαλούν οίκτο και γέλια.<BR/>Ειδικά όταν την συνδέουν με τον χριστιανισμό, μία θρησκεία που δεν είναι καν αυτόνομη, αλλά είναι παράγωγο τοθ Ιουδαισμου.<BR/>Μία θρησκεία που κατασκευάστηκε σε μια εποχή που η τέχνη ήδη υπήρχε.<BR/><BR/>Πόσο άσχετος, πόσο θρησκόληπτος, πρέπει να είναι κανείς για να δηλώσει οτι "δεν θα υπήρχε τέχνη έξω από τον χριστιανισμό"?<BR/>Τελείως.DimitrizZzZzhttps://www.blogger.com/profile/09341242274338030089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147980864385635242006-05-18T22:34:00.000+03:002006-05-18T22:34:00.000+03:00Eukharisto gia hola ta links, eidika gia te Vince...Eukharisto gia hola ta links, eidika gia te Vincent van Gogh Gallery!Ein Steppenwolfhttps://www.blogger.com/profile/01050569954300868302noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147956827180165172006-05-18T15:53:00.000+03:002006-05-18T15:53:00.000+03:00@aphrodite.. εσύ πάντως ζωγραφίζεις.. γράφοντας......@aphrodite<BR/><BR/>.. εσύ πάντως ζωγραφίζεις.. γράφοντας....maikahttps://www.blogger.com/profile/18210981327904170742noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147939900070455872006-05-18T11:11:00.000+03:002006-05-18T11:11:00.000+03:00Τι μυστήριος ρε π***** μου ο Θωμάς... Καλλιτέχνης!...Τι μυστήριος ρε π***** μου ο Θωμάς... Καλλιτέχνης! <BR/><BR/>Μόνο που δε μου το’κλεισε στα μούτρα! <BR/><BR/>Τι πήρα να του πω? Οτι επιτέλους η Τουλουμοτύρογλου θα πλήρωνε εκείνο το πάνελ για το σαλόνι της, και μάλιστα θα έδινε και... μπόνους η νεόπλουτη (άκου μπόνους!) γιατί στη δεξίωση χάζεψαν ακόμη και οι δυσκοίλιοι γνώστες & συλλέκτες φίλοι της. <BR/><BR/>Ηταν τόσο ενθουσιασμένη όταν με πήρε, μου έλεγε για ανάταση, για προσκύνημα, για πέρασμα, ποιός ξέρει πόσα άλλα ωραία της είχαν πει και δεν ήξερε καν να τα μεταφέρει...<BR/><BR/>Α ρε Θωμά, νά’ξερες πόση αξία έχεις, που κάθεσαι, τραβάς μια πινελιά κι ανοίγεις δρόμο! <BR/><BR/>Πώς διάολο τα καταφέρνεις ρε μπαγάσα και κάνεις τους πίνακες σου να μιλούν, δεν ξέρω... <BR/><BR/>Πώς κάνεις τους ανθρώπους να ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ για να κοιτάξουν... <BR/><BR/>Και να βλέπεις το βλέμμα τους το καταμαγεμένο. Να πηγαίνουν μετά για λίγο σαν υπνωτισμένοι... <BR/><BR/>Σχετικοί, άνθρωποι της πιάτσας, που δεν εντυπωσιάζονται, κι έχουνε δει πολλά τα μάτια τους, μαγεμένοι. Α γεια σου. Μαγεμένοι, συνεπαρμένοι. <BR/><BR/>Αλλά κι άσχετοι.<BR/><BR/>Ακόμα κι αυτοί!»Aphroditehttps://www.blogger.com/profile/00494973096456403806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147938808273242832006-05-18T10:53:00.000+03:002006-05-18T10:53:00.000+03:00Δε μπορούσε να κοιμηθεί. Ηταν καιρός που του συνέβ...Δε μπορούσε να κοιμηθεί. Ηταν καιρός που του συνέβαινε αυτό, να θέλει το σώμα να ξεκουραστεί. Ολη μέρα όρθιος βλέπεις, αφού δε μπορούσε να δουλέψει καθιστός παρά μόνο για τα γεμίσματα. Αλλά το μυαλό του, εκεί, ακάθιστος φρουρός, μη χάσει τελεία από την κουφόβρασή του, τον λευκό τον θόρυβο που σκέπαζε όλα τ’άλλα...<BR/><BR/>Καθόταν στον κήπο, σε μια σκιά, στα πανάκριβα teak του έπιπλα, κι ένοιωθε το χλώριο από δίπλα στα ρουθούνια του. Γουλιά χυμός, παύση, ξανά γουλιά. Μπουκιά όμως τίποτα. Χωρίς καφέ (ομοιοπαθητική γαρ), χωρίς τσιγάρο (στεφανιαία), χωρίς ποτό (σηκώτι), χωρίς εφημερίδα (τον τάραζε), μόνον εκείνος και τα χρώματά του, τα απ’έξω του, crisp & sunny, και τ’απομέσα του, thick & gloomy… Αχταρμάς!<BR/><BR/>«Για να δω, δύο παραγγελίες, ένας ακόμη για τη γκαλλερί, τελειώνω κι αυτόν με τα σπατουλάκια, το νέο πείραμα, να δω τι θα βγει, τέσσερις. Κι ένα που μου τον λέρωσε η άλλη χτες, να δω, κολλάζ θα τον κάνω, μεικτή τεχνική (γελάκι)... Θα τον σώσω, δε με παίρνει χρονικά. Πέντε. Αν δουλέψω με όρεξη, αρχές είμαστε, μέχρι τέλος του μήνα θα τα τελειώσω, να δω και τα προσχέδια της έκθεσης μετά...»<BR/><BR/>Τα πρακτικά δεν τον έσωζαν αυτή τη φορά. Το να τελειώσει ή να μην τελιώσει τους πίνακες, δε μπορούσε να τον απορροφήσει τόσο ώστε να χαθεί στη μαγεία όπως στην αρχή. Ποιά αρχή, μέχρι και πριν από λίγους μήνες, που όλο έβρισκε κάτι καινούριο να βγάλει... Ζωγράφιζε με τέμπερες, σκόνες & λάδια στην αρχή, έκανε όλες τις τεχνικές που του είχαν μάθει και μετά, μόλις «έπιανε» κάτι σε άλλον, δοκίμαζε ένα σωρό πράματα μέχρι να του βγει η «αίσθηση», η «εικόνα» στο κεφάλι του. Τι περίεργο, άλλο είχε στο μυαλό του, άλλο του έβγαινε στο τελάρο, καμμιά φορά τόσο διαφορετικό που τον ξάφνιαζε. Δεν πειράζει, ήταν ως τώρα αληθινά και καλά όσα έφτιαχνε, μιλούσαν μόνα τους. Τα έβλεπε ο κόσμος και ταξίδευε, του έλεγαν. Αλλά εκείνο το «χάσιμο», εκείνη τη μέθεξη που ζούσε όταν ήξερε ότι έβγαζε κάτι πραγματικά σπουδαίο, αυτό είχε χαθεί... <BR/><BR/>«Πού θα το ξανάβρω, πού...» Ορθιος, βήματα, ήλιος που ανεβαίνει. <BR/><BR/>«Ενας έρωτας? Μπα, ούτε κι αυτός... Οι πίνακές μου, τα παράθυρά μου... Ολοι τα βλέπουν σαν παράθυρα για έξω, σα να μπαίνει φως και η θέα να τους κάνει να δραπετεύουν σ’άλλους κόσμους. Εγώ ανάποδος! Παράθυρο για μέσα.» Γουλιά.<BR/><BR/>«Κάτσε να το πιάσω, παράθυρο για μέσα. Αυτό είναι! Είμαι ήδη βουτηγμένος στις αισθήσεις και τα εκτυφλωτικά που δε μπορώ ούτε ένα λεμόνι να δω με κίτρινο χωρίς να ξεφωνίζει το μωβ στις σκιές του. Δε μπορώ να φχαριστηθώ ένα ηλιοβασίλεμα, μια σκηνή, έναν άνθρωπο χωρίς να με πιάνει η μούρλα να τον ζωγραφισω εκείνη την ώρα και να βλέπω κιόλας τον εαυτό μου να το κάνει... Πού θα πάει όμως αυτό, συνέχεια να είμ’απ’έξω, να τα βάζω στο πανί, αλλά να θέλω, να λυσσάω για το «μέσα»... Να βάλω ανεμόσκαλα να μπω απ’το παράθυρο στο δωμάτιο... Μέσα... Εντός...»<BR/><BR/>«Να βρω μιαν αγάπη... Ερωτα? Μπα, όχι πια. Μιαν αγάπη, να με ταξιδέψει κι εμένα, χωρίς να χρειαστεί να δείξω οτι καταλαβαίνω απο χρώμα, από σύνθεση, από όγκους & φωτοσκιάσεις να πάρει! Χωρίς να βλέπει και να κρίνει, παρά μόνο ν’αγαπάει- και να μη μιλάει! (κουρασμένο γελάκι) Σώνει, έχω ακούσει αρκετά να μου φτάσουν για όλη μου τη ζωη... Θέλω να μπω - χωρίς ατζέντη, χωρίς γκαλεριστα, χωρίς κοινό, χωρίς κριτικούς, κυρίως αυτούς. Θέλω να είμαι αυτό που μένει όταν είσαι μόνος σ’ερημονήσι, κι αυτό να το έχω στο δωμάτιο. Και να κλείσω το παράθυρο να μην μπει κανείς. Και να μην βγει η αγάπη μου...»<BR/><BR/>Ανέβηκε ήλιος αρκετά, άρχιζε από μακρυά η βοή της πόλης (πόσο μακριά να πας για να ξεφύγεις), όπου νά’ναι θα ξύπναγε και η «σύντροφος»... <BR/><BR/>«Τι να μου πει κι αυτή, τόσα χρόνια την έχω εδώ μέσα, να κάνει, να ράνει, κι όλο γύρω μου να γυρίζει, όλα για μένα... Το ήξερε όμως, δε γινόταν αλλιώς. Το δώσιμό μου ήταν στη ντρόγκα μου, τις ζωγραφιές μου.. Κι αυτή έγινε μέρος τους, και καλό μάλιστα. Τώρα όμως ήθελα τα πιο αφηρημένα. Το σώμα το αλαβάστρινο κάποια στιγμή διαφανεύει, δεν το βλέπεις, πας στο «φως» που βγάζει και στην «αίσθησή» του, να την αναπαράγεις με μάτια κλειστά στο καβαλέτο... Δε σημαίνει οτι δεν την αγαπώ πια..»<BR/><BR/>Πού να τα καταλάβει όμως εκείνη! Του γυάλισε το θράσσος, το αγυάλιστο, το ζουμερό που είχε, φάτα Θωμά τώρα... Και να πηδιότανε, δεν θα «του» πηδιότανε, δεν πλησίαζε καν. Ο,τι ήθελε, για ευχαριστώ θα της τό’δινε, όχι για αντίτιμο.<BR/><BR/>Τέντωμα, τρίψιμο ματιών, φόρεμα πουκαμίσου. «Αντε, καλή μέρα νά’χουμε, να βγάλουμε και κά’να φράγκο. Να τα χώσω όλα τον επόμενο τηλεμαραθώνιο, να πιάσουν τόπο»...Aphroditehttps://www.blogger.com/profile/00494973096456403806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147931629247258212006-05-18T08:53:00.000+03:002006-05-18T08:53:00.000+03:00ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝΚι άλλη μία από τις περίεργες συμπτώσεις...ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ<BR/><BR/>Κι άλλη μία από τις περίεργες συμπτώσεις:<BR/><BR/>Φίλος, συναπόφοιτος, συλλέκτης και μέλος του Δ. Σ. στο Ίδρυμα Σπυρόπουλου,<BR/>ο Βασίλης Βαλαμπούς πέθανε στα 66 του χρόνια.<BR/><BR/>Ήταν ο μεγαλύτερος συλλέκτης έργων Μπουζιάνη. Με πάθος κυνηγούσε τα έργα του για δεκαετίες. 69 από αυτά εκτέθηκαν προσφατα στο Μουσείο Μπενάκη.<BR/><BR/>Γειά σου Βασίλη...Nikos Dimouhttps://www.blogger.com/profile/01548849227196496048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147928207668897702006-05-18T07:56:00.000+03:002006-05-18T07:56:00.000+03:00Καλημέρα!Κ. Π. ΚαβάφηςTα ΠαράθυραΣ’ αυτές τες σκοτ...Καλημέρα!<BR/><BR/>Κ. Π. Καβάφης<BR/><BR/>Tα Παράθυρα<BR/><BR/><I>Σ’ αυτές τες σκοτεινές κάμαρες, που περνώ <BR/>μέρες βαρυές, επάνω κάτω τριγυρνώ <BR/>για νάβρω τα παράθυρα. Όταν ανοίξει <BR/>ένα παράθυρο θάναι παρηγορία. <BR/>Μα τα παράθυρα δεν βρίσκονται, ή δεν μπορώ <BR/>να τάβρω. Και καλλίτερα ίσως να μην τα βρω. <BR/>Ίσως το φως θάναι μια νέα τυραννία. <BR/>Ποιος ξερει τι καινούρια πράγματα θα δείξει.</I><BR/><BR/>Τα παράθυρα δεν τα ανοίξαμε - μόνο μία χαραμάδα. Αντί να μιλησουμε για το τι μας χαρίζουν αυτά τα ανοίγματα, πόσο πλουτίζει τη ζωή μας η τέχνη του ενός και του άλλου ζωγράφου, αναλωθήκαμε σε άγονες συζητήσεις για το ποιος είναι καλύτερος (λες και μετριέται) ή για το αν υπάρχει τέχνη εκτός Χριστιανισμού. Ακόμα η η Αφροδίτη άπλωσε το σεντόνι της πάνω στα άπλυτα των καλλιτεχνών (inside view).<BR/><BR/>Περίμενα να ακούσω βιώματα και άκουσα γνώμες και απόψεις.<BR/><BR/>Μάλλον θα πρέπει να γράψω άλλο ποστ...Nikos Dimouhttps://www.blogger.com/profile/01548849227196496048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147917162644424442006-05-18T04:52:00.000+03:002006-05-18T04:52:00.000+03:00Σχετικά με τους χριστιανούς και την τεχνη:Λέει ο Ο...Σχετικά με τους χριστιανούς και την τεχνη:<BR/>Λέει ο Οκτάβιο Παζ <BR/>"Η "Τέχνη" έιναι εφεύρεση της αισθητικής, και η αισθητικής με τη σειρά της είναι εφεύρεση των φολόσοφων... αυτό που λέμε τέχνη είναι ένα παιχνίδι"<BR/><BR/>"André Breton or the Quest of the Beginning," Alternating Current (1967).(κι εγώ σα λογιστάκι το μεταφέρω)<BR/><BR/>Ωραίος μου φαίνεται- και καλά το λεει. <BR/><BR/>Τί αψιμαχία τελικά μπορεί να έχει ο Θεός μ'ένα παιχνίδι; Τί μικροπρεπής θεός πρέπει νά 'ναι! Αυτά που υπερασπίζεστε, αγαπητέ 'το σωστό να λέγεται', είναι όντως για τα μπάζα! Σιγά μην έφερε ο χριστιανισμός έφεση στην τέχνη. Άλλα φώτα θέλησε να δώσει ο Ναζωραίος...<BR/><BR/>@ΝΔήμου<BR/>Δεν ξερω αν έχετε δίκιο με τον Σπυρόπουλο- αλλά παράλογο να τα βάζει κανείς με τα γούστα αλλουνού. Για τον Γουναρόπουλο συμφωνώ- άνθρακες οι θησαυροί. Και το "απέχθεια" δεν είναι απαραίτητα μειωτικό...<BR/><BR/>Η αφροδίτη ευφυέστατη!<BR/><BR/>Η συζήτηση μου φάνηκε αστεία- Τεχνη; Τί είναι αυτό ποιός το αποφασίζει;Η αντικειμενική αξία της τέχνης μάλλον ό,τι είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις. Η υποκειμενική, ό,τι σου πληρώνει...Ναταλια Καππαhttps://www.blogger.com/profile/10994283222157534203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147908050099845942006-05-18T02:20:00.000+03:002006-05-18T02:20:00.000+03:00Θα ήθελα πολύ να είχα μία γκαλερί και να δίνω την ...Θα ήθελα πολύ να είχα μία γκαλερί και να δίνω την ευκαιρία σε όλους τους νέους ζωγράφους,φωτογράφους,γλύπτες κλπ<BR/>να εκθέτουν τα έργα τους!!<BR/><BR/>Να μη χρειάζεται να γλύφουν για να τους ρίξουν με σεβασμό , μια ματιά..maikahttps://www.blogger.com/profile/18210981327904170742noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147907493816357982006-05-18T02:11:00.000+03:002006-05-18T02:11:00.000+03:00@aphroditeκάπου είχα διαβάσει πως στη σύζυγο,ο σύζ...@aphrodite<BR/><BR/>κάπου είχα διαβάσει πως στη σύζυγο,ο σύζυγος βλέπει τον καθρέφτη με το πρόσωπό του... και γι ΄αυτό πολλές φορές κοιτάζει..αλλού....<BR/><BR/><BR/>..μου το θύμησες με το, όπως πάντα, ξεχωριστό κείμενό σου!!maikahttps://www.blogger.com/profile/18210981327904170742noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20431151.post-1147905564213971432006-05-18T01:39:00.000+03:002006-05-18T01:39:00.000+03:00Φρρρ- ΧΡΡΡΚΡΑΑΑΑΤΣ!(Ωχ, πάει το μπυροπότηρο, πάει ...Φρρρ- ΧΡΡΡΚΡΑΑΑΑΤΣ!<BR/><BR/>(Ωχ, πάει το μπυροπότηρο, πάει κι ο πίνακας... Εχω δίκιο όμως!)<BR/><BR/>«ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ΕΚΕΙ? ΤΙ ... Μα είσαι σοβαρή?... Καλά, τον πίνακά μου?» (αποσβόλωση προσωποποιημένη, χτυπάει στο μάτι η αξυρισιά του).<BR/><BR/>«ΧΕΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΟΥ! Αμα θέλεις, γίνεσαι λιώμα και φτάχνεις για πλάκα 10 τέτοιους στην καθησιά σου, που μου λες ότι κάνεις ένα μήνα τον καθένα! Ασε τα πινέλα κάτω (φόρα!), θα τον σκίσω, μα την Πανα-»<BR/><BR/>«ΚΑΤΣΕ ΗΣΥΧΗ ΣΟΥ ΛΕΩ! Φέρε τα πιν-» (μικρή, κούφια συμπλοκή). «Φτάνει! Βαρέθηκα με τις υστερίες σου!» (απόκρουση) «Τι σού’κανα πάλι τώρα, μου λες?» <BR/><BR/>«Τι να μού’κανες μωρέ παπάρα, τίποτα δε μού’κανες, τ’ακούς? ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ! » (όπα βήμα ένα πίσω). «Ζεις εδώ και είναι σα να μην υπάρχεις, μέρα-μπαίνει-μέρα-βγαίνει, εσύ εδώ, με τις μπογιές σου και τα καβαλέττα σου! Α, για να μην ξεχνιόμαστε, και μια ολόκληρη παρέλαση θαυμαστριών-» <BR/><BR/>«Τώρα οι φοιτήτριες απ΄την Καλών Τεχνών σε πείραξαν?» (την πείραξαν?) «Είχε και δυό άντρες μέσα αν θυμάσαι!» (την πείραξαν!) <BR/><BR/>«Εγώ θυμάμαι που μπήκα κι είδα τα ξελιγωμένα τα 20άχρονα να σε κοιτάζουν με λατρεία, λες και θα θαμπωνόσουν και θα τα πήδαγες για να τους κάνεις έκθεση μετά!» (όχι σκηνή ζηλοτυπίας ηλίθιε, φροντίζω τα κεκτημένα μου...)<BR/><BR/>«Εχεις πρόβλημα, έχεις σοβαρότατο πρόβλημα! Από τη ζήλεια σου δεν ξερεις τι λες- με κάνεις και ασφυκτιώ κοντά σου!» (Σκύλα! Αμάθητη, αμόρφωτη, ακαλλιέργητη!). «Γι’αυτό κι εξαφανίζομαι με τις ώρες εδώ χάμω, γι’αυτό κι έβαλα και κρεβάτι στο εργαστήριο, να μη χρειάζεται καν ν’ανεβαίνω επάνω και να κοιμάμαι στο κρεβάτι μας-»<BR/><BR/>«Λες μ*λακίες και το ξέρεις, ο μόνος λόγος που δεν ανεβαίνεις επάνω είναι γιατί σου τη σπάω που δεν ψαρώνω πια μαζί σου, που δε μου κάνει αίσθηση το πόσο μάγκας το παίζεις στους απ’έξω, που δε με νοιάζει και Νόμπελ καλλιτεχνίας να φέρεις! ΔΕ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ!» (εκπνέει η ώρα σου στα φώτα...) «Αυτά είναι για εσωτερική κατανάλωση στη Σχολή και τίποτε άλλο!»<BR/><BR/>«Εχεις γίνει εκτός από ανυπόφορα ζηλιάρα, κι άντρας τελικά. Αυτό είσαι, καιρό το έψαχνα, αλλά νά’το, ΑΝΤΡΑΣ!» (τσούζει?)<BR/><BR/>«Τι να γίνει, αφού εσύ έπιασες εργολαβία το να είσαι ΓΥΝΑΙΚΑ, τι θες να κάνουμε?» (τσούζει γ*μισέ τα!). «Ποιός θα κανονίζει τις δουλειές, ποιός θα κρατάει το σπίτι, ποιός θα σου κάνει τις δημόσιές σου σχέσεις, που αν δεν ήμουν εγώ ούτε έναν πίνακα δε θά’χες πουλήσει? Ποιός στα κάνει όλα για να κάνεις το κέφι σου εσύ?» <BR/><BR/>«Ζωγραφική είναι αυτή?» (κι άλλη φόρα, βαριεστημένη όμως). «Μ’αρέσει που κάθε 2-3 χρόνια το γυρνάς και καλά το στυλάκι, μη σου πούνε ότι παραμένεις στάσιμος. Παρωχημένε, ε παρωχημένε! Εγώ μόνο ξέρω πόσο πολύ αντιγράφεις... Αλλά είσαι τυχερός, ζούμε στην Ελλάδα, δεν έχουν όλοι την κουλτούρα να καταλάβουν πόσο μα πόσο ξεπατικώνεις. Κοιτάνε τη τζίφρα σου και τσουπ! Να’τος ο Γιαρδάρογλου σετάκι πιάνο-κουρτίνα-τζάκι... Και με αποφεύγεις κιόλας! Α ρε κακομοίρη, μόνο στην αρχή μου ήσουν με τις γλύκες, να με καπαρώσεις...»<BR/><BR/><BR/><BR/>Ευτυχώς που είχανε πισίνα. Κι ως εκ τούτου, και καθαριστή πισίνας. Θα του κλήρωνε σήμερα. Χρυσό ρολόϊ, δεύτερο, ναι. Ηταν indeed πολύ φουρκισμένη.... Επρεπε μες τη βδομάδα να φτιάξει τα χαρτιά για τον πολιτικό γάμο, μη γίνει καμμιά στραβή και της τον έτρωγε καμμιά μικρή τώρα... Ναι, θα σας κάνει αρχείο αγαπητέ, ίσως και κά’να μουσειάκι, να κεφαλαιοποιήσει και τ’όνομά σας το βαρύ, αλλά όχι με τους όρους σας... Βάλατε κύρος? Εβαλε μ***! Φήμη? Μ***! Χρόνια, θεσάρες, αναγνώριση, κύκλωμα? Μ****! Σφιχτό!<BR/><BR/>(Α ρε κόπανε, νά’ξερες πόσο σ’αγάπησα κάποτε... Κι εσύ εκεί, μόνο στους πίνακες... Εσύ και τα πανιά σου, οι μπογιές σου, οι φωτισμοί σου... Τιννννασουπώ... Κάποτε με περιποιόσουν, με φλερτάριζες, με είχες και με χάζευες με τις ώρες... Να μη χάσεις ανάσα μου στον ύπνο... Κι εγώ ξημερωνόμουν όποτε είχες έμπνευση, κάτσε εδώ, όχι το χέρι έτσι, όχι το πόδι έτσι, όχι το πόδι γιουβέτσι... <BR/><BR/>Τώρα, τις λίγες τις κουτσουρεμένες φορές που προσπαθούσες να κερδίσεις το χαμένο έδαφος, δεν μπορούσες καν να καταλάβεις ότι σε λίγη μόλις ώρα... «φτερνίζονταν» μία πνιχτά τα κάτω μου κι όξω! Πού η γλύκα του «έλα, πέρασε, κούρσεψε, πόνεσε, γλύκανε, άδειασε, μείνε μου»....<BR/><BR/>Δεν ξέρω πια αν σ’αγαπώ. Δεν το ξέρω εδώ και πολύν καιρό. Ξέρω μόνο ότι εσύ αγαπάς το πάθος σου με πάθος, κι εγώ δεν χωράω. <BR/><BR/>Πρώτα δικηγόρος, μετά pool boy. First business, then pleasure!<BR/><BR/>Πούν΄το κινητό?)<BR/><BR/><BR/><BR/><BR/>Επιμύθιον: Αν δεν «ζωγραφίζεις» τη γυναίκα πού’χεις δίπλα σου, να της κάνεις το πορτραίτο της πάνω της, ταμένος -στα γόνατα- με χίλια χείλια και λίγα μάτια , καλύτερα παράτα τα πινέλα... Αφού ξυνό θα στο βγάλει, τι παιδεύεσαι?.... <BR/><BR/><BR/>Goodnight dears!Aphroditehttps://www.blogger.com/profile/00494973096456403806noreply@blogger.com